Kirjoittaja Aihe: MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN  (Luettu 22023 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #60 : 11.08.05 - klo: 20.53 »
onko muka noin?

mitäs muuten lukee ton sun viestin vikalla rivillä, ps...
Racers Group Finland Team

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #61 : 11.08.05 - klo: 21.00 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Onko fail safe sallittu.... Minun mielestä säännöt sanoo että saa olla 2 servoa, vastari ja akku.
Jerzi


On sallittu ja suorastaan suotava in my opinion. Ei sekään tietenkään kaikelta pelasta, jos autosta häviää sähköt niin autosta häviää sähköt ja siinä ei sitten auta kun kuminauhafailsafe..
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #62 : 11.08.05 - klo: 21.58 »
Itseasiassa mitä herrojen suurienherrojen kanssa juttelin Ulvilan SM:n aikoihin niin M8-luokassa ei varsinasesti telemetrialaitteistoakaan olisi kielletty..  :mrgreen:
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #63 : 12.08.05 - klo: 11.37 »
Oman ultiman tykkään sammuttaa painamalla kerran tankin ryyppynapista. Kone tukehtuu siististi. Ei välttämättä paras mahdollinen vaihtoehto mutta kone muutenkin menossa pian vaihtoon.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #64 : 12.08.05 - klo: 13.40 »
Hyperi sammuu joskus vahingossa bensan loppumiseen ja kengällä mä törkkäsen vauhtipyörää ni sammuu.

Ps. miten sammutatte koneen jos se hirttää kiinni nimittäin siinä on vähä vaikee sinne pohjaan päästä käsiksi yksin ku ajelee.

Mika R

  • Vieras
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #65 : 12.08.05 - klo: 14.44 »
lue edelliseltä sivulta mun stoori

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #66 : 12.08.05 - klo: 19.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"

Ps. miten sammutatte koneen jos se hirttää kiinni nimittäin siinä on vähä vaikee sinne pohjaan päästä käsiksi yksin ku ajelee.


Ei sitä paljotta silloin mietitä, jotenkin miten saa nopeimmin sammumaan....
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #67 : 12.08.05 - klo: 22.47 »
Juu kun pari kertaa on seonnut niin toisella oli vielä putki kylmä niin siitä mutta kerran olin jo alellu kauan ni kesti hetki ennenkuin sain sammuksiin ku oli auto kädessä ku pidin siivestä kiinni ni yhel kädel oli vaikee siit saada se katolleen ni siin jotai sähelsin hetken ja sain sen sammutettuu vauhtipyörästä.  :roll:
Sit ku se oli sammunu ni huomasin et ohjaimesta oli virrat kiinni, ku oli auto sammunu ni siin pistin ohjaimest virrat pois käynnistyksen ajaksi.  :lol:

Mika R

  • Vieras
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #68 : 12.08.05 - klo: 22.57 »
heh heh... been there done that

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #69 : 12.08.05 - klo: 23.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
heh heh... been there done that


Jeps, sama kävi kanssa.. alkoi Ossi huutamaan hullun lailla... äkkiä vaan renkaita maata vasten ja sormi pakoputkeen. Ossin pillissä on vielä niin järkyttävän suuret seinävahvuudet että on kauttaaltaan todella kuuma. Tyhjäkäynniltähän ei jätä sormeen mitään palovammoja, mutta tuolloin jäi kyllä peukaloon punainen rinkula. Nahkaa kasvaa uutta, rauta maksaa rahaa.
 
 - Hount

Poissa Juha...

  • Tulokas
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #70 : 12.08.05 - klo: 23.10 »
Lainaus käyttäjältä: "TeroK"
Yleensä ajan tankin tyhjäksi, mutta muuten sormi pakoputkeen. Pidän tässä hommassa kylläkin hanskoja :)

EN usko että kannattee ajaa tankkia tyhjäksi niin että se sammuu koska sillon loppuu voitelu ja kone voi leikata kiinni vai onko joku näistä pro kuskeista toista mieltä :?:
Kahta en vaihda ja toinen niistä on savage!

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #71 : 12.08.05 - klo: 23.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Juu kun pari kertaa on seonnut niin toisella oli vielä putki kylmä niin siitä mutta kerran olin jo alellu kauan ni kesti hetki ennenkuin sain sammuksiin ku oli auto kädessä ku pidin siivestä kiinni ni yhel kädel oli vaikee siit saada se katolleen ni siin jotai sähelsin hetken ja sain sen sammutettuu vauhtipyörästä.  :roll:
Sit ku se oli sammunu ni huomasin et ohjaimesta oli virrat kiinni, ku oli auto sammunu ni siin pistin ohjaimest virrat pois käynnistyksen ajaksi.  :lol:
Sama homma :D Otin ohjeimesta virrat pois kun hetken touhusin jotain ja iskin koneen käyntiin.WROOOOOOOOOOM auto painoi suoraan puskaan kaasu pohjassa ja katolleen  :lol:  onneksi löysin jonkin kepin alta aika yksikön ja tungin vauhtipyörään  :mrgreen:
RB,the power of champions.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #72 : 12.08.05 - klo: 23.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Juha..."
Lainaus käyttäjältä: "TeroK"
Yleensä ajan tankin tyhjäksi, mutta muuten sormi pakoputkeen. Pidän tässä hommassa kylläkin hanskoja :)

EN usko että kannattee ajaa tankkia tyhjäksi niin että se sammuu koska sillon loppuu voitelu ja kone voi leikata kiinni vai onko joku näistä pro kuskeista toista mieltä :?:


No en ole "prokuski" mutta selvääkin on että tankin tyhjentyessä moottori muutenkin käy jo laihemmalla, ja vielä kun se "höräsee" välillä pelkkää ilmaa ennen kuin löpö lopullisesti loppuu, voi kuvitella miten voitelun silloin käy.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Mika R

  • Vieras
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #73 : 12.08.05 - klo: 23.24 »
Kyllä yleensä suositellaan että etenkin pidemmän tauon edessä ollessa kone ajetaan kuivaksi. Itse olen tehnyt sen aina treenien päätteeks eikä siitä mitään haittaa ole ollut..luulisin että päinvastoin..operaatio kestää muutaman sekunnin kuumalle koneelle joka on muutenkin väljempi joten ...
Ja usein ajan niin että gaso loppuu tankista kesken ajon kun ei ole tankkaajaa ja eipä sekään nyt mitään niin dramaattista ole...
monesti kisoissa autot sammuu selälleen kun ne ei saa gasoa ja sekin on ihan normaalia.. Kannattaa ajaa kuivaks se kone etenkin jos ette aja vähään aikaan vaikka olis kuinka synteettistä koska niissä on kuitenkin rissaa ym

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #74 : 12.08.05 - klo: 23.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Kyllä yleensä suositellaan että etenkin pidemmän tauon edessä ollessa kone ajetaan kuivaksi. Itse olen tehnyt sen aina treenien päätteeks eikä siitä mitään haittaa ole ollut..luulisin että päinvastoin..operaatio kestää muutaman sekunnin kuumalle koneelle joka on muutenkin väljempi joten ...
Ja usein ajan niin että gaso loppuu tankista kesken ajon kun ei ole tankkaajaa ja eipä sekään nyt mitään niin dramaattista ole...

Auton ohjekirjassa luki että päivän päätteeksi koneesta letkut irti ja käyttää ne löpöt pois sieltä ja after run öljyt perään..
RB,the power of champions.

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #75 : 13.08.05 - klo: 03.17 »
Mun käsittääkseni ainakin tulppa voi hajoo jos kone kuumana ja sammuu ku loppuu löpö... siis mun mielestä. ainakin se kärsii siitä kun hetken käy kuumana laihalla.
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #76 : 13.08.05 - klo: 08.46 »
ite teen niin että sammutan kun on noin "milli" ainetta tankissa ja sit imasen loput pois pullolla jos lopetan siltä päivältä. after runia vain jos seisoo yli 2 vko.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #77 : 14.08.05 - klo: 19.54 »
Moottorin sammutan imppaamalla tankkauspullolla tankin tyhjäksi ja annan käydä tyhjäkäynnillä käydä kunnes letkut/suodatin on tyhjä ja moottori sammuu. Sitten vaan mäntä alas ja putsaamaan isommat moskat autosta. Jos auto on jäämässä pitemmäks aikaa seisomaan niin jäähtymisen jälkeen ruiskaus WD40 kaasariin ja pikkasen pyöritystä että leviää koneeseen.

Jos taas pitää saada auto sammumaan kesken ajon, niin sitten vaan uimapatjan muovinen tulppa pakoputkeen niin hyvin sammuu.

Tuohon kaasuservon johtoon kannattaa laittaa failsafe-mötikkä(tai jos on digi-servo, niin ohjelmoi sen) niin auto ei karkaile jos radio sattuu olemaan sammuksissa. Muutenkin kiva keksintö jos iskee radiohäiriö niin ei koko auto mene palasiksi kun se törmää urku auki johonkin. Varsinkin AM-radiolla ihan ehdoton peli, noissa kun tuntuu olevan noita häiriöitä pikkasen enempi mitä FM-radioilla.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa Mr.4tc

  • Jäsen
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #78 : 25.08.05 - klo: 22.28 »
elikkä siis tankkia ei saa ajaa tyhjäksi kokonaan ok mitä muuten on ne mustat pikku täplät on männässä voiko ne olla tankin loppuun ajon syytä?

Mika R

  • Vieras
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #79 : 25.08.05 - klo: 22.55 »
Tänään saamui kone monta kertaa tankin loppumiseen ja pari kertaa sammutin sormella vauhtipyörästä..että silleen. kyllä sen kuulee kun tankki alkaa loppumaan ja ei silloin tarvitse ottaa enää kaikkia irti..höllää kaasua niin kone sammuu nätisti. Pilkut ei liity tohon mitenkään....

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #80 : 27.08.05 - klo: 19.57 »
JA miten toi Safety Engine passaako joka autoon?? Esim. Cen FunFactory st2:seen??

Poissa Juha.N

  • Jäsen
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #81 : 31.08.05 - klo: 21.41 »
Pillistä on sinäänsä hyvä sammuttaa vaikka välillä kun tulee varikolle jäähdyttelemään autoa, lähtee paremmin käyntiin kun ei ihan kuivaks ole käynyt niinkuin letkusta puristamalla menee. Mutta muuten on helpompi ajaa bensa loppuun niin ei tartte tankkia tyhjentää.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #82 : 01.09.05 - klo: 16.40 »
Moottoria ei välttämättä tartte ryypyttää vällttämättä jos et sammuta letkusta painamalla :wink: . Kuitenkin ajan tankin aina tyhjäksi, vaiika sanoin noin :lol:  :mrgreen: .
- Tapsa

Poissa klasu

  • Jäsen
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #83 : 01.09.05 - klo: 21.44 »
Mikä se fail safe on? Ilmeisesti joku turvajuttu, mistä niitä saa, vois olla mulle hyvä ku toi hyperi kulkee niin kovaa ja lapsosia tulee aina nurkille norkoilee.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #84 : 01.09.05 - klo: 21.49 »
Laite joka kytketään kaasuservon piuhaan jatkoksi. Mikäli vastaanottimen akku alkaa tyhjetä, signaalissa on häiriöitä, lähetin sammuu - niin se vääntää kaasuservon ennaltamäärättyyn asentoon. (Useimmiten täysjarrulle)
Suositan lämpimästi - on meinaan semmonen vahinkovakuutus, jos tulee jotain ongelmaa ja voi säästää kalliilta paukulta. Ainakin mun tapauksessa rauhottaa mieltä kummasti.

www.hobao.fi
www.hobbylinna.fi
(Ofnan pienikokoinen FailSafe)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #85 : 01.09.05 - klo: 21.49 »
Lainaus käyttäjältä: "klasu"
Mikä se failsafe on?


Failsafe on elektrooninen laite joka laitetaan kaasu/jarruservon ja vastaanottimen välille(piuhaan). Siinä se haistelee tuleeko servolle ohjausta tietyllä (olisko ollu 1,5ns välillä) taajuudella ohjauspulsseja. Kun ohjauspulssia ei tule, ohjaa failsafe servon siihen asentoon mihin se on ohjelmoitu, l. yleensä vetämään jarrun päälle. Noihin lapasesta lähtöön tuo ei auta, mutta radiohäiriön sattuessa auton karkaamiseen kyllä(niistäkin taitaa 99% olla käyttäjästä kiinni->unohdettu laittaa lähetin päälle).
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #86 : 06.09.05 - klo: 00.06 »
tai sit laittaa servojen ohjelmointi laitteella sinne servoon kohdan johon se palautuu kun sähköt menee..
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #87 : 06.09.05 - klo: 07.46 »
Mitä te niitä autoja sammuttelette, jos toimii niin löpöä vaan lisää tankkiin ja radalle!

Poissa Ville92

  • Jäsen
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #88 : 12.09.05 - klo: 20.58 »
Mä ainakin puristan polttoaineletkua pihdeillä.Mun mielestä ei kannata painaa vauhtipyörää kengällä,menee kenkä vaan rikki :evil:
Inferno mp7.5, Hitec agressor CRX

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
MITEN SAMMUTATTE POLTTIS KONEEN
« Vastaus #89 : 12.09.05 - klo: 21.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville92"
Mä ainakin puristan polttoaineletkua pihdeillä.Mun mielestä ei kannata painaa vauhtipyörää kengällä,menee kenkä vaan rikki :evil:

Ja siitähän se polttoaineletku tykkää?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars