Kirjoittaja Aihe: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T  (Luettu 138793 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #210 : 09.08.07 - klo: 18.06 »
Huh Huh!

Hiljaista on tässä topicissa... Onko Mugen kuskeja tosiaan näin vähän?

Olis taas kysyttävää. Eli mitä eroja on MBX 5:lla ja 5R:llä? Oman autoni olen hankkinut käytettynä ja siihen on jotain osia vaihdettu mutta tarttis siis tietää eroavaisuudet. Autojen ominaisuuksissa paljonkin eroja? Entä mikä on Prospec-malli?

Ärrä on lastattu virityspalikoilla. Palikkasetti löytyy tuolta:
http://www.future-rc.fi/mugen/mbx5r.htm

Itse ajan perusmallilla johon on vaihdettu ainoastaan tukevampi palikka raidetankojen väliin. Siis "E0316  Servo Saver Plate (5mm)" tuolla edellä mainitulla sivulla. Alkuperäinen osa saattaa mennä solmuun, jos hyppy menee reisille. Tukevampi iskarintuki eteen saattaisi myös olla paikallaan. Alkuperäinen menee yleensä vähän jojoon, jos finaalissa rymistellään runsaasti. Kertaakaan se ei ole vielä niin paljon taipunut, että ajo kärsisi joten tyydyn takomaan sen suoraan ennen seuraavaa kisaa.

Loput palikat ei ihmeitä tee. Karvalakkimalli on tuon yhden palikan vaihdon jälkeen yksi markkinoiden luotettavimmista ja nopeimmista autoista.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #211 : 09.08.07 - klo: 18.25 »
Itse ajan perusmallilla johon on vaihdettu ainoastaan tukevampi palikka raidetankojen väliin. Siis "E0316  Servo Saver Plate (5mm)" tuolla edellä mainitulla sivulla. Alkuperäinen osa saattaa mennä solmuun, jos hyppy menee reisille. Tukevampi iskarintuki eteen saattaisi myös olla paikallaan. Alkuperäinen menee yleensä vähän jojoon, jos finaalissa rymistellään runsaasti. Kertaakaan se ei ole vielä niin paljon taipunut, että ajo kärsisi joten tyydyn takomaan sen suoraan ennen seuraavaa kisaa.

Mulla oli raidetangot, raidetangon päät ja ne pallot jostain sähköcrossarista eivätkä kestäneet hyppyjä lainkaan. Nyt autossa 5R:n vastaavat osat, ovat ainakin tuhtia tekoa! Parhaillaan diffit auki, pitää uusia laakereita ja samalla laitan öljyt diffeihin, olivat ihan kuivat :)

Kun ostaa auton käytettynä, siinä on hyvät ja huonot puolensa. Hyvä on se että pääsee heti ajamaan mutta huonoa se ettei tunne autoa ollenkaan kun ei sitä itse ole kasannut eikä tiedä mitä siellä diffeissä ym. oikein on. Tässä pikkuhiljaa oppinut tekemällä, mm. diffit purin nyt elämäni ensimmäistä kertaa. Seuraavaksi aion purkaa kytkimen ja kai tuo konekin pitäisi jossain vaiheessa avata..

Uskoisin että auton ajettavuus muuttuu nyt kun saan oikeat öljyt diffeihin ja laakerit kuntoon. Innolla odotan että pääsee taas ajamaan!

Millä iskari-asennoilla kannattaa lähetä Lavankoon? Missä reijissä teillä iskarit on?

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #212 : 15.08.07 - klo: 21.43 »
Nyt en ymmärrä!

Mulla meni takadiffi jumiin ja purin sen. Oli yksi laakereista hajonnut palasiksi ja öljytkin oli tippunut jossain vaiheessa kyydistä.

Nyt kasasin diffin uudestaan, laitoin uudet laakerit ja öljyt, otin o-renkaat pois ja itse diffi toimii mainiosti mutta kun ruuvaan sen boksiin, alkaa hammasrattaat jumittaa. Ei siis diffin sisällä vaan se ulkopuolinen jota pyörittää kardaanissa oleva ratas.

Ja jumittaa siis samalla tavalla kuin vian huomatessani.

Missä siis vika?

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #213 : 15.08.07 - klo: 21.56 »
Todennäköisesti diffiboxi ottanut osumaa... Avaapa boksi ja veistele rikkoontuneen laakerin laakeripesästä ylimääräiset pois ja taas vois toimia...  :wink:

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #214 : 15.08.07 - klo: 22.10 »
Se voi olla, mutta kun se alkaa kuulostaa siltä että rattaat eivät osu oikein kohdilleen kun boxin ruuvaa tiukalle kiinni. Tai siis ihan kuin nuo kaksi ratasta olisivat liian kiinni toisissaan. Ymmärrys loppuu!

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #215 : 15.08.07 - klo: 22.20 »
Just siks se tuntuu siltä kun siihen taaimmaiseen diffiboxin palaan (laakeripesään) on jääny jotain skeidaa siitä hajonneesta laakerista ja kun kiristät ruuvit tappiinsa, niin diffi työntyy liian eteen. Koita piruuttas löysätä niitä poksin ruuveja ja voit huomata eron...

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #216 : 15.08.07 - klo: 22.33 »
Löysäsin ja huomasin eron juu. En vain huomannut että sinne olisi mitään sontaa tai laakerin paloja jäänyt mutta täytyypi katsoa tarkemmin.

Sitten tyhmä kysymys. Kuuluuko noihin em. rattaisiin laittaa jotain rasvaa/vaseliinia?

Mika R

  • Vieras
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #217 : 16.08.07 - klo: 09.24 »
kuuluu

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #218 : 16.08.07 - klo: 09.31 »
Itse tasauspyörästön sisälle silikoonit ja tasauspyörän ja peräkuoren väliin vaseliinia.

Olitkos sitten simmannut hammasvälyksen kohdalleen? Sellanen aiheuttaa tekemättömänä ton että pöydällä toimii mutta paikalla ei.
Just joo.

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
..
« Vastaus #219 : 16.08.07 - klo: 10.38 »
..
« Viimeksi muokattu: 18.07.08 - klo: 12.39 kirjoittanut MrOllinmaki »

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #220 : 16.08.07 - klo: 11.09 »
Mahtavaa! Iso kiitos!

Täytyy sanoa että olis harrastus loppunut jo moneen kertaan ilman tätä foorumia ja teidän avuliaiden ihmisten neuvoja. Olen päässyt ajamaan osin omien kiireiden, osin autossa olleiden pikkuvikojen takia, tänä kesänä vasta pari kertaa. Tässä on menty ns. terve edellä puuhun kun osti käytetyn auton  :wink:

Mutta nyt ainakin oppii autosta kaiken mahdollisen kun olen nyt purkanut kaiken muun paitsi kytkimen. Uhkaa vain kesä loppua kesken..

Huomasin että diffistä puuttuu kokonaan nuo diffiprikat. Ei varmaan hirveän hyvä juttu...  O-renkaat otin takadiffistä pois, keskellä ei ollutkaan. Niin ja öljyt on Ollinmäen aiemmin vihjaamat vahvuudet, 1000, 5000, 3000.

Pitäisikö mun nyt tietää vielä jotain muuta diffejä ja perää kasatessa?

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #221 : 16.08.07 - klo: 12.21 »
..
« Viimeksi muokattu: 06.07.08 - klo: 21.53 kirjoittanut MrOllinmaki »

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #222 : 16.08.07 - klo: 13.04 »
Juu siis olen laittanut

T 1000
K 5000
E 3000

Vaihdoin myös kaikki laakerit. Ajattelin laittaa kerralla koko auto kuntoon.. Vielä kun sais sen etuvakaimen, tilauksessa on. Tilasin äsken myös noita diffi prikkoja jotka siis puuttuivat kokonaan sekä diffiboxin, se kun oli aika kuluneen näköinen. Kunhan nyt saan diffit kasaan, vaihdan vielä iskariöljyt, hyllyssä on 300 ja 400 vahvuudet. Eiköhän ne toimi Lavankoon ihan hyvin?
« Viimeksi muokattu: 16.08.07 - klo: 16.05 kirjoittanut Pööki »

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #223 : 27.08.07 - klo: 18.53 »
Kertokaapas viisaammat vastaus tähän visaiseen pulmaan  :wink:

Tilasin Future RC:stä sekä diffiöljyt että iskarinöljyt. Tilauksessa tuli Tornadon silikoniöljyjä, oikeat vahvuudet (5000, 3000, 1000, 400 ja 300).

Kysymykseni on: onko näillä silikoniöljyillä muuta eroa muuta kuin vahvuudet? Eli iskareihin ja diffeihin käy samat silikoniöljyt?

Ehkä tyhmä kysymys mutta joidenkin valmistajien öljyissä on mielestäni erikseen mainittu niiden olevan diffiöljyjä tai iskariöljyjä.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #224 : 27.08.07 - klo: 20.54 »
Kertokaapas viisaammat vastaus tähän visaiseen pulmaan  :wink:

Tilasin Future RC:stä sekä diffiöljyt että iskarinöljyt. Tilauksessa tuli Tornadon silikoniöljyjä, oikeat vahvuudet (5000, 3000, 1000, 400 ja 300).

Kysymykseni on: onko näillä silikoniöljyillä muuta eroa muuta kuin vahvuudet? Eli iskareihin ja diffeihin käy samat silikoniöljyt?

Ehkä tyhmä kysymys mutta joidenkin valmistajien öljyissä on mielestäni erikseen mainittu niiden olevan diffiöljyjä tai iskariöljyjä.

Taitavat olla samaa tavaraa. Joskus olen laittanut jotain iskariöljyä takadiffiin. On tullut aikas löysä.

Myös iskareihin laitoin joskus tonnista diffiöljyä iskariöljyn jatkoksi, kun ei ollut pakissa tarpeeksi tymäkkää tavaraa. Toimi sekin.

Ei ihan pro touhua, mutta köyhällä ei ole varaa nirsoilla.  :grin:

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #225 : 28.08.07 - klo: 15.46 »
Ja vielä lisää kysymyksiä. En viitsinyt avata uutta topicia yhden kysymyksen takia mutta eiköhän joku tämän lue ja vastaa viisaampana.

Missä kohdin autoa käytetään mitäkin laakereita? Meinaan siis kumisuojattuja, keraamisia jne.

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #226 : 28.08.07 - klo: 15.56 »
Kumisuojattuja normaalisti joka paikassa, keraamisilla korvataan sitten kumisuojattuja jos halutaan. Esim. kytkinkellossa jotkut käyttävät keraamisia niiden keston takia. Itse en näe syytä käyttää niitä muualla, lähinnä hinnan takia, ja normaalitkin kumisuojatut (laadukkaat sellaiset) kestävät aivan tarpeeksi hyvin..
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #227 : 28.08.07 - klo: 22.22 »

Missä kohdin autoa käytetään mitäkin laakereita? Meinaan siis kumisuojattuja, keraamisia jne.

Käytän Mugenin alkuperäisiä kumisuojattuja laakereita joka paikassa. Kestävät erittäin hyvin.

Tänä kesänä on tullut kokeiltua JP Nitroracingin myymiä kumisuojattuja kytkinlaakereita. Ovat osoittautuneet hyviksi ja halvoiksi. Samasta mestasta ostin myös keraamiset kytkinlaakerit. Niitä en ole kerinnyt ja jaksanut testata, kun kerta tavallisetkin on riittävän hyviä.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #228 : 29.08.07 - klo: 14.51 »
Kiitos jälleen kerran neuvoista. Ostin Mugenin laakeripaketin joku aika sitten enkä edes tajunnut kysyä mitä laakereita ne ovat mutta taitavat olla kumisuojattuja???

Kuinkas usein te vaihdatte kytkinlaakerit?

Mika R

  • Vieras
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #229 : 29.08.07 - klo: 15.09 »
Riippuu ihan säästä ja kuskin haluista.
Välillä ne ei kestä just mitään, välillä pitkäänkin. Tietty huolto ja putsaus etenkin nyt sysksyllä ajojen välissä pidentää ikää.
Kisaan alkueriin uudet lakrut. Niillä sitten mennään kisapäivä.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #230 : 29.08.07 - klo: 15.14 »
Mä olen saanut litran tai pari ajettua koko kesänä enkä laakereita ole vaihtanut. Enkä kyllä tiedä milloin edellinen omistaja on vaihtanut. Taitais olla aika avata kytkin? Pitääkö minun tietää jotain tai omistaa jotain tiettyjä työkaluja kun kytkimen avaan?

Mihin asti viime vuonna ajettiin? Luntahan tais tulla vasta joskus marraskuussa.. Haluaisin päästä ajamaan mahdollisimman paljon tässä syksyn aikana.

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #231 : 29.08.07 - klo: 15.28 »
Tällöin kannattaa varmasti pistää vaihtoon samantien.. Ei paljoa maksa ja aika nopsa homma.
2,5mm kuusiokolo ja pihdit jolla pidät vauhtipyörää kiinni. Et juuri mitään tarvitse tietää, toki tämä olettaa että kytkin on shimmattu oikein alun perin..
Tule esim. Lavankoon huomenna, niin paikalla löytyy varmasti apua (jos ei nyt vettä tule ihan pirusti taivaalta)..

Mika R

  • Vieras
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #232 : 29.08.07 - klo: 15.29 »
Vaikea ennustaa tätä syksyä kun ei ole säämies, mutta aik pitkään kai me ajettiin viime vuonna, jonnekin lokakuun loppuun tmv.

Kyllä näitä autoja kannattaa huoltaa joka ajon jälkeen, kytkintä kandee tutkiskella aika ajoin.

kts. http://www.snrt.net siellä on polttiskrossaajan työkaluista ja autojen huollosta juttua.


Jos tää on se Ekin vanha mjugen niin eipä sillä oltu just mitään ajettu ymmärtääkseni.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #233 : 29.08.07 - klo: 16.41 »

Tule esim. Lavankoon huomenna, niin paikalla löytyy varmasti apua (jos ei nyt vettä tule ihan pirusti taivaalta)..


Pääsen vasta ensi viikolla auton kimppuun joten en myöskään pääse/ehdi Lavankoon ennen sitä, työkiireitä. Diffit ovat levällään ja osissa pöydällä. Jos nyt vielä sen kytkimen laakerin vaihtaisi. Onko se kaikissa autoissa saman kokoinen? Voisin tilata saman tien. Vai onko se kenties samaa kokoa kuin diffin laakerit? Niitä vielä löytyy kotoakin.

Entä kytkimen shimmaus? Kertokaapa mitä sillä tarkoitetaan ja miten sen teen? Jotain välystähän siinä säädetään, eikö?


Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #234 : 29.08.07 - klo: 17.29 »
Eivä ole samaa kokoa kun diffin laakerit. Kytkimen laakerit ovat kokoa 5x10x4mm.

E:Kyllä vain, jonkinnäköistä välystä sillä säädetään, kytkinkellon pitkittäisvälystä nimittäin. Säädät sen sillätavalla että kytkinkello pääse vähän liikkumaan akselilla pitkittäissuunnassa. Yksi prikka kytkimen ja kellon väliin, loput prikat ruuvin ja kellon väliin. Näin ainakin yleensä.
« Viimeksi muokattu: 29.08.07 - klo: 17.37 kirjoittanut jomppa92 »
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #235 : 29.08.07 - klo: 18.17 »
Ja taas kiitokset! Nyt on sitten kytkinlaakeritkin tilattu :)

Tässähän sitä oppii mekkaamaan kun purkaa auton osiin. Vielä kun pääsisi ajamaankin joskus...

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #236 : 03.09.07 - klo: 21.30 »
Kai se sitten täytyy tunnustautua uudeksi Mugenin omistajaksi :azn: Eli tuossa ensikauden pirssi:

http://img508.imageshack.us/img508/5189/spa51252rc0.jpg
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #237 : 05.09.07 - klo: 21.51 »
Että mua koetellaan!

Olen nyt purkanut koko auton, vaihtanut kaikki laakerit (syytäkin oli), putsannut ja säätänyt. Aloin vielä vaihtamaan iskareiden öljyjä kun huomasin että toinen takaiskari kanittaa. Myyjä autoa myydessä jotain mutisi hiljakseen että toisessa iskarissa oli ollut jotain mätää mutta nyt toimii. No ei toimi!

Eli iskari jää n. puoleen väliin jumiin alas painettaessa eikä mene siitä eteenpäin eli jousto loppuu aivan liian lyhyeen. Ei ihme että on perä vähän heitellyt...

Itse iskarin kupisssa (se johon öljyt laitetaan, mikä sen oikea nimi nyt onkaan) ei näy mitään lommoa eikä se tankokaan  kierolta näytä mutta onko niin että nimenomaan tuo tanko on vino ja aiheuttaa kanituksen??

Auttakaa miestä mäessä!

Toinen kysymys: säädettäessä moottorin pinjonin välystä laitoin paperin väliin mutta en ole oikein varma onko välys siltikään oikein. Rattaat pitävät pientä "sirinää" vaikka niissä on vaseliinia. Miten siis voin olla varma että välys on oikein säädetty?

Poissa OLRA

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #238 : 06.09.07 - klo: 01.23 »
Ajattelin laittaa muutamia vinkkejä/kokemuksia aiheeseen, jos ne vaikka vähäsen lieventäisi tuskiasi ...  :wink:

Pinjonin välys:
 Papereita on monia paksuuksia. Itse olen eka kertoina käyttänyt sanomalehti paperia ja myöhemmin ilman, kun on tullut kokemusta sormituntumaan. Sanoisin että tulostinpaperi (80g/m²)on liian paksua. Paperia käytettäessä pitää moottoripukin ruuvien kiristyksen aikana hammasparit saada tosi tiukasti toisiinsa puristettua, koska välys paperin kanssa pitäisi olla täysin nolla. Lisäksi kannatta tarkastaa silmä määräisesti että moottorin akselinlinja ja keskidifin linja on yhdensuuntaisia päältä katsottuna. Lopuksi kun paperi on poistettu (itseltään poistunut palasina) pitäisi ratasparin pyörii kevyesti eikä takerrella (hammasparin ei saa pohjata). Vielä kannattaa testata, pitämällä toisella kädellä vaikka isoa ratasta paikalla ja toisella yrittää pyörittää pinjonia edes takasi (lonksuttaa), jos välys tuntuu sormissa mutta ei lonksu, homma OK.
 Mikä liittyy ”sirinään” niin se voi kuulua etu- tai taka-perästä eikä see välttämättä haittaa. Henkilökohtaisesti suosittelen, että keskiratas parista putsaat vaseliinin pois, koska se ei pysyy siinä keskipakovoiman vaikutuksesta mutta kuitenkin kaikki likaa ja hiekanpöly tarttuu rattaisiin ja se syö ne ennen aikoja. Kuivavoitelu tai teflonpitoiset sprayöljyt voisivat olla sopivammat.

Iskarit:
 Epäilen että iskarin tanko on kiero.
Iskarin kanssa kannatta olla muutenkin tarkkana. Tarkista että tanko on suora. Vinkki: poista mäntä varresta ja vedä varsi ulos, irrota myös muovinen kiinnityslenkki toisesta päästä, laita tanko(pelkkä ”tappi”) lasipinnalle (meikkipeili) ja rullaa sitä siinä, jos se vierii siinä hyviin niin OK,  jos se pysäyttelee niin ilmeisesti on mutkalla, jos oikaisu itseltään ei onnistu niin uusi tilalle.
Iskarien kasaaminen ja täyttäminen öljyllä onkin sitten oma taiteen laji. Se ei äkkinäiseltä onnistu oikein. Itse kasasin ensimmäiset iskarit kolmeen kertaan (aina jäi ilmaa iskariin) ennen kuin opin tekniikan.
 Asiasta on hyvää luettava alanlehdessä, Pienoismalli 4/04 ”1/8 Polttiscrossarin säädöt, osa 2/3”. Sarja on kolmiosainen PM 3-5/2004, suosittelen tutustumista artikkeliin muutenkin ja kiitos hyvästä artikkelista kuuluu JQ-lle.

Toivottavasti asia selvisi ja siitä oli apua.:azn:

t.Olavi
Mugen / Ninja / Sanwa / Ko Propo / GRP / Tornado / HUDY

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #239 : 06.09.07 - klo: 08.52 »
Hei!
 
Ja kiitos Olavi. Tuo kyllä selvensi ja paljon. Tilasin uudet tangot, varmuuden vuoksi. Täytyy sanoa että harrastus ei olisi voinut alkaa huonommin. Kuten aiemmin olen topicissa sanonut, pari kertaa on usko lajiin ollut koetuksella. Mutta oma moka, mitäs ostin käytetyn paketin..

Onneksi varaosa toimitus on pelannut, etenkin JP-Nitroracingilla josta on tullut tilattua useampana päivänä jotakin rasvoja, muttereita pultteja ym. Lisäksi tuli hankittua "Dremel" kun oli pultit pyöristyneet eikä niitä enään auki saanut.

Tosiaan tänä kesänä vasta pari kertaa päässyt ajamaan, loppu aika mennyt autoa huoltaessa tai varaosia odotellessa. Mutta onpahan oppinut käymään koko auton läpi. Jos sitä vielä syyskylmillä pääsisi ajamaankin. Ja talvella Valkeakoskelle. Jos perjantaina ei sada ja saan uudet tangot niin silloin on lähdettävä kokeilemaan. Kaikki diffit avattu, kaikki laakerit vaihdettu, myös kytkimen, ja jos iskarinkin saisi kuntoon, niin eiköhän tuo ole aika erilainen ajaa. Jos sitä nyt pääsisi todella nauttimaan ajamisesta!

Edit: otin tangon irti ja se kyllä näytti aivan suoralta ja pyöri tasaisella pinnalla hyvin. Itse säiliössä näkyi sisällä pari naarmun tapaista. Yritin laittaa tangon mäntineen väärinpäin säiliöön ja se kanittaa heti ylhäältä asti silti. Eli tanko ei kaiken järjen mukaan ole kiero. Tilasin nyt tangot ja säiliöt, saas nähdä.
« Viimeksi muokattu: 06.09.07 - klo: 10.45 kirjoittanut Pööki »