Samalta valmistajalta on myös virtalähteetön laturi
http://www.cs-shop.de/CS-Professional+X2+Charger-+2+x+10A+-+12V+-400W-.htm
Tuossa sulle 4 kanavainen laturi
http://www.cs-shop.de/CS-Space+X4+Charger+4+x+5A+-+12V+-+200W-.htm
Jos näet fiksuna ladata neljää 1S akkua, niin osta ihmeessä 4 kanavainen laturi. Mukava kytkentä operaatio ainakin tiedossa.
Siis ideahan olisi siinä, ettei tarvis turhaa ensinnäkään odotella tasautumista, 1S akuissa kun ei oo mitä tasata. Ja toiseksee siinä, että lyijyakkuja käytettäessä virtalähteenä ei hukkuisi turhaa akkukapasiteettiäkään (niistä virtalähteenä olevista akuista siis) siihen tasaukseen.
Eikä tuossa IMO nyt paha johtojen kytkemisoperaatio ole... Verrattuna siis 2x2S akkujen kytkemiseen jonku jakajalaudan kautta, balanseri- ja normijohdot pitää kytkeä siinäkin. Ja on siinäkin johtojen kytkemistä, jos ne kaksoislaturiin pistäis omiin latauspiireihinsä... Kannattaa huomata, että 1S LiPo ei tarvi minkäänasteista balanseripiuhaa kun sitä ladataan yksinään. Vasta kunniitä kennoja on kaksi tai useampi sarjassa tarvitaan tasausta ja tasauspiuhoja.
Ainoa huono puoli on noiden nelikkolaturien 5A:n maksimilatausvirrat. Vähän hidas latailla vaikkapa 6000mAh akkuja... Ei sillä, ne voi vaikkapa kotona jo ennen lähtöä latailla, mutta jos ajopaikalla meinaa tyhjiin ajettuja latailla, niin tulee vaan pitkä tauko ajamiseen... Tuskin kuitenkaan koskaan tulen niin kiireinen olemaan, että tarvitsisin esim. jotain 5C latausvirtoja, vaikka tokihan olisi mukava saada toiset akut varmuudella täyteen sinä aikana kun toiset akut tyhjenee,
Mutta kuten jo edellä totesin, niin "hyllytin" tuon idean.