Kirjoittaja Aihe: Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?  (Luettu 5381 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hymypoika

  • Vieras
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« : 23.04.05 - klo: 20.57 »
Uudessa Kyoshon kuvastossa oli juttua näistä ja kiinostun heräsi. Tekeekö tuolla mitään. AAA-akuilla voisi tämän mukaan ajaa noin tunnin. Tämä olisi readyset, eli kaikki valmiina.

Hinnaston mukaan hintaa olisi 158.46e.

Mistä tätä voisi suomessa tiedustella. Kokemuksia kaipailen. Muitakin hienoja koreja näyttäisi olevan.

Mikä on auton nopeus ja onko vakiojousitus yhtä hyvä mitä kuvista voisi päätellä?

Onko muuten nelivetoisia?

Koska kyseessä on readyset ja lehdessä lukee että mukana tulevat: Valmiiksi koottu auto, maalattu kori ja radio asennettu. Kuvassa näkyy myös ohjain, eli tuo radioasennettu meinaa sitä että mukana tulee myös ohjain?

Entäs akut?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #1 : 23.04.05 - klo: 21.29 »
Takaveto. Jossain on ollut overland 115€ :wink:

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #2 : 23.04.05 - klo: 22.07 »
Ohjain tulee mukana, mutta akkuja/pattereita ei tule mukana...
Auto on muuten täysin ajovalmis, mutta vain ohjaimen 8kpl AA pattereita/akkuja ja autoon 4? kpl AAA akkuja/pattereita puuttuu...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Hymypoika

  • Vieras
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #3 : 23.04.05 - klo: 22.24 »
Mikäs olisi paras kauppa suomessa (nettikauppa) tuota tilailla? Tai sitten ihan kivijalkakauppa pk-seudulla.

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #4 : 23.04.05 - klo: 22.40 »
www.tietonikkari.fi   tuolla ainakin
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Hymypoika

  • Vieras
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #5 : 24.04.05 - klo: 13.05 »
Käykö tähän sisäinen antteni joka löytyy mini-z Classicin lisävarusteista (01.MZW106).

Overlandin varusteissa tätä ei mainita, mutta miksipä ei toimisi?
Vaikuttaako miten signaaliin. Tuskin kovasti, sillä ajo tapahtuu itsellä max 5mx5m alueella. Ei ulkona.

Hymypoika

  • Vieras
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #6 : 24.04.05 - klo: 13.08 »
Käykö tähän sisäinen antteni joka löytyy mini-z Classicin lisävarusteista (01.MZW106).

Overlandin varusteissa tätä ei mainita, mutta miksipä ei toimisi?
Vaikuttaako miten signaaliin. Tuskin kovasti, sillä ajo tapahtuu itsellä max 5mx5m alueella. Ei ulkona.

Mikä ton uuden Kyoshon luetton renkaista sopisi parhaiten omalle radalle maastoon? Tulossa siis Hummeriin. Kuvastossa viisi rengasmallia. Pitäisi olla pehmeä ja pitävä. Kulutusta ei tarvitse hirveästi kestää, mutta tuskin tässä ajossa edes kuluu.

Onko autossa jonkinlainen mäkilukko. Ajaako tässä tasapyörästönlukko tätä asiaa, eli auto jää mäkeen jos kaasun laskee, eikä lähde valumaan takaisin alas?

Hymypoika

  • Vieras
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #7 : 29.04.05 - klo: 22.39 »
---

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #8 : 30.04.05 - klo: 11.31 »
Overlandia voi kyllä suositella.. yksi hauskimmista rc-leluista mitä olen omistanut. ( http://www.kolumbus.fi/turtle/videos/g55.wmv )

Virittelemällä siitä saa upean olohuone-trial-auton, mutta vakiona siinä on omat heikkoutensa..

Huomioitavaa:

Valmistukseen käytetty muovi on aika haurasta ja menee rikki helposti. (etu-knucklesit, vanteet, idler-ratas... omastani halkesi vielä takapään iso muoviosa.. - ratkaisu: alumiini "hopupit" - http://www.rcmart.com

Kaikki tarvittava tieto ko. auton virittelyyn ja vaikka mihin muuhun löytyy täältä:
http://www.mini-zracer.com/forums/forumdisplay.php?f=47

Vakio-jousitus on aika mitäänsanomaton - ratkaisu: "LSSM mod" -> lue lisää aiheesta tuolta miniz-racerin OL forumilta

Hymypoika

  • Vieras
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #9 : 30.04.05 - klo: 18.43 »
Lainaus käyttäjältä: "turtle"
Overlandia voi kyllä suositella.. yksi hauskimmista rc-leluista mitä olen omistanut. ( http://www.kolumbus.fi/turtle/videos/g55.wmv )

Virittelemällä siitä saa upean olohuone-trial-auton, mutta vakiona siinä on omat heikkoutensa..

Huomioitavaa:

Valmistukseen käytetty muovi on aika haurasta ja menee rikki helposti. (etu-knucklesit, vanteet, idler-ratas... omastani halkesi vielä takapään iso muoviosa.. - ratkaisu: alumiini "hopupit" - http://www.rcmart.com

Kaikki tarvittava tieto ko. auton virittelyyn ja vaikka mihin muuhun löytyy täältä:
http://www.mini-zracer.com/forums/forumdisplay.php?f=47

Vakio-jousitus on aika mitäänsanomaton - ratkaisu: "LSSM mod" -> lue lisää aiheesta tuolta miniz-racerin OL forumilta


Suositteletko että vaihtaa heti ne Kyoshon keltaiset öljyiskarit ja punaiset (pehmeimmät) jouset? Miltä mieltä sä olet vakio koneen käytettävyydessä vartavasten tehdyllä sisäradalla? Eli hidasta menoa, mutta vääntöä saa olla.

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #10 : 30.04.05 - klo: 19.22 »
Itse suosittelen sen X speedin laittoa, vakiokone on lussu  :mrgreen:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Hymypoika

  • Vieras
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #11 : 30.04.05 - klo: 20.14 »
Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"
Itse suosittelen sen X speedin laittoa, vakiokone on lussu  :mrgreen:


Voiko tolla isolla koneella jaa hiljaa ja tasaisesti, vai keuliiko esim. mäessä heti jos vähän antaa monoa?

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #12 : 30.04.05 - klo: 20.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Hymypoika"
Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"
Itse suosittelen sen X speedin laittoa, vakiokone on lussu  :mrgreen:


Voiko tolla isolla koneella jaa hiljaa ja tasaisesti, vai keuliiko esim. mäessä heti jos vähän antaa monoa?


Kyllä jos laittaa lyhyen välityksen. Periaatteessa paketin mukana tuleva lyhyin on möyrintään turhan pitkä mun mielestä, tuohon saa vielä lyhyempiä vältyksiä  :D

Ei keuli ainakaan tasaisella, pakin avulla on nokittanut muutaman kerran mutta kyseinen operaatio menee jo rääkkäyksen piiriin  :mrgreen:

Pitsimmällä välityksellä sitten... ehh, kyllä menee edelleen sängyn päällä tms hankalassa paikassa mutta niin lujaa että siinä ei kerkiä sitten millään jarruttamaan  :wink:

Yhdyn Turtlen kirjoitukseen, heikkoa muovia on ja takapäässä on murtunut iskarin kiinnityksen ja ylätukivarren kiinnitykset  :(

Hauska peli, tosin vaatii tuon X speedin vähintään  :mrgreen:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #13 : 30.04.05 - klo: 20.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Hymypoika"
Suositteletko että vaihtaa heti ne Kyoshon keltaiset öljyiskarit ja punaiset (pehmeimmät) jouset? Miltä mieltä sä olet vakio koneen käytettävyydessä vartavasten tehdyllä sisäradalla? Eli hidasta menoa, mutta vääntöä saa olla.


ISKAREISTA:

Öljyiskarit on ihan OK, mutta ei niitten ja vakioiskarien välillä ole suurtakaan eroa. Tuo iskarien LSSM modaus on aika jees juttu, sitä suosittelen trial-ajoon lämpimästi.. "LSSM" iskarien tekoon tarviset seuraavaa:

- vakio iskarit
- 2mm terästankoa (4kpl 2mm polkupyörän pinnoja käy hyvin niissä on kierteet sopivasti valmiina..)
- 4mm muoviputkea, jossa on 2mm reikä
- kumisia o-renkaita (sopivankokoisia... :D)
- 4 kpl sopivankokoisia prikkoja iskarin yläpään ruuvien kiinnityksiin..

Rakennusohjeet: (ulkomuistista, eli älä "lue kuin raamattua")

1) pura vakioiskarit
2) katkaise fillarin pinna siitä kierrepäästä - tee itsellesi n. 5cm pituinen tanko, jossa on siis kierre toisessa päässä
3) vaihda iskaritangon/-ruuvin tilalle juuri tekemäsi pidempi iskaritanko = ruuvaa siis iskarin alapään muovilinkki kiinni uuteen tankoon
4) kasaa iskari takaisin uuden pitkän iskaritangon kanssa
5) katkaise 4mm muoviputkesta sopivan mittainen pala/tukiholkki ja laita se iskarin yläpään "koloon" tukemaan uutta "ylipitkää" tankoa. (Vinkki: kun leikkaa muoviputken, laita sen sisään leikkauksen ajaksi fillarin pinna, ettei putki mene lyttyyn leikatessa.)

toista sama lopuille iskareille

6) kiinnitä iskarit autoon, käytä prikkoja ja lättäkantaisia ruuveja, jotta tangot pääsevät liikkumään ruuvin ohitse vapaasti.
7) säädä halutulle korkeudelle lisäämällä o-renkaita jousen yläpuolelle
8) testaile jousitusta ja selvitä kuinka paljon tangoissa on ylimääräistä ja merkkaa tussilla kohta, josta ne katkaistaan (HUom! jätä vähän pelivaraa.)

Jos jousitus takkuaa, on muovinen tukiholkki lytyssä tai fillarin pinnaa pitää hieman hioa hienolla hiekkapaperilla..

Avuksi pari kuvaa ex-autostani LSSM iskareilla:

http://www.kolumbus.fi/turtle/photos/lssm2.jpg
http://www.kolumbus.fi/turtle/photos/lssm1.jpg

MOOTTORISTA

Vääntöä saa lisää vaihtamalla tehokkaammat magneetit. Hyvä vaihtoehto voisi olla x-speed moottori, johon vaihdat NEO-magneetit... tai kenties vakio-moottori, johon laita mini-x auton moottorin magneetit (tätä en ole kokeillut). kaikkia noita osia saa tilattu www.rcmart.com :sta

...sitten jos laitat lisäksi mr02:n vanteet ja jotkut isommat custom renkaat, niin keulii paikaltaankin, ainakin luulisin.

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« Vastaus #14 : 30.04.05 - klo: 22.51 »
Lainaus käyttäjältä: "turtle"
...tai kenties vakio-moottori, johon laita mini-x auton moottorin magneetit (tätä en ole kokeillut).


Tämä on todellä hyvä vaihtoehto, vakioon nähden lisää niin vääntöä kuin vauhtiakin.
XC - Poor boys Bruiser