Olet siis säätänyt moottorin tyhjäkäynnin servon trimmistä. Tee seuraavasti asian korjaamiseksi.
- Väännä servo ihan reilusti jarrulle tai ota vaikka linkki irti ja väännä/työnnä kaasarissa oleva kaasuvipu pienimmälle. Nyt rummun ja kurkun välissä tulisi olla pieni esim. noin 1 mm aukko.
- Jos ja kun aukko on pienempi, niin väännä tyhjäkäyntiruuvia kiinni kunnes aukko suurenee riittävästi.
- Käynnistä moottori ja anna sen lämmetä reilusti normaaliin käyntilämpöön.
- Nyt tyhjäkäynti säädetään sopivaksi tyhjäkäyntiruuvista pitäen kokoajan kurkku mahdollisimman suljettuna. Eli auton tulee pysyä hyvin käynnissä, mutta kytkin ei saa vielä ottaa kiinni (auto pysyy paikallaan).
- Nyt voidaan varsinainen linkin säätö aloittaa. Laita radio päälle, laita trimmi keskelle, laita servon varsi suoraan.
- Linkissä oleva lukitsija kiinnitetään siten, että kaasarin ollessa tyhjäkäynnillä ja servon varren ollessa suorassa tämän lukitsijan ja servon väliin jää pieni 0,5 mm rako. Eli servo ei vedä yhtään kaasarin vipua auton ollessa tyhjäkäynnillä. Eli moottoria pitää sopivalla tyhjäkäynnillä tyhjäkäyntiruuvi eikä servo.