Kirjoittaja Aihe: tt eb4 s2pro keskidiffi  (Luettu 4835 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Borstakone

  • Tulokas
    • Profiili
tt eb4 s2pro keskidiffi
« : 12.05.05 - klo: 14.16 »
Eli mitä tarvii tilata kyseiseen autoon ku siinä ei ole keskidiffiä??siis tiedän et keskidiffin mut mitä muuta?

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #1 : 12.05.05 - klo: 14.51 »
Keskidiffi ja jarrusysteemit... Eli levy, palat ja se tappi..
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa Borstakone

  • Tulokas
    • Profiili
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #2 : 12.05.05 - klo: 16.46 »
Onko tietoa osanumeroista?

Poissa drillmaster

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/drillmaster/
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #3 : 12.05.05 - klo: 17.14 »
Itselläni ei kone mennyt paikoilleen kun asensi keskidiffin, oli vetokäynnistys ja korkeat moottoripukit, jouduin sorvaamaan vauhtipyörästä hieman pois kun otti toiseen jarrupalaan kiinni...matalilla moottoripukeilla ei ongelmaa ole!

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #4 : 12.05.05 - klo: 17.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Borstakone"
Onko tietoa osanumeroista?


Levyt: PD0593
Palat: PD0584
Se tappi: PD0423 (kannattaa varmistaa et siin on ne molemmat! Jos ei ole niin AD0308)
Keskidiffi: PD0654 (kannattaa kysyä, että onko siinä kaikki hilut..)
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #5 : 12.05.05 - klo: 18.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Antti S"
Lainaus käyttäjältä: "Borstakone"
Onko tietoa osanumeroista?


Levyt: PD0593
Palat: PD0584
Se tappi: PD0423 (kannattaa varmistaa et siin on ne molemmat! Jos ei ole niin AD0308)
Keskidiffi: PD0654 (kannattaa kysyä, että onko siinä kaikki hilut..)


Tuossa PD0423 tulee kummatkin vivut. Lisäksi tarvitaan laakeri tai joku tuolle vivulle joka tulee diffi-levyn reijän täytteeksi. On muuten "pikkasen" väljä. Ja moottori ei mahdu sellasenaan paikalle jos autossa on vetostartti. Niin kuin edellä kirjoitettiin ottaa palojen kiinnitysruuvi vauhtipyörään kiinni. Loistavaa insinöörityöskentelyä.

Ja sitten tarttet vielä lisäksi metallisen päärattaan mikäli sellaista ei vielä ole. Löytyy numerolla AD2657.

L. koko juttu samaan kasaan:

-Jarrulevyt: PD0593

-Jarrupalat: PD0584 (4 pinnat, 4 levyt ja 4 ruuvit)

-Jarruvivut: PD0423 (taka-ja etuvipu, 2 lenkit johon tulee tönäri kiinni ja lukitus mutterit)

-Ite diffi: PD0654 (kaikki mitä tarttet tuohon itse diffiin pois lukien pääratas)

-Pääratas: AD2657

-Keskidiffin muoviosat: PD0574 (sisältää tuon holkin tuolle vivulle)

Noilla pitäis jo saada tuo keskidiffi läjään. Tosin tuota vauhtipyörää joutuu kans sorvailemaan. Sitten tietysti diffi-öljyä, omassa on 7000-öljyt.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa Borstakone

  • Tulokas
    • Profiili
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #6 : 12.05.05 - klo: 20.00 »
osat tilattu..kiitos kaikille vastanneille..Onko tietoa siitä laakerista et minkä kokoinen se on?entä minkä kokoiset laakerit pyörissä on?ku ei taida olla laakereita tossa rtr mallissa vakiona

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #7 : 22.06.05 - klo: 23.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Borstakone"
Onko tietoa siitä laakerista et minkä kokoinen se on?entä minkä kokoiset laakerit pyörissä on?ku ei taida olla laakereita tossa rtr mallissa vakiona


Jos tarkoitit tuota diffi-levyssä olevia, niin ne on 5x8x2,5mm kauluksella. Noita saa ainakin Hobbypeoplesta. Ja navoista löytyy saman kokoiset mitä peristä ja diffeistä, l. 8x16x5mm kumi/muovisuojatut. Noitakin saa mm. Hobbypeoplesta.

Juu, tuossa rtr:ssä on vakiona liukulaakerit navoissa, kestää tommoset 1-2l ajaa kunnes ovat väljät. Kannattaa vaihtaa ajoissa, sillä akselit kuluu myös ja tulee ongelmia välyksissä. Omaan jouduin laittamaan lukitetta akseleihin että sain välykset pois. Napoihin tarvitset laakereita 8kpl, kannattaa ostaa ainakin 10kpl jos ovat irtopakattuja. Saa vaidettua sitten kun hajoovat. Ja suosittelen muutenkin pesemään ja rasvaamaan nuo laakerit aina välillä. Lisää laakereiden käyttöikää huomattavasti.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
laakerit
« Vastaus #8 : 23.06.05 - klo: 01.09 »
noita kokoja on muuten JP Nitroracingissa sekä keraamisina (3€ kpl) tai teräslaakereina  (6€/10 kpl ). Vilkases niitä!  Keraamisia ei muuten  tarvite rasvata ja pestäkkin täytyy vain jos estetiikka vaatii.
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Re: laakerit
« Vastaus #9 : 23.06.05 - klo: 08.59 »
Lainaus käyttäjältä: "ropsan"
noita kokoja on muuten JP Nitroracingissa sekä keraamisina (3€ kpl) tai teräslaakereina  (6€/10 kpl ). Vilkases niitä!  Keraamisia ei muuten  tarvite rasvata ja pestäkkin täytyy vain jos estetiikka vaatii.


Eihän nuo ole keraamisia laakereita, vaan ns. hybridi-laakereita. Ihmettelinkin, että kuka voi myydä keraamisia laakereita noin halvalla. Keraaminen laakeri on kokonaan keraaminen, hybridilaakeri on sellainen laakeri, jossa on yksi tai useampia keraamisia vierintäelimiä. Hybridi-laakeri tarvitsee voitelua siinä missä tavallinenkin, mutta sietää likaa hieman paremmin kuin tavallinen, koska keraaminen vierintäelin murskaa likapartikkeleita pienemmäksi, tämä tosin aiheuttaa painaumia ulko- ja sisävierintäkehille, mistä se laakerivaurio sitten kehittyy. Oikea keraaminen laakeri sitävastoin toimii melko olematomalla voitelulla ja sitä voi tiettyihin pyörintänopeuksiin asti voidella vaikka tuoremehulla...

Keraamisia laakereita saa SKF:ltä, tosin myös hybridi-laakereitakin...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #10 : 23.06.05 - klo: 09.14 »
Yleensä RC-autoissa kannattaa käyttää juuri hydridilaakereita. Keraamiset kuulat kestää melkoisen huonosti iskuja, joten yhdestäkin pienestä kolarista kuulalaakeri voi olla entinen. Hydridi laakerissa nämä metallikuulat ottavat iskuja vastaan ja estää keraamisten kuulien murskaantumisen.

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
lakrut
« Vastaus #11 : 23.06.05 - klo: 10.50 »
Kyllä niissä minun ostamissa keramiikkahybriidi laakereissa oli selvä merkintä tästä, mutta arkisemmin kutsun niitä keramiikkalaakereiksi       ( vastakohtana "teräslaakeri" ) . Oikeat keramiikkalaakerit tulisivat maksamaan  Jartsankin hinnoilla  kuulemma  noin 30-35€ kappale , niin että hän tuskin niitä rupeaa teettämään! Keramiikkahybriidilaakerit maksaa muuten noin 15-20€ kappale näissä kokoluokissa ainakin Saksassa. Jos joku tietää parammin, saa vapaasti korjata näitä juttujani!
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
keramiikkahybriidilaakerit
« Vastaus #12 : 23.06.05 - klo: 10.59 »
Löysin  JP Nitro Racingin sivuilta vähän lisäinfoa ominaisuuksista :
www.bearingworks.com/fnb.htm
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #13 : 23.06.05 - klo: 12.44 »
Kukahan heille mahtaa tehdä nuo laakerit? Noilta sivuilta löytyi harmittavan vähän todellista tietoa noista hybridi-laakereista. Ei mitään teknisiä tietoja, joiden perusteella voisi tehdä kurmitus-, kestoikä- ja vierintäkitkalaskelmia... Itseasiassa taulukoissa oli vain teräslaakerien tiedot.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #14 : 23.06.05 - klo: 13.41 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Kukahan heille mahtaa tehdä nuo laakerit? Noilta sivuilta löytyi harmittavan vähän todellista tietoa noista hybridi-laakereista. Ei mitään teknisiä tietoja, joiden perusteella voisi tehdä kurmitus-, kestoikä- ja vierintäkitkalaskelmia... Itseasiassa taulukoissa oli vain teräslaakerien tiedot.

Voin minä sinulle koittaa niitä tietoja jostain hankkia ja sitten voit laskeskella noita juttujasi.
Mutta jos saan kysyä mitä sinä kostut noista tiedoista :)

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
lakrut
« Vastaus #15 : 23.06.05 - klo: 13.41 »
Kuormitus-, kestoikä- ja vierintäkitkalaskelmia..., 3 egen laakereista!!! Joopa joo, eiköhän asia selviä helpoiten ajamalla ?
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #16 : 23.06.05 - klo: 14.40 »
Sori, en tarkoittanut että asialla olisi sinänsä väliä, olisin vain koettanut niiden tietojen avulla etsiä valmistajaa/ vertailla niitä muihin vastaaviin.

Se, että niitä saa Suomesta tuohon hintaan, on erittäin hieno asia ja kertoo myyjän kohtuullisuudesta!! Kunhan ehdin, niin katson josko noista löytyisi minunkin käyttämiä laakerikokoja ja pistän tilauksen vetämään. Tarkoitus ei ollut antaa väärää viestiä, että nuo olisi jotenkin huonoja laakereita, uskoakseni ihan laatu kamaa, koska keraamisia kuulia ei kovin moni valmistaja maailmassa tee, ulko- ja sisärenkaista puhumattakaan.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #17 : 12.07.05 - klo: 21.00 »
Laitetaan nyt tähänkin säikeeseen. Tuon takajarrun saa toimimaan vakiolla moottopukillakin; laittaa siihen lasikuituisen jarrulevyn, se kun ei tartte kitkapintoa, tulee jarrusta parisen milliä hoikempi ja sehän riittää. Noita jarrulevyjä voi tehdä itse piirilevystä tai sitten tilata ja kokeilla noita Sandessonan kauppaamia(en tiedä käykö nuo, en saanut vastausta noiden mitoista heiltä). Ja hyvin tuntuu tuo TSI-jarrulevy pitävän. Melkein paremmin mitä teräksinen kitkapaloilla.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #18 : 13.07.05 - klo: 15.54 »
Lainaus käyttäjältä: "J-P"
Laitetaan nyt tähänkin säikeeseen. Tuon takajarrun saa toimimaan vakiolla moottopukillakin; laittaa siihen lasikuituisen jarrulevyn, se kun ei tartte kitkapintoa, tulee jarrusta parisen milliä hoikempi ja sehän riittää. Noita jarrulevyjä voi tehdä itse piirilevystä tai sitten tilata ja kokeilla noita Sandessonan kauppaamia(en tiedä käykö nuo, en saanut vastausta noiden mitoista heiltä). Ja hyvin tuntuu tuo TSI-jarrulevy pitävän. Melkein paremmin mitä teräksinen kitkapaloilla.


Onko mitää tietoa mitkä osat käyvät ristiin eri automerkkien välillä. Tuossa oli TSI:n levy.

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #19 : 21.07.05 - klo: 19.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Tounison"
Onko mitää tietoa mitkä osat käyvät ristiin eri automerkkien välillä. Tuossa oli TSI:n levy.


Ainakin iskunvaimentajat(ja niiden akselit) pitäisi käydä, melko suurella todennäköisyydellä Hobaon diffi käy tuohon TT:n autoon(pitäis joskus vertailla vierekkain, kuvissa näyttäis olevan identtisiä), yhellä saitilla(täällä)   jäi sellainen vaikutelma että Hobaon vetarit käy TT:n autoon(tosin kaveri ei ole kirjoitellu mitään miten homma onnistui, joten pikkasen varausta tähän juttuun). Sitten jarrulevyt taitaa käydä, moottorit/kytkimet ja kytkinkellot. Jotain poikkeuksia taitaa olla, olisko Kyöstillä isompi vauhtipyörä mitä muilla merkeillä? Ja jos jaksaa hieman modifoida autoa, niin siihen saa käymään lähes minkä osan vaan. Sitten luonnollisesti laakerin käy jos mitat täsmää ja vanteet/renkaat. Noissa vanteissa taitaa olla yleisesti 17mm hexat, poikkeuksena GS:n autot(ainakin vanhemmissa), joissa 19mm hexat.

Nuo edellisissä viesteissä vilahtaneen lasikuitu-jarrulevyt on omaa tuotosta, l. tuo TSI tarkoittaa Tee-se-itse.

Pikkasen experimental-mieltä kun käyttää, niin noita autoja voi muokata varsin mukavasti. Omaan oon tehnyt hiilarista osia ja modernisoinut tuon ohjausservon asennuksen. Todellisuudessa iski laiskuus leikata servolle aukko tuohon hiilariin ja tuli kokeiltua asentaa servo kylelleen. Hyvin se tuossa näyttäis toimivan. Vielä kun saa hommattua kunnon servot ja hornit niille, niin tuo on jo loistava. Tuo muovinen meinaan joustaa jonkin verran pääty asennoissa. Ja tietysti pitää eloksoida nuo servoasennuksen uudet Al-osat(ja muut auton Al-osat, siniseksi tai violetiksi).
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #20 : 21.07.05 - klo: 19.53 »
Mulle olisi ollut termi DIY selvä, mutta TSI.
Tekisi mieli koittaa miten toi Hobaon keskidiffi sopisi, mitä mahtaa kustantaa kun TT:n oma maksaa n. 60 ekee kaikilla kilkkeillä.
Etu vetari on vääntynyt, täytyy mennä se kädessä käymään hobao liikkessä vertailemassa.

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #21 : 21.07.05 - klo: 22.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Tounison"
Tekisi mieli koittaa miten toi Hobaon keskidiffi sopisi, mitä mahtaa kustantaa kun TT:n oma maksaa n. 60 ekee kaikilla kilkkeillä.


Iso-Hepalta tai Sanderssonasta kyselemään. Ilmoittele jos nuo käy(tai ei käy), niin tietääpähän jatkossa. Ja kattelin tossa, myös Xray:n diffi on melkein samoista muoteista, tosin paremmalla viimeistelyllä, mutta kumminkin yks kokeiltavissa oleva. Tuskin halvempi kumminkaan, mutta kuvissa näyttää laadukkaammalta.

Lainaus käyttäjältä: "Tounison"
Etu vetari on vääntynyt, täytyy mennä se kädessä käymään hobao liikkessä vertailemassa.


Yks vaihtoehto on myös Xray, siinäkin on saman näköiset akselit. Tietty joku jolla on tuollanen Xrayn tai hobaon cvd-akseli irraallaan vois mittailla tuon ristitapin etäisyyden siitä toisen pään reijästä.

Jos pelkkä akseli on vääntynyt niin Hobbypeoplesta tai Sabesta voi tilata ko osan irrallaan. Koodi PD1237 , ja hintaa näyttäis olevan Hobbypeoplela 25€. Aika hintava osa, pitää varoa vääntämästä. Tietty voihan tuota vääntynyttä vartta yrittää oikausta, tahtoo vaan jäädä aina johonkin suuntaa kieroksi.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa jooka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #22 : 23.07.06 - klo: 20.36 »
Lainaus käyttäjältä: "J-P"

L. koko juttu samaan kasaan:

-Jarrulevyt: PD0593

-Jarrupalat: PD0584 (4 pinnat, 4 levyt ja 4 ruuvit)

-Jarruvivut: PD0423 (taka-ja etuvipu, 2 lenkit johon tulee tönäri kiinni ja lukitus mutterit)

-Ite diffi: PD0654 (kaikki mitä tarttet tuohon itse diffiin pois lukien pääratas)

-Pääratas: AD2657

-Keskidiffin muoviosat: PD0574 (sisältää tuon holkin tuolle vivulle)

Noilla pitäis jo saada tuo keskidiffi läjään. Tosin tuota vauhtipyörää joutuu kans sorvailemaan. Sitten tietysti diffi-öljyä, omassa on 7000-öljyt.


http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/tt/tt_varaosat.htm

Tosta ylläolevasta linkistä löytyisi noi osat. Varmistelen nyt että kun tarvitsen ainoastaan noi jarruvivut, jarrulevyt ja palat niin, että voi turvallisesti vaan tilata noi osat tuolta (vara-osa luettelo kun on ruotsiksi) että tulee oikeat osat sitten?

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #23 : 23.07.06 - klo: 21.13 »
Kyllähän noilla pitäisi tulla(vajaavainen ruotsinkielen taito tosin minullakin) oikeat osat.

Ainiin, pitää katella saisko nuo Xrayn vetoakselin ympättyä TT:seen, nyt kun on kummatkin autot saman katon alla...

Niin joo, Xrayn diffi on samoilla mitoilla mitä TT:n diffi, ja huomattavasti parempi laatunen. Huomasin tuossa kun kasailin tuota Xrayta....
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa jooka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tt eb4 s2pro keskidiffi
« Vastaus #24 : 23.07.06 - klo: 21.58 »
Huomasin juuri että multa löytyy toi pd0574 jo laatikosta. Minulla on siis puoliksi kasattu eb4-runko jossa siis on toi keskidiffi valmiina paikollaan ja jossa on yksi jarru setti. Siirrän ton keskidiffin tohon keskidiffittömään jolla olen tässä nyt ajellut ja tilaan vaan sen jarrukampi setin joka puuttuu. Holkkikin tulee tossa pd0574 pussissa sille jarrukammelle taakse (se puuttuu siis tosta puoliksi kasatusta rungosta). Sitte jarru tosta nykyisestä autosta taakse ja puoliksi kasatusta eteen.

Onko jotain mitä pitäisi ottaa vielä huomioon?