Joskus muutamia vuosia sitten taisivat Xpressin sähkötouringilla ajella n. 95 km/h Guinnesin ennätyskirjaan. Ihan kisasääntöihin mahtuvalla autolla.
Toissakesänä testasin omaksi huvikseni, Losi Street Weaponiin pistin tiukimman myllyn ja pisimmät välitykset mitä pakista löytyi, sekin aikansa säännöillä laillinen touringi. Paikallisella suoralla ajelin, kaveri Hiacen ratissa ja meikä pelkääjän paikalla ohjaamassa.
Ongelmaksi tuli tien epätasaisuus. Ei meinannut millään saada autoa pysymään tiellä, ja kun kaheksankympin vauhdissa pito lähtee niin se ei kovinkaan helposti palaudu. Monta kertaa sai autoa olla ojasta nostamassa.
Mutta lopulta tuli onnistunut ajo. Totesin kaverille "nyt mennään täysiä", totesi takas siinä ohjatessaan "joo mä oon menny jo vähän aikaa". Vähän päälle satasen näytti Haisun mittari, mittarivirhe pois niin vajaa satanen tuli loppunopeudeksi.
Tekniikka on siitä ajasta kehittynyt, mutta toisaalta sääntöjä on kiristetty. Veikkaan että nykyään 12-lankaisella touringilla päästäisiin suunnilleen samoihin vauhteihin.