Joo, puhelimessa on oltu..........
Sääntöihin olisi tulossa hillitsemään moottorien vaihtoa painosääntö.
Jos auton valmistajan ilmoittama omapaino on alle 4300g autoon ei saisi vaihtaa "isolohkoa".
Esim Revon tehtaan ilmoittama kuivapaino on 4,2676Kg jolloin sen maksimi moottorikoko on .18ci, ja jos moottorin vaihtaisi se menisi outlaw luokkaan.
Poikkeuksena sääntöön olisi tulossa jos auto alittaa silti tuon 4300g ja on "isolohko", käsiteltäisiin sitä niinkuin muitakin "isolohkoluokan" autoja (Mutta auton olisi sääntöjen mukaan painettava tuo 4300g, silloin olisi lisäpainon asentaminenkin sallittua).
Nyt työstämään..........
Ehhh....
NOTES:
1. All Standard MT's will run in the same class. Big block/small block is no longer an issue, larger displacement engines have a heavier minimum weight to compensate.
Ummm... tuota...
Minimum weight - - - - - - - - - - - - - - - - .12ci to .18ci Small blocks: 2750grams (~6 pounds), .15 to .28 Big blocks: 4300 grams (~9.5 pounds)
Eikö tämä jo testattu konsepti olisi meillekkin riittävä.
Tuo painoindeksi olisi hyvä ja luova ajatus mutta eikös mene jo vähä väkisin vääntämiseksi.
Mitä tulee "kevyisiin pikkulohkoautoihin"(tehdasvalm.), joihin joku "yritteliäs" :lol: on pultannut .28 myllyn, suosittelisin tosiaankin "painosakkoa" lisäpunnuksien muodossa,isolohkoluokan minimiin, jotka asennetaan tuomariston valvonnan alaisena.
Painot olisi asennettava auton vaakarunkolevyn tai palkin yläpuolelle, mikäli autossa ei sellaista varsinaisesti ole, olisi painot kiinnitettävä moottoripukin kiinnityspinnan tasolle,varsinaisen moottoripukin puuttuessa painot asennetaan moottorin matalimman pisteen tasolle,tai korkeammalle.
Näin saisi halukkaat kokeilla rajojaan. (esim. Revo .28 )
Ja homma pysyisi
yksinkertaisena!
Auto vaa'alle+moottorikoon tarkistus = tuleeko lisäpunnuksia vai ei!
Ja mitä polttoainetankin kokoon tulee niin hyvä idea täällähän jo nähtiin!
Tehdaskokotankki (auton alkuperäistankkikoko) / small block max. 125ml ja big block 160ml.
Isompi / tehokkaampi moottorisissa ja painavemmissa autoissa yleensä myös isompi tankki tehdaskokona(mun vakio .21 MGT:ssä[6 kg] 220ml), mutta "hörppäävät myös enemmän.
Joten esim MGT:ssä sallitu tankki olisi 220ml(tehdas.) tai pienempi mutta Revo .28 se olisi 160ml:aa + "painosakko" luokkaminimiin, joten eiköhän se vähän rauhoittaisi "yritteliäitä" palaamaan "ruotuunsa",sekä sama pätee toisinpäin. Tämä kannustaisi pitämään autot "vakioina".
MGT:n saisi myöskin pikkulohkoihin pienellä koneella ja pienellä tankilla.
Tosin auton paino olisi siinä luokassa haitta mutta.... jokaisen oma asia...
Moottoreita saisi siis vaihtaa lohkorajoituksen sisällä,isompi kone kuluttaa ja painaa enemmän, sekä jos tankkia vaihtaa niin yläraja olisi tuo 160ml big block ja 125ml small block mikäli alkuperäistankki ei ole isompi.