Kirjoittaja Aihe: Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä  (Luettu 162672 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #120 : 26.06.05 - klo: 19.37 »
Vaihtoehto 2. eli 4300gr+ = isolohko jne...
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #121 : 26.06.05 - klo: 20.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Huh, olipas urakka lukea kaikki läpi. Mielipiteitä:

Kaksi luokkaa: porukkaa on kuitenkin sen verran vähän ja matkat muka pitkiä (ainakin Etelä-Suomesta Ouluun vaikkei se toisinpäin niin pitkä ole...).

Sellaisen pointin tuossa huomasin Genesiksen omistajana että auto kuuluisi muuten Big Monster luokkaan, mutta koska en halua kestävyyden nimissä lukita keskidiffiä, kuuluisi auto Outlaw luokkaa, jolloin siitä pitäisi vaihtaa kone pienempään ja keventää lähes kilo! Halpaa? Juuei.

Ei kait se keskidiffi nyt kestävyyteen vaikuta?
Ja jos ajatellaan toisinpäin että se sallittaisiin, niin se pitäisi sallia myös kaikkille muille = kallista.
Niin myös muita kohtaan joilla ei olisi varaa / mahdollistuutta ostaa se olisi epäoikeuden mukaista heitä kohtaan.
Tuo Big Monster Truck kohta tehtiinkin yleensäkkin pääasiassa sitä varten että esim CEN:in Genesikset saataisiin myös mukaan (Joten "CEN:iläisten olisi kohtuullista tulla myös "vastaan" tuossa keskidiffi kysymyksessä)?


Keskidiffin lukitseminen rasittaa voimansiirtoa enemmän joissain tilanteissa. Mulla on hyvin vähän kokemusta, mutta kuulotietoa on useastakin tapauksesta.


Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Ei turhan tiukkoja sääntöjä. Ne karsii jossain määrin kuitenkin osallistujia. Maastoajossa se auto ei nyt kuitenkaan aivan älyttömästi merkkaa (tai auton säädö, koneen tehot yms) vaan kuski on aika isossa roolissa. Vähän vapautta säätöihin. Törsää kalliisiin osiin ja koneisiin ken haluaa. Renkaat on toki hyvä rajoittaa koska niillä on iso merkitys!

Nyt ei muuta muistu mieleen...


Totta, ongelman "ydin" tuntuu juontavan siitä että radat ovat vielä puhtaita krossiratoja, sekä siitä pelko että "kaverilla" on isompi kone ja pääsee ehkä suoralla karkuun.
Mutkaisella ja tarpeeksi röykkyisellä radallahan ei tuosta "ylimääräisistä" moottorin kuutiosenttimetreistä ole paljon apua vaan auton alustalla on suurempi merkitys, eri asia on radan nopeat osuudet (Joita voitaisiin hidastaa shikaaneilla esim).

EDIT. Outlaw luokan maksimipaino on nostettu vastaamaan CEN Genesiksen mukaan saamisesksi.


Ei siitä tehosta suurta hyötyä krossissa ole ennenkuin ajotaitoa on rittäävästi, oli kuinka lentokenttäbaana hyvänsä. Siä vaan ei kaikki ymmärrä ennen kuin sen itse toteaa.

Mutta en ymmärrä miksi ajattaa kahta luokkaa joissa koneiden koot käytännössä samat... Outlaw ja BIg Monster voitaisiin ihan hyvin ajaa yhtenä luokkana sallien keskidiffi ja muutenkin vähän vapaammilla säännöillä näin aluksi, jotta nähtäisiin harrastajien määrä ja kaluston jakautuminen.

BTW: Punnitsin Gensun tyhjällä tankilla BowTie renkailla, eikä se painanut kuin 6,8kg!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #122 : 26.06.05 - klo: 20.15 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Tuolla ajateltiin lähinnä sitä, että jos Savagessa on .21 moottori, niin siihen saa laittaa max .28 moottorin, mutta jos alkuperäinen moottori on .15, niin silloin suurin kone olisi .18, eli vain pikkulohkoon pikkulohkon moottori ja isolohkoon isolohkon moottori moottorimallisarjan puitteissa. T-Maxx:iin voisi sallia isolohkon, koska auto on jo vakiona yhtä painava kuin mitä isolohkot, mutta jos auto olisi vakiona kevyempi kuin 4300g, ja siinä ei ole alunperin isolohkoa, niin autoon ei saisi vaihtaa isolohkoa.

Tuliko tarpeeksi epäselvästi kirjoitettua. Juttelin äsken Hermannin kanssa puhelimessa asiasta, ja Rph lienee asiasta myös samaa mieltä, Hermanni taitaa justiinsa soittaa Rph:lle...

Tua kuulostaa hyvältä! kirjoittakaa ylös :wink:


Joo, kirjoitetaan. :wink:
Keskusteluja useampien henkilöiden kanssa käytyäni rupeaa itseänikin vähän "hiertää" tuo isolohkojen "villi" moottorin vaihto.
Varsinkin kuin sääntöihin on jäämässä "porsaan mentävä reikä".
Isolohkon minimipainoiseen autoon saisi laittaa minkä koneen tahansa .28ci asti, jos tuollainen aukko sääntöihin jäisi harkitsen kyllä itsekin vakavasti kilpailukalustoksi Tamiyan TNX:än ostamista (Joku sen "isolohko" TNX:än tekee kumminkin ennemmin tai myöhemmin).
Kyseisen auton kun saisi vielä tuohon 4300g painoon todennäköisesti kyseisellä moottorillakin vielä (Parempaa teho / painosuhdetta ei varmaan mihinkään muuhun autoon saisi).
Asian todellakin muuttaisi paino / tankkisääntö joka "söisi" halut muutokseen.

Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Mutta en ymmärrä miksi ajattaa kahta luokkaa joissa koneiden koot käytännössä samat... Outlaw ja BIg Monster voitaisiin ihan hyvin ajaa yhtenä luokkana sallien keskidiffi ja muutenkin vähän vapaammilla säännöillä näin aluksi, jotta nähtäisiin harrastajien määrä ja kaluston jakautuminen.


Vain siksi että saataisiin "gensut" ja muut ajamaan tässä stanuluokassa.
Tuonne Outlaw luokkaan kun varmaankin on tulossa sellaista kalustoa jottei "vakioautolla" ole mitään mahdollisuuksia pärjätä.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Esto_r

  • Jäsen
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #123 : 26.06.05 - klo: 20.22 »
Nyt kun olen vihdoin lukenut koko keskustelun ihmetelen stadium truckien pienen maininnan? Eikö näitä ole tarkoituskaan laittaa tähän kilpailu luokkaan? Uutta luokkaa kun ei mielellään tee kun ei niitä ajajia niin älyttömästi ole. Siis tarkoitan että joutuisiko näille kehittämään taas uudet kilpailut vai pystyykö näitä mitenkään soveltamaan/änkeämään samoihin kisoihin? Ja keskustelua tästä KIITOSSS!!!
Hpi mt2 18ss

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #124 : 26.06.05 - klo: 20.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Esto_r"
Nyt kun olen vihdoin lukenut koko keskustelun ihmetelen stadium truckien pienen maininnan? Eikö näitä ole tarkoituskaan laittaa tähän kilpailu luokkaan? Uutta luokkaa kun ei mielellään tee kun ei niitä ajajia niin älyttömästi ole. Siis tarkoitan että joutuisiko näille kehittämään taas uudet kilpailut vai pystyykö näitä mitenkään soveltamaan/änkeämään samoihin kisoihin? Ja keskustelua tästä KIITOSSS!!!


Jos keskustelun aihe on monsterien kisa säännöt niin miksi sinne pitäisi sotkea stadium truckeja?

Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Mutta en ymmärrä miksi ajattaa kahta luokkaa joissa koneiden koot käytännössä samat... Outlaw ja BIg Monster voitaisiin ihan hyvin ajaa yhtenä luokkana sallien keskidiffi ja muutenkin vähän vapaammilla säännöillä näin aluksi, jotta nähtäisiin harrastajien määrä ja kaluston jakautuminen.


Vain siksi että saataisiin "gensut" ja muut ajamaan tässä stanuluokassa.
Tuonne Outlaw luokkaan kun varmaankin on tulossa sellaista kalustoa jottei "vakioautolla" ole mitään mahdollisuuksia pärjätä.


Mutta käytännössä vakio Gensu ei sovi kummankaan luokan sääntöihin!

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #125 : 26.06.05 - klo: 20.30 »
Siitä keskidiffittömyydestä haluan pitää ehdottomasti kiinni. Se on tärkein tekijä, millä erotetaan monsut ja crossarijohdannaiset. Siksi Jenkkienkin säännöissä se mainitaan moneen otteeseen. Outlaw ja stadiumit on sitä varten, että siellä voi osallistua keskidiffin kanssa. Jos ei voi lukita diffiä rikkoontumisen pelossa, niin silloin on kait turha lähteä edes ajamaan radalle kisaa, siellä hajoaa autoja aivan varmasti muutenkin. Keskidiffin lukitseminen on halpa ja helppo toimenpide, mutta siitä säännöstä lipsuminen ei tule halvaksi muille.

Myös edelleen haluaisin varmistaa, ettei kisasta tule vain Bigbore TNx kisoja, vaan auton painosta huolimatta, olisi suht tasapuolista ajaa kilpaa radalla. Vielä kun muistetaan, että todennäköisesti parhaat tehopainosuhteet löytyy kuitenkin Madforce/TNX sarjasta, johon laitetaan kisakireä .21 moottori. Tuollaisen tehopainosuhde olisi 1,65kg/hv kun .28 Novarossilla varustetussa LST:ssä 1,92 kg/hv... Eiköhän noille keveille isolohkoille riitä tuokin tehopainosuhde...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #126 : 26.06.05 - klo: 20.31 »
Kyllähän se olisi mukavaa saada stadiumtruckit samoihin kisoihin monstereiden kanssa, mut niillä täytyisi olla oma lähtönsä jo kokoeronsa puolesta, nopeita ja näyttäviä autojahan ne ovat.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #127 : 26.06.05 - klo: 20.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "Esto_r"
Nyt kun olen vihdoin lukenut koko keskustelun ihmetelen stadium truckien pienen maininnan? Eikö näitä ole tarkoituskaan laittaa tähän kilpailu luokkaan? Uutta luokkaa kun ei mielellään tee kun ei niitä ajajia niin älyttömästi ole. Siis tarkoitan että joutuisiko näille kehittämään taas uudet kilpailut vai pystyykö näitä mitenkään soveltamaan/änkeämään samoihin kisoihin? Ja keskustelua tästä KIITOSSS!!!


Jos keskustelun aihe on monsterien kisa säännöt niin miksi sinne pitäisi sotkea stadium truckeja?

Niinpä, jätetään nyt suosista ne pikku stadiumit tästä pois (1/10)
Isommat stadiumit menee otlaw luokkaan!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #128 : 26.06.05 - klo: 20.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Mutta käytännössä vakio Gensu ei sovi kummankaan luokan sääntöihin!


Pitäisi olla nyt HUOMIO kohdassa lisättynä Outlaw luokan säännöissä.
Hmm.. mitä jäi huomaamatta tuossa Big Monster Truck säännössä Genesiksen osalta (Siis miksei sopisi)?
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #129 : 26.06.05 - klo: 20.58 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Siitä keskidiffittömyydestä haluan pitää ehdottomasti kiinni. Se on tärkein tekijä, millä erotetaan monsut ja crossarijohdannaiset. Siksi Jenkkienkin säännöissä se mainitaan moneen otteeseen. Outlaw ja stadiumit on sitä varten, että siellä voi osallistua keskidiffin kanssa. Jos ei voi lukita diffiä rikkoontumisen pelossa, niin silloin on kait turha lähteä edes ajamaan radalle kisaa, siellä hajoaa autoja aivan varmasti muutenkin. Keskidiffin lukitseminen on halpa ja helppo toimenpide, mutta siitä säännöstä lipsuminen ei tule halvaksi muille.

Myös edelleen haluaisin varmistaa, ettei kisasta tule vain Bigbore TNx kisoja, vaan auton painosta huolimatta, olisi suht tasapuolista ajaa kilpaa radalla. Vielä kun muistetaan, että todennäköisesti parhaat tehopainosuhteet löytyy kuitenkin Madforce/TNX sarjasta, johon laitetaan kisakireä .21 moottori. Tuollaisen tehopainosuhde olisi 1,65kg/hv kun .28 Novarossilla varustetussa LST:ssä 1,92 kg/hv... Eiköhän noille keveille isolohkoille riitä tuokin tehopainosuhde...


Eikös pikkulohkojen pitänyt pysyä pikkulohkoina ja toisinpäin.
Tehtaalta ulos small blockina ja myös pysyy sellaisena.

Itseasiassa pikkulohkojahan valmistetaan .21 asti nykyään!
Esim. Wasp .21 sb (2,36hv) ja oiskohan ollu Orion se toinen.
Voihan olla muitakin.

Lisää vettä myllyyn! He He!  :twisted:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #130 : 26.06.05 - klo: 21.04 »
"Eikös pikkulohkojen pitänyt pysyä pikkulohkoina ja toisinpäin.
Tehtaalta ulos small blockina ja myös pysyy sellaisena."

Eli tässä ajetaan sitä että Revot kilpailee keskenään vai ?, koska muita varteenotettavia "pikkulohkoja" ei ole Revon ja T-maxxin lisäksi.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #131 : 26.06.05 - klo: 21.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Jyri Korkka"
Eikös pikkulohkojen pitänyt pysyä pikkulohkoina ja toisinpäin.
Tehtaalta ulos small blockina ja myös pysyy sellaisena.

Itseasiassa pikkulohkojahan valmistetaan .21 asti nykyään!
Esim. Wasp .21 sb (2,36hv) ja oiskohan ollu Orion se toinen.
Voihan olla muitakin.

Lisää vettä myllyyn! He He!  :twisted:


No Tamiya TNX kuuluu isolohkoluokkaan, painaa 4309g (Isolohkoluokkaan kuuluu .18ci-.28ci moottoriset)!
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #132 : 26.06.05 - klo: 21.09 »
Ai kuuluu? Ja mää luulin että se on smal block...
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #133 : 26.06.05 - klo: 21.19 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Ai kuuluu? Ja mää luulin että se on smal block...

Joo painon, tankin (150cc) ja koneen puolesta auto on isolohko.
Jotenka saisit nykyisellä sääntöehdotuksella "pultata" .28ci koneen kiinni.  :wink:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #134 : 26.06.05 - klo: 21.31 »
Täytyy varmaankin sit tilata tämä versio http://www.maxxtraxxusa.com/Tamiya_TNX_Pro_Racing_Truck.cfm Tamiyan TNX:stä ja pultata siihen joku .27 tai .28 kiinni ja ajella Revolla takapihalla

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #135 : 26.06.05 - klo: 21.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
"Eikös pikkulohkojen pitänyt pysyä pikkulohkoina ja toisinpäin.
Tehtaalta ulos small blockina ja myös pysyy sellaisena."

Eli tässä ajetaan sitä että Revot kilpailee keskenään vai ?, koska muita varteenotettavia "pikkulohkoja" ei ole Revon ja T-maxxin lisäksi.


Ei vaan tähän malliin:

Lainaus
Kaikki ajavat yhdessä! Kilpailuluokkia vain kaksi:
1.Standard Monster Truck
-pikkulohkot(pienemmät koneet,pienempi min. paino)
-isolohkot(isompi,painavampi)
-big truck, kansallinen lisäys(.29+?)?
2.Unlimited Monster Truck
-kaikki muut ja virit ja modit


Miten oli seTNX?
Tai sitten tosiaan jos auto painaa sen isolohkominimin tehdaskokoonpanossa niin silloin on poikkeussääntöpykälä isolohkon vaihtoon.

Sama pätee myös sitten alaspäin.
Esim. MGT:n (n.6kg) saisi "laihduttaa" 4,3 kiloon. Tietysti vain poistamalla osia tai "veistämällä".

Eikös se näin menny?
Lainaus
1/2 Minimi paino------------------------------.12ci-.18ci kokoisissa 2750g ja .15ci-.28ci kokoisissa 4300g


Eikä....
Lainaus
No Tamiya TNX kuuluu isolohkoluokkaan, painaa 4309g (Isolohkoluokkaan kuuluu .18ci-.28ci moottoriset)!


Elikkä taas kerran small block  .12-.18 ja big block .15-.28

pikkulohkoja valmistetaan .21 (esim.Wasp) asti,entäs ne, ja isolohkoa .15 (esim.CEN) alkaen.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #136 : 26.06.05 - klo: 21.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Jyri Korkka"
Miten oli seTNX?
Tai sitten tosiaan jos auto painaa sen isolohkominimin tehdaskokoonpanossa niin silloin on poikkeussääntöpykälä isolohkon vaihtoon.

Sitä painoindeksiähän ehdotin, mutta ei tuntunut hirveästi saavan "tuulta alleen".
Ei mielestäni voi alkaa autokohtaisia poikkeus sääntöjä "stanuluokassa" luomaan (Eri asia on Big Monster Truck ja Outlaw, jossa tarkoituksena on saada tarpeeksi autoja radalle), sekään ei kohtelisi ketään tasapuolisesti.
Toisekseen saisimme olla kirjoittelemassa poikkeus sääntöjä kun vastaavia automalleja ilmaantuu markkinoille, kyllä säännöt pitää olla tasapuoleiset kaikille!
Lainaus käyttäjältä: "Jyri Korkka"
Sama pätee myös sitten alaspäin.
Esim. MGT:n (n.6kg) saisi "laihduttaa" 4,3 kiloon. Tietysti vain poistamalla osia tai "veistämällä".

Kyllä, auton keventäminen on sallittua (Sehän on kaikista halvin virityskonsti).
Lainaus käyttäjältä: "Jyri Korkka"
Eikös se näin menny?
1/2 Minimi paino------------------------------.12ci-.18ci kokoisissa 2750g ja .15ci-.28ci kokoisissa 4300g

Kyllä.
Lainaus käyttäjältä: "Jyri Korkka"
Elikkä taas kerran small block  .12-.18 ja big block .15-.28

Aivan oikein, tuli pieni ajatuskatkos......
Lainaus käyttäjältä: "Jyri Korkka"
pikkulohkoja valmistetaan .21 (esim.Wasp) asti,entäs ne, ja isolohkoa .15 (esim.CEN) alkaen.

Joo, mutta tähän ei puuttuta minkä kokoinen pelkkä lohko on, vaan kuutiotilavuuteen.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #137 : 26.06.05 - klo: 22.22 »
No eikö sitten pidetä pikkulohkot pikkulohkoina!
Tämä TNX:kin ja muut rajatapaukset jois paino olisikin isolohkojen puolella. He voivat sitten "laihduttaa" autoaan saavuttaakseen paremman edun. Ihan kuin muutkin.

Ideahan pikkulohkoissa on juuri se että autot ovat kevyempiä ja täten pienemmällä motilla, mutta silti teho/painosuhteeltaan hyviä.
"Pieni mutta vikkelä" periaatteella. Ja kevyemmissä autoissa useammin on paremmat ajo-ominaisuudet.

Jos pikkulohkolle tarkoitettuun autoon rupeaa vaikka vain huviksi asentamaan "isoa" myllyä niin varmaan rupeaa paikat autosta hajoamaan.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa revo

  • Tulokas
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #138 : 26.06.05 - klo: 22.26 »
Nyt on jo kasassa sellainen soppa, josta ei erkkikään ota selvää. Vielä vähän kun hämmentää, niin koko hieno idea voidaan haudata omaan mahdottomuuteensa. Olisiko sittenkin parempi, että jokainen seura, joka järjestää kisat, päättää itse säännöistään, luokistaan ja osallistujistaan.

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #139 : 26.06.05 - klo: 22.29 »
Olen aika ehdottomasti sitä mieltä, että pikkulohkot pikkulohkoina ja isot isoinaan. Asiahan ei minulle kuulu, mutta ketä näkee jotain järkeä esim. Revoon pistää .28 motin? Itse olen nähnyt Revon livenä ja mielestäni kulkee varmasti aivan tarpeeksi jo vakiona ja jos nyt väkisin lisää vauhtia haluaa niin siihen voi laittaa .18 motin eikä varmasti tarvitse isompaa. Eikös stanu kuitenkin tarkoita aika paljoltikkin vakiota eikä luulisi siis stanuluokkaan tarvitsevan hirveätä panostusta, että pärjäisi. Huomatkaa pisteet jaetaan vasta maalissa  :twisted:

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #140 : 26.06.05 - klo: 22.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Jyri Korkka"
No eikö sitten pidetä pikkulohkot pikkulohkoina!
Tämä TNX:kin ja muut rajatapaukset jois paino olisikin isolohkojen puolella. He voivat sitten "laihduttaa" autoaan saavuttaakseen paremman edun. Ihan kuin muutkin.

Ideahan pikkulohkoissa on juuri se että autot ovat kevyempiä ja täten pienemmällä motilla, mutta silti teho/painosuhteeltaan hyviä.
"Pieni mutta vikkelä" periaatteella. Ja kevyemmissä autoissa useammin on paremmat ajo-ominaisuudet.

Jos pikkulohkolle tarkoitettuun autoon rupeaa vaikka vain huviksi asentamaan "isoa" myllyä niin varmaan rupeaa paikat autosta hajoamaan.


No TNX:hän nyt ei ole sääntöjen puittessa edes rajatapaus koska kone on .18ci, paino 4309g (Okei se on lähellä) ja tankki on ISO (Tosin sitäkään ei säännössä ole, paitsi ROAR 2005 luokitteleekin sen isolohkotankiksi).
Emmekä mielestäni voisi alkaa "heittelemään" näitä rajatapauksia pikkulohkoluokkaan "väkisin", kyllä rajojen on oltava siinä missä ne ovat.
Niinkuin kirjoitinkin, kun ja jos tulee uusi auto markkinoille ja se on sääntöjen puitteissa esim isolohko ei näitä voi aina "heitellä" sitämukaa pikkulohkoihin (Ne ei minusta olisi enään sääntöjä, vaan jotain muuta ja veisi koko luokalta pohjan pois).

Lainaus käyttäjältä: "revo"
Nyt on jo kasassa sellainen soppa, josta ei erkkikään ota selvää. Vielä vähän kun hämmentää, niin koko hieno idea voidaan haudata omaan mahdottomuuteensa. Olisiko sittenkin parempi, että jokainen seura, joka järjestää kisat, päättää itse säännöistään, luokistaan ja osallistujistaan.


Sehän on vaihtoehto myös, mutta jos lajista ajatellaan kansallista kilpailua ei näin voisi tehdä (Joka kisassa auto olisikin yht äkkiä eri luokassa).

Lainaus käyttäjältä: "Midder"
Olen aika ehdottomasti sitä mieltä, että pikkulohkot pikkulohkoina ja isot isoinaan. Asiahan ei minulle kuulu, mutta ketä näkee jotain järkeä esim. Revoon pistää .28 motin? Itse olen nähnyt Revon livenä ja mielestäni kulkee varmasti aivan tarpeeksi jo vakiona ja jos nyt väkisin lisää vauhtia haluaa niin siihen voi laittaa .18 motin eikä varmasti tarvitse isompaa. Eikös stanu kuitenkin tarkoita aika paljoltikkin vakiota eikä luulisi siis stanuluokkaan tarvitsevan hirveätä panostusta, että pärjäisi. Huomatkaa pisteet jaetaan vasta maalissa  :twisted:


Kysehän ei olekkaan Revosta......
Vaan itse herätin keskustelun näistä isolohkojen moottorien vaihdosta, koska "ylilyöntien" estämisen ottivat esille (Minun kautta puhelimessa kylläkin) muut henkilöt, ja itse annoin vain esimerkin mahdollisuuksista jottei jäisi näitä "porsaanreikiä" (Niin kuin tuo Tamiyan TNX isolohkolla esim).

EDIT. Taisi olla tyhmää "paljastaa" tuo TNX, yhtä hyvin olisin voinut olla hiljaa siihen asti kun säännöt lyödään lukkoon ja ostaa "kolmosautoksi" tuo TNX "Big Blockilla" (Tuskin sen jälkeen kenelläkään olisi ollut "kivaa").
Mutta mielstäni oikein oli tuoda epäkohta julki.......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #141 : 26.06.05 - klo: 22.59 »
"No TNX:hän nyt ei ole sääntöjen puittessa edes rajatapaus koska kone on .18ci,..."

No eikö se .18 ollutkin pikkulohko?!!!!!!

Ja mitä painoon tulee niin sillä ei ole merkitystä koska mitään yläpainorajaa pikkulohkoilla ei ole joka muuttaisi ne isolohkoiksi.
Eihän auton painolla ole tekemistä lohkoluokan kanssa.
Keventää saa tiettyyn rajaan!

Ja tankkisääntöhän meillä jo oli: Vakiotankki tai jos vaihtaa niin pikkulohkoille 125cc max ja isoille 160cc max.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #142 : 26.06.05 - klo: 23.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Jyri Korkka"
No eikö se .18 ollutkin pikkulohko?!!!!!!

Ja mitä painoon tulee niin sillä ei ole merkitystä koska mitään yläpainorajaa pikkulohkoilla ei ole joka muuttaisi ne isolohkoiksi.
Eihän auton painolla ole tekemistä lohkoluokan kanssa.
Keventää saa tiettyyn rajaan!

Ja tankkisääntöhän meillä jo oli: Vakiotankki tai jos vaihtaa niin pikkulohkoille 125cc max ja isoille 160cc max.


Eikös tämä ole teknisesti isolohkoluokka, 15ci-.28ci kokoisissa 4300g.......
Mutta mikä sitten on pikkulohko ja isolohko, niinkuin tuolla edellä itsekin kirjoitit että pikkulohkoja valmistetaan .21 kokoon asti (Käy noille "small block" pukkeihin suoraan).

EDIT. Toisekseen alkaa tuntumaan että teemme kärpäsestä härkästä parasta aikaa.
Minua ei haittaa millä kukin ajaa kunhan saadaan vaan säännöt ja kisat aikaiseksi ("käsi" ylös kuka on samaa mieltä).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #143 : 26.06.05 - klo: 23.22 »
Hei siis oikeesti miksei nyt ensin tee niitä sääntöjä vähän oikeelle suunnalle ja sitten pitää näytönmieliset monsukisat niillä säännöillä ja sen jälkeen puhuu enemmän missä olisi parannettavaa. Eihän se nyt toki näin vaikeaa voi olla vai voiko?

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #144 : 26.06.05 - klo: 23.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Jyri Korkka"
Elikkä taas kerran small block  .12-.18 ja big block .15-.28

Aivan oikein, tuli pieni ajatuskatkos......
Lainaus käyttäjältä: "Jyri Korkka"
pikkulohkoja valmistetaan .21 (esim.Wasp) asti,entäs ne, ja isolohkoa .15 (esim.CEN) alkaen.

Joo, mutta tähän ei puuttuta minkä kokoinen pelkkä lohko on, vaan kuutiotilavuuteen.[/quote]

Eli pitää kai sit korjata tuo isolohkojen mitoitus tilavuuksiin
.19-.28 koska ei pelata itse lohkon koon mukaan vaan tilavuuksilla.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #145 : 26.06.05 - klo: 23.36 »
Midder on ihan oikeessa, ei kai sitä kaikkea korjattavaa voi korjata yksien kisojen perusteella. Eniten silmiinpistävää oli noissa kisoissa tuo hot bodiesin mieleton dominointi lähes kaikissa lajeissa. Omasta puolesta haluaisin osallistua edelleen monsterikisoihin pienen mt 2:seni kanssa mutta näitten sääntöjen perusteella sitä mahdollisuutta ole, sääli. Reissuun lähdettiin hauskanpito mielessä ja sitä myös tuli yllinkyllin, kiitos siitä kaikille.                                                                          

Nyt näyttää siltä että säännöistä tulee niin tarkat, verrattuna edellisiin kisoihin, että kilpaileminen menee liian tosikkomaiseksi.
Eiköhän pidetä yhdet kisat, ainakin ennen kuin lyödään mitään lukkoon, ainakin hieman "löysähköillä" säännöillä. P.S MT 2 ym. mukaan.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #146 : 26.06.05 - klo: 23.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Jyri Korkka"
No eikö se .18 ollutkin pikkulohko?!!!!!!

Ja mitä painoon tulee niin sillä ei ole merkitystä koska mitään yläpainorajaa pikkulohkoilla ei ole joka muuttaisi ne isolohkoiksi.
Eihän auton painolla ole tekemistä lohkoluokan kanssa.
Keventää saa tiettyyn rajaan!

Ja tankkisääntöhän meillä jo oli: Vakiotankki tai jos vaihtaa niin pikkulohkoille 125cc max ja isoille 160cc max.


Eikös tämä ole teknisesti isolohkoluokka, 15ci-.28ci kokoisissa 4300g.......
Mutta mikä sitten on pikkulohko ja isolohko, niinkuin tuolla edellä itsekin kirjoitit että pikkulohkoja valmistetaan .21 kokoon asti (Käy noille "small block" pukkeihin suoraan).

EDIT. Toisekseen alkaa tuntumaan että teemme kärpäsestä härkästä parasta aikaa.
Minua ei haittaa millä kukin ajaa kunhan saadaan vaan säännöt ja kisat aikaiseksi ("käsi" ylös kuka on samaa mieltä).

Mun mielestä isolohko luokan minimiksi vois laittaa .18+ koska
kuka menee isolohkoluokkaan .15 koneisella autolla???
Sillä pääsis tästäkin TNX ongelmasta hyvin helposti!!!!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #147 : 26.06.05 - klo: 23.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Jyri Korkka"
Eli pitää kai sit korjata tuo isolohkojen mitoitus tilavuuksiin
.19-.28 koska ei pelata itse lohkon koon mukaan vaan tilavuuksilla.

Samaa mieltä mutta en keriny lukee tähänasti ennenkö vastasin.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #148 : 26.06.05 - klo: 23.43 »
Käsi on korkealla pystyssä. Turvallisuussäännöt on tärkeimmät ja niistä ei pidä luistaa. Muista säännöistä voidaan jankata ainiaaksi tulematta yhtään viisaammaksi. Eikun kisat pystyyn ja se kaikkien himoitsema nitron haju ilmaan.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #149 : 26.06.05 - klo: 23.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Mutta käytännössä vakio Gensu ei sovi kummankaan luokan sääntöihin!


Pitäisi olla nyt HUOMIO kohdassa lisättynä Outlaw luokan säännöissä.
Hmm.. mitä jäi huomaamatta tuossa Big Monster Truck säännössä Genesiksen osalta (Siis miksei sopisi)?


No se diffijuttu, siis jos ei halua lukolla ajaa... Olen vain kuullut sen verran huonoa siitä että en haluaisi kokeilla, mutta jos ei pakkia käyttäisi niin ehkä se kestäisi.. Kallis remppa vaan tulee jos jotain paukkuu...

Edelleenkin olisin sitä mieltä että 2 luokkaa ja suht vapaat säännöt!