Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1514432 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2160 : 19.03.12 - klo: 17.48 »
2. Mistä moottorin kv-luvun alkuperäinen lyhenne tulee? Ei varmaankaan kierrosta/voltti koska englanninkielisilläkin sivustoilla näkee lyhennettä.

Tuossa kaikki mitä kv:sta tarvitsee tietää: http://www.flyelectric.com/ans.kv.html

Poissa FrOZ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2161 : 21.03.12 - klo: 21.37 »
Iskareiden teon jälkeen kun sitä öljyä on tullut iskarin rungon päälle ja jää liukkaaksi.. millä sen sais helpoiten pois ettei keräis hiekkaa ja pölyä niin helposti.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2162 : 21.03.12 - klo: 21.41 »
Mites olis jarrukliineri?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2163 : 22.03.12 - klo: 07.14 »
En menisi jarrukliineriä iskareihin ruikkimaan. Se kun ei sovi kumiosille. Iskarivarren tiivisteenä olevan kumisen O-renkaan ja miksei hatun tiivisteenkin saa kuivaksi koppuraksi ja siten vaihtokuntoon kliinerillä.

Itse olen tyytynyt pyyhkimään iskarit huollon jälkeen talouspaperilla ja ekan ajon jälkeen jouset ja iskarit irti ja uusi pyyhintä. Sen jälkeen ei enää öljyä iskarin pinnassa ole ja se pysyy puhtaampana ja jos on niin iskari vuotaa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2164 : 22.03.12 - klo: 09.23 »
Paperilla/rätillä...

Ja jos haluaa hieman hifistellä niin sinitarralla lähtee loput.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2165 : 22.03.12 - klo: 09.53 »
En menisi jarrukliineriä iskareihin ruikkimaan. Se kun ei sovi kumiosille. Iskarivarren tiivisteenä olevan kumisen O-renkaan ja miksei hatun tiivisteenkin saa kuivaksi koppuraksi ja siten vaihtokuntoon kliinerillä.

Itse olen tyytynyt pyyhkimään iskarit huollon jälkeen talouspaperilla ja ekan ajon jälkeen jouset ja iskarit irti ja uusi pyyhintä. Sen jälkeen ei enää öljyä iskarin pinnassa ole ja se pysyy puhtaampana ja jos on niin iskari vuotaa.

niinno en mä tarkottanut sillä suihkia koko iskaria. Pikkasen rättiin ja sillä rasvojen pyyhkiminen pois.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2166 : 22.03.12 - klo: 10.13 »
Ei klineriä.
Turhaan vaan kuivattaa O renkaita mikäli pääsee kosketuksiin.
Ja turhaan oikeastaan kuivattaa käsiäkin.

Isohko köntti sinitarraa ja painelee sillä muutaman kerran iskarin läpi niin on täysin puhdas.

Ja puhdistuu itseasiassa monesta paikasta mihin paperilla on vaikea päästä.... Esim kierteet jne.


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2168 : 22.03.12 - klo: 23.59 »
Riippuu varmaan aika pitkälti siitä mitä kannattamisella tarkoitetaan.

Jos haluaa ajaa radalla kilpaa niin ei.

Jos haluaa kikkailla tuollaisella panssarivaunulla ja nuo vastaa omia kiinnostuksia niin vastaus on kyllä.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2169 : 23.03.12 - klo: 19.41 »
Ei klineriä.
Turhaan vaan kuivattaa O renkaita mikäli pääsee kosketuksiin.
Ja turhaan oikeastaan kuivattaa käsiäkin.

Isohko köntti sinitarraa ja painelee sillä muutaman kerran iskarin läpi niin on täysin puhdas.

Ja puhdistuu itseasiassa monesta paikasta mihin paperilla on vaikea päästä.... Esim kierteet jne.

Joo itse käytän hamasharjaa ja rättiä, en kliineriä.
Mutta arvelin että kysyjä haluaa extra-puhdasta.. mua ei pieni pöly iskareissa haittaa yhtään..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa FrOZ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2170 : 23.03.12 - klo: 19.55 »
Ei klineriä.
Turhaan vaan kuivattaa O renkaita mikäli pääsee kosketuksiin.
Ja turhaan oikeastaan kuivattaa käsiäkin.

Isohko köntti sinitarraa ja painelee sillä muutaman kerran iskarin läpi niin on täysin puhdas.

Ja puhdistuu itseasiassa monesta paikasta mihin paperilla on vaikea päästä.... Esim kierteet jne.

Joo itse käytän hamasharjaa ja rättiä, en kliineriä.
Mutta arvelin että kysyjä haluaa extra-puhdasta.. mua ei pieni pöly iskareissa haittaa yhtään..

En ehkä ihan extra puhtautta, mutta sellaista ettei ihan kaikki jää kiinni iskareiden teon jälkeen. Tietysti kun niitä tekee 100kertaa vuodessa niin vuoto vähenee kun harjaantuu tekemisessä.

Mietin tuossa että voisko kokeilla CRC:n Quick cleaneria?
Kerholla putsailevat renkaita tuolla.

Toinen vaihtoehto mitä pyörittelin päässä että laittais suihkupulloon mietoa fairyliuosta?


Poissa hapsu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2171 : 23.03.12 - klo: 23.01 »
Mitä tarkoittaa short cource autot? Ajattelin vaihtaa rustlerin slashiin. Onko mitä käytännön eroa esim slash 2wd vastaan rustler 2wd.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2172 : 23.03.12 - klo: 23.10 »
Mitä tarkoittaa short cource autot? Ajattelin vaihtaa rustlerin slashiin. Onko mitä käytännön eroa esim slash 2wd vastaan rustler 2wd.

Pikkaisen voisi edes sitä hakua käyttää... Mutta noin äkkiseltään suurin ero että SC autoissa kori peittää renkaat ja truggy autoissa kori on renkaiden sisäpuolella...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa hapsu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2173 : 23.03.12 - klo: 23.23 »
Eli jos rustlerissa kori peittää renkaat on se SC auto.? Ja voi mennä SC kisoihin?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2174 : 23.03.12 - klo: 23.24 »
Ei klineriä.
Turhaan vaan kuivattaa O renkaita mikäli pääsee kosketuksiin.
Ja turhaan oikeastaan kuivattaa käsiäkin.

Isohko köntti sinitarraa ja painelee sillä muutaman kerran iskarin läpi niin on täysin puhdas.

Ja puhdistuu itseasiassa monesta paikasta mihin paperilla on vaikea päästä.... Esim kierteet jne.

Joo itse käytän hamasharjaa ja rättiä, en kliineriä.
Mutta arvelin että kysyjä haluaa extra-puhdasta.. mua ei pieni pöly iskareissa haittaa yhtään..

En ehkä ihan extra puhtautta, mutta sellaista ettei ihan kaikki jää kiinni iskareiden teon jälkeen. Tietysti kun niitä tekee 100kertaa vuodessa niin vuoto vähenee kun harjaantuu tekemisessä.

Mietin tuossa että voisko kokeilla CRC:n Quick cleaneria?
Kerholla putsailevat renkaita tuolla.

Toinen vaihtoehto mitä pyörittelin päässä että laittais suihkupulloon mietoa fairyliuosta?

Edelleen se kaikkein yksinkertaisin ja vähiten sotkua ja lääräämistä aiheuttava on sinitarra.
Ja sinitarra kestää ties miten pitkään.
Helppo kuljettaa pakissa, eikä vuoda.

Kannattaa kokeilla ja yllättyä.

Niin yksinkertainen ratkaisu joka kerää pölyn, lian ja öljyn itseensä.

Köntti käteen ja painelee / rullaa iskaria pari kertaa ja on kuiva sekä puhdas.

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2175 : 24.03.12 - klo: 00.05 »
Mites olis jarrukliineri?
Joo itse käytän hamasharjaa ja rättiä, en kliineriä.
Mutta arvelin että kysyjä haluaa extra-puhdasta.. mua ei pieni pöly iskareissa haittaa yhtään..
Kannaittaisko vastaisuudessa jättää tuollaiset huulet väliin, ettei joku ihan oikeasti luule, että olet tosissasi?
*HOKE* n mainetsema sinitarra oli itselle aivan uutta ja varmasti kokeilemisen arvoinen idea öljytahroihin.
Sinitarrahan on muutenkin oiva tavara varsinkin liitosten suojaukseen ja joka RC-miehen pakollinen varuste.

OT: Monesti ihmiset puhdistaa aivan liian vahvoilla aineilla. Esim. Fairy on riittävää moneen hommaan ja itsekseni ajattelin, että iskarin ns. valmiiksi likaaminen esim. perunajauholla voisi toimia, mutta eri asia onko siitä sanottavaa hyötyä, mutta joskus on aikaa ja halua rempata niin mikäs siinä

Poissa seinäkello

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2176 : 25.03.12 - klo: 01.17 »
Miten minih akku voi sulaa ohjaimeen??? Latasin akkuja ihan normaalisti siitä
Ohjaimen lataus portista. Kyseessä on siis semmoset sauva pariston näköset akut

Poissa turpek2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2177 : 25.03.12 - klo: 05.05 »
Hei, tarkoitus olisi löytää semmoiset 1/5 tai isommat crossimönkijä tyyliset vanteet renkaineen? Apuja? etsitty vähän jokapaikasta niin turha tulla mitään ¨googleta **tun i*iootti¨ kommenttia laukoo.
Autot : Pari tamiya QD:ta.Kyosho hilux. Nikko dictator 2.

Poissa Nimetön

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2178 : 25.03.12 - klo: 14.26 »
lrp s10 twister

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2179 : 25.03.12 - klo: 14.30 »
Eikös tuo ole ihan vain pienoismalli, eikä millääntavoin ohjattava.

Poissa Nimetön

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2180 : 25.03.12 - klo: 14.53 »
Jaa no sitten..
lrp s10 twister

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2181 : 25.03.12 - klo: 15.55 »
En nyt taaskaan jaksanu käyttää hakua.

Tuossa noitten autojen kaa pelasin ja putsasin iskareita eikä tietenkään ollu mitään rc-kaupan öljyjä tarjolla nii ei muutaku rypsiöljyt kehiin ja kiinni. Eihän tuo varmaa pitkäikänen ratkasu oo muttei tuhookkaan mitään.

Onko jollain joku idea mitä tonne sitte seuraavaks laittas?

Tuntuu melko hintavalta tollanen "oikee iskariöljy"
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2182 : 25.03.12 - klo: 16.33 »
Onko jollain joku idea mitä tonne sitte seuraavaks laittas?
Tuntuu melko hintavalta tollanen "oikee iskariöljy"

Vuotaako ne sun iskarit vai miten sitä öljyä kuluu niin paljon, että hinnalla on väliä? Itse olen saanut vuodessa yhden 500cSt pullon tyhjäksi, muissa on vielä vaikka kuinka paljon. Ja minulla nimenomaan vuosi iskarit kesällä korrissa - siinä sitä öljyä kului.

Mutta ratkaisu vuotaviin iskareihin ei niinkään ole halvempi öljy, jota joutuu lisäämään akun välein, vaan iskarit, jotka eivät vuoda. Ja ne on kyllä aika kalliita.

Jos taas iskarit ei vuoda, niin ei hätää. Vaikka öljy maksaa jopa melkein viisi euroa putilo, niin se kuluu hitaasti. Kyllä minä ostaisin sitä oikeaa iskariöljyä sinne sisään.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2183 : 25.03.12 - klo: 16.42 »
Onko jollain joku idea mitä tonne sitte seuraavaks laittas?
Tuntuu melko hintavalta tollanen "oikee iskariöljy"

Vuotaako ne sun iskarit vai miten sitä öljyä kuluu niin paljon, että hinnalla on väliä? Itse olen saanut vuodessa yhden 500cSt pullon tyhjäksi, muissa on vielä vaikka kuinka paljon. Ja minulla nimenomaan vuosi iskarit kesällä korrissa - siinä sitä öljyä kului.

Mutta ratkaisu vuotaviin iskareihin ei niinkään ole halvempi öljy, jota joutuu lisäämään akun välein, vaan iskarit, jotka eivät vuoda. Ja ne on kyllä aika kalliita.

Jos taas iskarit ei vuoda, niin ei hätää. Vaikka öljy maksaa jopa melkein viisi euroa putilo, niin se kuluu hitaasti. Kyllä minä ostaisin sitä oikeaa iskariöljyä sinne sisään.

Ei nyt ollu kyse siitä, ettäkö öljyä kuluis vaan kysyin mitä muuta tuonne vois laittaa kun rc-kauppojen tarjoamia litkuja.

Kolme autoa on ja vaan yhden iskarit vuotaa alapäästä.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2184 : 25.03.12 - klo: 17.50 »
Ei sinne muuta kannata missään nimessä laittaa kuin kauppojen tarjoamia silikooniöljyjä. Näin se vaan on...  :smiley:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa Masadist

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2185 : 25.03.12 - klo: 18.17 »
Miten noi renkaan keskiöiden laakerit kannattaisi suojata? Meni koko aamupäivä takapään purkamiseen ja vian etsimiseen, kun molemmat takaset oli jumissa.

Tulipahan tutustuttua Jarrujen, tasauspyörästön ja myös muun voimansiirron saloihin :)

Sain laakerit onneksi rullaamaan ja pistin sinne silikoniöljyt sisään.. Mietin vielä, että pitäisiköhän pistää vielä vaseliinit kylkiin, että kuravedet tai pöly ei pääse sisään..
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2186 : 25.03.12 - klo: 19.37 »
Ei sinne muuta kannata missään nimessä laittaa kuin kauppojen tarjoamia silikooniöljyjä. Näin se vaan on...  :smiley:

Ja perustelut tähän kiitos. Mun idea nyt olis vaan laittaa iskarit kuntoon hätäöljyllä. Rypsiöljy nyt ei mitään tuhoa joten en mitään muuta virhettä tehny kun ettei sattunut tuleen kymmenen aikaan illalla mieleen et olishan voinu hakee oikeeta öljyä ilman rahaa jostain.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2187 : 25.03.12 - klo: 19.51 »
Fairyä on kokeiltu aikanaan eikä foorumiin kirjoitettujen juttujen perusteella ole kovin hyvä idea. Väärällä aineella saat pilattua iskarin tiivisteet eikä iskari toimi kunnolla. Eli iskunvaimentimeen sinne tarkoitettua ainetta eli silikoniöljyä. Voit tulla hakemaan minulta öljyä Tampereelta ettet pilaa iskareitasi.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2188 : 25.03.12 - klo: 20.14 »
Ja perustelut tähän kiitos. Mun idea nyt olis vaan laittaa iskarit kuntoon hätäöljyllä. Rypsiöljy nyt ei mitään tuhoa joten en mitään muuta virhettä tehny kun ettei sattunut tuleen kymmenen aikaan illalla mieleen et olishan voinu hakee oikeeta öljyä ilman rahaa jostain.
Jos haluat iskarit kuntoon hätäöljyllä, niin rypsiöljy on varmaan ihan ok valinta... ainakaan se ei tuhoa tiivisteitä, kuten itsekin kirjoitit. Tarkoitin, että pidemmällä tähtäimellä kaupan öljyt ovat hintansa arvoisia, koska niitä saa erilaisissa jäykkyyksissä, jolloin jousitusta voi säätää järkevästi. Kotoa löytyviä mönjiä saa yleensä vain yhtä jäykkyyttä, jolloin niiden toiminta iskareissa on tuurista kiinni.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #2189 : 25.03.12 - klo: 20.28 »
Ja perustelut tähän kiitos. Mun idea nyt olis vaan laittaa iskarit kuntoon hätäöljyllä. Rypsiöljy nyt ei mitään tuhoa joten en mitään muuta virhettä tehny kun ettei sattunut tuleen kymmenen aikaan illalla mieleen et olishan voinu hakee oikeeta öljyä ilman rahaa jostain.
Jos haluat iskarit kuntoon hätäöljyllä, niin rypsiöljy on varmaan ihan ok valinta... ainakaan se ei tuhoa tiivisteitä, kuten itsekin kirjoitit. Tarkoitin, että pidemmällä tähtäimellä kaupan öljyt ovat hintansa arvoisia, koska niitä saa erilaisissa jäykkyyksissä, jolloin jousitusta voi säätää järkevästi. Kotoa löytyviä mönjiä saa yleensä vain yhtä jäykkyyttä, jolloin niiden toiminta iskareissa on tuurista kiinni.


Tässä oli pitkästä aikaa ensimmäinen fiksu vastaus tällä foorumilla. Kiitos siitä. Eihän tuon rypsiöljyn ominaisuudet mitään huippua ole mutta hätä ei lue lakia :D
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf