Kirjoittaja Aihe: Ajokäyntiongelma.  (Luettu 11607 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« : 04.07.05 - klo: 16.21 »
Harjoittelen moottorin säätämistä tuollaisella vähän ajetulla Kyosho GX-R.21 moottorilla joka toimii joko 1/4 tankillisen tai jopa puolikkaan tankillisen ajan. Sitten se sammuupi eikä lähe käyntiin kuin vasta jäähdyttyään. Morgan CoolPower SideWinder 16% -sinistä.

Mitä mä teen jotta sillä voi ajaa tuntikaupalla kun "lennossa" sen vain tankkaa? (-niinkuin tuolla toisella samanmoisella)

Pääruuvia olen väännellyt (1,5kier.-3kier.auki) eikä se ole auttanut kuin korkeintaan käyntiin lähtöön hieman ja tyhjäkäynnillä käynnissä pysymiseen. Tyhjäkäynti on ok. Moottori toimii sen ajan kun toimii -Loistavasti.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Moottori kun tuli minulle, oli pääruuvi noin 1,5 kierrosta auki ja kone tuntui todella paljon tehokkaammalta kuin toinen vastaava (pääruuvi 2,5 kier.auki). Silloinkaan sillä ei voinut ajaa kuin 0,5 tankillisen kerrallaan. Muuhun en ole koskenut kuin pääruuviin ja nykyään se ei edes käy jos se on vain 1,5kier. auki.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #1 : 04.07.05 - klo: 16.26 »
Käykö moottori kuumana ja onko tankissa kaikki nippelit oikein
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa PJ

  • Jäsen
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #2 : 04.07.05 - klo: 16.29 »
Jos kone on väljä, se lämmettyään väljenee lisää eikä sen takia pysy käynnissä. Tuommoista ei voi säädöillä korjata. :|
Savage SS 4.6 + 3-speed

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #3 : 04.07.05 - klo: 16.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Käykö moottori kuumana ja onko tankissa kaikki nippelit oikein

Tankissa nippelit ON oikein. Käy kuumana, kyllä maar siinä sormeni tänään poltin (kyllä, jäi kahden jäähdytysrivan jälkeä sormeen). Liian kuumanako - sitä en tiedä, ei o mittaria - ja mitäs jos kävisikin -sekö voisi aiheuttaa moisen sammumisen?

Lainaus käyttäjältä: "PJ"
Jos kone on väljä, se lämmettyään väljenee lisää eikä sen takia pysy käynnissä. Tuommoista ei voi säädöillä korjata.
Koneen ostin noin gallonan ajettuna (MCPSW16%). . myyjän mukaan.. -eli ei PITÄISI olla väljä - ja mistäs minä sen väljäksi voisin todeta kun se toimii ok (sen hetken kun toimii) ja lähtee aika mainiosti käyntiin, kylmänä?
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #4 : 04.07.05 - klo: 16.43 »
kuule,se voi olla väljä vaikka ekan tankin jälkeen :? eli kokeile seuraavaa.ota kone irti,laita se pöydälle,pidä toisella kädellä sitä paikoillaan ja samalla yritä pyörittää yhdellä sormella vauhtipyörää.jos ei ole väljä niin pitäis tuntu HUOMATTAVA vastus yläkuolo kohdassa.tai jos veto starttia vetäessä ei ole juuri vastusta niin sanoisin että se on väljä!

jos ei ole väljä niin säädä neulat ohjearvoihin...tai ainakin alaneulaa voisit avata anakin puolikierrosta ja säätää sen uudelleen.lämmöt sais olla max.130'c noin....että jos käy sika kuumana niin voi myös sammuilla sen vuoks..ja tuo etä kun ei lähde lämpimänä käymään niin viittais pahasti kyllä väljyyteen.että siihen ei sitten auta kuin uus mäntä ja sylkkäputki.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #5 : 04.07.05 - klo: 16.51 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
..ota kone irti,laita se pöydälle,pidä toisella kädellä sitä paikoillaan ja samalla yritä pyörittää yhdellä sormella vauhtipyörää.jos ei ole väljä niin pitäis tuntu HUOMATTAVA vastus yläkuolo kohdassa.tai jos veto starttia vetäessä ei ole juuri vastusta niin sanoisin että se on väljä!..."
-ei ole väljä siis.

Lainaus käyttäjältä: "racer"
jos ei ole väljä niin säädä neulat ohjearvoihin...
-tarvinnee koettaa, kun löytyy jostain ohje-arvot - 2,5 pääneulaa auki . . .hmmm..
Lainaus käyttäjältä: "racer"
..ainakin alaneulaa voisit avata anakin puolikierrosta ja säätää sen uudelleen..
-tuota voisi seuraavana kokeilla.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #6 : 04.07.05 - klo: 17.43 »
Ongelmasi viittaa siihen, että tankissa ei ole painetta. Eli veikkaan, että sinulla vuotaa tankki tai letkut jostain kohtaa. Tuolla polttoainetankin paineistamisella pyritään juuri, siihen, että polttoaineseos pysyisi oleellisesti saman koko tankillisen ajan. Nyt ilmeisesti moottorisi on säädetty suurin piirtein tankkitäynnätilanteessa, jolloin puolen tankin jälkeen seos on jo muuttunut niin paljon, ettei kone enää käy.

Toki ylikuumeneminenkin voi aiheuttaa kuvaamiasi oireita. Uskoisi kuitenkin, että oireet tulisivat jo aikaisemmin.

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #7 : 04.07.05 - klo: 18.54 »
Näkyvää polttoaine vuotoa ei ainakaan ole missään . .
Moottori tosiaan ON säädetty tankkitäynnätilanteessa. Ainoa mahdollinen "vuotokohta" nähdäkseni olisi tankin korkki, jonka kaivan syyniin . . Ihmetyttää toki se jotta toinen moottori kyllä käy ja kukkuu . . .

Voisikohan moinen johtua "vanhasta" polttoaineesta? Talven yli gallonan tonkassa viileässäpimeässä säilytettynä 16%CoolPoweria noin litran verran. Uutta kun en vielä ole "raaskinut" avata. (..tosin kone taisi noin temppuilla jo minulle saapuessaan, ja silloin oli Tuoretta ainetta..)

Tuon moottorin sammumisen jälkeen ei näy ilmakuplituksia letkuissa.

. .Avasin alaneulaa 0,5 kiekkaa ja koeajossa akut loppuivat (lähti kyllä lämpimänä pintakaasulla käyntiin hienosti). . avasin vielä vartin ja jatkan seuraavalla kerralla . .

Jossain vaiheessa vaihan taasen konetta ja jatkan muuta testiä sillä - alkaa kytkinkello olla TAAS finitossa - seuraava onkin Fioroni kuulilla.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #8 : 04.07.05 - klo: 19.04 »
Vaihdas polttoaine parempaan. Koekemuksia on.
Toisaalta mä kyllä ajelen 25% seoksella, enkä tiedä miltä kaikilta valmistajilta saa 16%.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #9 : 04.07.05 - klo: 19.38 »
Kuules Hoke. Se 16 prossanen winderi on hyvää ainetta ja jotkut han sanovat että Ei kannata vaihtaa polttoainetta jos on ajanut jo jonkin aikaa toisella aineella ja olen siinä samaa mieltä.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #10 : 04.07.05 - klo: 19.45 »
kuules jose :mrgreen: tuskin siitä on vaaraa jos ainetta vaihtaa eri %:seen.ainoo vaan et säädöt saa tehä uudestaan/uusiks...ite vaihoin 16%swinderin 20%winderiin ja seuraavaks 25%swinderia...että en itse usko sen "rasittavan" konetta jos vaan säätää sen oikein
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #11 : 04.07.05 - klo: 19.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Kuules Hoke. Se 16 prossanen winderi on hyvää ainetta ja jotkut han sanovat että Ei kannata vaihtaa polttoainetta jos on ajanut jo jonkin aikaa toisella aineella ja olen siinä samaa mieltä.


Eipäs lähdetä tälle linjalle yhtään.

Ei tulla sanomaan KUULES.

KUULES ITE. Eikös tuolla ylempänä mainita Cool Power???????
Kyllä.
Mainitaan.

Winderistä en oo mitään sanonu ja siitä mulla ei oo kokemuksia.
Ja muutenkin ollaan aina pahasti metsässä kun mennään siihen että on jotkut sanonu.

Minä sanon että vaihda se polttoaine parempaan niin toimii ja se on fakta, ei mikään jotkut sanoo. Kokemusta on erittäin monesta eri polttoaineesta ja tiedän kyllä varmasti paremmin kuin esim sinä. Mitään ongelmia ei tule jos vaihtaa parempaan, päinvastoin.
On se kumma kun kisaajat on tässä vaihdellu polttoaineita ja hakenu parasta itselleen, mut joku on kuullu sanottavan ettei kannata vaihtaa.  :lol:

Just...
Onnea valitsemallasi tiellä... 8)

[Lisäys]Sori jos on hieman hyökkäävää, mutta jos joku sanoo KUULES niin se on erittäin loukkaavaa varsinkin kun se tulee 15 vuotta nuoremmalta, vähemmän asioista tietävältä ja kokemattomammalta.[/Lisäys]

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #12 : 04.07.05 - klo: 19.53 »
amen!hoken neuvoja kuunnelleena ja niillä selvinneenä tässä seison :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #13 : 04.07.05 - klo: 21.37 »
Kyselin Hobbylinnasta tuota polttoaineen vaihtamista ja he sanoivat että eivät suosittele. No eipä tästä enenpään.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #14 : 04.07.05 - klo: 21.48 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Ainoa mahdollinen "vuotokohta" nähdäkseni olisi tankin korkki, jonka kaivan syyniin .


Mulla vuoti suht uuden auton tankki nimenomaan korkista ja sitä pahensi vielä se että korin reuna saattoi nostaa tankin korkkia. Kävi välillä todella laihalla ja kuumana. Toinen mistä mulla vuoti oli moottorin ja käyrän välinen liitos.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #15 : 04.07.05 - klo: 22.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Kyselin Hobbylinnasta tuota polttoaineen vaihtamista ja he sanoivat että eivät suosittele. No eipä tästä enenpään.


Huhhuijakkaa...
No sitten ei varmaan kannata vaihtaa koskaan moottoriakaan parempaan jos paremman haluaa...

CoolPower on yksi huonoimmista polttoaineista autokäyttöön jota olen kokeillut. Liian vähän rissaa (tais olla jopa kokonaan ilman rissaa).
Lämmöt nousee, tyhjäkäynti puuttuu, tehot putoaa, ym.

Tietysti ei kannata vaihtaa polttoainetta jos ei ole aavistustakaan koneen säädöistä saati mistään muustakaan.
Koeta nyt vaan uskoa että jos tuon polttoaineen vaihtaa PAREMPAAN niin kone toimii paremmin, helpompi säätää, potkua tulee lisää ja konekin säilyy pidempään.

Ihan sama se on minulle jos ei uskota järkipuhetta... eipähän ole mun kone kyseessä.

Toivottavasti MarGox huomaa kumpaa kannattaa uskoa... Minua jolla on kokemusta ja erittäin monen kisaajan kokemukset tukevat minua, tai kuulopuheiden perusteella neuvovaa kaveria jolla ei näytä olevan kovin kummosta kokemusta ainakaan polttomoottoreista.

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #16 : 04.07.05 - klo: 22.43 »
Ja jos uutta bensaa etsiskelee. Niin Model Techiness tai jotain sinnne päin ...Qvik fire... on todella hyvä. 10% nitroo käytän madissa ja megassa. Ei ongelmia... :wink:
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #17 : 04.07.05 - klo: 22.59 »
Model Technics on hyvää löpöä, mutta ainakin 25 prossanen tarvitsee hieman lisää rissaa. En sitten osaa sanoa mitkä rissa arvot noissa pienempiprossasissa on.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #18 : 04.07.05 - klo: 23.00 »
Niin siis Cool Power ja Sidewinderhän on ihan eri fuileja.. Coolpower on lennokkikäyttöön tarkoitettua missä on öljyä kuin saharassa hiekkaa, Sidewinderissä on öljyä 12% ja se on synteettisen ja rissan seosta. Tarkkaa seosta ei Morgan ilmoita.

Model Technicsin Qwickfire (olkoon kirjoitusasu mikä tahansa) on aika pitkälti Coolpowerin kaltaista, öljyä on enemmän kuin tarpeeksi. Jollekkin pienelle Puretenin tms moottorille voi olla ihan "jees" tavaraa, mutta isommat motit puutuvat suuresta öljymäärästä..
Modelin Dynaglossa taas öljyä taitaa olla alle 10 pinnan. Itekkin taannoin Modelilla ajaessa lisäsin Dynaglohon aina desin rissaa per kannu jolloin päästiin sinne ~12% öljymääriin.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa PJ

  • Jäsen
    • Profiili
Re: Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #19 : 04.07.05 - klo: 23.05 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Harjoittelen moottorin säätämistä tuollaisella vähän ajetulla Kyosho GX-R.21 moottorilla joka toimii joko 1/4 tankillisen tai jopa puolikkaan tankillisen ajan. Sitten se sammuupi eikä lähe käyntiin kuin vasta jäähdyttyään. Morgan CoolPower SideWinder16% -sinistä.

Eikös tuon mukaan tuo ole sidewinderiä?! :shock:
Savage SS 4.6 + 3-speed

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #20 : 04.07.05 - klo: 23.13 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Voisikohan moinen johtua "vanhasta" polttoaineesta? Talven yli gallonan tonkassa viileässäpimeässä säilytettynä 16%CoolPoweria noin litran verran. Uutta kun en vielä ole "raaskinut" avata. (..tosin kone taisi noin temppuilla jo minulle saapuessaan, ja silloin oli Tuoretta ainetta..)


Tuossa lukee että CoolPower...  :shock:
No nyt mä oon jo ihan sekasin.
Muistaakseni winderi on punasta ja cooli vihreetä.


Ahaa... nyt selvis kun vähän nettiä selailin. Taitaa olla Atalasta ostettu, kun siellä on vähän mielenkiintosesti noin polttoaineet merkitty.

Poissa PJ

  • Jäsen
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #21 : 04.07.05 - klo: 23.21 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Tuossa lukee että CoolPower...  :shock:
No nyt mä oon jo ihan sekasin.
Muistaakseni winderi on punasta ja cooli vihreetä.


Ahaa... nyt selvis kun vähän nettiä selailin. Taitaa olla Atalasta ostettu, kun siellä on vähän mielenkiintosesti noin polttoaineet merkitty.

Taitaa olla tämän "välikohtauksen" syynä pahat väärinkäsitykset... Aika harhaanjohtavasti (paremminkin virheellisesti?) ainakin Atala ja Jr-Hobby nimeävät nuo polttoaineet. :?
Savage SS 4.6 + 3-speed

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #22 : 05.07.05 - klo: 08.48 »
Tulikin jo mainittua, että CoolPower ja SideWinder ovat eri aineita. Cool Power on lähinnä lennokkipolttoainetta, joten sitä ei oikein kannata käyttää autoissa. SideWinder oli ennen sinistä ja nykyään se taitaa sitten olla punaista. SideWinder on omien testien mukaan ihan pätevää ainetta. Kyllähän tätäkin jotkut huippukuskit käyttää, joten ihan surkeatakaan tämä tuskin on senkään takia. Eli en usko sen olevan syynä tähän ongelmaan, jos aine on hyvin säilytettyä ja ehtaa tavaraa.

Jos Model Technicsin aineita haluaa käyttää, niin kannattaa pysytellä DynaGlowssa, johon on lisätty Jonkin verran rissaa (10% on yleensä liian vähän). Qwikfiren pitäisi olla erityisesti suunniteltu vetokäynnisteisiin sportti-koneisiin luotettavaksi polttoaineeksi, jolla moottori lähtee helposti käyntiin ja on helposti säädettävä. En kuitenkaan ole tällä aineella saanut yhtäkään moottoria toimimaan todella kunnolla. Aina on parempia tuloksia tullut muilla aineilla.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #23 : 05.07.05 - klo: 09.26 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
SideWinder oli ennen sinistä ja nykyään se taitaa sitten olla punaista.

Sidewinder on "värikoodattua", 16% on sinistä ja 20% sekä 25% on punaista.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #24 : 05.07.05 - klo: 09.51 »
Tämä selittäneekin sen, miksi minulla on ollut molemman värisiä ;-) Aikoinaan ajoin TP-10 autollani 16% sinisellä Sidewinderillä ja nykyään käytän 25% punaista.

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #25 : 05.07.05 - klo: 11.47 »
Polttoainetta en vaihda. Tuolla nyt kesä ´04 on tullut ajettua ja hienosti on toiminut. MorganFuel SideWinder 16% on aine ja jossain vaiheessa gallonan kylkeen lätkäistyssä lisämerkissä luki jotta coolpower 16% (nyt siinä lukee jotta; race blend 16% / 12%%oil - gal). On oikein World Championship Fuelia, nääs ;) (02-04) Ja kyllä, sinistä - nämähän on "värikoodattuja" ja itselleni on kerrottu jotta tällaseen kyoshon perusmoottoriin ei sitä punasta 25% kannata laittaa . . ?? Olen kyllä nähnyt miltei lennosta nuo aineet vaihdettavan, eikä siinä kummempia, entiset huolella pois ja uuttapunasta tillalle, kone käyntiin ja jo hyrisi - hieman jopa iloisemmin, etten sanoisi. Ei siinä paljoa tarvinnut ruuveja prukailla sen jälkeen.

Muuten, tässä uusimmassa tonkassa ei sitä coolpoweria lue missää.

No, kuitenkin - alkuperäisestä aiheesta vielä että tuota; tänään / huomenissa joudan jatkamaan vuodon etsimistä, . .

(toivoisin jotta menette offtopicoijat vaikka saunan taakse hoitamaan tuon aloittamanne otsaanlyöntikilpailun loppuun - JOS NIIN kova tarve on sille että NIMENOMAAN se omaviesti tulee NÄHDYKSI - lohdutuksen sana; luen kyllä kaikki ja otan ne huomioon.. itse parhaaksi näkemässäni järjestykesssä - kiitos.)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Polttoaineesta keskustelun aikana käytin nimiä (tähän saakka):
-Morgan CoolPower SideWinder 16% -sinistä
-(MCPSW16%)
-16%CoolPoweria
- näin siis kronologisessa järjestyksessä. Siksi erehdyin lopummassa käyttämään ainoastaan 16%CoolPoweria -nimitystä, kun OLETIN jotta vastaajat ovat tutustuneet topiciin alusta saakka ja ovat jo perillä "ajatuksen juoksustani" -tällaista on olla aloittelija :)

-mybad- ja pahoitteluni.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #26 : 05.07.05 - klo: 16.11 »
Tää ei kuulu tänne mutta mulla tuli propleema, auto käy hyvin tyhjäkäyntiä ja toimii hyvin kun ajaa varmaan 10m niin sitten auto sanoo että boo ja sammuu. Missä vika? Lämmöt on 140 asteen molemmin puolin. Löbö on heli cool powerii jossa on pikkulen liraus rissaa lisätty. Autosta tulee tyhjäkäynnilä vähän savuu ja kun painaa kaasun pohjaan niin tulee tuutin täydeltä. Kiskoin vielä ryypynkin irti ettei sieltä saa ilmaa.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #27 : 05.07.05 - klo: 18.20 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
. .Avasin alaneulaa 0,5 kiekkaa ja koeajossa akut loppuivat (lähti kyllä lämpimänä pintakaasulla käyntiin hienosti). . avasin vielä vartin ja jatkan seuraavalla kerralla . .

Jossain vaiheessa vaihan taasen konetta ja jatkan muuta testiä sillä - alkaa kytkinkello olla TAAS finitossa - seuraava onkin Fioroni kuulilla.


Vuotoa letkuissa / tankissa ei havaittu.
Em. säätelyn jälkeen kone lähti jees käyntiin, sieti pintakaasulla ajelun mutta äkillisessä kiihdytyksessä sammui noin 5metrin kiihdytyksen jälkeen. Auto pukille ja käyntiin. Lämmöt käteen tunnustellen ok ja tuumasin kierrättää pukilla tankin tyhjäks. Kierroksia runsaasti koneeseen - Kone sammu täydestä käynnistä ja tuntuu AIKA jumiintuneelta :) Kytkinkellosta neulalaakeristo aivan päreinä ->laakereissa ei muuta jäljellä kuin helmet. Muovinen pääratas hieman . . hmmm -vuollun näköinen . .

Koneen vaihto - joten nämä testit eivät mahdollisesti jatku tuolla toisella moottorilla -se on se varmanpäälle kone. Uuden moottorin kera jo uhkaamani Fioronin kytkinkello/kuulalaakerein, uusi muovinen pääratas ja baanalle. Sitten taas kun on aikaa. Tarkoitus oli laittaa Kyoshon alkuperäinen kytkinkello kuulalaakerein mutta kuulalaakerit eivät sovi sen kellon kanssa.

Tuolla "hiljentyneellä" testimoottorilla alkanee purkutestailu. Tällaista on olla aloittelija :)

Tilauslistalle varaosahyllyyn:
- metallinen pääratas
- Fioroni kytkinkello
- kytkinpalat

ps. tämä on sellainen päiväkirjan tapainen jollekin jolle en suosittele samoja virheitä tehtäväksi.

...alkaa menemään jutut ristiin: http://rc10.fi/viewtopic.php?t=12311
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #28 : 05.07.05 - klo: 18.46 »
MINUSTA päälle 140'c lämmöt on aikas lailla liikaa :shock: ainakin useimmille koneille on..
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ajokäyntiongelma.
« Vastaus #29 : 05.07.05 - klo: 21.01 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
..Auto pukille ja käyntiin. Lämmöt käteen tunnustellen ok ja tuumasin kierrättää pukilla tankin tyhjäks. Kierroksia runsaasti koneeseen - Kone sammu täydestä käynnistä ja tuntuu AIKA jumiintuneelta..


**LISÄTTY: ..kiertokanki = entinen . . -saakohan pelkkää kiertokankea mistään?

- voe helekkari -
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive