Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1509968 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1830 : 06.07.09 - klo: 17.19 »
Olisin ostamassa ensimmäisiä lipo akkuja.
Tarviiko Swallow AC/DC EQ laturiin ostaa erillinen tasauslauta näitä akkuja varten http://www.hobbylinna.com/yuntong-5000mah-hard-case-lipo-p-21372.html.
Tiedän että laturin mukana tulee polyquest tasauslauta ja noissa akuissa on JSTX-tasausliitin. Ovatko ne yhteen sopivat, ja jos eivät ole niin minkälainen tasauslauta minun olisi hankittava pystyäkseni lataamaan kyseisiä akkuja?

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1831 : 06.07.09 - klo: 19.43 »
Olisin ostamassa ensimmäisiä lipo akkuja.
Tarviiko Swallow AC/DC EQ laturiin ostaa erillinen tasauslauta näitä akkuja varten http://www.hobbylinna.com/yuntong-5000mah-hard-case-lipo-p-21372.html.
Tiedän että laturin mukana tulee polyquest tasauslauta ja noissa akuissa on JSTX-tasausliitin. Ovatko ne yhteen sopivat, ja jos eivät ole niin minkälainen tasauslauta minun olisi hankittava pystyäkseni lataamaan kyseisiä akkuja?

Kyseinen akku käy suoraan kyseisen laturin tasausliittimen oikeaan laitaan.
Omistin molemmat mutta laturin möin juuri hiljattain.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1832 : 08.07.09 - klo: 01.32 »
Tuli hankittua laturi käytettynä enkä tiennyt, että tarvitsen vielä balancerinkin.
Laturina duratax intellipeak ice.
Kysyisin käykö linkin balanceri kyseiseen laturiin vai tarviinko kenties jonkun muun.
http://www.hobbylinna.com/smart-balancer-p-7220.html
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1833 : 08.07.09 - klo: 10.08 »
Pahoittelen, jos tätä on jo käsitelty, mutta en kertakaikkiaan voi mobiililiittymällä huonolla kuuluvuusalueella kahlata kaikkea läpi. Kysymys kuuluu, missä voin tarkistaa eri LiPo akkujen kisalaillisuuden? Tämän asian selvittäminen tuntuu olevan käyttämäni merkin edustajille ylivoimaista, mutta sain Saksan edustajilta sähköpostia, jossa kehuttiin uusia Orionin hardcase LiPoja, eikä hintakaan tuntunut pahalta - edes Suomesta ostettuna.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1834 : 08.07.09 - klo: 10.12 »
Tuossa on Suomessakin käytössä oleva akkulista: http://www.efra.ws/2009%20EFRA%202S%20LiPo%20List%20V4%20pdf.pdf

Efra-listan Orionin akut ovat vuodelta miekka ja kilpi, aikanaan olivat hyviä mutta nykyään löytyy paljon parempiakin (esim. tuplapurkuvirralla).

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1835 : 09.07.09 - klo: 09.17 »
Löytyykö tasausliittimeen jatkojohtoa? Nosramin akussa oli hiton lyhyt tasausliitin ja kun latauksen puolelle on jo 25cm piuha, niin tuonnekin jokin välijohto pitäis saada. Ihan simppelit linkit suomalaisiin liikkeisiin, kiitos.  :wink:

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1836 : 09.07.09 - klo: 09.53 »
Mulla on LRP:n lipojen kanssa tuollainen latausjohto ja adapteri latausjohdon tasausliittimen ja laturin välillä - hyvin pelittää Graupnerin laturin kanssa.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1837 : 09.07.09 - klo: 10.16 »
Kiitos vinkeistä, noilla pääsi hajulle. Vielä tarkennuksena, mulla on siis Graupner Ultramat 14 Plus ja sille on jo olemassa NiMheissä käyttämäni kaksijohtoinen latauspiuha, jossa Deans päässä (uuteen akkuun tinaan myös deansin). Lisäksi on kovakuorisille Lipoille omat piuhat, joissa tasausliittimet. Eli en kaipaisi kauheasti turhia kamppeita pakkiin, molemmissa ehdottamissasi tulee ylimääräistä sälää mukana.

Elikkä siis olemassa olevan virtaliittimen kaveriksi kaipasin simppeliä jatkojohtoa, jolla jatkaa tasurin linjaa pidemmäksi. Voiskohan tuo sopia tarkoitukseen? On 3S-lipolle sopiva eli on turhan monta piuhaa, mutta ei kai ole väliä, jos vaan laittaa maapuolen akussa ja laturissa oikein ja sitten jää vaan yksi plussakarva kylmäksi?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1838 : 09.07.09 - klo: 10.21 »
Juu tuo pitäis ajaa asiansa tuossa tapauksessa.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1839 : 09.07.09 - klo: 10.56 »
anteeksi tämä kysymys mutta tarkoittaako Balancer sama kuin tasaaja!??
-tauolla-

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1840 : 09.07.09 - klo: 12.04 »
anteeksi tämä kysymys mutta tarkoittaako Balancer sama kuin tasaaja!??
Juu sitähän se tarkoittaa.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1841 : 09.07.09 - klo: 13.08 »
anteeksi tämä kysymys mutta tarkoittaako Balancer sama kuin tasaaja!??
Juu sitähän se tarkoittaa.

juu niiin vähän arvelinkin... kunhan varmistin :smiley: thanks!
-tauolla-

Poissa Kokko11

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1842 : 09.07.09 - klo: 14.46 »
Mielenkiintoisia nuo ecpowerin lipot, jotka muka voi purkaa 0V asti :smiley: Kapasiteetti oli pienehkö. Laitoin kokeeksi tilaukseen yhden 4300mAh lipon ja 10kpl deansseja. Ilmaiset postit houkutteli :wink: Mitään seurantanumeroa tms. ei saanut, katotaan minne ne kolahtaa, laatikkoon vai tulliin.


Niin sitten kun saat akun käteesi niin siellä takana lukee.. " NEVER allow to discharge below 3.0V per cell"

Mielenkiintoista :huh:. On kiinalaiset markkinamiehet taas olleet vauhdissa.

Traxxas Slash / pari kpl SCX10, Traxxas E-Maxx, LRP TC drift, Carson X-Crawlee, Tamiya CC-01.

Poissa Miikaz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1843 : 09.07.09 - klo: 22.53 »
Ei pysynyt oikein uudet 5000 2s 20c zippyt balanssissa. Akut oli sarjaan kytkettyinä ja kolmas ajokerta. Kummastakin toinen kenno heti ajonjälkeen mitattuna 2.7v ja lipocut oli 3.2v/kenno. Balansoitui ja latautui kuitenkin normaalisti täyteen...

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1844 : 10.07.09 - klo: 09.52 »
Olemme hienomassa kauppoja yhden käyttäjän kanssa 7,4 8000mah lipoista 12c. Mikä olisi laturi noille akuille? Balancerit, ja muut romppeet varmaan kannattaa olla, jos ei jo laturissa ole? Olen laittanut osto-ilmoituksen palstaan, mutta jos se ei tuota tulosta, niin mikä täältä suomesta hyvin?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1845 : 10.07.09 - klo: 11.47 »
Olemme hienomassa kauppoja yhden käyttäjän kanssa 7,4 8000mah lipoista 12c. Mikä olisi laturi noille akuille? Balancerit, ja muut romppeet varmaan kannattaa olla, jos ei jo laturissa ole? Olen laittanut osto-ilmoituksen palstaan, mutta jos se ei tuota tulosta, niin mikä täältä suomesta hyvin?

Nopeaksi havaittu firma suomessa, alle 5 min haulla tän RC10:n linkeistä....

iMAX B5 Balance Charger sisäänrakennetulla balanserilla.

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/iMAX-B5-Balance-Charger-103630

MM-CTXP3B Muchmore Power Master World Edition 2 Blue

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Virtalahteet-ja-varusteet/MM-CTXP3B-Muchmore-Power-Master-World-Edition-2-Blue-100343

Huomioithan sitten tosta aikomastasi akusta, että se on iso ulos antamiinsa tehoihin nähden. Syy pieni C (12).
Laskimen mukaan tosta tulee 120A noparille. Sen tai enemmän tulee jokaisesta 25C 4900mAh alusta.
ja niitä saa  kilpahyväksytyllä kovaakuorellakin. Yhä kevyempänä auto kulkee ja kestää vahinkoja paremmin..

Lipoakku 7.4V 5000mAh 35C/50C Auto

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41489&grpid=5017
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1846 : 10.07.09 - klo: 12.30 »
eikös 8000mah 12C akku nyt kuitenkin anna 96A eikä 120A.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1847 : 10.07.09 - klo: 16.44 »
Sori tuosta äskeisestä!

No, kirjoitan tarkemmin. Olen ostamassa kaksi kappaletta tuommoisia akkuja Stampede VXL:ään. Akku antaa maksimissaan 15c, joka riittää jopa VXL:n noparin piikkivirtojen ottamiseen. :wink:
Ajoaikaan nuilla tulisi rutkasti!

Myyjä sanoi, että akut ovat olleet hänen E-Maxxissaan, ja ovat näyttävästi toimineetkin..
« Viimeksi muokattu: 10.07.09 - klo: 16.58 kirjoittanut thorak »
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Vatanen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1848 : 10.07.09 - klo: 17.39 »
voisit tuon tyhjän välin poistaa viestistä. meleko vittumainen scrollata  :angry:
Vatasen jalat ja omat kädet

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1849 : 10.07.09 - klo: 21.05 »
Sori tuosta äskeisestä!

No, kirjoitan tarkemmin. Olen ostamassa kaksi kappaletta tuommoisia akkuja Stampede VXL:ään. Akku antaa maksimissaan 15c, joka riittää jopa VXL:n noparin piikkivirtojen ottamiseen. :wink:
Ajoaikaan nuilla tulisi rutkasti!

Myyjä sanoi, että akut ovat olleet hänen E-Maxxissaan, ja ovat näyttävästi toimineetkin..

Äläpäs höpötä. VXL-3 kestää 320A piikkinä, et saa 15C 8000mah akuilla lähellekään. Jos siis kyse on niistä 8000mah akuista. Tuo purkuvirta ei riitä edes VXL:n jatkuvaan purkuun, joka on 200A.
E-Maxxissa on vakiona "hieman" eri nopari joten sillä ei ole ketunkaan väliä vaikka myyjä sanoi että toimii E-Maxxissa.
Mie oon sitä mieltä että torakki odottaa nyt vieläkin niiden lipojen oston kanssa. Tuntuu että sulla on sen verta tiedoissa aukkoja että poltat vielä autos, ittes ja perhees.
Meinaan, lipo-akku kun VOI räjähtää myös jos siitä yritetään imeä enemmän virtoja kuin se pystyy antamaan.
Tai jos ne on pakko saada, niin osta nyt edes kunnon akut eikä tollasia taskulampun paristoja.
« Viimeksi muokattu: 10.07.09 - klo: 21.27 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1850 : 10.07.09 - klo: 21.39 »
Entäs nämä akut, niistä ollaan sanottu, että on sopivat pedeen? http://www.hobbylinna.com/yuntong-5000mah-hard-case-lipo-p-21372.html

Olisihan tuolla myynnissä maxAmpsin 3s 8000mah, mutta eikös kaksi akkua ole parempi kuin yksi?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa RealTaste

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1851 : 10.07.09 - klo: 22.39 »
onko tässä sisäänrakennettu balanceti??  :shocked:

MaxAmps 2500mah Lipo Transmitter Brick Pack with built in balancer
(medasecin sivuilta)
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1852 : 10.07.09 - klo: 22.51 »
No eikös siinä niin seiso? Vai mitä meinasit "built-in balancer":in tarkoittavan?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1853 : 10.07.09 - klo: 22.51 »
onko tässä sisäänrakennettu balanceti??  :shocked:

MaxAmps 2500mah Lipo Transmitter Brick Pack with built in balancer
(medasecin sivuilta)

kyllähän se vähän siltä vaikuttaisi... :wink:   HEI THORAk! pistä toi satanan tyhjä kohta pois koska vähä on tympeetä selata aina sen yli!!!
-tauolla-

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1854 : 10.07.09 - klo: 22.53 »
Näinhän ne mainosmiehet väittää. Mulla on polttiskrossarissa vastarin akkuna vastaavalla mainoslauseella varustettu DualSky LiPo, mutta en kyllä ymmärrä miten tuo sisäänrakennettu balansseri oikeen toimii?

Totuus on kuitenkin se lähettimessä tai vastarin akussa käytettynä akun purkuvirrat ovat todella pieniä, joten kennojen epätasaisesta purusta ei kyllä ole kovinkaan suurta vaaraa. Liekkö sitten jätetty vaan se tasausliitin pois ja keksitty uusi mainoskikka..?
Flying Calacucco

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1855 : 10.07.09 - klo: 22.57 »
Laittaisin, mutten osaa. :grin:

|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1856 : 10.07.09 - klo: 23.08 »
Laittaisin, mutten osaa. :grin:

eikös mene jos painat muokkaa nappia ja sitte vaa poistat sen sille jäynästi  :grin: (en jaksa selittää)
-tauolla-

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1857 : 11.07.09 - klo: 17.03 »
Olisi pari lipoa taas kohteissa, tosin eri merkkisiä. Toinen antaa 160a ja toinen n. 200a. Joten eiköhän riittäisi VXL:n
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1858 : 11.07.09 - klo: 18.03 »
Mihin tarvitsen noin suuria määriä virtaa ? Noin paljon virtaa ei tarvitse oikestaan missään rc-autossa ellei sulla ole kilon moottori autossasi.
- Tapsa

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1859 : 11.07.09 - klo: 18.25 »
Mihin tarvitsen noin suuria määriä virtaa ? Noin paljon virtaa ei tarvitse oikestaan missään rc-autossa ellei sulla ole kilon moottori autossasi.

No Traxxasin VXL-3 virrankestot on jatkuvaa 200A ja hetkellistä 320A, joten kyllä se aika hyvät purkuvirrat vaatii jos meinaa täysiä tehoja saada ulos.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4