Perää on molemmissa; akun voi pelastaa joskus juuri tuolla "pakkosyöttömoodilla". Mutta jos toinen kenno on vaurioitunut ja sen jännite jää jatkossa latauksessa alhaisemmaksi kuin 4,2V (olettaen, että toinen on ehjä), niin laturihan yrittää puskea niihin yhteensä sen 8,4V jännitteen tietämättä, että toinen kenno on jo ollut pitkään täynnä. Silloin on vaara olemassa, että pullistuu ja poksahtaa.
Balancerin kanssa ladatessa tuota ongelmaa ei tietty ole, latauksessa paketin jännite vain jää alhaisemmaksi ja laturi katkaisee, kun jännite ei enää kohoa paketissa. Eikä akku enää potki kunnolla.
Aina kenno ei kuitenkaan vaurioidu, vaikka se olisi mennyt "tyhjäksi". Mutta jännitteitä (kennokohtaisia) kannattaa aina varsinkin tuollaisissa tapauksissa tarkkailla latauksen aikana ihan turvallisuuden vuoksi.