Kirjoittaja Aihe: bensa ongelma  (Luettu 5417 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa heimonen

  • Jäsen
    • Profiili
bensa ongelma
« : 30.07.05 - klo: 17.36 »
Terve!
tietääkö kukaan että mixsi ei autoon tule ollengaan bensaa vaikka
yrittää ryypyttää ja hehku ei tule ollenkaan kuumaxsi :?:
eli missä vika

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
bensa ongelma
« Vastaus #1 : 30.07.05 - klo: 17.39 »
Lataa hehku uudestaan, tarkista mahdolliset tukokset ja vuodot polttoaineletkuista ja tankkaa auto :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #2 : 30.07.05 - klo: 17.57 »
Lataa hehku ja tarkista onko tulppa kunnossa painamalla se ladattuun hehkuun.

Millä tavalla olet ryypyttänyt?
Olethan tarkistanut mahdolliset vuodot?

Onko koneella yleensäkkään edes ajettu?

Poissa heimonen

  • Jäsen
    • Profiili
polttis ongelmaaaa!!
« Vastaus #3 : 30.07.05 - klo: 18.51 »
Terve!
mitään vuotoja ei kyllä näy missään mutta bensaa ei tule
ja jos tulee niin kone käy vaan pienen hetken jonka jälkeen se tukehtuu
kannaattaako kone purkaa kokonaan ja kattoa että onko siellä ees mitää
vuotoja yli päätellä.
koneella o ajettu jonkun verran :-) minne voi viedä huoltoon jos ei
ite saa sitä mitnkään kuosiin ja olen ryypyttän ihan normaalisti
antakaa jokunumero mihni tai kelle vois soittaa jos tulee ongelmia ;)
tää mun auton kone kiukuttelee kokoajaan ei vaan käy kunnollaa
sammu ja sammuu :shock:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #4 : 30.07.05 - klo: 19.18 »
Edelleen kysyn että kuinka ryypytät?
Ryypytyksen voi tehdä muutamalla täysin eri tyylillä.

Oletko mitään säätöjä kokeillut muutella?

Käykö edes jos pidät kaasulla käynnissä, vai sammuuko vaikka kuinka kaasuttelisit?

Milläs yleensäkkään starttaat autoa?

Siis startterilla, vetokäynnistimellä vai kenties rotolla?

Kokeile ryypyttää niin että laitat sormen pakoputken päähän, painat kaasun pohjaan ja starttaat konetta... Jos ei polttoainetta mene tuolloin tankkiin niin sinulla on varmasti vuoto jossain.

Yleisin on tankin korkki.

Poissa heimonen

  • Jäsen
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #5 : 30.07.05 - klo: 20.09 »
Moso!
olen koklannu tehä monta eri säätöjä ei vaan auta
jeps auto sammuu vaikka kuina antaa kaasua mutta eilen se toimi
mm että heti kun anto jarruu niin se tukehtu muten se kävi mutta
ei paikallaan. Auton starttaan hehkuttamalla ja vetämällä auton merkki
on mm carson double-t tuota pakoputki jutskaa o kan testattu ja kaasu oli
pohjassa eikä mitään voi olla että jostain vuotaa mutta en edelleen
nää että mistä ps mitä ehdotat mitä vois väsää :|

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #6 : 30.07.05 - klo: 20.37 »
Ei jösses...

Vaikee kyllä sanoa taas yhtään mitään kun ei näe kuinka mikäkin on.

Siis jos laitat putken tukkoon, kaasun täysille ja nyit narusta niin eikö muka mene polttoainetta kaasariin???

Vaikea uskoa ettei menis.
Muuten on kyllä melkonen vuoto jossain tai sitten jossain on tukos.

Kuulostaa myös että kaasulinkistö on väärin säädetty jos kone kerta sammuu heti kun jarruttaa.
Tarkistas myös kytkin että on täysin kunnossa.
Eli avaat sen ja katsot että on jouset ja laakerit kunnossa.

Onkos tulppa uusittu?

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
bensa ongelma
« Vastaus #7 : 30.07.05 - klo: 21.22 »
Onko täällä joku runokilpailu, kun joka riville on oma lause eikä välimerkeistä tietoakaan. En oo moderaattori, mutta moni muukin vois neuvoo jos jaksais lukee noi sun kirjotukset. Vika voi olla tulpassa ja kaasulinkissä. Itsellä oli samanmoiset ongelmat ja tulppaa vaihtamalla ja kaasulinkkiä muuttamalla viat häipy. Ootko kuullu et sitä polttoainetta voi myös "imeä", eli pakoputken letku (se joka johtaa tankkiin) suuhun ja ala puhaltaa. Sillä pitäs mennä polttista mottiin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #8 : 30.07.05 - klo: 21.43 »
Jos tuon teet niin sitten hyvin tarkkana...
Eli kun puhallat siihen putkelta tulevaan letkuun niin muista ensin tosiaan avata se kaasu kokonaan... ja kun lopetat puhaltamisen niin tarkkana ettei purskahda takaisin suuhun päin.

Polttoaine on vaarallista suuhun jouduttuaan.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #9 : 30.07.05 - klo: 21.45 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Jos tuon teet niin sitten hyvin tarkkana...
Eli kun puhallat siihen putkelta tulevaan letkuun niin muista ensin tosiaan avata se kaasu kokonaan... ja kun lopetat puhaltamisen niin tarkkana ettei purskahda takaisin suuhun päin.

Polttoaine on vaarallista suuhun jouduttuaan.

turvallisempi taktiikka on pistää tyhjän tankkauspullon pää kiinni letkuun ja puristaa  :wink:
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #10 : 30.07.05 - klo: 22.18 »
Mikäli on tankkauspullossa niin pieni pää... HoBaon tankkauspullolla ei onnistu.

Itse en tuota puhallusta suosittele just ton vaarallisuuden takia.

Itse ryypytän aina putken päästä painamalla ja samalla starttaamalla.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
bensa ongelma
« Vastaus #11 : 30.07.05 - klo: 22.23 »
Ei ole vaarallista ellei koko keuhkoja ulos puhalla. Jokasella on silmät ja näkee millon polttoaine on menny tankkiin. Siitä saa viä paljon puhaltaa ennen kun menee suuhun saakka.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #12 : 30.07.05 - klo: 22.29 »
Mikäli puhaltaa piripinnassa olevaan tankkiin niin voi käydä niin että kun lopettaa puhaltamisen niin paine työntääkin polttoainetta paineletkusta suoraan suuhun. Täällä foorumillakin on muutamalla puheidensa mukaan pieni pisara tällätavoin suuhun asti ehtinyt.

Homman voi helposti kokeilla trippimehulla. Kun pillistä puhaltaa mehuputeliin ja lopettaa puhaltamisen niin pillistä alkaa tulla mehua.

Mutta siis mikäli tankki ei ole täysin piripinnassa niin ei pitäisi noin päästä tapahtumaan.
Silti en tuota jaksa edes suositella koska pitää aina nyppiä letku irti joka löystyy, ja saattaa päästä roskaa tankkiin.

Yksinkertaisin ja yhtä tehokas on tukkia putki ja kaasupohjassa pyörittää konetta. Tämä on myös turvallista ja nopeampaa.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
bensa ongelma
« Vastaus #13 : 30.07.05 - klo: 22.48 »
On toi sun ehdottama parempi tapa, mutta puhallus edellyttääkin välitöntä pilli kiinni -reaktioo. On mullakin menny suuhun kun ekoja kertoja kokeilin, mutta harjotus tekee mestarin.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #14 : 30.07.05 - klo: 23.10 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
On toi sun ehdottama parempi tapa, mutta puhallus edellyttääkin välitöntä pilli kiinni -reaktioo. On mullakin menny suuhun kun ekoja kertoja kokeilin, mutta harjotus tekee mestarin.

Siinä voi käydä niin,että toista kertaa ei voi mennä suuhun kun olet sokea tai pari metriä mullan alla  :roll:
RB,the power of champions.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #15 : 30.07.05 - klo: 23.17 »
Ihan jos nopeasti miettii, niin miten paineletkusta edes voi tulla fuilia suuhun?
Mahdollista kuitenkin ilmeisesti on, juttujen mukaan.
Kun puhallat letkuun, niin tokihan nekin mahdollisen pakoputkesta sinne roiskuneet öljyt valuu tankkii ja kun tunnetustu painereikä on tankissa fuilin pinnan yläpuolella, niin miten sieltä mitään voi takaisin tulla, vaikka jos imisi :)

Okei, vakava asia, mutta tuli vaan mieleen.
allekiroitus

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #16 : 31.07.05 - klo: 00.09 »
Kuten jo kaksi kertaa sanoin...
Jos tankki on piripinnassa.
+auto hieman vinossa.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #17 : 31.07.05 - klo: 00.32 »
Tuli muuten tästä mieleen että onko ketään tullut sokeaksi tai jopa kuollut kun on pelaillut rc löpön kanssa? luulisi että ihmiset olisivat niin varovaisia että niin ei pääse käymään  :roll:
RB,the power of champions.

Poissa heimonen

  • Jäsen
    • Profiili
moottori ongelma
« Vastaus #18 : 31.07.05 - klo: 10.10 »
Tervis!
ok auto kylläkin välillä lupailee mutta tukehtuu kummiskin
ja tuo tulppa o juuri vaihdettu mutta ei saa gasoo  :(
voin toki avaa koneen ja tarkastaa vuodot ja onko mikään tukossa
jos bensa letkun ottaaa irti kyllä sinne puhaltamalla menee kaasariin bensaa mutta ku vetää startista niin mitään ei tapahdu eli ei saa bensaa
se o ainoo onglema

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
bensa ongelma
« Vastaus #19 : 31.07.05 - klo: 11.04 »
Älä avaa konetta ennen kun oot sulkenu pois muut vaihtoehdot. Pidä hehkua koko ajan motissa ja vedä startteria pieni kaasun poikanen koko ajan päällä. Jos edes lupailee, niin jatka samaan malliin.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #20 : 31.07.05 - klo: 11.11 »
Tota moottoria kannattaa lämmittää kuuma-ilma puhaltimella, kun yrität käynnistää autoa :wink: .
- Tapsa

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #21 : 31.07.05 - klo: 14.38 »
Sanoit että tukehtuu? Siis sammuuko se että alkaa ensiksi röpöttää ja sitten sammuu? Ja jos se silloin sammuu kun painat jarrua niin tyhjäkäynti on liian pienellä että kaasarin kurkku pääsee liian kiinni ja sitten se ei saa tarpeeksi ilmaa pysyäkseen käynnissä jonka seurauksena sammahtaa.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
bensa ongelma
« Vastaus #22 : 31.07.05 - klo: 15.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
Ja jos se silloin sammuu kun painat jarrua niin tyhjäkäynti on liian pienellä että kaasarin kurkku pääsee liian kiinni ja sitten se ei saa tarpeeksi ilmaa pysyäkseen käynnissä jonka seurauksena sammahtaa.


Ei jarrustapainaminen vaikuta tyhjäkäyntiin normaalisti. Jos jarrusta sammuu säädöt on vinksallaan ihan muualla kun neuloissa.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #23 : 31.07.05 - klo: 16.38 »
Tyhjäkäynti ruuvin tarkoitushan on estää kaasaria sulkeutumasta liikaa, ja pta:ssa on silleen jousihärdellillä toteutettu se että kun tyhjäkäynti ruuvi ottaa kiinni kaasuttimen rumpuun alkaa kaasulinkistä jousi joustaa eli antaa liikkumavaraa jarrulle ja jos tyhjäkäynti on säädetty servon trimmistä sehän silloin sulkee myös kaasarin kurkkua kun jarrutetaan.

Poissa heimonen

  • Jäsen
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #24 : 31.07.05 - klo: 17.31 »
ok ongelma o edelleen että ei tuu bensaa
ja tällöon o mun turha ees hehkuttaa ja vetää

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
bensa ongelma
« Vastaus #25 : 31.07.05 - klo: 19.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
Tyhjäkäynti ruuvin tarkoitushan on estää kaasaria sulkeutumasta liikaa, ja pta:ssa on silleen jousihärdellillä toteutettu se että kun tyhjäkäynti ruuvi ottaa kiinni kaasuttimen rumpuun alkaa kaasulinkistä jousi joustaa eli antaa liikkumavaraa jarrulle ja jos tyhjäkäynti on säädetty servon trimmistä sehän silloin sulkee myös kaasarin kurkkua kun jarrutetaan.


Niin mutta ymmärrä jo että tyhjäkäyntiä ei säädetä trimmistiä. Ei tyhjäkäyntiruuvin liikuttaminen vaikuta pätkäkään siihen, sammuuko auto jarrusta vai ei. Se vaikuttaa vaan kierroksiin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #26 : 31.07.05 - klo: 21.31 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
Tyhjäkäynti ruuvin tarkoitushan on estää kaasaria sulkeutumasta liikaa, ja pta:ssa on silleen jousihärdellillä toteutettu se että kun tyhjäkäynti ruuvi ottaa kiinni kaasuttimen rumpuun alkaa kaasulinkistä jousi joustaa eli antaa liikkumavaraa jarrulle ja jos tyhjäkäynti on säädetty servon trimmistä sehän silloin sulkee myös kaasarin kurkkua kun jarrutetaan.


Niin mutta ymmärrä jo että tyhjäkäyntiä ei säädetä trimmistiä. Ei tyhjäkäyntiruuvin liikuttaminen vaikuta pätkäkään siihen, sammuuko auto jarrusta vai ei. Se vaikuttaa vaan kierroksiin.


Tässä olet kyllä väärassä. Mikäli tyhjäkäynti on säädetty niin pienella että kaasarin luistin pohjaan panuessa kone sammuu niin mikäli on kaasulinkistö saadetty väärin ja jää tyhjäkäynnille vain servon varaan niin silloin kun painaa jarrua niin kone sammuu, koska luisti liikahtaa pikkuisen sisään ja estää tarpeellisen ilman sekä polttoaineen saannin.

Ja mikäli alaneula on käännetty pahasti liian piikille niin se saattaa painua niin syvälle että estää myöskin polttoaineen virtaamisen koneeseen.

Tässä ei nyt ole vielä kertaakaan tullut selväksi että meneekö polttoainetta koneeseen kun painaa kaasua startatessa.

Jotenkin vaan tuntuu että kone on todella pahasti piikillä, pääneula ehkä jopa niin syvässä että estää polttoaineen saanniin lähes kokonaan.

Tuo kone pitäisi kyllä saadä nenän eteen että näkis mitä on pielessä.

Uskoisin että auttaa kun käännät sekä pää- että alaneulaa puol kierrosta auki.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
bensa ongelma
« Vastaus #27 : 31.07.05 - klo: 21.56 »
Patsi että tossakin sanoit "mikäli on kaasulinkistö saadetty väärin ja jää tyhjäkäynnille vain servon varaan niin silloin kun painaa jarrua niin kone sammuu, koska luisti liikahtaa pikkuisen sisään ja estää tarpeellisen ilman sekä polttoaineen saannin" . Eli johtopäätös: Jos linkistö on säädetty oikein, niin tyhjäkäyntineula ei vaikuta siihen sammuuko auto jarrusta. Nyt ei lasketa mukaan muiden neulojen säätöjä. Enempää en jaksa väitellä.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
bensa ongelma
« Vastaus #28 : 31.07.05 - klo: 22.48 »
Hoke ei tarkoita tyhjäkäynti neulaa vaan tyhjäkäynti ruuvia, tyhjäkäynti neulallahan säädetään millä seoksella kone käy tyhjäkäynnillä, tyhjäkäynti ruuvillahan säädetään se että kuinkapaljon luisti menee kiinni!

Poissa heimonen

  • Jäsen
    • Profiili
HANAAA!!
« Vastaus #29 : 31.07.05 - klo: 22.50 »
Hei!
ok nyt o tilanne niin että jos kone starttaa niin pyörä lähtee vetää mijoonaa :) mutta en saa tyhjäkäyntii paitsi jos vetää jarruu nii sit se tukehtuu ja sitten kone ei taas suostu lähtee kunnolla