Juuh, En tarkoittanutkaan verrata monsua kisakireeseen crossariin, vaan normaaliin harrastekäytössä olevaan crossariin, jossa on auton vakio kone, niinkuin monsussakin, eli tarkoitin tasaväkistä vertailukohtaa. Ainakaan Imatran radalla yksikään crossari ei mene puolta nopeammin rataa ympäri, kuin mitä monsu, muista radoista en tiedä. Vertailin viime SM-kisan kierrosaikoja Losin kierrosaikoihin, ja osaava kuski olisi päässyt ensimmäisistä eristä jatkoon monsullakin :D
Itse kellotin viimeiksi kierrosaikoja siellä, kun olin ajanut eläissäni crossi rataa noin 30 -40 kierrosta, ja silloin pääsin noin 46 sek. kierrosaikoihin. Kisoissa paremman pään kuskit ajoivat tasaisesti 38 -39 sek. aikoja, jos en väärin muista. Jos puikoissa olisi joku, joka osaisi ajaa, niin n. 40 sek. todennäköisesti menisi, ainakin kun vertaan omia ajotaitojani vaikka kerhokaveri Teemun ajamiseen. Mutta, että 10 kierroksen jälkeen crossari olisi olisi jäänyt viisi kierrosta... Yhden minä varmaan jäisin, parempi kuski huomattavasti vähemmän.
Mutta mutta, ajatukseni oli vain se, että kyllä monsullakin voi pitää hauskaa crossiradalla, se soveltuu sinne ihan mainiosti. Lisäksi meno on näyttävän näköistä ja yleisölläkin on hauskaa. :mrgreen: Enhän väittänytkään, että meno olisi yhtä nopeaa kuin crossarilla, mutta hyvin se sinne istuu tavallisten Inferno sporttien ja perus hyperien seuraksi. Kisalaitteet ja -kuskit on asia erikseen.