Kirjoittaja Aihe: uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna  (Luettu 4915 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jtnevala

  • Jäsen
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« : 20.08.05 - klo: 21.08 »
Sain asso b3 krossaristani reedyn rage 24 koneen hajalle (vissiin kiviä meni sisälle). Nyt hommasin tilalle nosram vision 17 lankasen koneen ja
järkytyin heti kun huomasin, että se on tehoiltaan n. 60% verrattuna reedyn koneeseen.

Käsittääkseni tuo reedy rage 24 on 27 lankainen vakiomoottori?

Uusi nosram vääntää paljon heikommin ja kierroksiakin tuntuu olevan vähemmän. (päättelin siitä kun nostan takapään ylos ja painan kaasun pohjaan, niin edellisellä koneella pyörät muuttui enemmän litteiksi niihin vaikuttavan pyörimisvoiman takia)

Noparina on sonik 3 tempo. Mikä avuksi? Pitääkö tässä hommata lehnerin basin 4200 ja siihen warrior säädin, jotta rupeis auto kulkemaan?

Ajoin koneen sisään pyorittämällä sitä n. 3v jännitteellä muutaman minuutin.

Voiko kone olla tosiaan n. tehoton vai olenkohan tehnyt jotain väärin asennuksessa?

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #1 : 20.08.05 - klo: 22.00 »
sama juttu mulla!! assossa oli vakiona 15 lankanen kone ja se pöyritti niin perhanasti!! sit ostin peak 11 lankasen koneen ja se pyöritti paljon hitaammin!(tietysti oli isompi välitys, mutta kokeilin entiselläkin!!) ja nyt oi kone on vielä tehottomampi, ei nosta hiekkaa yhtään!! ehdottakaa uutta hyvää moottoria! onko tämä hyvä= http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=58111
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #2 : 20.08.05 - klo: 22.11 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
...(tietysti oli isompi välitys, mutta kokeilin entiselläkin!!)...

Mitäs tarkoitat "isommalla" välityksellä?
Mitä tehokkaampi kone, sitä lyhyemmät välitykset!

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #3 : 20.08.05 - klo: 22.18 »
no lyhyemmät sitten.! sitä kumminkin tarkotin!
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #4 : 20.08.05 - klo: 23.28 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
no lyhyemmät sitten.! sitä kumminkin tarkotin!


Vielä selvennykseksi: lyhyt=tiheä
Eli siis pistit pienemmän pinjonin kiinni tehokkaampaan koneeseen?

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #5 : 20.08.05 - klo: 23.30 »
no en muista kuin päin se on... isompi ratas kun isompi mosakin. mut ehdottakaa niit moottoreita! onko tuo mun linkittämä hyvä?
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #6 : 20.08.05 - klo: 23.53 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
no en muista kuin päin se on... isompi ratas kun isompi mosakin.


No ainakin RC-liikkeet saa lisää asiakkaita, mutta ruudun tällä puolen hakataan päätä pöytään...

 - Hount

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #7 : 21.08.05 - klo: 00.01 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
no en muista kuin päin se on... isompi ratas kun isompi mosakin. mut ehdottakaa niit moottoreita! onko tuo mun linkittämä hyvä?

Käy vaikka Rc pisteessä, siellä on hyvä moottori valikoima :wink: . Toi moottorin valinta on vaikeeta, jos et kerro kuinka paljon haluat moottorissa olevan tehoa :wink:  :) .
- Tapsa

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #8 : 21.08.05 - klo: 00.14 »
PALJON!! en mä taida mennä sinne rc-pisteeseen paitsi jos on pakko..kun on hinnoissa niin sikana ilmaa välis.. esim. 4 pikku ruuvii maksaa 7,50e, ni se on jo älytöntä!! ja viimeksi suositteli mulle tehottomamman moottorin..kuin entinen  :evil:  :(  mutta ehdottakaa nyt jotain tehokasta mottia!!
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #9 : 21.08.05 - klo: 00.23 »
Okei, jos tahdot moottorilta PALJON tehoa, niin osta harjaton mootti ja nopari, tai joku V2 päätyinen motti :wink:  :lol: . Ite ostan tuolta rc pisteestä kaikki sähköt/tilpehöörit mun asso tc3 FT:hen :wink: .
- Tapsa

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #10 : 21.08.05 - klo: 00.44 »
mää just sanoin tuola ylhääl et en osta harjatonta koska sillä hinnalla saa 1000000000000000000000000000000 00000000000 00000000000000 normaalimottii!!!!!!
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #11 : 21.08.05 - klo: 09.21 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
no en muista kuin päin se on... isompi ratas kun isompi mosakin. mut ehdottakaa niit moottoreita! onko tuo mun linkittämä hyvä?

Ei mikään ihmekkään että kollektori palaa, jos kerran laitat isomman pinjonin tehokkaampaan koneeseen  :wink:

Voisi kyllä pieni loma tehdä ihmeitä... Alkaa noi sun juttus meneen aika levottomiks :lol:

EDIT: Eikä se Piste sen kalliimpi paikka oo ostaa, kun mikään muukaan... Palvelu pelaa erinomaisesti!
Ja Aino kyllä vähän kattoo, kenelle suosittelee mitäkin moottoria...
t. RC Pisteessä 5 vuotta asioinut

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #12 : 21.08.05 - klo: 10.00 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
mää just sanoin tuola ylhääl et en osta harjatonta koska sillä hinnalla saa 1000000000000000000000000000000 00000000000 00000000000000 normaalimottii!!!!!!


Eipä tuo hintaero nyt niin kamala ole. Hyvä normaali motti ja säädin maksaa n. 200,-, reilusti tehokkaampi harjaton moottori + säädin n. 280,-, eli ei edes kaksinkertainen, vaikka tehot on yli kaksinkertaiset... Eli, w/€ suhde on aikas hyvä harjattomilla.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #13 : 21.08.05 - klo: 11.56 »
mä sanoin et en osta harjatonta koska se on uuden auton hintainen!!
kyllä siellä rc-pisteessä palvelu pelaa,mutta asson hinnat niin korkeet! iha oikeest! ja mä sanoin että ehdottakaa sitä uutta mottia.^^
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #14 : 21.08.05 - klo: 12.10 »
Olettekos noihin teidän 17t ja 11t koneisiinne muistanut laittaa ennakkoa yhtään?
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #15 : 21.08.05 - klo: 12.23 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
mä sanoin et en osta harjatonta koska se on uuden auton hintainen!!
kyllä siellä rc-pisteessä palvelu pelaa,mutta asson hinnat niin korkeet! iha oikeest! ja mä sanoin että ehdottakaa sitä uutta mottia.^^


Kurkistaisit edes sinne koneen sisälle, ennen kun ostat uuden...
Jos kollektori ei ole ihan karrelle palanutt, sen voisi vielä sorvata, jolloin koneen saisi taas kulkemaan. Sorvauksen jälkeen ajoa olisi tietysti jatkettava tiheämmillä välityksillä, muuten sama tilanne taas edessä parin akullisen jälkeen.

Ei se uuden koneen osto auta mitään. Samanlaiseen kuntoon sekin menee muutaman ajokerran jälkeen, jos et muuta välityksiä tiheämmäksi...

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #16 : 21.08.05 - klo: 12.48 »
helllvvv mä laitoin ne välitykset ihan oikein!!! niisä ei oo vikaa!! ja kurkistaisin sinne moottoriin jos mukana tulevat kuusiokoloavaimet olis ees vähän kestävempiä!!!!!!!! 2 kertaa ruuvattu ni pyöreenä......
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa jtnevala

  • Jäsen
    • Profiili
Re: uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #17 : 21.08.05 - klo: 12.55 »
Lainaus käyttäjältä: "jtnevala"


Voiko kone olla tosiaan n. tehoton vai olenkohan tehnyt jotain väärin asennuksessa?


Palaan vielä alkuperäiseen kysymykseen, että olenko tehnyt jotain väärin?
Ennakkoa en ole laittanut yhtään / muuttanut. Koneessa on ennakolle 6 kohtaa ja valmiiksi se on laitettu n. 1,5 kohdalle. Eli jos laitan sen vaikka 3-4 kohdalle niin tuleeko suurikin muutos?

Käsittääkseni vaikka ennakkoa kuinka ruuvailisi, niin ei se tee moottorista 2 kertaa tehokkaampaa (=samanlaista kuin vanha motti)?

Kokeilin lisäksi sellaista, että laitoin akun suoraan kiinni koneeseen ja en ainakaan huomannut mitään muutosta tehoissa verrattuna siihen, että virta menini noparin kautta (eli ilmeisesti nopari ei jää pullonkaulaksi).

Poissa jtnevala

  • Jäsen
    • Profiili
Re: uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #18 : 21.08.05 - klo: 12.58 »
Lainaus käyttäjältä: "jtnevala"


Voiko kone olla tosiaan n. tehoton vai olenkohan tehnyt jotain väärin asennuksessa?


Palaan vielä alkuperäiseen kysymykseen, että olenko tehnyt jotain väärin?
Ennakkoa en ole laittanut yhtään / muuttanut. Koneessa on ennakolle 6 kohtaa ja valmiiksi se on laitettu n. 1,5 kohdalle. Eli jos laitan sen vaikka 3-4 kohdalle niin tuleeko suurikin muutos?

Käsittääkseni vaikka ennakkoa kuinka ruuvailisi, niin ei se tee moottorista 2 kertaa tehokkaampaa (=samanlaista kuin vanha motti)?

Kokeilin lisäksi sellaista, että laitoin akun suoraan kiinni koneeseen ja en ainakaan huomannut mitään muutosta tehoissa verrattuna siihen, että virta menini noparin kautta (eli ilmeisesti nopari ei jää pullonkaulaksi).

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #19 : 21.08.05 - klo: 13.06 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
helllvvv mä laitoin ne välitykset ihan oikein!!! niisä ei oo vikaa!! ja kurkistaisin sinne moottoriin jos mukana tulevat kuusiokoloavaimet olis ees vähän kestävempiä!!!!!!!! 2 kertaa ruuvattu ni pyöreenä......


No jos sä sinne isompaa pinjonii menit vaihtaa nii sillo niissä on vikaa. Aina tehokkaammassa koneessa pienempi pinjoni (=vähemmän hampaita). Ja oletko varma että et ole pistäny konetta liian lähelle spurria?

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #20 : 21.08.05 - klo: 13.21 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
mä sanoin et en osta harjatonta koska se on uuden auton hintainen!!
kyllä siellä rc-pisteessä palvelu pelaa,mutta asson hinnat niin korkeet! iha oikeest! ja mä sanoin että ehdottakaa sitä uutta mottia.^^

Tiedoksi, että tää kyseinen harrastus ei ole tosiaankaan halvimpia, joten jos sulla ei oo varaa muuhun kun pelkän auton ostamiseen, niin suosittelen vaihtaa harrastusta, koska tässä harrastuksessa kuluu rahaa pakosti :wink: .
- Tapsa

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #21 : 21.08.05 - klo: 13.34 »
ei, mä myyn ton entisen pois ja ostin PALJON yksinkertaisemman =polttiksen! ei oo niin paljoo sähköllä pelaamista,säätöä ym...ja viritys mahdollisuuksia tulee lisää! myyn ton auton nyt 400 ni saa tulla hakee pois!!
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #22 : 21.08.05 - klo: 13.41 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
ei, mä myyn ton entisen pois ja ostin PALJON yksinkertaisemman =polttiksen! ei oo niin paljoo sähköllä pelaamista,säätöä ym...ja viritys mahdollisuuksia tulee lisää! myyn ton auton nyt 400 ni saa tulla hakee pois!!

Hei, kyllä noissa polttiksissa on paljon säätöö :wink: .
- Tapsa

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #23 : 21.08.05 - klo: 13.42 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
ei, mä myyn ton entisen pois ja ostin PALJON yksinkertaisemman =polttiksen! ei oo niin paljoo sähköllä pelaamista,säätöä ym...ja viritys mahdollisuuksia tulee lisää! myyn ton auton nyt 400 ni saa tulla hakee pois!!


Vai että yksinkertasempi... Jaa'a. Katotaa sitte kun saat sen nii tuut tonne polttis puolelle vinkuu ongelmias ja oot taas myymässä autoos ja ostamassa sähköö... Ei millää pahalla.

Poissa Nöhvö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://RikuH.gfoto.com
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #24 : 21.08.05 - klo: 13.44 »
Niimpä kyllä niitä polttiksia joutuu yhtälailla säätään kun sähköjäkin  :wink:

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #25 : 21.08.05 - klo: 13.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
ei, mä myyn ton entisen pois ja ostin PALJON yksinkertaisemman =polttiksen! ei oo niin paljoo sähköllä pelaamista,säätöä ym...ja viritys mahdollisuuksia tulee lisää! myyn ton auton nyt 400 ni saa tulla hakee pois!!


Vai että yksinkertasempi... Jaa'a. Katotaa sitte kun saat sen nii tuut tonne polttis puolelle vinkuu ongelmias ja oot taas myymässä autoos ja ostamassa sähköö... Ei millää pahalla.

Mä oon samaa mieltä :mrgreen: .
- Tapsa

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #26 : 21.08.05 - klo: 13.51 »
en varmasti!olisin heti aluksi halunnu sen polttiksen mutta kun myyjä puhui vanhemmat ympäri. eikä siinä oikein voi väittää vastaan..
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #27 : 21.08.05 - klo: 13.55 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
en varmasti!olisin heti aluksi halunnu sen polttiksen mutta kun myyjä puhui vanhemmat ympäri. eikä siinä oikein voi väittää vastaan..

Olit sentään tossa järkevä, kun ostin sähkiksen ensin.
- Tapsa

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #28 : 21.08.05 - klo: 14.01 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
en varmasti!olisin heti aluksi halunnu sen polttiksen mutta kun myyjä puhui vanhemmat ympäri. eikä siinä oikein voi väittää vastaan..

Niin eli vanhemmat sen osti etkä sinä :wink:

Molemmissa, sekä polttiksessa että sähkössä on sitä enemmän säätämistä
mitä parempi auto ja mitä vaativampi rata ja mitä lujempaa haluaa mennä
ja kallista se on eikä siitä pääse mihinkään!

esim. nikko on hidas ja tulee paljo halvemmaksi.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
uusi kone ja tehot noin 60% vanhaan verrattuna
« Vastaus #29 : 21.08.05 - klo: 14.21 »
olen sen itse ostanut säästörahoilla.. siks en olis sitä halunnukkaa.. ku toisest liikkeest saa mt2 joka on polttis ja vielä 50 e halvempi!!
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy