Kirjoittaja Aihe: kokemuksia harjattomista moottoreista!  (Luettu 631906 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #150 : 13.12.05 - klo: 08.07 »
GTB: tai Spheren tehot eivät riitä aivan esim. harjallisen 8-lankaisen tasolle. Tämän takia kisakuskit siirtyvät kokeilun jälkeen takaisin harjallisiin. Minä en kuollaksenikaan muista kuin kaksi GTB-pakettia olleen lähiaikoina täällä myynnissä. Vesan ja N|kon. N|ko on puolestaan yrittänyt myydä omaansa useallakin ilmoituksella.

Vesa taisi luopua omasta, koska GTB:n ohjelmisto ei oikein sovi mattoautolle. N|ko puolestaan ostaa ja myy jatkuvasti tavaraa.

Omassa GTB:ssä ei ole ollut mitään ongelmaa.

Poissa petka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #151 : 13.12.05 - klo: 14.39 »
GTB on nyt ollut käytössä hieman alle kolme kuukautta eikä ongelmia ole esiintynyt. Ainut pieni hankaluus on ollut vakiomoottorin käyttö silloin tällöin (kilpailuissa). Johtojen juottamisessa on hommansa. Ilman tuulentinta ei voi ajaa kuin SS4300 moottorilla ja stanulla (kuumenee ja virta katkeaa automaattisesti).

+++
Harjoittelukäytössä tasaisuus
Mahdollistaa suuremmat ajomäärät kuin harjallisella
Paljon tehoa treenikäytössä (Velociti 5.5 vastaa hyvää 9-lankaista harjallista)
Huoleton

---
GTB:n koko
Johtojen määrä

Yhteenvetona voisi todeta, että kuski on kehittynyt huomattavasti viimeisen kolmen kuukauden aikana suurten ajomäärien takia. Mekaanikkoakaan ei ole rasitettu liikaa ja tiimin päällikkö on tyytyväinen tuloksiin. Kaiken kaikkiaan GTB + 5.5 on ollut loistava.

Poissa petka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #152 : 14.12.05 - klo: 13.35 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Oman tarkkailun myötä muuten ne hiilettömät näytti todella surkeilta Mäntsälän A8 kisassa; mutkista ei päässyt ulos ja suoran päässä menivät juuri ja juuri 12T koneen verran. Aika kaukana 9T mainospuheista tai rata ei yksinkertaisesti vaan sopinut niille?


Mäntsälässä näytti kulkevan vain stanut. Harvoin on stanujen A-finaalissa mennyt kärki kovempaa kuin virin B-finaalissa eikä A-finaalissakaan kaikki pärjänneet eli Mäntsälässä tehoilla ei ollut suurtakaan merkitystä.

Olisi mielenkiintoista tietää ketkä ajoivat harjattomalla Mäntsälässä?

Poissa jarkkom

  • Fullspeed RC
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #153 : 14.12.05 - klo: 14.50 »
Mäntsälän A8 kisoissa hiilettömällä oli liikeellä:

B1
B2
B3
B5

ja varmaan pari muuta. Äänestä sen LRP laitteen ainakin tunnistaa:)

Ja kyllä yleensä alempien luokkien kärki on ollut suhteellisen hyvässä vauhdissa nopeamman luokan b ja c finaalien kuskeihin verrattuna.
---

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #154 : 14.12.05 - klo: 15.17 »
Lainaus käyttäjältä: "hairbrushless"
Oletteko muuten huomanneet että noita Novakin GTB- settejä on myynnissä harva se päivä käytettynä. Miksiköhän porukka haluaa myydä ne niin hanakasti? Onko niissä jotain ongelmia? LRP:n Sphereä ei juurikaan näy.... :?
EDIT: Sää yritätkin näköjään painaa hintoja alas....  :wink:  http://www.rc10.fi/viewtopic.php?t=14313

Lainaus käyttäjältä: "l150040"

Omassa GTB:ssä ei ole ollut mitään ongelmaa.

En tiedä tuon tutkimuksen tieteellisyydestä, mutta ei meillä harjoitus- ja kisakokeiluihin ole muuta negatiivista sanottavaa, kuin paino.
Eli tuulettimella varustettu säädin on painavampi.

Aikomus kokeilla sitä crossarissa, voipi tuottaa säätimen koon suhteen ongelmia....

Lainaus
LRP:n Sphereä ei juurikaan näy....

Jos niistä ei ole myytäväksi, tiedä häntä....

EDIT: Tuolla NOVAKilla harjoitellessa on rahaa säästynyt sen verran, että pystyy nyt sitten ostamaan niitä kisa-ankkureita....  :mrgreen:

EDIT:
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Mäntsälän A8 kisoissa hiilettömällä oli liikeellä:
B1
B2 ( NOVAK )
B3
B5

Ainakin vielä....MN 3 ( NOVAK )
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #155 : 14.12.05 - klo: 16.58 »
Miksi möisin toimivaa pakettia pois?

Itse olen ajanut tuolla LRP Sphere + Vector combolla. Olen ajanut sillä nyt jonkun verran treeniä ja kolme A8 kisaa sekä Jensminnen kisan ja ihan tyytyväinen ollut toimivuuteen. Pienintäkään ongelmaa ei ole tullut käytössä esille.

Ai niin, ajoin kapinoissa tuolla samalla säätimellä myös (hiilellisellä 17t koneella) prostock kisan eikä siinä mitään ihmeellistä ollut. Juottaa vaan ne kaksi johtoa miinukseen ja yhden plussaan ja menoksi.

Ainoasataan merkille pantavaa tuossa Spheressä oli se kun sillä ajoi hiilellisellä koneella niin sen kaasukäyrä tuntui tosi softilta verrattuna esim. LRP Quantum ja KO Vfs1 säätimeen.
Sponsored by own wallet

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #156 : 16.12.05 - klo: 01.01 »
Kertokaas ny tyhmälle että kun nyt on 13t reedy sprintissä ja sekää ei mikään huippukuntonen oo. kesäksi oon harjatonta aatellu niin sais vähä lisää teho driftingiin, niin onko siinä harjattomassa mitään järkee jos ei aijo ostaa lipoja... akkuina on GP3300 eli ei mitään huonoja pötköjä mutta onko se ero niin huomattava että kannattaa pistää 300e siihen kiinni...

Todellakaa ei huvittaisi uusia laturia ja akkuja ja kaikkee :|
LRP:n Sphere + Vector 3-Star -setti on käyny mielessä...

Ja mitä eroa noilla 1, 2 ja 3-Star Vectoreilla on? siis hinta sama muta 3-star tehokkaampi ku 1-star? kuka ostaa sit tuollasia 1-star koneita?

Poissa SuperBeast

  • Jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #157 : 16.12.05 - klo: 02.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Kertokaas ny tyhmälle että kun nyt on 13t reedy sprintissä ja sekää ei mikään huippukuntonen oo. kesäksi oon harjatonta aatellu niin sais vähä lisää teho driftingiin, niin onko siinä harjattomassa mitään järkee jos ei aijo ostaa lipoja... akkuina on GP3300 eli ei mitään huonoja pötköjä mutta onko se ero niin huomattava että kannattaa pistää 300e siihen kiinni...


Itse olen ajellu tolla LB2100 ja 2x3300 kaupan pötköakulla ja ei oo akut kyykänny. Eli riippuu varmasti paljon moottorista. 5400 varmasti kyykyttää akkuja oikein huolella, mut noi "kevyemmät" koneet saa riittämiin ruokaa noista akuista. Tämä siis oma kokemus. Painoahan nuo 12 kennoa tuo, mutta se ero 6 kennoon on aivan järkyttävä. Ainakin Stampedessa tuo paino lisäsi auton ajo-ominaisuuksia, mutta Drifting käytössä siitä en osaa sanoa. Väittäisin että kannattaa ainakin kokeilla.  :wink:
Stampede 3609,Traxxas Revo 2.5R E-Conversion,Traxxas Slash STRC chassis,Mugen MBX7 E-conversion,TLR 22T 2.0

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #158 : 16.12.05 - klo: 10.48 »
Alue-8 kisoissa MN-10 luokan 3 viimeistä kisaa on voitettu LRP Sphere+Vector 3 yhdistelmällä. Viimeinen YLIVOIMAISESTI. Tehoa on tarpeeksi ellei liikakin. Suosittelen harrastajalle Vector Star 1 ja kokeneelle harrastajalle Vector Star 2 ja kisakuljettajalle Vector Star 3 -konetta.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa petka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #159 : 16.12.05 - klo: 12.28 »
Lainaus
niin onko siinä harjattomassa mitään järkee jos ei aijo ostaa lipoja... akkuina on GP3300 eli ei mitään huonoja pötköjä mutta onko se ero niin huomattava että kannattaa pistää 300e siihen kiinni...


Täytyy yritää oikaista muutaamaa asiaa, jotka näyttävät tulevan esiin yhä uudestaan, nimittäin akkujen kesto harjattomilla ajettaessa ja harjattomien vaatimaton teho.

Yksikään akku ei ole kyykännyt tai lopahtanut Novakin GTB:llä  ja Velociti 5.5:llä ajettaessa ja uskoisin, että tilanne on sama Lrp:n Vectorin kanssa. Ajoajat ovat 3700 akulla noin 7 minuuttia harjoituksissa. Nuo 10000W harjattomat yhdistelmät ovatkin sitten eri asia.

Tehot voivat olla ongelma, mutta nyt puhutaan liian paljosta tehosta. Meilläkin meni kaksi ensimmäistä ajokertaa ennen kuin pääsimme edes samoihin aikoihin kuin mihin stanulla ajaettan. Syynä oli vain ja ainoastaan se, että tehoa oli liikaa. Harjoittelun myötä stanun ajoista on nipistetty lähes 1s/kierros. Vieläkin on ainakin puolisekuntia siihen mihin suomen kärki ajaa, mutta siinäkään rajoittavana tekijänä ei ole teho vaan ajotaito.

Toisin sanoen ainakin tuo GTB:n ja 5.5:n yhdistelmä kulkee aivan sikana.

Olen lähes varma, että esim. driftingiä ei pysty Novakin tai Lrp:n tehokkaimmilla yhdistelmillä ajamaan.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #160 : 16.12.05 - klo: 14.31 »
No, mikäs nyt on, kun vasta täällä todistettiin, että harjattomilla ei pysy nopeuksien puolesta perinteisten harjallisten perässä, ja nyt ne sitten kulkeekin??

Siitä akku ongelmasta. Itselläni on ajossa kaksi eri harjatonta pakettia, toinen on Hermallilta lainassa. Se oma ylitehoinen kyllä kyykkää kaikki muut paitsi SHD-lipot, mutta toinen, vähän miedompi, kait jotain 500 - 600w paketti (Hermanni tietää paremmin) pelaa laadukkailla GP 3300 akuilla hienosti. Samoin nuo LRP paketit näyttäs toimivan. Ja ne on suht sopivia turistiin. Itse siitä ylitehoisesta joudun säätämään tehot noin 20 - 30%, syy omat ajotaidot.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #161 : 16.12.05 - klo: 15.01 »
No meikäläisellä kun ei oo rataa lähettyvillä niin liikaa tehoa ei voi olla :D
Kesällä vois käydä vaasan radalla joskus liukastelemassa...

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #162 : 17.12.05 - klo: 20.18 »
Nyt sitten tulee LRP:ltä uusi ja tehokkaampi Sphere Competition :shock:  

Mielestäni aika pian ensimmäisen jälkeen työnnettiin heti perään uusi updated versio markkinoille :roll:

http://www.rc10.com/newprod/2005/lrp80700_Sphere_Comp.200.jpg

http://www.rc10.com/shusting/CatalogHub/lrp/sphere.htm
Sponsored by own wallet

Poissa jarkkom

  • Fullspeed RC
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #163 : 17.12.05 - klo: 21.55 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
No, mikäs nyt on, kun vasta täällä todistettiin, että harjattomilla ei pysy nopeuksien puolesta perinteisten harjallisten perässä, ja nyt ne sitten kulkeekin??


Suosittelen käymään kisoissa katsomassa. Loppukiteytyksenä: hiilettömillä ehtii hyvin, mutta viimeinen silaus puuttuu ainakin toistaiseksi.
---

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #164 : 17.12.05 - klo: 22.06 »
Jep, näin on. Vaivattomia pelejä kisoissa ja sopii hyvin tälläiselle hitaammalle kuskille mainiosti, mutta kärkikahinoihin ei ainakaan Nosramilla/LRP:llä ole asiaa. Tosin eipä sinne kyllä ois muutenkaan asiaa vaikka koneessa tehot riittäis.
Kuitenkin tällä hetkellä on positiivinen kuva hiilettömistä ja kehitys on vielä alussa.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #165 : 17.12.05 - klo: 22.07 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
No, mikäs nyt on, kun vasta täällä todistettiin, että harjattomilla ei pysy nopeuksien puolesta perinteisten harjallisten perässä, ja nyt ne sitten kulkeekin??


Suosittelen käymään kisoissa katsomassa. Loppukiteytyksenä: hiilettömillä ehtii hyvin, mutta viimeinen silaus puuttuu ainakin toistaiseksi.


Ei kulje.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #166 : 17.12.05 - klo: 23.19 »
Jos me haluttaisi kokeila hiiletöntä konetta meidän asso 1/18 autoissa joka olis teholtaan samaa luokka kuin tuo REEDYN MINI MAX (kiertään n, 35.000) niin mikä KV pitää olla moottorissa jotta olis saman tehoinen. Akkuinna olis nuo 7.2v metalliset.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #167 : 18.12.05 - klo: 00.00 »
35000 jaettuna 7,2 on n. 4861,1 eli ostatte jonkun n.5000 kierrosta/voltti olevan harjattoman moottorin, vaikee niitä on kuitenkin verrata, mut tolla tavalla voisitte päästä lähelle.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #168 : 18.12.05 - klo: 00.11 »
Onko hiilettömällä koneella sama ala vääntö kuin tuolla hiilellisellä?
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #169 : 18.12.05 - klo: 11.41 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Jos me haluttaisi kokeila hiiletöntä konetta meidän asso 1/18 autoissa joka olis teholtaan samaa luokka kuin tuo REEDYN MINI MAX (kiertään n, 35.000) niin mikä KV pitää olla moottorissa jotta olis saman tehoinen. Akkuinna olis nuo 7.2v metalliset.
Jerzi


Näissä harjattomissa on turha "tuijottaa" KV arvoon, sillä ei ole tehojen kanssa välttämättä mitään tekemistä (paitsi yleensä silloin jos kyse on saman sarjan yhden valmistajan moottoreista).
Harjattomat kun käämitään tarpeen mukaan tietylle KV arvolle, on niin sanottuja "kuumakäämisiä" ja "kylmäkäämisiä" koneita (Saman tehoisia moottoreita mutta eri KV arvolla).
Kannattaa totutella "tuijottamaan" ampereerimääriä, vain niistä selviää harjattomien teho (Tosin ainoa moottorisarja josta ei selvia ampeerit on tietenkin Castlen Mamba sarja) .
Ajavääntö onkin sitten eri asia, se riippuu hyvin paljon harjattoman moottorityypistä, mutta yleensä sitä on reilusti enemän kuin harjallisissa "serkuissaan".
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #170 : 23.12.05 - klo: 16.45 »
Mikäköhän harjaton olisi sopiva Tamiyan TXT-1:seen? Vakiona auto on varustettu kahdella 540-koneella, mutta fiksumpaa olisi korvata ne yhdella kunnon harjattomalla.

Autolla ajettaisiin pääasiassa hidasta trialia, joten mieluiten saisi olla vähemmän lämpenevä kone.

Akkupaikkaan menee 2x7,2v pötkö, mutta lipot olisivat pätevä valinta.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #171 : 23.12.05 - klo: 17.15 »
Kun en jaksa lukea koko ketjua läpi niin mikä olisi pätevin valinta takapotku krossin viriluokkaan? Voiko novakkia ja lrp sekottaa keskenään? Olen kuullut että ei vois jonkun sensorin takia mutta mistä sitä tietää...
joo o

Poissa Johko

  • Tulokas
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #172 : 23.12.05 - klo: 18.10 »
Tuon Lehner basic 5300 jänniterajoitus on 9.6V mutta ei kai se pistä pahakseen jos sille antaa 11.1V kolmesta liposta? 11.1 - 9.6 = 1.5 eli se saa 1.5 volttia enemmän kuin rajoitus sallii. En nyt ihan viitsisi alkaa leikkimään tuolla moottorilla ja antaa sille vain kahden lipon 7.4V jännitteen. Eikö myös auta että testaa moottorin lämpötilaa niin tietää millon lopettaa?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #173 : 27.12.05 - klo: 11.19 »
Lainaus käyttäjältä: "at"
Mikäköhän harjaton olisi sopiva Tamiyan TXT-1:seen? Vakiona auto on varustettu kahdella 540-koneella, mutta fiksumpaa olisi korvata ne yhdella kunnon harjattomalla.

Autolla ajettaisiin pääasiassa hidasta trialia, joten mieluiten saisi olla vähemmän lämpenevä kone.

Akkupaikkaan menee 2x7,2v pötkö, mutta lipot olisivat pätevä valinta.

Joku Lehnerin XL sarjan "pienimmästä" päästä oleva kone olisi varmaan passeli......
Lainaus käyttäjältä: "Johko"
Tuon Lehner basic 5300 jänniterajoitus on 9.6V mutta ei kai se pistä pahakseen jos sille antaa 11.1V kolmesta liposta? 11.1 - 9.6 = 1.5 eli se saa 1.5 volttia enemmän kuin rajoitus sallii. En nyt ihan viitsisi alkaa leikkimään tuolla moottorilla ja antaa sille vain kahden lipon 7.4V jännitteen. Eikö myös auta että testaa moottorin lämpötilaa niin tietää millon lopettaa?

Ei tuumaa kyttyrää kun pidät vain huolen välityksillä ettei jatkuva maximiampeerimäärä ylity (Noin 30sec hetkellinen ylitys ei haittaa).
Itse asiassa sen moottorin käämitys on optimallinen 6-8 kennolle, se ei ole sinällänsä rajoitus......
Maksimilämpötilat näillä harjattomilla on yleensä 100c, siksi että neodyymi magnetti vaurioituu (Menettää tehoaan) tuon lämpötilan ylityksen johdosta.
Niin kuin aiemmin kirjoittelinkin, nämä harjattomat tarvitsee vähän erilaisen "lähestymistavan" harjallisiin verrattuna....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa matöör

  • Jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #174 : 30.12.05 - klo: 11.40 »
Tänään tapahtui kyllä kauheita   :shock:
Ajelin akullisen harjattomalla stampedellani(lmt b 4200 & 7020). Ajon jälkeen säätimeni alkoi savuttaa ihan hervottomasti ja syttyi palamaan. Ja sitten pukkasi kamalaa paniikkia päälle.

Ihme kyllä moottori ja akku näyttivät olevan okei.
Vai että näin tänään. :lol:  Olisikohan säätimeen päässyt vettä, vaikka se oli hyvin suojattu :?
Stampede LMT Basic 4200

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #175 : 31.12.05 - klo: 11.22 »
Eli, warrior 9920/3bec säädin ja oops :shock:

Tuossa eilen tuli testailtua 11.1v lipoilla (20c), ja testaus kesti n.2.5min?
Vähän se pätki ennenkuin kokonaan "hyyty". Voiko vika olla LB5000XL motissa vai tuossa säätimessä? Yritin conffatakkin ja ihan normaalisti piippaili, mut ei vaan toimi?

(meni aika liukkaasti)  :mrgreen:



....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #176 : 31.12.05 - klo: 11.50 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Eli, warrior 9920/3bec säädin ja oops :shock:

Tuossa eilen tuli testailtua 11.1v lipoilla (20c), ja testaus kesti n.2.5min?
Vähän se pätki ennenkuin kokonaan "hyyty". Voiko vika olla LB5000XL motissa vai tuossa säätimessä? Yritin conffatakkin ja ihan normaalisti piippaili, mut ei vaan toimi?

(meni aika liukkaasti)  :mrgreen:

Mitkäs LiPo kennot on käytössä, ettei vain akkusi kyykähtänyt (Tuolle moottorille tarvitaan jo Kokam 3200SHD kennot)......
Muutenkin LiPo kennot ovat parhaimmillaan vasta 4-5 käyttökerran jälkeen.....
Olethan mitannut että jokeinen kenno on täysi (Täytenä pitäsi kennosta löytyä 4,2v, eli kolme kennoa täytenä on 12,6v).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #177 : 31.12.05 - klo: 12.00 »
Ne on just noi kokamin 3200 ja 3s2r kasattuna.

Ja ajon jälkeen latasin täyteen?
Nyt tuli tämmöset kennokohtaiset lukemat...
(4.0V, 4.1V, 4.1V, 4.1V, 4.0V, 4.1V)
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #178 : 31.12.05 - klo: 12.12 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Ne on just noi kokamin 3200 ja 3s2r kasattuna.

Ja ajon jälkeen latasin täyteen?
Nyt tuli tämmöset kennokohtaiset lukemat...
(4.0V, 4.1V, 4.1V, 4.1V, 4.0V, 4.1V)


Joo eli kennot on kunnossa.....
Mitä tapahtuu kun koitat ajaa, vallitseeko täysi hiljaisuus vai kääntyykö edes ohjaus servo.
Itse "mokasin" kennojen juottamisen viimmeksi, näytti että tinaus olisi ollut ok (Ja virta kulki yleimittarilla mitattaessa), mutta kuormitettaessa se ei johtanutkaan virtaa....
Moottorin kunnon saat selville mittaamalla käämityksen vastuksen.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
kokemuksia harjattomista moottoreista!
« Vastaus #179 : 31.12.05 - klo: 13.51 »
Siis, ohjaus toimii...muuten on hiljaista.
Tuo säädinkin näyttäisi päällisin puolin kunnossa olevalta, ja tosiaan piippailee ihan normaalisti? Ainoo mitä tapahtuu on se, että jos autoa työntää eteenpäin, ja samalla painaa jarrua...niin se jarruttaa+toisin päin sama? On nää vehkeitä  :mrgreen:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.