Käyn Atalassa melko usein, ja tiedän mitä ne myy. Mutta, ovat myyneet Kyoshoa pitkään ja siksi ihmettelin, että myyjä vaatii varaosa numeroa.
Itse olen joutunut pari kertaa soittamaan radalta myyjälle ja kysäisemään osan saatavuutta, ei siellä silloin mitään manuaaleja ole mukana. Myyjä on itse tsekannut varaosa numeron, jos ei sitä muuten tiennyt. Se on palvelua, minun mielestäni. Näin on myös meidän liikkeissämme, asiakkaalla ei monesti ole tarkkaa tietoa esim. oikeasta laakerikoodista, mutta palveleva myyjä selvittää sen kyllä. Eikä noissa Kyoshoissa nyt niin kovin monenlaisia vetostartteja ole, etteikö niistä selvää saisi.
Mielestäni palvelun vaatiminen on asiakkaan edun mukaista, ja palvelun tarjoaminen on myyjän edun mukaista, ei sitä itkemiseksi pidä vääntää! Kuinka monella muulla alalla myyjä vaatii asiakasta etsimään puolestaan varaosanumeron??