Kirjoittaja Aihe: AutoCAD ohjelma  (Luettu 2462 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
AutoCAD ohjelma
« : 07.10.05 - klo: 18.27 »
Terve!!

Nyt tarvittais jonkinlaista tutoriaalia AutoCAD:iin. tähän vois myös kerätä vinkkejä ja neuvoja ohjelmaa koskien ja muutenkin puhetta kyseisestä softasta...

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
AutoCAD ohjelma
« Vastaus #1 : 07.10.05 - klo: 20.30 »
Olen itsekin joskus yrittänyt ymmärtää autocadia, mutta totesin että ihan tyhjältä pöydältä ilman opastusta on aika turha edes yrittää ymmärtää siitä mitään. Töissä olen kyllä 6 vuoden aikana nähnyt kun työkaveri piirtelee mm: erinlaisia työkalu piirustuksia. Mihin tarvitset divi tietoa ohjelmasta?, epäilen että täällä foorumilla ei ainakaan kovin monta ammattilaista taida löytyä. Suosittelen muropaketin keskustelu aluetta, sieltä taitaa löytyä enemmän vastauksia.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
AutoCAD ohjelma
« Vastaus #2 : 07.10.05 - klo: 20.34 »
täällä jurvassa on yksi firma mihin saa lähettää autocad piirrustuksen ja tekevät siitä laserleikkauksella metalli osia, ja esim rataa tai muuta sellaista olisi helppo suunnitella tuolla... ja ihan omaksi huvikseen piirrellä kaikenlaista 3D juttua...

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
AutoCAD ohjelma
« Vastaus #3 : 07.10.05 - klo: 20.38 »
sen  mitä olen autocadia käyttänyt voin sanoa ettei se ole millään tavoin hyödyllinen radan suunnitteluun, paperilla sujuu nopeammin.

huono autocadia on ruveta näin netin välityksellä kellekkään neuvomaan jollei ole yhtään perustuntemusta ko. ohjelmasta.

tuota ohjelmaa tuli ~vuoden verran koulussa opeteltua, ennenkuin siirryttiin oikeiden 3d-suunnitteluohjelmien pariin.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
AutoCAD ohjelma
« Vastaus #4 : 07.10.05 - klo: 20.58 »
mitä 3d-suunnittelu ohjelmaa suosittelisitte?

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
AutoCAD ohjelma
« Vastaus #5 : 07.10.05 - klo: 21.12 »
Tolla pääsee alkuun: http://www.rhino3d.com/

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
AutoCAD ohjelma
« Vastaus #6 : 07.10.05 - klo: 21.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
täällä jurvassa on yksi firma mihin saa lähettää autocad piirrustuksen ja tekevät siitä laserleikkauksella metalli osia, ja esim rataa tai muuta sellaista olisi helppo suunnitella tuolla... ja ihan omaksi huvikseen piirrellä kaikenlaista 3D juttua...


Kävin keväällä kysymässä täällä meillä päin sijaitsevasta protoshop nimisestä yrityksestä kanssa yhtä osaa ja lopputulos oli että jos yhtä osaa meinaa tettää niin ei mitään järkeä. Jos et tunne ketään kaveria alan yrityksistä niin hintaa tulee kyllä todella paljon olkoon se sitten vaikka yksi mutteri. Ja tuo mainitsemasi yrityksen laser työstökeskusen käyttö tunti kustannukset eivät ihan ilmaisia varmasti ole. Myös keväällä oli puhetta että jos olisin saanut piirustukset tehtyä itse niin noin 40% yhden kappaleen hinnasta olisin saanut pois.

Korjatkoon joku jos teksti on ihan mutua.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
AutoCAD ohjelma
« Vastaus #7 : 07.10.05 - klo: 21.21 »
no yks tuttu teetti sielä 1:1 autoon jotain osia (en muista mitä) niin leikkasivat samalla kun tuli muuta leikattavaa saman vahvuisesta pellistä... niille osille hintaa tuli suunnilleen saman verran mitä itse materiaali maksoi, eli ei paljoa. siinähän ne tuli samalla...

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
AutoCAD ohjelma
« Vastaus #8 : 07.10.05 - klo: 21.21 »
Mulla menee toi SähköCAD, mut ei kyllä oiken muut suunnitelu ohjelmat...
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
autocad
« Vastaus #9 : 07.10.05 - klo: 21.30 »
autocad on niin yksinkertainen että sen oppii kyllä nopeasti esim. lukemalla ohjelman omaa ohjetta. Jos haluaa mallintaa koneen osia niin kannattaa hommata Autodesk Inventor:in jokin versio. mieluiten 7-10 sillä saa nopeasti kuvat tehtyä ja muokattua koska on helppo muuttaa parametrejä. Sähkö cad ja muut AutoCad johdannaiset on myos helppoja joska pohjautuu normi CADIIN.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
AutoCAD ohjelma
« Vastaus #10 : 13.10.05 - klo: 19.47 »
Suuri osa RC auto firmoista käyttää SolidWorksia
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
AutoCAD ohjelma
« Vastaus #11 : 14.10.05 - klo: 09.51 »
SolidWorksia olen nähnyt käytettävän muun muassa tyttöystävän isällä, joka työskentelee kuorma-autosuunnittelijana. Jos sitä kerran oppii tyttöystävän 14 vuotias pikkusisko käyttämään sujuvasti niin miksen minäkin :)
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
AutoCAD ohjelma
« Vastaus #12 : 30.10.05 - klo: 21.07 »
Itse olen käytellyt AutoCadia 90-luvun alusta asti jolloin käytössäni oli versio 10. Innostuin melko nopeasti 3D-mallinnuksesta ja visualisoinnista ja vääntelinkin malleja jo "kymppi"-versiolla ja visualisoin niitä sitten AutoShadella. Vuonna -92 hankin käyttööni 3D-Studion DOS version 2.0 ja siitä lähtien olen vääntänyt jos jonkimoista visualisointa ja animaatiota. Tällä hetkellä työskentelen 3DS MAX ohjelman versiolla 8. Apuohjelmana käytän AutoCadia ja Inventor 10:ä.

Ja jottei polvi pojasta pahenisi, on poikani (7 v.) harjoitellut MAXin käyttöä 3-vuotiaasta lähtien. Kokemukseni mukaan näitä ohjelmia oppii vain käyttämällä. Toki kursseistakin on hyötyä, mutta varsinainen oppi tulee itse tekemällä. Edelleen pyrin myös itse joka projektissa kokeillemaan jotakin uutta työskentelytapaa tai ohjelman toimintoa löytääkseni helpomman, nopeamman tai muuten paremman tavan haluttuun lopputulokseen pääsemiseksi.