Bugeilla on aktiivisempaa kilpatoimintaa.
Monstereiden ajopaikat ovat monipuolisemmat ellei rataa ole lähettyvillä.
Bugeissa rakenne on melko yksinkertainen ja ajan myötä kilpailukäytössä toimivaksi hioutunut. Minimoidaan hajoavien osien määrää ja pidetään homma yksinkertaisena.
Monstereiden kilpailutoiminta on heräämässä.
Bugit kulkee lujaa ja lähtee vielä lujempaa. Lentää radalla nätisti.
Monstereiden laatu on parantunut kilpailun myötä, paremmin radalle istuvia malleja, toimivampaa voimansiirtoa ja rakenneratkaisuja. Valinnanvaraa erilaisten monstereiden välillä löytyy.
Mikäli on rata lähettyvillä ja/tai mahdollisuus siellä käydä ajamassa, niin krossitoimintaa suositan. Mikäli ajelu on enemmän "milloin missäkin", niin joku monsteri vois olla kova sana. Kannattaa kuitenkin sellainen monsteri ostaa, jolla voi sitten myös radalla ajella jos ja kun sellaista mahdollisuutta on. Esim. Revo, tai sitte joku "truggy" eli monsterin ja krossin välimuoto, kuten Lightning Stadium Pro.
Markuksen kommenttiin vielä: Krossarissa ei todellakaan pihakäytössä tarvitse mitään aurauskulmia tai jousituksia säätää. Foorumilta katsoo jonkun hyvän setupin tai sit pitää ihan pakettisetupin, niin sillä mennään. Itsestä tuntuu ainakin siltä että krosseilla ajellaan huomattavasti enemmän, monsuissa on milloin mikäkin "slipperi" sökönä ja varaosia odotellaan. Juuri tämä krossarissa itseäni miellyttää että rakenne peruspiirteiltään on niin kirveellä veistetty. Ne rattaat on metallia ja ne kestää, siel ei pakki hajoa, vetokäynnistin ei hajoa, roton yksisuuntalaakeri ei hajoa, ei vaihteet hajoa, ei slipperi luista - hiekkakentällä saa aikalailla ajaa että autosta ylipäätään mitään saa hajalle. Oletuksena tietysti että laakerit pitää kunnossa ja tarkastaa ettei autoon tule mitään jumittumia. Kone luonnollisesti voi hajota ja ainakin pikkuhiljaa kuluu, oli ajopaikka ja auto mikä hyvänsä. (Oletuksena se et krossariinsa on tajunnut starttiboksin hankkia.)