Kirjoittaja Aihe: Tamiyan autot  (Luettu 8253 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiyan autot
« : 25.10.05 - klo: 20.42 »
Kattelin towerhobbiesin sivuilla Tamiyan rakennussarjoja. Onko totta, ettei Tamiyoihin käy muuta ku Tamiyan renkaat? Onko Tamiyoissa mitään erityisen huonoa, tai muuta, mikä pitäisi ottaa huomioon ennen ostamista?
| Academy | Axial |

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #1 : 25.10.05 - klo: 20.46 »
mulla on tamiyan auto hyvin se on kulkenu jos haluat tietää tamiyoista kysy jerziltä hänellä on ollu mun mielest vaikka mitä.kyl mun tamiyaan on muutki renkaat toiminu :mrgreen:

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #2 : 25.10.05 - klo: 21.41 »
Normaalisti tamiyassa on erilainen vanteen kiinnitys...

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #3 : 25.10.05 - klo: 21.45 »
siis mä oon kokeillu kyoshon renkaita kyl ne on ihan hyvin menny :?  :|

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #4 : 25.10.05 - klo: 21.47 »
no sulla saattaa olla sellanen malli mihin sopii... ainakaan TT-01 runkoon ei pitäisi sopia, tai ainakaan amerikkalaiset ei oo onnistuneet sovittamaan ilman muokkausta...

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Tamiyan autot
« Vastaus #5 : 25.10.05 - klo: 22.12 »
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Tamiyan autot
« Vastaus #6 : 25.10.05 - klo: 23.16 »
tere
itselläni on kaksi tamiyan xc pajeroa (cc-01) ja kaksi tamiyan ta-02 runkoa touring ja ralli . kaikissa on normaali 12 hex , passas pure ten alphan rattaat hyvin.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #7 : 26.10.05 - klo: 01.20 »
Lainaus käyttäjältä: "JVL"
passas pure ten alphan rattaat hyvin.
Ettei kuitenkin renkaat...  :lol:

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #8 : 26.10.05 - klo: 11.48 »
Joo JVL, niitä sun autojas joskus rc-harrastuksen foorumeilla ihastelinki :) Mistäs semmosen pajeron hommasit? Noita sun autoja ei taideta enää valmistaa. Tiedätkö JVL, onko tamiyalla mitää muuta tuota sinun pajeroa vastaavaa autoa, eroaako tuo pajerosi esim. TT01 alustasta suuresti? http://www.tamiyausa.com/product/category.php?sub-id=36110
Tamyian autoissa ei kuvista päätellen ole tasauspyörästöä, vai olenko väärässä?

Edit: sieltähän se pajerokin löytyi http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58132 discontinued lukee :(
| Academy | Axial |

Poissa HPI FatPipe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Formula Offroad
Tamiyan autot
« Vastaus #9 : 26.10.05 - klo: 12.07 »
mulla ois clod buster hieno mutta huono ostakaa pois!!!
Spektrum l Tamiya l Castle Creations

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Tamiyan autot
« Vastaus #10 : 26.10.05 - klo: 17.22 »
Lainaus käyttäjältä: "HPI FatPipe"
mulla ois clod buster hieno mutta huono ostakaa pois!!!


Kaveri ei turhaan myyntikamaansa kehu :lol: . Ite oon saanu 1/8 polttismonsun renkaat tamiyan 1/12 autoon että kyllä muutkin renkaat menee jos vähän säätää. Kyllähän noita vanhempia autoja myyviä liikkeitä on paljon. Myy tehtaan varastoja pois.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #11 : 26.10.05 - klo: 17.57 »
Tamyian autoissa ei kuvista päätellen ole tasauspyörästöä, vai olenko väärässä?
 väärässä :lol:  tamiyan autoissa on tasauspyörästö kuvissa ei tosin näy mutta kyl ne sie on :D voimansiirrossa

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #12 : 26.10.05 - klo: 18.16 »
Ei mut oli joku kuva jossa oli halkastu auto, niin siinä oli akseleissa kiinni yksi ratas, enkä käsitä miten yhdellä rattaalla saisi tasauspyörästön aikaseksi.
| Academy | Axial |

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Tamiyan autot
« Vastaus #13 : 26.10.05 - klo: 18.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Joo JVL, niitä sun autojas joskus rc-harrastuksen foorumeilla ihastelinki :) Mistäs semmosen pajeron hommasit? Noita sun autoja ei taideta enää valmistaa. Tiedätkö JVL, onko tamiyalla mitää muuta tuota sinun pajeroa vastaavaa autoa, eroaako tuo pajerosi esim. TT01 alustasta suuresti? http://www.tamiyausa.com/product/category.php?sub-id=36110
Tamyian autoissa ei kuvista päätellen ole tasauspyörästöä, vai olenko väärässä?

Edit: sieltähän se pajerokin löytyi http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58132 discontinued lukee :(


tere
jep. pajeroa, jeep wrangleria, isuzu mu (opel fronterra) ja honda crv. tä ei enään valmistetä, ainoa xc runkonen (cc-01) on tällä hetkellä vw touareg  race jota saa ainakin nikkarista ja jr-hobystä. koreja ei saa maahatuojan mukaan kuin pajeroa noin 80€ hintaan (se on ABS kovamuovi kori).
mulla on tällä hetkellä 2 ajossa olevaa xc autoo mutta vain yksi kori , toista etsiskelen toisen (vw) ostin vähän käytettynä ja toinen (pajero) oli aika raato. runko ei ole tt-01 tyyppinen yhtään, vaan siinä edessä erillis jousitus ja takana jäykkä akseli . kylla mun aukoissa on tasaus pyörästöt ta-02 edessä hammasratasdiffi ja takana kuuladiffi. xc autoissa hammasratasdiffit edessä ja takana mutta ko. autossa tulee mukana lukku ja toisen tilasin nikkarista nyt toinen auto on full time 4 wd ja kyllä pääsee  maastossa.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #14 : 26.10.05 - klo: 19.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Ei mut oli joku kuva jossa oli halkastu auto, niin siinä oli akseleissa kiinni yksi ratas, enkä käsitä miten yhdellä rattaalla saisi tasauspyörästön aikaseksi.
no esim. siitä autosta en tiiä mut mulla on ainaki ja kaikissa muissa mitä tiedän esim tossa mikä on tuolla  hbx bonzer topikissa kato sielt. sellasii on yleensä tamiyat :? [/img][/url]

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #15 : 26.10.05 - klo: 19.44 »
Mites noi rungot, näyttää olevan abs-muovia. Tulee vähän lelumainen fiilis. Onkos nää silti kestäviä? Ja 8,4 V akun laittaminen tohon on kanssa aika vaikeen näköstä. Paljos tommonen Touareg race maksaa (en löytäny tietonikkarin tai jr-hobbyn sivuilta). Mitä siinä tulee mukana?
| Academy | Axial |

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #16 : 26.10.05 - klo: 19.57 »
¨joo muovia on paljon en itse ole mitään onnistunut vielä hajottamaan tavallisille pötkö akuille on tollanen pidike en siitä 8,4 v. akusta tiedä eikös se ole saman kokonen ku muut pötkö akut :? ?

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Tamiyan autot
« Vastaus #17 : 26.10.05 - klo: 20.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Mites noi rungot, näyttää olevan abs-muovia. Tulee vähän lelumainen fiilis. Onkos nää silti kestäviä? Ja 8,4 V akun laittaminen tohon on kanssa aika vaikeen näköstä. Paljos tommonen Touareg race maksaa (en löytäny tietonikkarin tai jr-hobbyn sivuilta). Mitä siinä tulee mukana?

tere
jep runko on muovia ja kokemuksieni mukaan kestävää sellaista (esim verrattuna koyshon pta2 osiin ) nikkarissa (Ta58324     Volkswagen Race-Touareg -4WD , sis elektronisen nopeudensäätimen TARJOUSPAKETTI    CC-01/1:10    309,00) sisältää vissiin laturin ja akun ja radion. ja jr.stä kyselin keväällä maililla ja sieltä 198€ 2vko toimitusajalla. saksasta 165€+ postit 20-25€.

8.4v akku ei sovi millään sisään kun  ei taahdo sopia  teipilla korjattu ostettu pötköakkukaan. www.tamiyaclub.com löytyy tietoo ja kuvia ja videoita ja siellä jengi myy myös omiaan (hox valuuttat €, £, $)
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #18 : 26.10.05 - klo: 21.07 »
No joo menee ton hinnat vähän yli budjetin. Mutta sit kattelin Alfa Romeo Giulia sportia :) http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=193 Siinä on asennetta. Tommosel takavetorassilla on hienoo vetää hiekkatietä pitkin tai lumella.
| Academy | Axial |

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #19 : 26.10.05 - klo: 21.09 »
mun ehdoton suosikki http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=128
 :mrgreen:

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #20 : 27.10.05 - klo: 17.18 »
Noni, auto on hankittu. Tommonen http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58318 Tietonikkarista ostin, kun oli 50% alennus. Ilmeisesti myivät kitit loppuun. Makso siis 99€, eli halpa oli. Tässä ainakin on nomaalit 12mm hexit. Autosta tulee musta  :mrgreen:
| Academy | Axial |

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #21 : 27.10.05 - klo: 18.04 »
ihan hieno auto 99€ tosi halpa mäki olisin ostanu ootko jo kokeillu tuliko sähköt mukana? :D  :?

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #22 : 27.10.05 - klo: 18.33 »
Mukana olit moottori ja nopeudensäädin, ja KIT versio tuo tosiaan oli. Moottori on asennettu ja takadiffin kasaus meneillään.
| Academy | Axial |

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #23 : 27.10.05 - klo: 18.36 »
Toi ei näytä edes miltään rumaltakaan :)
- Tapsa

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #24 : 27.10.05 - klo: 18.59 »
En kai mä nyt rumaa ostais :wink:
| Academy | Axial |

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #25 : 27.10.05 - klo: 19.08 »
mikä moottori tuli ?? onko elektroninen nopari?? :|

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #26 : 27.10.05 - klo: 19.11 »
Mukana tuli elektroninen nopari yli 20 lankasille ja moottori on joku tamiyan vakio. Laitan ne nyt eka ja kokeilen sitten myöhemmin viriosilla, eli Robitronik speedstar nopari, Reedy flash point 13x2 motti ja 8,4V akku :wink:
| Academy | Axial |

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #27 : 29.10.05 - klo: 16.56 »
http://img490.imageshack.us/my.php?image=img14241ow.jpg siinä kuva, kulkee muuten lujaa noilla osilla :)
| Academy | Axial |

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #28 : 29.10.05 - klo: 19.27 »
kyllä on upee 8)  täytyy sanoo kyl menee varmaan 60 kmh  :|  oletko ulkona ajanut??

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiyan autot
« Vastaus #29 : 29.10.05 - klo: 19.33 »
Juu ulkona on ajeltu. Kyllä mäki arvioisin, että kulkee jotain 60km/h, ehkä vähän päälle (tai sit ei :) ). Tuntuu kiihtyvän kovemmin ku pta3, tai ainakin sutii kovin. Renkaatkin on kovemmat, mutta kokeilin myös samoilla renkailla ku pta3, eli ei renkaista johu. Pinjoni on tässä paljon pienempi ku pta3:ssa, samoin spurri, voiko tästä johtua että kulkis kovempaa samoilla osilla, vaikka kiihtyminenkin on rajumpaa? Vaikuttaako se, että tää on touringauto, ja mun pta3 oli ralliversio?
| Academy | Axial |