Kirjoittaja Aihe: Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!  (Luettu 4211 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vecculi96

  • Jäsen
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« : 05.11.05 - klo: 22.07 »
Jotkin yritykset käyttävät ilmoituksissa "ovh" -hintaa, johon hintaan tuotetta ei ole kaupattu ollenkaan (ei taida olla markkinointilain mukaista) ja nyt tarjoushinta XXX euroa. Tämä on kai hyvä myyntikeino "pullamössöpojille" jotka ajattelevet näin: mitä kalliimpi, sen parempi ja mitä kalliimpi, sitä kovemmin kulkee...   ... ja mun auto on parempi kun sun, kun se maksoi enemmän, vaikka ne ovatkin täysin samanlaisia.
Ja entäs sitten nämä huuto.net:ssä myynti-ilmoituksissaan normaali hintoja esittelevät myyjät, ei h_lv_tt_ mitä huijausyrityksiä (toivottavasti rc-autoja tuntemattomat henkilöt eivät tule huijatuksi) Siellä jotkin ilmoittavat esim. näin: tämä auto maksaa 300 e kaupassa (oikeasti lähes jokainen suomessakin oleva rc-kauppa myy sitä reilusti alle 200e).

No, meitähän on joka lähtöön ja ... :?:  :?:  :?:

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #1 : 05.11.05 - klo: 22.13 »
Näinhän se menee, itekin olen huuto.netissä pahimmillaan törmännyt vanhaan autoon, jota myydään 300€, vaikka uuden hinta on 200€. Mutta jr-hobbyn hinnoissa olen ihmetellyt sitä, kun siellä on hinta oikeassa ylänurkassa. Välillä hinta on vedetty yli esim. 240€. Vieressä on uusi hinta, 240€. Joskus jopa uusi hinta on ylivedettyä hintaa korkeampi.
| Academy | Axial |

Poissa Vecculi96

  • Jäsen
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #2 : 05.11.05 - klo: 22.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
jr-hobbyn hinnoissa olen ihmetellyt sitä, kun siellä on hinta oikeassa ylänurkassa. Välillä hinta on vedetty yli esim. 240€. Vieressä on uusi hinta, 240€. Joskus jopa uusi hinta on ylivedettyä hintaa korkeampi.


Olen huomannut saman, olisko se "hyvän palvelun lisä" :lol:  maksaa vain vähän enemmän kuin normaalisti :roll:  Palvelu siellä ymmärtääkseni on todella hyvää.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #3 : 05.11.05 - klo: 22.30 »
No myinhän minäkin auton mikä makso 316€ uutena hintaan 330€,tosin mukana tuli löpöt,parin sadan euron kone sun muuta  :roll:
RB,the power of champions.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #4 : 05.11.05 - klo: 22.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Vecculi96"
Palvelu siellä ymmärtääkseni on todella hyvää.
Siitä voi olla montaa mieltä.....

Poissa Vecculi96

  • Jäsen
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #5 : 05.11.05 - klo: 22.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
No myinhän minäkin auton mikä makso 316€ uutena hintaan 330€,tosin mukana tuli löpöt,parin sadan euron kone sun muuta  :roll:


No se onkin eri juttu, kun on paketissa mukana arvokasta tavaraa auton lisäksi, mutta kun joillakin on parhaillaan siitä autostakin poistettu jotain osia ja sitten sitä myydään kalliimmalla kuin uusi vastaava kaikilla osilla. :cry:  :lol:  :cry:

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #6 : 05.11.05 - klo: 22.45 »
Kyynel. Saahan sitä hinnaksi laittaa ihan mitä ikinä huvittaa. Hulluhan ei ole se joka pyytää, vaan.. Vapaa maa ja silleen.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #7 : 05.11.05 - klo: 22.51 »
Vielä hullumpi se joka tarjoaa.
| Academy | Axial |

Poissa Vecculi96

  • Jäsen
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #8 : 05.11.05 - klo: 23.09 »
Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"
Saahan sitä hinnaksi laittaa ihan mitä ikinä huvittaa. Hulluhan ei ole se joka pyytää, vaan.. Vapaa maa ja silleen.


Kyllä, aivan oikein :shock:  , mutta asia joka noissa ilmoituksissa häiritsee on että niissä ilmoitetaan tuotteen oikea hinta paljon todellista suuremmaksi.
Itse en ole tuolta mitään hankkinut, enkä todennäköisesti tule hankkimaan. Koska siellä on jokin ihme "hintavaraus" ja myyjä voi kai jättää myymättä jos huudettu hinta ei miellytä.

Saahan sitä HUUTAA jos haluaa, tyhjän saa pyytämättäkin :lol:

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #9 : 06.11.05 - klo: 00.59 »
Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #10 : 06.11.05 - klo: 10.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Vecculi96"
Kyllä, aivan oikein :shock:  , mutta asia joka noissa ilmoituksissa häiritsee on että niissä ilmoitetaan tuotteen oikea hinta paljon todellista suuremmaksi.
Itse en ole tuolta mitään hankkinut, enkä todennäköisesti tule hankkimaan. Koska siellä on jokin ihme "hintavaraus" ja myyjä voi kai jättää myymättä jos huudettu hinta ei miellytä.

Saahan sitä HUUTAA jos haluaa, tyhjän saa pyytämättäkin :lol:

Joku joka myy sillätavalla saattaa olla ostajaakin tyhmempi ja on
maksanut tyhmyyttään itte hirveitä summia laitteesta ja toivoo löytävänsä
jonku vielä tyhmemmän, että saisi "vahingon kiertämään"!

Ilmeisesti et itte kuulu niiden "tyhmimpien" joukkoon kun oot huomannu
asian, tai sitten oot oppinu "kantapään kautta" :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #11 : 06.11.05 - klo: 10.21 »
Oisko syytä heittää lukkoa ennekuin keskustelu karkaa käsistä?
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Re: Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #12 : 06.11.05 - klo: 14.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Vecculi96"
Jotkin yritykset käyttävät ilmoituksissa "ovh" -hintaa, johon hintaan tuotetta ei ole kaupattu ollenkaan (ei taida olla markkinointilain mukaista) ja nyt tarjoushinta XXX euroa.


Joissain tapauksissa voi olla, että maahantuojalta on annettu sellaiset ohjeet, että todellista myyntihintaa ei saa pitää näkyvillä, jos ei oo joku "erikoistarjous". Eli siis tuoteen hintana pitää näkyä se OVH...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #13 : 09.11.05 - klo: 19.24 »
Rauhottukaas nyt vähän tai setä tulee ja...

OVH, elikkä Ohje Vähittäis Hinta (jos nyt muistan oikein), on maahantuojan määrittelemä perushinta. Se että myykö kukaan sillä hinnalla on sit ihan toinen juttu. OVH on muistaakseni laissa määrätty, joten ei siitä niin helposti pääse eroon.

Tunnettu tosiasiahan on että AINA kun jokin on mukamas niin "halpaa ja edullista että pitää heti ostaa" ja "ens viikolla ei enää ole tähän hintaan" niin seuraavalla viikolla on sama tuote samaan hintaan saatavilla tai jopa halvemmalla.

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #14 : 11.11.05 - klo: 23.02 »
Mun mielestä OVH on Oma Vero Hinta.
Itekkin olin hel..... hullu kun maksoin krossipyörästä n.500€ liikaa mitä olis pitänyt. Nyt en saa sitä myytyy..
Huijarihan se oli..
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #15 : 11.11.05 - klo: 23.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Teemus."
Mun mielestä OVH on Oma Vero Hinta.
Itekkin olin hel..... hullu kun maksoin krossipyörästä n.500€ liikaa mitä olis pitänyt. Nyt en saa sitä myytyy..
Huijarihan se oli..
Ehkei se nyt ihan oma vero hinta ole,ohje vähittäis hinta on minunkin muistissa  :roll:  PS voihan sen krossin myydä sitten halvemmalla,epätoivosta saada kaikki rahat pois siitä jos oot 500€ ylimäärästä pulittanu ;)
RB,the power of champions.

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #16 : 12.11.05 - klo: 08.49 »
Tämäkään viesti ei kuulu aiheeseen.

Itse on toisinaan maksanut käytetystä tuotteesta reilun hinnan (toisten mielestä hiukan liikaa), kun kyseessä on ollut tuote jota harvemmin saa ja kunto kuin uudella tuotteella.

"Kallista? elämä on!"

Edit
huuto.netin kautta en ole koskaan hankkinut mitään.
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #17 : 12.11.05 - klo: 09.08 »
Ohessa linkki kuluttaja-asiamiehen antamat markkinointiohjeet, jotka on laadittu yhdessä kaupan keskusliiton kanssa.

http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6476&lmf=8900&id=14564&mode=readdoc

Ohjeissa todetaan mm. seuraavaa:

"Kuluttajansuojalain mukaan kulutushyödykkeen hintaa ei saa ilmoittaa alennetuksi enempää kuin se tosiasiallisesti alittaa elinkeinonharjoittajan aikaisemmin perimän hinnan. Hinnanalennuksen lähtökohdaksi ei voi ottaa esimerkiksi kilpailevan elinkeinonharjoittajan hintaa tai yleistä hintatasoa. Alennus on laskettava siitä hinnasta, jota sama elinkeinonharjoittaja on perinyt samassa kauppapaikassa tuotteesta välittömästi aikaisemmin (MT 1989:14, 1991:19). Hintoja ei saa keinotekoisesti korottaa välittömästi ennen alennusmyynnin alkua."

OVH:sta ilmoitettu alennus ei siis yllä olevan mukaan ole lainmukainen, mikäli kauppias ei ole ko. tuotetta aiemmin myynyt OVH-hintaan, ainakin omaan silmään tuo vaikuttaa melko yksiselitteiseltä eikä jätä tulkinnanvaraa. Minusta tällaisista tapauksista, jos epäilee alennusta virheelliseksi, kannattaa kauppiaalle huomauttaa ja tarkistaa näin tilanne - voihan olla ettei tämä ole tietoinen oikeasta toimintatavasta, tai toimii tietoisen välinpitämättömästi, joka tapauksessa tilanteeseen saadaan mahdollisesti korjaus.

Ei todellakaan ole yhdentekevää kuinka tässä asiassa toimitaan, sillä että "se ei ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa" ei tässä asiassa voida kuitata kauppiaan velvollisuuksia. Toinen juttu on takuuasiat ja ostajan oikeudet, mutta niistä lisää jossain muussa triidissä - tuntuu että monet kauppiaat kuvittelevat, etteivät rc-laitteet kuulu lainsäädännön piiriin lainkaan...
XC - Poor boys Bruiser

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
asiaa
« Vastaus #18 : 12.11.05 - klo: 15.03 »
Nyt puhui ClodZ Mielestäni asiaa!

Olen itse törmännyt moiseen käytökseen Rc-laitteiden reklamaatio asioiden kohdalla. Myyjäpuolen välinpitämättömyys ja sen suhtautuminen reklamaatioon oli erittäin asiatonta.  

"Oikeat" Rc-laitteet ovat kalliita hankkia. ja eipä sellaisen ylläpitokaan ole ilmaista paljon ajavalle. Joku voi ajatella että "eihän 300€ paljon ole" mutta tälläkin foorumilla on varmaan useita ihmisiä joiden mielestä se on.

Tällaisissa suuremmissa hankinnoissa myyjäpuolen vastuunotto reklamaatiotapauksissa on erittäin merkittävä lähtökohta hyville asiakassuhteille. Reilun kauppiaan luokse on mukava ja turvallista mennä asioimaan uudestaankin.  

Hyviäkin esimerkkejä on. Äärimmäisen hyvää ja asiantuntevaa palvelua olen saanut mm.turun  Hobbylinnasta ja tampereen Boystoys:ilta.  

 :roll:
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa S-T-P

  • Jäsen
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #19 : 20.11.05 - klo: 00.40 »
Mikä tämän keskustelun pointti oikein on? Ei RC-kauppiaat ole suinkaan ainoita, jotka ilmoittavat mainoksissaan OVH:n. Ne, jotka pitävät sitä ainoana oikeana hintana, eivät kyllä ole oikein perillä kaupankäynnistä tässä maailmassa.
Ihmetyttää myös tuo ihmeen negatiivinen sävy aina Oululaisesta JR-Hobbystä puhuttaessa. Itse olen asioinut liikkeessä monia kertoja, ja aina olen saanut ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua.
Ja vielä Huuto.netistä. Ei se hintavaraus nyt niin ihmeellinen asia ole. Se on tehty ainoastaan myyjän suojaksi sellaista tilannetta varten, ettei hänen tarvitse myydä kohdetta pilkkahinnalla. Ilman hintavarausta hän joutuisi myymään tavaran ensimmäiselle huutajalle, vaikka huuto olisi miten alhainen.

Poissa hairbrushless

  • Jäsen
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #20 : 23.11.05 - klo: 17.19 »
Niin tuo OVH:han on ohjevähittäishinta mikä on suositus eikä se oikea hinta. Itse olen vähittäiskaupassa töissä ja voin kertoa että meillä tuotteisiin laitetaan myyntihinnaksi huomattavan korkea hinta koneelle, jotta alennuksiin saadaan isot prosenttiluvut mainokseen. Pitää olla todistettavissa, että kyseinen tuote oikeasti maksaisi x euroa ilman alennusprosentteja. No joo...

Poissa Vanilla

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ihmeellistä hintojen ilmoittelua!
« Vastaus #21 : 09.12.05 - klo: 15.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Lainaus käyttäjältä: "Teemus."
Mun mielestä OVH on Oma Vero Hinta.
Itekkin olin hel..... hullu kun maksoin krossipyörästä n.500€ liikaa mitä olis pitänyt. Nyt en saa sitä myytyy..
Huijarihan se oli..
Ehkei se nyt ihan oma vero hinta ole,ohje vähittäis hinta on minunkin muistissa  :roll:  PS voihan sen krossin myydä sitten halvemmalla,epätoivosta saada kaikki rahat pois siitä jos oot 500€ ylimäärästä pulittanu ;)


:D ehkä kannattaa kuitenkin ottaa selvää mikä on minkäkin hintasta ennen kuin menee maksamaan =D  :lol:
jos jokin asia on varma, nii se on täysin varma.