Taas pari sivua tekstiä tullut, vastaillaas...
SVG27: Ehkä sinun kuvitellaan rikkovan näitä laitteita / sinuun suhtaudutaan tietyllä tavalla KOSKA jos autostasi jotain hajoaa, syytät aina ensimmäisenä autoa ja että jokin ominaisuus niissä on aivan surkea / heikko vaikka tämä kyseenalainen ominaisuus on muilla kestänyt hajoamatta. Osat kuluvat, kuluminen aiheuttaa epätoivottuja toimimattomuuksia jolloin osia pitää vaihtaa uusiin jotta taas toimisi, kieltämätön fakta. Jos vielä palaillaan tähän vetokäynnistimeen, se taatusti toimii moitteetta ilman suurempia poraamisia ja pulttien virittelemistä kun vain uusii tarpeeksi niitä LIIAKSI kuluneita osia. Noin siis esimerkiksi...
Radio keskusteluun: Miksi pitäis ostaa 2.4GHz radio jos ei aja suuressa porukassa? Itsellä ollessani tuo Futaba 3PM FM ei ainakaan ottanut minkäänlaisia häiriöitä Nitroautoissa, ja eräs kaverini ajelee FG:llä tällä samaisella radiolla ongelmitta. Näissä 2.4GHz radioissa (jos vertaa esim Futaba 3PM FM ja 2.4GHz mallia) on kuitenkin samat ominaisuudet FM radioihin nähden, ainoa ero tuo taajuus. 2.4GHz näen tarpeelliseksi vasta kun ajellaan yli 100m päässä (mielestäni järjetöntä koska autoa ei kunnolla nää edes) TAI jos ajelee suuressa porukassa ja haluaa välttyä kiteiden vaihdolta.
Nastoista: Nastat kun kiertää näihin FG kumeihin ulkopuolelta (joskin toisaalta vaarallista kun täydellä kaasulla renkaat muuttuu donitsin mallisiksi, voi myös nastoja huonolla tuurilla lähteä suuntaan X mielettömällä vauhdilla), saa ne tarvittaessa kierrettyä pihdeillä pois. Tai jos kiertää sisäpuolelta, niin kyllä ne talven aikana kuluu mataliksi ja kesällä loput pois jolloin jää kumiin vain pienet metalliset pisteet joista ei varsinaisesti haittaa ole kuin ulkonäöllisesti.
Lumisuojus: Yhtä hyödyllinen kun haitallinenkin. Lunta sinne pääsee jokatapauksessa. Itse parhaaki todennut sen että ennen servon käyttöönottoa vetää siihen muutaman reilun kerroksen esim. spraylakkaa /spraymaalia joka tiivistää servon mukavasti kosteudelta (ei tee vesitiivistä, mutta parantaa tiiviyttä huomattavasti). Ilman suojuksia (ainakin omalla ajotyylillä) loskat ja lumet kyllä rytisevät toisinaan sieltä pois.