Päävalikko

ProStock-moottori

Aloittaja TommyW, 11.01.06 - klo: 13.27

TommyW

No niin,

Kuusankoski lähestyy ja pitäisi hankkia TSP-10-luokkaan moottori.

Yritin hakea vanhoja viestiketjuja, mutta en nyt ihan äkkiä löytänyt juuri mitään.

Mitä moottoreita voitte suositella / mitä moottoreita meinaatte itse käyttää / mitä moottoreita olette käyttäneet ko. luokassa?

Lisä(bonus)kysymyksenä tiedustelisin vielä sellaista "noin" haarukkaa kokonaisvälityssuhteelle - lähinnä, että kun nyt on autossa Syndicate-luokkaan soveltuva melkoisen lyhyt välityssuhde n. 8.27:1, niin mistä suuruusluokasta kannattaa kokeilu aloittaa...?

RaDon

Corallyn Black Series koneet ovat olleet suosittuja ProStockissa.
http://www.rc-kauppa.com/corally/moottoriblack.htm

Jukka

Corallyn Black Series on hyvä valinta joskin hiukan hintava.
Välitykset Kuusankosken radalle on hieman 7 molemmin puolin. Riippuen koneesta ja profiilista.
Tiim Lahti | S-grafix

TommyW

Jos ei halua ihan "satkua" sijoittaa, vaan puolet siitä, niin onko ao. moottoreilla mitään jakoa:

- LRP Fusion 17T Phase 2 (3)
- Reedy Flash Point 17T
- Peak Dragon V2 17x2 ProStock

Jukka

Muista että on aivan sama millanen kone sulla on jos et pysy radalla 5 minuuttia.
Noista moottoreista ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta ainakaan Reedyn  suorituskyky ei ole vakuuttanut kun sivusta olen seurannut.
Tiim Lahti | S-grafix

TommyW

jep, ihan hyvä pointti tuo "5 minuuttia radalla"... ...realistisesti ajateltuna en ole taistelemassa paikasta A-finaalissa (eka kausi 16 vuoden tauon jälkeen) - lähinnä minua kiinnostaa moottorin suhteen se, että en tule hankkineeksi täysin luokatonta konetta, jolla ei sitten auton pysyessä radalla ole mitään jakoa nopeuden kanssa.

TommyW

Pitääkö yleensä tämän tyyppisiin moottoreihin vaihtaa toiset hiilet ja jouset kisoihin vauhdin lisäämiseksi?

HarriK

Itselläni on tuo LRP Fusion 17T Phase 2. Ollut jo reilun vuoden, hiilinä käytän LRP:n P hiiliä (kestää TODELLA kauan, ankkuria sorvailen noin 5 akun jälkeen). Vauhtia tuntuu ainakin minulle löytyvän riittävästi.
Koneella on ajettu 2 talvea,mukaanlukien kahden talven Alue-8 kisat ja hyvin potkii vieläkin.
Eli ei mitään pahaa sanottavaa, koneessa on enemman vääntöä/vauhtia mitä tälläisen PAPAN relfeksit antaa myöten.