Kirjoittaja Aihe: Mitä mun ohjaukselle tapahtui?  (Luettu 2842 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« : 15.02.06 - klo: 03.02 »
Ka, eilen ajellessani Infernolla lakkas molemmat servot toimimasta. Tai välillä vain toinen. Patterit oli uudet, ja autokin oli ihan lähellä. Tai oikeestaan ne toimi silleen, että välillä tosi jähmeästi, välillä ei ollenkaan, välillä vain toinen. Toki ulkona oli vähän pakkasta ja luntakin. Tiedä sitten johtuiko kylmyydestä. Hetkisen pidin sisällä ja ajelin sisällä käytävässä, ja välillä pelittivät, välillä ei. Mitään ulkoista vikaa en löytänyt, vivut liikkuivat hyvin.
Ja kotona illalla (ajossa en enää kokeillut) kääntyivät hyvin. Voihan se vika toki tossa Perfex-radiossakin olla.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #1 : 15.02.06 - klo: 10.09 »
Laita autoon kunnon vastariakku ja heitä onoff-katkaisija mäkeen.

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #2 : 15.02.06 - klo: 15.30 »
Onko sählöt saanu vettä?
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #3 : 15.02.06 - klo: 15.36 »
Jos löytyy servoja niin kokeile toisella servolla toimiiko. Onkos kide kunnolla kiinni?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #4 : 15.02.06 - klo: 15.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Jos löytyy servoja niin kokeile toisella servolla toimiiko. Onkos kide kunnolla kiinni?

Mä kokeilisin eka toisella vastarilla... Jos kerran molemmat servot lähes pimeenä...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #5 : 15.02.06 - klo: 16.27 »
vika voi olla: vastari oli märkä (toden näköinen syy) Kide rikki, vastari akku rikki. (epätodennäköistä) Veikkaisin että vastaanottimesi haukkasi lunta. Suosittelen kuivaamaan vastarin ja vetämään pohjaan sellaista piirilevy lakkaa ja vastarikotelosta tukkimaan reiät.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Henko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #6 : 15.02.06 - klo: 17.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Suosittelen kuivaamaan vastarin ja vetämään pohjaan sellaista piirilevy lakkaa ja vastarikotelosta tukkimaan reiät.


Ei siellä kotelossa kyllä kosteutta ollut

Lainaus
Laita autoon kunnon vastariakku ja heitä onoff-katkaisija mäkeen.

Kerro vähän lisää. Ilman katkaisijaako otan akun irti kun en aja, vai?

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #7 : 15.02.06 - klo: 18.43 »
Laita siis suora johto akulta vastaanottimelle. Eli ota se virtakatkaisin akun ja vastarin väliltä pois. Jos sinulla siinnä katkaisin on. Jos vika onkin siinnä. Vaikka vika ei olisikaan niin se on yksi häiriötä tuottava turhuus autossa.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #8 : 15.02.06 - klo: 19.24 »
Itsellä ei katkaisija ikinä ole aiheuttanut ongelmia, on se sen verran hyvin suojassa. Jospa servot oli ottanu vähän märkää sisään..? Kai muuten olet tiivistänyt silikonilla tai jollain sen vastarikotelon läpiviennin, josta servojen piuhat menee sisään?
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #9 : 16.02.06 - klo: 00.31 »
Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"
Itsellä ei katkaisija ikinä ole aiheuttanut ongelmia, on se sen verran hyvin suojassa.


Sulla vissiin Pohjolan uus tohelo-kotivakuutus, korvaa kaiketi 85e omavastuulla pienelektroniikan ja harrastevälineet?

Muuten en kyllä lähtis ajelemaan katkaisimen kanssa.

Ja treadin aloittajalle:
Kokeile yksi osa kerrallaan rajata rikkinäistä osaa. Ja älä käytä pattereita vaan osta vastaanottimenakku.

 - Hount

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #10 : 16.02.06 - klo: 10.19 »
:lol:

Oli miten oli, niin hiekan/pölyn takia se ei ainakaan petä. Se on varma. En sitten tiedä miten muilla valmistajilla..
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #11 : 16.02.06 - klo: 10.28 »
Lika voi saada koko vekottimen täysin jumiin, eikä lopputulos ole kovin mukava. (Niin vaikka käyttää sitä kumisuojaa, niin riski on silti olemassa.) Miksi ottaa riski, kun se ei ole välttämätön. Ei ymmärrä.

Myös huonolla pullalla voi joku osua autoon siten, että kääntää katkaisijan offille. (Olikos se Hoke, jolle näin oli käynyt?)

Ainoa katkaisija jonka omaani voisin ajatella laittavani, olisi KoPropon katkaisija. (Googlella voi asiasta kiinnostunut katsoa lisää.) Kuitenkaan en koe katkaisijan käyttötarkoitusta sen arvoiseksi. Hyvin tulee toimeen ihan liittimien räppäyksellä. Ostaa vaikka pari servon jatkojohtoa, jolloin niiden välinen liitos toimii katkaisijana ja sen voi ottaa radioboksin ulkopuolelle.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #12 : 16.02.06 - klo: 10.42 »
Näinpä. Kaikkihan on kai loppupeleissä mahdollista.

Piti vielä sanoa, että patterikotelo kyllä on kaikista heikoin lenkki. Pattereilla on mukava taipumus pullahtaa kovemmassa kolauksessa paikaltaan ja sitten mennään. Vastarin akku on kyllä suositeltava, ellei sitten halua välttämättä varmistella teipin kanssa tai jotain.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Mika R

  • Vieras
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #13 : 16.02.06 - klo: 12.30 »
patterikotelo pitää aina teipata sähköteipillä ympäri ettei patterit pääse liikkumaan missään suunnassa mällin tullen! akku on suositeltava mutta kaikkiin autoihin ei sovi (esim. jotkut HPI autot)

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #14 : 16.02.06 - klo: 15.25 »
Oikeesti saa olla aika pro jos saa 4xAA kokosen patterikotelon sopimaan mutta ei Hump-packia...
Hump pack on joka suunnassa pienempi koska siinähän on 2/3A kennoja ensin 3 rivissä, sitten päällä 2...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #15 : 16.02.06 - klo: 16.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Myös huonolla pullalla voi joku osua autoon siten, että kääntää katkaisijan offille. (Olikos se Hoke, jolle näin oli käynyt?)


Jeps... Näin on mulle kerran päässyt tapahtumaan... Tilanne oli onneksi hypyn alastulo jossa kaveri hyppäsi suoraan niskaan, ja osui käsittämättömällä tavalla suoraan katkaisijaan.
Virrat katkes kaasun ollessa neutraali asennossa, joten auto jäi vain tyhjäkäynnille pörpöttelemään.
Niin ja kyseessä oli ihan treeni, eikä onneksi kisatilanne.
Tuossa tilanteessa ei olisi tarvinnut kuin sekunnin murto-osan niin olisi ollut kaasu pohjassa ja auto olis ujeltanu ties minne.

Onneksi kävi näin, jolloin säästyttiin suurelta harmilta.

Monihan ei ajattele että tuossa tilanteessa monesti käy niin että saa autosta osia sekä koneen hajalle.
Kun auto holtittomasti poukkoilee pitkin maita ja mantuja kaasu pohjassa niin yleensä vauhti loppuu johonkin esteeseen, auto hajoaa, kääntyy katolleen ja ujeltaa kaasu pohjassa koneen rikki, koska polttoaine tietysti loppuu ja täysillä kiertävästä koneesta loppuu voitelu. KLIK...

Ei kiva.

Eli tapahtuneen jälkeen autossani on aina ollut vain liittimet.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #16 : 16.02.06 - klo: 17.06 »
Ja sitten sopivassa tällissä liitin menee p*skaksi ja virrat oikosulkuun ja auto menee tuhatta ja sataa ties minne... Näinkin on käynyt..

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #17 : 16.02.06 - klo: 17.33 »
Tai ratapeikko syö autosi :mrgreen:  Liitin on kuitenkin parempi ja varmempi kuin katkaisija.

Poissa Henko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #18 : 16.02.06 - klo: 18.05 »
Saattaapi olla, että ne mun patterit vaan pullahti pidikkeistään. Tai ainakin se olisi toivottavaa, ettei tarttis päätä vaivata vian etsinnällä. Tossa kun kotosalla tarkistelin servojen toimintaa, en mitään omituista havainnut. seuraavalla ajoerralla näkee miten toimii. Oonkin ajatellut ostaa sen akun, kunhan alkaa taas olla tili plussan puolella :)

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #19 : 16.02.06 - klo: 18.12 »
Patterit pullahti mutta servot toimi. Niin jos patterit sitten ottivat kosketusta napoihin
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Henko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä mun ohjaukselle tapahtui?
« Vastaus #20 : 16.02.06 - klo: 18.16 »
Meinaan, että saattaahan se riittää, että sielä on yks patteri vaan vähän huonosti, jolloin se ei saa koko ajan kunnolla kosketusta.