Luulen että tuosta moukari - hoke -kisasta oli kyse vai...
No oli mistä oli mutta Vimmu on kisaan liittyvässä topikissa väläyttänyt nopeimmat läpit.
Ari oli krossarilla saanu pari kymppiä nopeemman läpin aikasiks. Kaikki muut oli hitaampia. Ja mä ajoin jatkuvasti nopeita läppejä koska auto pysty siihen ilman sen ihmeempää pakotusta.
Kovemman läpin olis saanu tehtyä, mutta sit olis saattanu olla rundeissa enemmän hajontaa ja sehän ei ole nopein tapa.
Mitä tulee autoon millä ajoin niin eipä sitäkään hirveesti viritelty ollut.
Käytännössä vaan kevennelty vaihtamalla pivotit kevyemmiksi ja poistamalla turhat elektroniikat.
Renkaat ei ollu vakiot ja moottorina oli Ossin joku .18 moottori.
Kone oli koko päivän hyvinkin rikkaalla koska moottorin ääntä ei yksinkertasesti kuullut että olis tienny kävikö se rikkaalla vai laihalla.
Moottori käyttäytyi kuin se olisi ollut piikillä, mutta aivan loppupäivästä vihdoin kone saatiin kännettyä hieman piikimmälle että alkoi kiertämään.
No mutta mitäs sitten...
Aiheen otsikkoon vastaten voi vaan todeta että eipä ne monsutkaan krossareiden jalkoihin aina jää. Rata ja olosuhteet kun sattu olemaan sellaiset että krossarin ja monsun erot tasottu olemattomaksi.
Päivänselvää on että lavangossa kuivalla kesäkelillä ajaessa monsulla ei ole krossarille yksinkertaisesti mitään jakoa... Karu veikkaus on että krossari on vähintään 5 sekuntia nopeempi.