... pikkuisen ollaan eksytty aiheen sivuun, kun puhuttiin keskidiffillä varustettujen autojen muuttamisesta....
Tuossa sun autossahan se takavedon toteutus on tosiaan niin helppoa kuin ensimmäisessä viestissäsi kirjoitit. Takadiffin kärsiminen johtuu siitä, että sinne menee tehoa kaksinkertainen määrä verrattuna nelivedon tilanteeseen. No toisaalta pitoa/teho ei ole niin paljon kuin nelivedossa, jolloin diffin komponentteihin kohdistuvat vääntömomentit eivät kuitenkaan nouse kaksinkertaisiksi. Joka tapauksessa ne (momentit, rasitukset) lisääntyvät. Lisäksi tehon vieminen vain takarenkaiden kautta aiheuttaa paljon sutimista ja myös sellaista sutimista, jossa takarenkaat pyörivät eri nopeudella toisiinsa nähden, jolloin siis tasauspyörästö on toiminnassa (tästä seuraa luonnollisesti myös lisärasituksia diffille).