Kirjoittaja Aihe: Kuinka vanhoja osia saa?  (Luettu 1735 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ^^Kilbo^^

  • Jäsen
    • Profiili
Kuinka vanhoja osia saa?
« : 23.05.06 - klo: 19.55 »
Eli kuinka vanhoja osia autohin kaupasta saa? Tai siis kuinka vanhoihin autoihin. Kun tuttu myisi yli 10v vanhan kyöstin stadium truckin.
Kaikkea pitää kokeilla- paitsi mummoaan ja iltalehden pitkäveto vihjeitä.

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kuinka vanhoja osia saa?
« Vastaus #1 : 23.05.06 - klo: 20.55 »
Mikähän Stadiumi on kyseessä. Itselläni on Kyosho sstadium baja beetle ja ei sekään mitään uusinta tuotetta ole. Kyllä tähän saa osia tilaamalla tehtaalta, tai siis jälleenmyyjä tilaa jos tilaat sen häneltä. Toki on muutamia osia mitä ei enää saa kuten: Alusta, diffin rattaat... Enempää en ole tietooni saanut, mutta kysymällä selviää.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa ^^Kilbo^^

  • Jäsen
    • Profiili
Kuinka vanhoja osia saa?
« Vastaus #2 : 23.05.06 - klo: 21.53 »
Kyoshon, sen tarkempaa tietoa ei ole. :/
Kaikkea pitää kokeilla- paitsi mummoaan ja iltalehden pitkäveto vihjeitä.

Poissa Äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kuinka vanhoja osia saa?
« Vastaus #3 : 23.05.06 - klo: 22.36 »
Itellä on yli 20 vuotta vanha kyosho ja siihen ei enää saa osia mistään. Olikoha joskus 4-5 vuotta sitten ku niitä kyselin... Voipi toi 10 vuotta olla aika rajoilla niitten osien suhteen.
"Power is nothing, without control."

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kuinka vanhoja osia saa?
« Vastaus #4 : 24.05.06 - klo: 00.25 »
Ainakin kyosho mainostaa, että osia jopa 10 vuotta vanhoihin malleihin.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Kuinka vanhoja osia saa?
« Vastaus #5 : 24.05.06 - klo: 14.36 »
Niin, mutta huomaa sana "jopa". Tarkoittanee sitä, että jos on jäänyt osia ylijäämävarastoon tai sama osa on käytössä uudemmissa malleissa, niin on silloin saatavilla. Itse olen koettanut varautua ko. asiaan niin, että olen varastoinut autojani varten melkoisen varaosavaraston tulevia päiviä varten. Kuluvia osia minulla saattaa olla paljonkin, eipähän tarvitse sitten harmitella kun osia ei enään saa. Toki tilanne on toinen, jos ostaa vanhan auton, eikä näin ollen voi jemmata osia etukäteen. Silloin kannattaa koluta nettiä, ebay on aika hyvä paikka löytää mitä ihmeellisempiä asioita...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
BB
« Vastaus #6 : 06.06.06 - klo: 12.25 »
Mulla on Kyoshon Big Brute takapotku monsu ja sen on n. -90 luvulta, eikä siihen saa enään osia, kun taas Traxxasin hyvin vanhaan Stadium Truckiin
Hawk 2:n, joka on n. -80 luvun loppuppuolelta niin saa osia vielä erinomaisesti. Sitten mulla on vielä Thunder Tigerin Legenda ketjuveto nelkku polttis Silver Fox 80- luvun alusta ja siihenkin saa vielä osia hankittua!
 
 Eli ei sille oikeastaan voi sanoa mitä rajaan, milloin osien saatavuus päättyy, mutta kun kyselin Kyoshon Bruteen osia ja maahantuoja sanoi, että ne on loppu ja valmistaja on poistanut tuotteen hyllystä, eli vaikka osia olisi ollutkin niin ilmeisesti on niin, että ne on tuhottu kokonaan auton iän vuoksi ja myös sen takia, että osille on niin vähän ostajia, ettei niiden säilytys kannata.

 Mutta hätä ei ole sen näköinen, sillä vaikka et valmistajalta, maahantuojalta tai kauppiaalta niitä löydä niin suurella varmuudella
 
 Maailman laajuisesta Ebaysta ainakin löytyy!!
 
 Sieltä sain autooni kaikki osat varalle, kun ostin pilkkahintaan toisen samanlaisen auton. Sieltä saa uskomattoman edullisesti mitä vain rc- tavaraa. Luotettavuus on sitten eri asia, mutta omat kauppani ovat ainakin toimineet aina täysin!  
 
  8)