Kirjoittaja Aihe: Moottori ja nopari settiä...  (Luettu 3826 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« : 10.06.06 - klo: 01.07 »
millaista nopari ja moottori settiä kannattaisi harkita että olisi turistikisassa mitään mahkuja, alkaen jostain 12x2 tai pienempää varmaan vai  :roll:

spurri ja pinioni varmaan menee vaihtoon, mutta se ei ole nyt tärkeää :|
mielellään nosramin vehkeitä, ellei ole parempaa tarjolla hinta/saatavuudella

Poissa Upikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #1 : 10.06.06 - klo: 17.40 »
Harjatonta kehiin.Halvempaa ja tehokkaampaa.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #2 : 10.06.06 - klo: 18.01 »
Mulla on myydään osiossa myytävänä lrp:n sphere ja vector 2 star, vastaa 11 lankasta, tehokkaampi kuin 12 lankainen.
- Tapsa

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #3 : 10.06.06 - klo: 18.04 »
voisiko joku laittaa linkkiä harjattomaan settiin? mielellään nopari ja moottori samassa jos mahdollista ja ei mitään hurjan tehokasta / kallista

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #4 : 11.06.06 - klo: 00.31 »
Tuossa NOSRAMIT:

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NOSHAHZM66&searchlink=yes&search=NOSRAM%201-STAR&page=3
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NOS2WHI866&searchlink=yes&search=NOSRAM%201-STAR&page=3
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NOSP58S066&searchlink=yes&search=NOSRAM%201-STAR&page=3

Nosramit ovat samoja kuin LRP. Käytettynä kannattaisi varmaan hakea jos hiukan halvemmalla haluaa päästä.

Itsellä taannoin oli tuo 1-star ja olisi sitä tehoa tietenkin voinut olla enemmän mutta möin pois ja ostin nitroturistin :D

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #5 : 11.06.06 - klo: 00.33 »
En tieäd nosramista mutta ainaki LRP:ltä löytyy vielä kisaan tarkotettu 4-star :wink:

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #6 : 11.06.06 - klo: 00.34 »
Ja mm. sabesta saa noita 1000W yhdistelmiä :P Mutta ne eivät ole kisahyväksyttyjä... Taisitte taannoin radalla bongatakkin näitä autoja joissa lipojen kera niitä oli

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #7 : 11.06.06 - klo: 00.41 »
Juu, esim. touring autossa noi yli 1000W yhdistelmät on kuitenkin "vähän" liian tehokkaat (ei kestä normaali diffi ja muut rattaat).
- Tapsa

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #8 : 11.06.06 - klo: 00.46 »
Tehoja ei voi koskaan olla liikaa...niitä voi tarpeen vaatiessa rajata pois :P

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #9 : 11.06.06 - klo: 00.59 »
kiitos vastaajille, nuo harjattomat ovat kyllä elämää kalliimpia  :cry:

ajattelin jotain 12x2 tornadoa ehkä ja siihen noparia, pääsis varmaa about 100 eurolla  :|

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #10 : 11.06.06 - klo: 01.01 »
Loppupeleissä säästät sorvaukset sun muut hiilenvaihdot kun ostat samantien sen harjattoman siihen. Kannattaa harkita esim. tuota harjatonta jota tässä topiikissa jo kaupattiin....140eur näyttää olevan pyynti

Tuo tornado tuskin on mikään elämää kummempi moottori loppupeleissä.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #11 : 11.06.06 - klo: 01.08 »
Juu tosiaankin minulta lähtis (130e), myyn koska en tartte kesällä, käytän polttista. Harjattomat on huoltovapaita, ja tehokkaita ja tuo lisää ajoaikaa, sen takia ne on hyviä.
- Tapsa

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #12 : 11.06.06 - klo: 10.44 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Juu, esim. touring autossa noi yli 1000W yhdistelmät on kuitenkin "vähän" liian tehokkaat (ei kestä normaali diffi ja muut rattaat).


Ongelma ei ole kovin iso ainakaan Asson TC4 mallissa. Riittää kun vaihtaa teräs-diffit, teräksiset diffi-ulostulot ja titaaniset vetoakselit/nivelet ja -pyöränakselit.
Ainakin minulla auto on kestänyt noilla muutoksilla ihan hyvin. Tosin maksimitehoilla (n. 1300w) en ole kokeillut, kun auto sutii kokoajan pienemmilläkin tehoilla... Tarkoitus oli kuitenkin kokeilla kunhan sopivan paikan löydän.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #13 : 11.06.06 - klo: 10.52 »
Eilen Hyvinkään touringkisoissa rikottiin hiilettömiä huolella. Niistä kun revitään lähes 0,3 kW tehot uusilla 4200/4300 mah 7,2 V akkupaketeilla alkaa laitteet olemaan sen verran äärirajoilla että moottorit ja säätimet eivät kestä 5 minuutin ajoa. Pääsuoralla mitattiin nopeimmille hiilettömille 86 kmh kun nopeimmat hiilikoneet jäivät 79 kmh lukemiin. Hyvä valinta tällä hetkellä olisi toimintavarmuuden kannalta esim. LRP:n Sphere Competition ja 4-star-kone (jos ei taistele virin A-finaalisijoituksista).

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #14 : 11.06.06 - klo: 13.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Eilen Hyvinkään touringkisoissa rikottiin hiilettömiä huolella. Niistä kun revitään lähes 0,3 kW tehot uusilla 4200/4300 mah 7,2 V akkupaketeilla alkaa laitteet olemaan sen verran äärirajoilla että moottorit ja säätimet eivät kestä 5 minuutin ajoa. Pääsuoralla mitattiin nopeimmille hiilettömille 86 kmh kun nopeimmat hiilikoneet jäivät 79 kmh lukemiin. Hyvä valinta tällä hetkellä olisi toimintavarmuuden kannalta esim. LRP:n Sphere Competition ja 4-star-kone (jos ei taistele virin A-finaalisijoituksista).


Menikös muuten yksikään kaupasta ostettava hiiletön tuon 80kmh?
---

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #15 : 11.06.06 - klo: 13.50 »
laitoin mailia tuolle harjattoman setin myyjälle  :wink:

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #16 : 11.06.06 - klo: 14.21 »
Huomasin :wink:
- Tapsa

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #17 : 11.06.06 - klo: 17.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Eilen Hyvinkään touringkisoissa rikottiin hiilettömiä huolella. Niistä kun revitään lähes 0,3 kW tehot uusilla 4200/4300 mah 7,2 V akkupaketeilla alkaa laitteet olemaan sen verran äärirajoilla että moottorit ja säätimet eivät kestä 5 minuutin ajoa. Pääsuoralla mitattiin nopeimmille hiilettömille 86 kmh kun nopeimmat hiilikoneet jäivät 79 kmh lukemiin. Hyvä valinta tällä hetkellä olisi toimintavarmuuden kannalta esim. LRP:n Sphere Competition ja 4-star-kone (jos ei taistele virin A-finaalisijoituksista).


Kuinkas ne noin huonosti on suunniteltu/valmistettu?? Jännitteet on kuiteskin ihan normaalit, joten pitäisi tuon kestää vallan mainiosti. On taidettu tehtaalla nuukailla komponenteissa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #18 : 11.06.06 - klo: 17.35 »
Tietääkseni nykyiset konesäännöt ovat sellaiset että hiilettömistä ei voi tehdä samaan aikaan tehokkaita ja luotettavia. Jotain järkeä tuohon kuitenkin pitäisi saada, muuten hiilikoneilla ajetaan kisaa vielä pitkään touringissa  :(

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #19 : 12.06.06 - klo: 00.17 »
Noh, silloin ei voi tehdasta syyttää. Tuo on sikäli harmi, että hiiletön on kuitenkin todella paljon mukavampi käytössä huoltoystävällisyytensä takia. Itse en edes ajattele ostavani koskaan hiilellistä moottoria laiska kun olen.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #20 : 12.06.06 - klo: 08.50 »
Vähän samaa vikaa on hiilellisissäkin koneissa; akkujen virrat on jo sitä luokkaa, että koneet on tiukilla.

Se hiilettömien mukavuus ei tosin auta mitään, jos auto ei ole ajettava tai sillä ei pääse 5min. :) Nyt on kuitenkin harrastajat maksaneet valmistajien oppirahoja sen verran paljon jo, että uskon ja toivon syksyllä tai viimeistään talvella tulevan toimivampia settejä myyntiin asti. Jopa se GM:n setti voi olla yllättäjä.

Vitsihän tuolla olikin, että hiilettömiä ei tarvitse huoltaa, mitä nyt vaihtaa roottoria ja säädintä parin akun välein.  :mrgreen:
---

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Moottori ja nopari settiä...
« Vastaus #21 : 12.06.06 - klo: 14.49 »
No, onneksi minun ei tarvitse välittää kisasäännöistä moottorin osalta. Eli, osat kestää erinomaisesti ja ajettavuuskin on vallan riittävä, kunhan malttaa vain ohjelmoida säätimen sopivaksi.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg