Terve,
Omakohtaisia kokemuksia ko. autosta ei ole, mutta Tamiyan Baja Kingistä ja Dirt Trasheristä on hyvinkin paljon. Periaatteessa kaikki Tamiyan crossiautot ovat varsin samankaltaisia. Mitä olen tuota DF-02 runkoa katsonut, niin siinä on kyllä ihan hyviä parannuksia varsinkin Baja Kingiin verrattuna.
Rising Stormin mainitsemasi hinta vaikuttaa mielestäni varsin suolaiselta. Jos auton hankinnalla ei ole järkyttävän suuri kiire, niin itse näin Tamiyan ensimmäisenä autona saaneena ja tästä hieman viisastuneena ostaisin ennemmin Asson B4 RTR RS-paketin ulkomailta. Esimerkiksi Towerhobbies on ollut hyvä ja luotettava ostopaikka:
www.towerhobbies.comhttp://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMGM6&P=0Jos Towerista tekee tilauksen, niin kannattaa muistaa pääsivulla oleva 25 dollarin alennuskoodi :)
RTR-paketin mukana tulee kaikki muu paitsi akut, laturi ja patterit ajamista varten. Auto itse on ns. karvalakkimalli viime vuoden MM-voittaja autosta. B4 RTR on laadultaan todella hyvä ja kestää varsin kovaa menoa ja kolhuja. Lisäksi varaosasaatavuus Suomessa on hyvä ja nopea. Varaosien hinta on lisäksi murto-osa verrattuna Tamiyan vastaaviin. Myös laadussa on selkeä ero. B4:n huolto on vaivattomampaa, kuten myös putsaaminen ja muu ylläpito. Lisäksi Tamiya tekee omia custom virityksiä, jotka eivät ole yhteensopivia ns. "standardikamojen" kanssa. Tällaisia ovat mm. pinion gearit ja muut välitykset. Näiden osien kanssa tulee mitä todennäköisemmin ongelmia myöhemmin, jos innostuu harrastuksesta.
Sain Baja Kingin synttärilahjaksi elokuussa 2005. Kokosin auton parissa illassa ja parin lisäillan jälkeen olin saanut myös korin maalattua. Parasta Baja Kingin saamisessa on ehdottomasti ollut auton rakennusprosessiin tutustuminen. On hyvä, että tuntee autoansa jonkin verran, koska se kuitenkin jossain vaiheessa hajoaa ja tällöin tulisi osata vika myös korjata. Hyvien ohjeiden avulla tämä ei toki ole välttämätöntä. Käytettyjä Tamiyoita näkyy aina välillä myynnissa esim. Huuto.netissä paljon ovh:ta halvemmalla, jos haluaa pelkästään tutustua rc-ajeluun.
Tamiyan nopareihin pitäisi sopia kaikki vakiomoottorit. Ainakin itse päivitin oman moottorini LRP:n buggy special kakkoseen, jonka ostin RC-pisteestä (
www.rcpiste.pp.fi)
Toivottavasti tästä oli edes jotain apua ostosta miettiessä :)