Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 530947 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #930 : 02.11.07 - klo: 17.27 »
« Viimeksi muokattu: 02.11.07 - klo: 17.33 kirjoittanut JK Power »
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #931 : 02.11.07 - klo: 18.11 »
Juu ei siihe kaij tule sellasta, mikä lie ylimääränen sit, kokeeltiin itekkii sitä prikkaa siihen nii ei se käyny. Mite paljo pitää ajaa sisää? Sen tiijän että joku 1-2 tankillista pukilla, jotkut sanoo ettei sitä tartteis mut kuulemma ois hyvä!?
|HN X2|Slash|

Mika R

  • Vieras
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #932 : 02.11.07 - klo: 18.12 »
Hehe.. onko sulla vihamiehiä? Ne taitaa antaa noita neuvoja sulle.

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #933 : 02.11.07 - klo: 18.13 »
eiku tuosta kuvasta katoin että onko se iso prikka siinä kiristys mutterin ja vauhtipyörän välis niinku?

Ja kysynpähän vaan että mitä vihamiehiä?
|HN X2|Slash|

Mika R

  • Vieras
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #934 : 02.11.07 - klo: 18.14 »
Arvasin.. ton sisäänajon suhteen nimittäin. Aja nyt ainakin tankillinen pukilla ja sitten radalla loput.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #935 : 02.11.07 - klo: 18.27 »
eiku tuosta kuvasta katoin että onko se iso prikka siinä kiristys mutterin ja vauhtipyörän välis niinku?

Ja kysynpähän vaan että mitä vihamiehiä?

ei oo

ne tulee vauhtipyörän ja moottorin väliin että saat shimmattua vauhtipyörän kohdalleen...
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #936 : 02.11.07 - klo: 18.51 »
Heh!   :lol:

Joo, noita sisäänajo-ohjeita on yhtä paljon kuin on moottoreitakin...  8)

Tai sisäänajajia...

Esim WOT (wide open throttle) tyyli jossa motti sisäänajetaan täydellä kaasulla...    :shock:

Tai Heat Cycle jossa esilämmityksen jälkeen mottia käytetään pari minuuttia 80-90 asteessa,
 jäähdytetään BDC:ssä ja aloitetaan taas uudestaan...    :|

Kyllä noita konsteja on monia, mutta kannattaa valita sellainen joka tuntuu itsestä helpolta ja hyvältä.
Niitä eri tyylejä ehtii sitten myöhemmin kokeilemaan kyllä.

Itse olen suosinut kahden tyylin sekoitusta ja hyvin on toiminut motit:

Heat Cycle ,hieman rasittavaa ja hidasta mutta hyvä lopputulos.
Esilämmitys aina ennen starttia, 6-8 kierrosta HC:tä paksulla seoksella n.90 asteessa,
eli mottia käytetään pari minuuttia ja sitten annetaan jäähtyä, jäähdytys aina alakuolossa.
Tämän HC:n jälkeen 3-4tankkia max.3/4 kaasulla paksulla ja nyppien kaasua.Tarkkaillen lämpötiloja.Ei yli 120 astetta.
Loppusäätö kun motti pudottaa lämpökäyräänsä itsestään.

HPI:n tyyli, eli 3-4 tankkia pukilla 80-90 asteessa paksulla seoksella,jäähdytys alakuolossa tankillisten välissä.
3-4 tankkia 3/4 kaasulla paksulla ja nyppien.
Loppusäätö kun motti pudottaa lämpökäyräänsä.

Loppusäätö ei suinkaan tarkoita sitä että, kone "vedetään piikille" tässä vaiheessa.
Se EI ole valmis siihen vielä.

Molemmilla tavoilla olen huomannut että kone kehittyi vielä koko ekan gallonan ajan.
Ja vielä toisellakin mutta silloin voi jo ruveta hakemaan rajoja!!!   8)

Nimimerkillä HPI:n K4.6 ajettu 17 gallonaa ja Still Going Strong!!!

 :mrgreen:

No... tuosta on jo aikaa, se kone kyllä toimii vieläkin samalla sylkyllä...  :shock:
Mutta noita minä käytän.

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #937 : 02.11.07 - klo: 19.51 »
RC-Garagalle voi lähettää motin ja ne sisäänajaa sen.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #938 : 02.11.07 - klo: 20.07 »
joo en taijja enää lähettää minnekään! menee ens viikosta pitkä aika, kuhan sais kytkimen kasaa niin ei muita ongelmia ehket ois, josk one nyt vaan rupee käymää paremmin kun entinen :lol:
|HN X2|Slash|

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #939 : 05.11.07 - klo: 20.10 »
Tässä on iso savage..
http://www.hpieurope.com/show_video.php?lang=en&videoID=65
ja hieno normikokoinen..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #940 : 05.11.07 - klo: 20.18 »
Edellinen vielä ilman koria..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #941 : 05.11.07 - klo: 23.13 »
Aika painavan näköinen :p

Onko kellään hyvää konstia säätää 3-speed laatikon ekaa vaihtokohtaa (1-2)?
On hiukan rasittavaa arvailla oikeaa säätöä, kun joutuu aina purkamaan puolet vaihdelaatikosta, jos menee pieleen :huh:
Eilen just säädin yhdestä laatikosta ja sattui menemään kerralla kohdalleen, vielä pitäisi säätää toinen laatikko, siinäkin menee kakkonen päälle liian aikaisin...
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #942 : 06.11.07 - klo: 07.58 »
poraa tai dremelöi oikeaan kohtaan reikä ja hanki siihen samanlainen suojakumi kuin normaali säätöreiässä....tai kehität itse siihen tulpan.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa notgood

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #943 : 06.11.07 - klo: 17.05 »
poraa tai dremelöi oikeaan kohtaan reikä ja hanki siihen samanlainen suojakumi kuin normaali säätöreiässä....tai kehität itse siihen tulpan.
Ei vissiin riitä reikä pelkästään kuorissa, jos oikein muistan niin eikö ratas pakettiakin joudu purkaamaan jotta pääsee itse säätöön käsiksi.Näin ollen eikö joudu sillon jotain sisuskaluistakin muotoilemaan jotta onnistuu?
Väittelemään en ala koska ovat epävarmoja muistikuvia mutta valaiskaa jos olette jotenkin tuon säätämisen saaneet oikaistua!
Kysymys siis ei ole x laatikosta.

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #944 : 06.11.07 - klo: 17.07 »
poraa tai dremelöi oikeaan kohtaan reikä ja hanki siihen samanlainen suojakumi kuin normaali säätöreiässä....tai kehität itse siihen tulpan.
Ei vissiin riitä reikä pelkästään kuorissa, jos oikein muistan niin eikö ratas pakettiakin joudu purkaamaan jotta pääsee itse säätöön käsiksi.Näin ollen eikö joudu sillon jotain sisuskaluistakin muotoilemaan jotta onnistuu?
Väittelemään en ala koska ovat epävarmoja muistikuvia mutta valaiskaa jos olette jotenkin tuon säätämisen saaneet oikaistua!
Kysymys siis ei ole x laatikosta.

Näin juuri vanhempien mallien laatikoissa on. Yhteen rattaaseen pitäisi tehdä helaan reikä että pääsee säätöruuviin käsiksi.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa FrzT

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #945 : 06.11.07 - klo: 18.26 »
Tuli rakenneltua itse keulimisrauta, kun hpi:n oma keulimisrauta on niiiiin ruma ja kallis :lipsrsealed: Rotostartinkin päivitin versioon 3... Vielä kun LRP:n oneway-lakru suostuisi yhteistyöhön.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #946 : 06.11.07 - klo: 18.29 »
Itse asiassa pitäisi kai tehdä hammaskehälle se reikä, en usko että se on järkevää :roll: No pitää yrittää keksiä joku keino saada säätöihin ilman turhia purkukertoja...

Onkohan kukaan kokeillut porata reikiä laatikkoon/ rattaaseen? Se ratas on aika kapea, eli epäilen lähinnä rattaan kestävyyttä porauksen jälkeen!?

Edit: Pystyykö X:n 1-2 vaihdetta säätämään purkamatta rattaita (siis 3-speed)? Olen aina kuvitellut, että siellä on samat sisuskalut, kun tossa vanhassa :huh:
« Viimeksi muokattu: 06.11.07 - klo: 18.33 kirjoittanut bmwe21 »
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa notgood

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #947 : 06.11.07 - klo: 19.23 »
Itse asiassa pitäisi kai tehdä hammaskehälle se reikä, en usko että se on järkevää :roll: No pitää yrittää keksiä joku keino saada säätöihin ilman turhia purkukertoja...

Onkohan kukaan kokeillut porata reikiä laatikkoon/ rattaaseen? Se ratas on aika kapea, eli epäilen lähinnä rattaan kestävyyttä porauksen jälkeen!?

Edit: Pystyykö X:n 1-2 vaihdetta säätämään purkamatta rattaita (siis 3-speed)? Olen aina kuvitellut, että siellä on samat sisuskalut, kun tossa vanhassa :huh:
Mikäli tehtaalta tullessa sääädöt kaikissa samassa kohtaan niin ainakin mulla osui 90 astetta tiukemmalle vedettynä aika hyvin kohdilleen kun välitykset oli 49/15 tai 49/16 nosramin 28 koneelle! Tietysti koneen teho/kierros alue sekä säädöt myös vaikuttavat asiaan!
X:n laatikon kuorissa on ainakin reikä sitä varten mikäli oikein muistan kun kerra liikkeessä sitä pääsin ihailemaan,mutta valaiskoon  asiasta enemmin tietävät lisää :undecided:

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #948 : 07.11.07 - klo: 21.32 »
Joopa joo.. Eipä mene kakkonen päälle ollenkaan, vaihtaa tuoraan kolmoselle :cry:
Luulin ensin, että kakkonen menee suunnilleen heti päälle ja kiristin sitä ruvia vartin, samalla totesin, että kolmosen säätö on todella löysällä ja kiristi sitä hieman. Lopputuloksena sain "ekan" vaihtokohdan just sopivaksi ja kun aloin sätämään kitä kolmosta, niin karu totuus paljastui :angry: Täytyy siis vaihteeksi purkaa koko p-ska ja koitta vaikka löysätä puoli kierrosta sitä ruuvia (ja toivoa parasta)

Sitten niitä positiivisia juttuja. Ostin just Miksalolta honkkarin renkaat vanteineen ja täytyy sanoa, että tuli vakio 25:sta aivan loistava ajettava, saa ajaa ihan huolella mutkaan, eikä kaadu, leveni juuri sopivasti!! Voin suositella muillekin, vaatii tietty 17mm heksit, muta kannattaa kyllä  :afro:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #949 : 08.11.07 - klo: 00.49 »
Mitenkäs Savagen uusimmat automallit nyt menee?

Onko uusin KIT tuo Savage X SS 4.6?

ja

Savage X 4.1 Nitro GT-2

rupeaa olemaan sitten toisiksi uusin Savagelta. Tuo taitaa olla aika RTR paketti lukuunottamatta hehkua ja polttoainetta. Jännästi jätetään mainitsematta koko asia. "Haluatko aivan täydellisen paketin jolloin mitään ei puutu? Tilaa myös sopiva starttipaketti alla olevan linkin kautta.." Starttipaketti sisältää ne perus jutut, nih kai se vaikuttaa sähköjen omaavalta paketilta.

No jokatapauksessa lässytykset sikseen, tosiaan tuo kysymys askarruttaa.
Kyllä se sen tekee..

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #950 : 08.11.07 - klo: 09.10 »
uusin on juuri toi savge X 4.6 SS
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Hirsse

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #951 : 08.11.07 - klo: 10.51 »
Uusin RTR malli on Savage X 4.6. Tuosta kitistäkin on tullut "uusi" versio, taitaa olla muuten sama kuin aikaisempi, mutta on ilman moottoria.
Minäkään en lukenut foorumin sääntöjä ja allekirjoitukseni muokattiin ylläpidon toimesta

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #952 : 08.11.07 - klo: 13.45 »
Aion tilata tuon auton niin pääsee vähä rällästelemään. Aikasemmin on ollu MTA-4 ja HoBaon krossi.

Mikähän tuohon olis soppelia iskariöljyä? Itse ajattelin 40wt, taitaa olla semmosta perussettiä? Kuitenkaan mistään ajo-ominaisuuksista ei voida puhua, mutta 40wt toimii?

Entä miten diffiöljyt? Olen kuullut että taakse kannattaa laittaa jotain 50,000pcs eli todella jäykkää ja eteen sitten jotain 7000 tai 10,000 jotta autosta tulee hyvin ohjautuva ja kikkailtava.

Entä tuohon Nitro Star K4.6 moottoriin sopivia tulppia? OS R5 vaiko OS 8, mitä suosittelette? Tilaan kyllä molempia jotta saadaan testattua sitä sun tätä ja säädettyä. Mutta antakaa vinkkiä.

Entä polttoaine? Morgan Sidewinder 20% nitrolla on jo gallona ostoskorissa, varmaan ihan jees litkua? Tuskin 25% kannattaa sinne tunkea, kuitenkin tehoa luulisi löytyvän tarpeeksi tuollakin määrällä ja känytikin varmasti toimii?
Kyllä se sen tekee..

Poissa INFERNO ST US

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #953 : 08.11.07 - klo: 14.49 »
Sidewinder on ihan hyvää polttoainetta ainakin mun mielestä :smiley:. Ite käytän 16% ja toimii paremmin kun Model Technics 16% jota suositeltiin ainakin kyösteille :lol:.
Lykkyä pyttyy!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #954 : 08.11.07 - klo: 17.21 »
Ota vaan tuota 25%:sta. Sillä olen omaani laulattunut ja hyvin soi.
Flying Calacucco

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #955 : 09.11.07 - klo: 00.12 »
Jepulista, tilaukseen lähti kuitenkin se 20%. Koitetaan pärjäillä sillä. :D
Kyllä se sen tekee..

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #956 : 09.11.07 - klo: 08.47 »
Jepulista, tilaukseen lähti kuitenkin se 20%. Koitetaan pärjäillä sillä. :D

sitten kun  pitää saada lisää tehoa niin vaika 25%. ero nyt ei ole tääpähuimaava mutta huomattavissa kumminkin...
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #957 : 09.11.07 - klo: 08.56 »
Jepulista, tilaukseen lähti kuitenkin se 20%. Koitetaan pärjäillä sillä. :D

sitten kun  pitää saada lisää tehoa niin vaika 25%. ero nyt ei ole tääpähuimaava mutta huomattavissa kumminkin...

Kerkesin vaihtaa sen 25% kun tilaus ei ole vielä lähtenyt Hobbylinnalta... Voi voi tätä touhua! :D
Kyllä se sen tekee..

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #958 : 09.11.07 - klo: 09.02 »
mix tilasit hobbylinasta??? rc sabe:sta oisit saanu parempaa bensaa halvemmalla.
byron race 25%  31€ gallonaja jos ottaa 2 gallonaa tai yli niin hinta muistakseni tippuu.säästät jo rahdit tolla bensan pienemmällä hinnalla ja taatusti on parempaa bensaa.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #959 : 09.11.07 - klo: 14.51 »
Alkuperäiset iskariöljyt on muistaakseni 15wt eli nelikymppisellä alusta on jo melko jäykkä...