Kirjoittaja Aihe: Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?  (Luettu 23614 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #60 : 08.07.06 - klo: 10.56 »
Auton kyljet ainakin joutuu kovemmille jos murikat lentelee myös etupyöristä, tosin en tiedä onko sillä mitään vaikutusta

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #61 : 08.07.06 - klo: 14.09 »
Niimpä,hyvä pointti mika.Toki suojat on helppo tehdä,mutta silti..
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #62 : 08.07.06 - klo: 14.23 »
ämsiidiissähän on ne lexan-suojat sivuilla jos valmiina eli suoraan ei kivet pääse hakkaamaan kyljen osia... Tosin meneehän niitä kiviä sinne joka väliin sitten ajan kanssa :wink:

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #63 : 11.07.06 - klo: 23.44 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"



Kuten sanottu, kustannukset nousisivat huimasti mikäli autoihin saataisiin 4wd. Miettikääs pikkukiviä etudiffiin ja koko auton puolittavaan tekniikkaan. Suojat tuskin auttaa kovinkaan paljoa. Itse kaipaisin EHKÄ 4wd, koska mun ajomaastot on vaativia 2WD:lle, mutta toisaalta 2WD:ssa on se hieno juttu että taito ratkasee eikä mikään pyörivä akseli.



Siis mitä te nyt kirjoitatte, ihan kuin 4WD olisi joku uusi keksintö?!?!?!?
Johan tänäpäivänä 1:8 ja 1:10 ja pienemmät autot on lähes kaikki 4WD ja hyvin ne toimii vaikka onkin tehty muovista!!!!
Miten se 4WD tekee autosta herkemmän irtosoralle tai pikkukiville ja miten sinne juuri etudiffiin pääsisi pikkukiviä?!?!?!?

Aikaisemmin kirjoitin jo että miksei autoista tehdä sellaisia että ne eivät pölystä tai muusta p*skasta ota nokkiinsa? näitä on mm. suojatut rattaistot, vetarien päät, laakerit jne. jne. Nykyään moni asia on sillä varalla että varaosat on halpoja, että "kyllä niitä kelpaa kuluttaa ja ajaa p*skaks". Mitä jos tehtäisiin sellaisia autoja jotka ei ota nokkiinsa joka pölyhiukkasesta?

JA onko ne TRX:n tai HPI:n autot sitten niin kalliita vaikka ovatkin 4WD???? eli mihin oikein perustuu sitten "hintojen moninkertaistuminen 4WD:ssä"

Vaikka olenkin liputtanut mcd:tä niin ei tuokaan tekniikka ole mitenkään hienoa tai täydellistä mutta annana arvoa sille että ovat tehneet ensimmäisenä aidon 1:6 4WD:n.

Ja niille epäileville Tuomaille: 4WD:stä saa tehtyä helpolla 2WD:n ja ajaa sitten sitä peräsladia niin pirusti.
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #64 : 12.07.06 - klo: 08.17 »
Siinäpä se ongelma onkin, samat materiaalit jotka kestävät ja toimivat 1/8, 1/10 jne. autoissa eivät meinaa noissa isommissa 1/5 & 1/6 autoissa kestää.

Toki varmaan saisi tehtyä ns. "pomminvarman" 1/5 tai 1/6 off road-auton, mutta menekin pienuus saattaa nostaa sitten hinnan pilviin...  :roll:

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #65 : 12.07.06 - klo: 11.15 »
Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"

Miten se 4WD tekee autosta herkemmän irtosoralle tai pikkukiville ja miten sinne juuri etudiffiin pääsisi pikkukiviä?!?!?!?

Pääasiassahan se pöly kulkeutuu takadiffeille koska eturenkaat heittävät likaa taaksepäin. Edessähän tätä ongelmaa ei ole  :)

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #66 : 14.07.06 - klo: 16.03 »
Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"



Kuten sanottu, kustannukset nousisivat huimasti mikäli autoihin saataisiin 4wd. Miettikääs pikkukiviä etudiffiin ja koko auton puolittavaan tekniikkaan. Suojat tuskin auttaa kovinkaan paljoa. Itse kaipaisin EHKÄ 4wd, koska mun ajomaastot on vaativia 2WD:lle, mutta toisaalta 2WD:ssa on se hieno juttu että taito ratkasee eikä mikään pyörivä akseli.



Siis mitä te nyt kirjoitatte, ihan kuin 4WD olisi joku uusi keksintö?!?!?!?
Johan tänäpäivänä 1:8 ja 1:10 ja pienemmät autot on lähes kaikki 4WD ja hyvin ne toimii vaikka onkin tehty muovista!!!!
Miten se 4WD tekee autosta herkemmän irtosoralle tai pikkukiville ja miten sinne juuri etudiffiin pääsisi pikkukiviä?!?!?!?

Aikaisemmin kirjoitin jo että miksei autoista tehdä sellaisia että ne eivät pölystä tai muusta p*skasta ota nokkiinsa? näitä on mm. suojatut rattaistot, vetarien päät, laakerit jne. jne. Nykyään moni asia on sillä varalla että varaosat on halpoja, että "kyllä niitä kelpaa kuluttaa ja ajaa p*skaks". Mitä jos tehtäisiin sellaisia autoja jotka ei ota nokkiinsa joka pölyhiukkasesta?

JA onko ne TRX:n tai HPI:n autot sitten niin kalliita vaikka ovatkin 4WD???? eli mihin oikein perustuu sitten "hintojen moninkertaistuminen 4WD:ssä"


Nyt puhutaan 1:6 autoista, joiden hinnat on ihan eri tasoo 4wd autojen kanssa. Tottakai 4wd tuo lisää hintaa, jos on tekniikka edessä ja takana. Diffin saisi edestä heti uusia ja suorituskyvyn noustua maastot vaikenevat, osat hajoavat paljon helpommin, kun monasti jarru jätetään viime tippaan (kokemuksen rintaääni kumisee). Ja naurettavaa edes verrata 4wd 1/10 sähköcrossia 1/6 FG.hen joiden painoero on pyöreät 10kg. Jos yhtään osaat laskea fysiikkaa niin laskeppa osille kohdistuva painolasti 70km/h vauhdissa pomppusella tiellä ja laske vaikka kolari siitä vauhdista. Ja mitä 1/8 autoihin tulee, niiden painot on about 4kg. Siinäkin ehtii tulaa moninkertainen ero.

Typerää väittää että 4wdstä saisin helposti toimivan 2wd. Jos auto on suunniteltu 4wd, niin et mitenkään saa siitä täysin toimivaa 2wd autoa  :D . Nyt puhun ilmeisesti amatöörille, joka ei paljoa autoista tiedä. Kokemusta on 4wd 1/8 polttarista, josta lähti veto toisesta päästä. Tehot laski huimasti ja koko suorituskyky huononi. Tosin FG:ssä se muutos voi onnistua mikäli auto on suunniteltu muutokseen soveltuvalla tavalla.

Koko keskustelusta muistuu mieleen välitettava kohtaus erään pellen kanssa, joten en jaksa vääntää tästä sen kummemmin.

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #67 : 14.07.06 - klo: 21.05 »
Lainaus käyttäjältä: "at"
Siinäpä se ongelma onkin, samat materiaalit jotka kestävät ja toimivat 1/8, 1/10 jne. autoissa eivät meinaa noissa isommissa 1/5 & 1/6 autoissa kestää.

Toki varmaan saisi tehtyä ns. "pomminvarman" 1/5 tai 1/6 off road-auton, mutta menekin pienuus saattaa nostaa sitten hinnan pilviin...  :roll:


Niin jos miettii mitä materiaaleja on käytetty, niin sana on muovi, vaihteistot, diffikotelot, vetarit, runko, armit, osa rattaista jne.

Korvataan kovimmalle joutuvat osat metallisilla ja ollaankin jo toisella tasolla. Saahan 1:8 autoihinkin toki metallisia v-siirron osia mutta samalla rahalla ostaisi jo uuden auton.

Mitä sitten muovin korvaaminen maksaisi lisää niin kyse on kumminkin ehkä kymmenistä euroista valmistajan näkövinkkelistä katsottuna, mitä sitten saisi nähdä lopputuotteen hinnassa lisää jotta kauppa vielä kävisi niin en osaa sanoa, ehkä 20% jos sillä saa kestävän auton.
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #68 : 14.07.06 - klo: 21.57 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"


Nyt puhutaan 1:6 autoista, joiden hinnat on ihan eri tasoo 4wd autojen kanssa. Tottakai 4wd tuo lisää hintaa, jos on tekniikka edessä ja takana. Diffin saisi edestä heti uusia ja suorituskyvyn noustua maastot vaikenevat, osat hajoavat paljon helpommin, kun monasti jarru jätetään viime tippaan (kokemuksen rintaääni kumisee). Ja naurettavaa edes verrata 4wd 1/10 sähköcrossia 1/6 FG.hen joiden painoero on pyöreät 10kg. Jos yhtään osaat laskea fysiikkaa niin laskeppa osille kohdistuva painolasti 70km/h vauhdissa pomppusella tiellä ja laske vaikka kolari siitä vauhdista. Ja mitä 1/8 autoihin tulee, niiden painot on about 4kg. Siinäkin ehtii tulaa moninkertainen ero.

Typerää väittää että 4wdstä saisin helposti toimivan 2wd. Jos auto on suunniteltu 4wd, niin et mitenkään saa siitä täysin toimivaa 2wd autoa  :D . Nyt puhun ilmeisesti amatöörille, joka ei paljoa autoista tiedä. Kokemusta on 4wd 1/8 polttarista, josta lähti veto toisesta päästä. Tehot laski huimasti ja koko suorituskyky huononi. Tosin FG:ssä se muutos voi onnistua mikäli auto on suunniteltu muutokseen soveltuvalla tavalla.

Koko keskustelusta muistuu mieleen välitettava kohtaus erään pellen kanssa, joten en jaksa vääntää tästä sen kummemmin.



Voi tätä yksinkertaista kansaa jolle vähänkin on paljon...

Miten kummassa kukaan voisi rakentaa autoa joka kestäisi mitä tahansa? Luuletko että käyttäjälle ei ole mitään vastuuta ajokkinsa kunnosta? Aja vaikka 70kmh seinään ja katso montako osaa saat kaivettua esille ehjänä, onkohan sulla lainkaan järki mukana ajaessa? jospa opettelisit ajamaan ajokkia sillä tasolla mitä se kykenee kestämään, vai kumiseeko rintaääni muttei oma pää kuuntele?

Hehe,  4wd:n ja 2wd:n ero??? yksi pari vetareita ja keski(?)-ja etudiffi,  sepäs tekee autolle sitten niin kummallista että onpas ihan mahdoton ajettava, huihui, ja painokin kasvoi ihan mielettömästi, ehkä peräti 5%!!!!. Taitaa vaan ajotaidossa olla amatöörin vikaa kun mukulatkin ajelee TRX:n autoja nelivedolla tai ilman nelivetoa miten lystää. Sillä ole p*skankaan merkitystä kun bashaat röykyissä että onko auto hienosti suunniteltu 4WD:lle tai 2WD:lle. Tai onhan sillä, tottakai, jos hienostellaan sillä miten imago ratkaisee enemmän autojen suunnittelussa kuin se miten ne oikeasti toimii."Mä en voi ajaa tätä mitenkään 2WD:nä kun on kerran 4WD suunnittelua" :mrgreen:

Vai hävisi oikein tehot ja suorituskyky kun etuveto hävisi, hehe, kumma juttu, ihmeellistä mitä neliveto voikaan saada aikaiseksi, ja varsinkin kun sitä ei ole...

Kyllä näitä videoclippejä on nähty missä 1:6 FG hyppii 10m hyppyjä flätille ja eikun meno jatkuu, ehjänä, et se siitä kestävyysepäilystä.
Tohon kun lisätään vielä pikkasen enemmän yritystä osasuunnitteluun ja materiaaleihin niin 1:10 pikkukinnerit jää siihen kuoppaan mistä tosiäijät vasta painaa kaasua.
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #69 : 14.07.06 - klo: 22.41 »
Kiihkeetä touhua...

Mikä niissä materiaaleissa nyt niin ihmeen kallista on? Minulla on kaksi 1/8 mittakaavan autoa, eikä kummankaan voimansiirrossa oli muovisia osia, miksi siis pitäisi 1/6 kokoluokan autossa olla? Jos siellä jotain kuttaperkkaa on, niin kierrän kaukaa... Eikä painoero 1/8 autoon nyt välttämättä niin suuri ole. Toinen omistani painaa nykyään n. 8kg ajokunnossa, on nelivetoinen ja kuitenkin kestää, miksei sii ulkomitoiltaan pienempi, vain hitusen kevyempi 1/6 autokin kestäisi, jos sen vain joku valmistaja vaivautuisi suunnittelemaan kunnolla ja tekemään kunnollisista materiaaleista.

Muuten, siihen "tosi äijien" kuopan tekoon, johon pienemmän jää kiinni ja isot mänöö, on aika pitkä matka vielä. Tähän asti asia on ollut käytännössä toisinpäin :mrgreen:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #70 : 15.07.06 - klo: 08.55 »
Ihme kiihkoilua.....Menis tää kyseinen henkilö jo kauppaan ja hankkis auton eikä kiihkoais täällä autojen huonoudesta tai paremmuudesta.Aika paljon p****a oot saanu aikaseks kirjotettua,kun käytännössä kaikki sama tieto ois löytyny netistä pienellä vaivalla.

Biatch.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #71 : 15.07.06 - klo: 18.21 »
Ilman muuta ärceellä on 1/6 auto vai kiukkuileeko se täällä kateudesta. Kuten ilmoitin en jatka typerää väittelyä. racer puhut asiaa. ärcee voisi tyytä TRXäänsä kun se kerran on niin hyvä. Ja mitä muuten auton 4wd ---> 2wd tulee, monasti pitää rattaistojenkin välityksiä muuttaa. Jos yksi auto sattuu toimimaan pelkkien vetarien poistolla, se ei tarkota et kaikki toimii.

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #72 : 16.07.06 - klo: 22.02 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Ihme kiihkoilua.....Menis tää kyseinen henkilö jo kauppaan ja hankkis auton eikä kiihkoais täällä autojen huonoudesta tai paremmuudesta.Aika paljon p****a oot saanu aikaseks kirjotettua,kun käytännössä kaikki sama tieto ois löytyny netistä pienellä vaivalla.

Biatch.


Tällaisia racerin kaltaisia kommentteja saa kato ettiä netistäkin tosi pitkään... :mrgreen:
silti vaikka p****a on tullut niinpaal kauhiast kirjoitettua niin aina se vaan jotain se pask*nkin lukeminenkin kiinnostaa, ihme hommaa..
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #73 : 16.07.06 - klo: 22.19 »
En kommentoi mitään, mutta mukava lueskella noita teidän väittelyitä :mrgreen:
Axial SCX 10 TR

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #74 : 16.07.06 - klo: 22.20 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Ilman muuta ärceellä on 1/6 auto vai kiukkuileeko se täällä kateudesta. Kuten ilmoitin en jatka typerää väittelyä. racer puhut asiaa. ärcee voisi tyytä TRXäänsä kun se kerran on niin hyvä.


Taisi Slingslideenkin niinsanotusti osua ja upota, höh, harmi että kommentit osuvat niin hyvin kohdalleen ja kaverit putoaa kertaosumasta.
no sitten onkin hyvä painua racerin kainaloon hakemaan sympatiaa.:lol:  tui tui, keksi seuraavaksi vaikka uusi parempi valhe, TRX muka hyvä :oops:

Kade?, mistä? siitä että ajelette muovikatiskoilla?, köyhää elämää on näköjään pidelly...

Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Ja mitä muuten auton 4wd ---> 2wd tulee, monasti pitää rattaistojenkin välityksiä muuttaa. Jos yksi auto sattuu toimimaan pelkkien vetarien poistolla, se ei tarkota et kaikki toimii.


Ai jahas, nyt jo toimii 4WD 2WD:nä, huh huh, tuo vaatii miestä.... :!:
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #75 : 16.07.06 - klo: 22.27 »
:mrgreen:

Poissa ÄrCee

  • Jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #76 : 16.07.06 - klo: 22.47 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Kiihkeetä touhua...

Mikä niissä materiaaleissa nyt niin ihmeen kallista on? Minulla on kaksi 1/8 mittakaavan autoa, eikä kummankaan voimansiirrossa oli muovisia osia, miksi siis pitäisi 1/6 kokoluokan autossa olla? Jos siellä jotain kuttaperkkaa on, niin kierrän kaukaa... Eikä painoero 1/8 autoon nyt välttämättä niin suuri ole. Toinen omistani painaa nykyään n. 8kg ajokunnossa, on nelivetoinen ja kuitenkin kestää, miksei sii ulkomitoiltaan pienempi, vain hitusen kevyempi 1/6 autokin kestäisi, jos sen vain joku valmistaja vaivautuisi suunnittelemaan kunnolla ja tekemään kunnollisista materiaaleista.

Muuten, siihen "tosi äijien" kuopan tekoon, johon pienemmän jää kiinni ja isot mänöö, on aika pitkä matka vielä. Tähän asti asia on ollut käytännössä toisinpäin :mrgreen:



Kato perk*le, löytyy joku ketä kirjoittaa jotain materiaaleista... :o

Onhan se selvä että muovi on hyvä materiaali ja voi käyttää monissa kohteissa mutta että rattaat ja vaihteistojen kuoret ja diffikotelot ja vetarit on muovia, ei h*lvetti !.. kohta varmaan moottoritkin on muovia.. :mrgreen:

Jos nyt tehtäisiin ensiksi noi voimansiirron osat metallista, teräksestä ja voimansiirron tukiosat(vaihteistokuoret, diffikuoret, rataspukit) alumiinista niin oltaisiin aika pitkällä.
Hintaa tulisi lisää kymmeniä euroja, en tajua miten tuollainen summa voisi ratkaista ostopäätöksessä muutenkuin niin että asiakas ei tiedä hölkäsen pöläystä tekniikasta saati minkälainen osa kestää ja mikä on heikko ratkaisu, vaan ostetaan sitä mitä hyllyssä on ja on halvinta ja mietitään sitten sormi suussa kun ensimmäisessä rynkytyksessä pettää vetari ja ruuvit pyörii tyhjää muovissa tai muoviarmit napsuu pakkasessa...

..niinkuin aina ostaja määrää mitä myydään,  niinkuin miespuolinen ostaja autokaupassa, "paljoks siin o tehoo, makee väri, tuleeks patterit mukana...", voi tätä ihmispoloa...

Lainaus käyttäjältä: "brutales"

Muuten, siihen "tosi äijien" kuopan tekoon, johon pienemmän jää kiinni ja isot mänöö, on aika pitkä matka vielä. Tähän asti asia on ollut käytännössä toisinpäin :mrgreen:


Jep, katos kun 1:6 autoja ei ole vielä tehty 4WD:nä mut ootas kun tulevat...
---------------------------------------------
Mitään en oo ottanu, ehkä ajoin vaan suoraan..

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #77 : 16.07.06 - klo: 22.55 »
Lopettakaa jo vänkääminen ja tappelu :mrgreen:

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #78 : 17.07.06 - klo: 07.18 »
Ohhoh..on se kova..

Kerroppa jo tässä vaiheessa että mitä haet tällä mesoamisella?Osu ja uppos?

Toi noi tää ärcee on ihan sekasi ja sillä on joku kauhee 4wd fetissi :shock: Äijä on kuin Matti Näsä konsanaan :mrgreen: "Ei jumankauta,eihä näillä 2wd:llä tee mitään" :mrgreen:

En nyt näe ongelmaa siinä että joku diffi pukki on muovia,hyvin on asiansa ajana.Ja omassa on voimansiirrossa vain 1 ratas muovia,iso välitysratas.Ja hyvä että onkin edes 1 ratas muovia,toimii katsos sulakkeena,näin on myös savageissa yms..

Missäs FG:ssä on vetarit muovia :shock: Kerroppa se kun ilmoille laukasit,puhutaan totta eikä parjata suotta.

Ja mitäpä luulet,vaikka koko auton tekeminen pajalle ei maksaisi kuin vaikka esim 100€ enemmän kuin perus version jossa in muovia,niin tuskin ne sitä myy pelkästään hinnalla joka peittää kulut :shock: Ei ikinä..Näin ollen jos perusversio maksaisi 1000€ niin uskon että tämä läjä alumiinia maksaa sen 1500€.

Ei se alumiini autosta nopeaa ja kevyempää tee.Kestävyys voi toista mutta mutta makunsa kullakin.

Ei osunu, ja vielä vähemmän uppos.

Edit:Hokeks hoken paikalle?Aika pitkä matka sulla on vielä päästö todistukseen.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #79 : 17.07.06 - klo: 11.40 »
Ja miks hitossa se auton pitäs olla joku alumiinikasa? Itellä ainakin kestäny muoviset tukivarret, muoviset diffipukit, muoviset moottoripukit jne. vaikka on tullu aikas pahoja mällejä ja voltteja, kärryn pyörää jne. Muistaakseni lauantaina kun oltiin racerin kans ajamassa niin meni aika monta kärrynpyörää sun muuta, eikä hajonuu mitään, racer voi vaikka todistaa.

Mutta jos joku haluu alukasan niin ostakoon alukasan, ite laitan alumiinia järkeviin paikkoihin.. :wink:  Ja mikä rattaisiin tulee, halvempi uusia yks muovinen ratas kun yhtä tai useampaa teräksistä+ pahimmas tapaukses jotain muutakin.
Jokainen tavallaan.
Traxxas Revo 2.5

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #80 : 17.07.06 - klo: 12.13 »
Tosiasia on että Ärcee ei tiä p****akaan FG-autoista väitöstensä perusteella. Painuis muualle pilaa tätä foorumia. Tää foorumi ei ole mikään väitösten vapaaotteluareena. Missäköhän se heuli nytten kuhnaa kun 3vk sitten jakeli niin mieluusti jäähyjä. Mulle riittää että itse tiedän olevani oikeassa väitösteni kanssa, mulla sentään on ollut FG-auto yli vuoden.

Ja Ärceelle vielä että 1/6 4wd autoja on, FG:n valmistamista saa maksaa 2 auton verran.

Ja nyt väität että myönnän 4wd --> 2wd toimivuuden??Hah, toimivuus on suhteellista; toimivuutta on se että auto kulkee 12km/h kuin myös se, että auto kiertää radan huippuajalla 90km/h keskinopeudella. Näistä on turha väitellä. Sama juttu on väitellä musiikista.. makuasioista ei voi kiistellä, mutta silti joillain sattuu vaan olemaan paskempi maku kun minulla.

Mika R

  • Vieras
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #81 : 17.07.06 - klo: 12.22 »
Mikä auto kulkee 90 km/h keskinopeudella? Ei ainakaan RC auto - tai sitten on suora rata..haha

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #82 : 17.07.06 - klo: 13.09 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Mikä auto kulkee 90 km/h keskinopeudella? Ei ainakaan RC auto - tai sitten on suora rata..haha


Kyseessä voisi olla vaikkapa oval-rata. Monetkin autot saa kulkemaan yli 100km/h. Ovalilla voi ajaa lähes kokoajan kaasu pohjassa. Ja kun nyt alotit kyseenalaistamaan vertaus ei ollut edes tarkoitettu rc-autoihin, vaan yleensäkkin mihin tahansa autoihin. Vaikka tämä on rc-foorumi (ennemminkin runokerho), niin se ei tarkota että kaikki vertaukset kohdistuvat rc-autoihin. Järjenkäyttö sallittu :wink: !

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #83 : 17.07.06 - klo: 16.02 »
SlidSlide: Turhaan huolehdit minusta, bannit saat varmasti kun alat taas  loukata toisia henkilökohtaisesti. Racer saa rauhoittua myös...

Mika R

  • Vieras
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #84 : 17.07.06 - klo: 17.08 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Mikä auto kulkee 90 km/h keskinopeudella? Ei ainakaan RC auto - tai sitten on suora rata..haha


Kyseessä voisi olla vaikkapa oval-rata. Monetkin autot saa kulkemaan yli 100km/h. Ovalilla voi ajaa lähes kokoajan kaasu pohjassa. Ja kun nyt alotit kyseenalaistamaan vertaus ei ollut edes tarkoitettu rc-autoihin, vaan yleensäkkin mihin tahansa autoihin. Vaikka tämä on rc-foorumi (ennemminkin runokerho), niin se ei tarkota että kaikki vertaukset kohdistuvat rc-autoihin. Järjenkäyttö sallittu :wink: !


Saa kulkemaan, mutta ei yli 90 km/h keskinopeudella.
Oma rata-autoni kulki Kouvolan radalla tuo pyöreät 90 km/h nopeimmassa kohdassa. Raikkaan otti varmaan helposti toistasataa mutta keskinopeus onkin toinen juttu...
Mikään nitropata ei kestä jatkuvaa ajoa kaasupohjassa kymmeniäsekunteja pidempään. Bensavehkeet vaan ei yksinkertaisesti kulje niin kovaa vai kulkeeko?
Jos sinulla on tietoa niin kiinnostava aihe...siksi runoilin haha  8)

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #85 : 17.07.06 - klo: 17.18 »
Kouvolan baanalla nopein ajettu kierros (C-8 autolla muuten) on hieman yli 60 kmh keskituntinopeudella, joten aika nopea rata saa olla jos pitäisi mennä vielä 50% kovempaa  :wink:

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #86 : 17.07.06 - klo: 18.10 »
Muistaakseni Christerin sähköautolle mitattin hyvinkään suoralla 87 tai 88 km/h
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Mika R

  • Vieras
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #87 : 17.07.06 - klo: 18.37 »
Hyvinkään suoran keskinopeus 88 kmh ;-)

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #88 : 17.07.06 - klo: 19.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
SlidSlide: Turhaan huolehdit minusta, bannit saat varmasti kun alat taas  loukata toisia henkilökohtaisesti. Racer saa rauhoittua myös...


Ärcee ollu foorumilla vain vähän aikaa ja kuvittelee tietävänsä kaiken. Turhaan heuli minusta huolehdit, keskitä katsees muualle. Tiedetäänhän se että kellä kieli on ruskee se pienimmät nuhteet saa.

Olenhan jo moneen kertaan sanonut etten enää väitä 4wd autoista. Itse en tiedä touringautoista, koska ne ei yksinkertasesti kiinnosta pätkääkään. Yhä edelleen vertaus oli yleisesti vaikka formuloihin. Jatketaan aihetta.

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Missä viipyy 4WD 1:6 skaalan off-road autot ?
« Vastaus #89 : 17.07.06 - klo: 20.42 »
Mielenkiintoista seurata näitä keskusteluja, kun jonkun on aina pakko sanoa se "viimeinen sana", vaikka itse asiaan ei ole mitään kerrottavaa.

Mutta ihan aiheeseen liittyen, että eiköhän sitä viimeistään ensikesänä nähdä nelivetoisia bensa-autoja offroad radalla (tämä ei ole lupaus ;) ), niin saadaan jossain määrin selvitettyä autojen eroja.
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT