Onko mitään kerrottavaa Team PSR:llä taikamatosta ? - kun ei harmin paikka sattunut olee samalla radalla ajamassa tällä kertaa...
Kiitos kysymästä, Mika! No, ensinnäkin makkara oli hyvää, sopivan rapeaksi lämmitettyä, niin kuin kuuluukin, kiitos Jerry!
Ajettiin moottori (Mauro Collarin virittämä B7 Evo) lopullisesti ensin sisään, ja sitten radalle. Ihmeteltiin koneen vaikeaa säätymistä ja sammumisia kesken ajon, vaikka tyhjäkäyntiä nostettiin. Jartsa hetken asiaa mietittyään päätteli, että jos kone ei "pysy" säädöissään ja sammuilee ajossa, niin kytkimessä on vika! Oikeassa oli, kytkinkello oli saanut joskus kehälle pienen klommon, tämä aiheutti ongelmat! Kytkinkello vaihtoon, ja kone alkoi pelittää maineensa mukaisesti, mutta näin "Team Managerina" en hehkuta enempää ettei mene mainokseksi, kesällä sitten näette! Mutta palikat on kyllä nyt kaikki oikeaan suuntaan
Autosta sen verran, että talven jälkeen ensimmäiset ajot Jartsalla, ja auto ei kaatunut kahden ensimmäisen tankin aikana kertaakaan. Matala painopiste näkyy. Auto meni selälleen vasta sitten, kun tuli totaalinen hyppy radalta ulos tai muuta sokkaamista, kaarteessa se ei tunnu kaatuvan.
Optimisäädöt täytyy vielä hakea Lavankoon, esim. piti pohjaamisen takia takajouset vaihtaa, jolloin auto tietenkin muuttui parempaan suuntaan. Pieni agressiivisuus kääntymisessä on vielä taltutettava, täytyy kokeilla jäykempiä vakaajia ja tilattuna on eriasteisia levyjä takapäähän, mistä jo silloin talvella Mika antoi vinkkiä!
Radalla oli kaksi Taikamattoa, siitä toisesta meni takahubi rikki. Syynä säätövirhe takapään ylätukivarressa, nyt sitten sekin tiedetään, miten ei pidä säätää, Siperia opettaa!
Jarilla oli servosaveri liian tiukalla, niin päivän päätteeksi alumiinisen ackermanlevyn muovinen päätyosa murtui aikamoisen tällin yhteydessä. Asiasta kerrottuamme tehtaalle ilmoittivat juuri tänään, että ko. osa tulee kohta alumiinisena, niin ei enää rikkoudu, vaikka saveri olisikin liian tiukalla.
Yhteenvetona rehellisesti, ilman ylisanoja ja hehkutuksia tai vertaamatta mihinkään: auto on hyvä ajaa ja nopea jo perussäädöissä, koska nytkin meni tosi lujaa, helppo hallita ilmassa, hyppykaari on laakea (kuten videoistakin näkee). Paljon on oppimista vielä, mutta hyvältä näyttää. Toinen Taikamatto oli vähän ajaneen kuskin käsissä, ja helppo oli kuulemma ajaa.
Ja tehtaan suhtautuminen asioihin ansaitsee kyllä ison plussan, ottavat vakavasti täältä pikkuisesta Suomesta tulleet ehdotukset ja korjaavat todella nopeasti esiin tulleet ongelmat.
PS. Näin ensimmäisen kerran trukin ulkona radalla, ja tuli kyllä mieleen, että osaavat näköjään lehmätkin lentää! Oma mielipide on, perustuen laajaan kokemukseen YHDEN auton näkemisestä, että iso paino ja koko hävittää autosta buggyjen ärhäkkyyden ja herhiläisyyden, ei ainakaan vielä sytyttänyt. Pappa-luokka kuvaa vaikutelmaani! Radalla oli 3-5 byggya ja yksi trukki, niin näytti kuin olisi ollut pommari hävittäjien keskellä, kontrasti oli häkellyttävän iso. Kilpailut voi tosin olla jänniä, kun radalla on vain näitä "möhköjä". Mutta olen ehdottoman varmasti riittävän asiaatuntematon ja muutenkin väärä kaveri arvioimaan, varsinkin kun laseissani on supersuodattavat buggylinssit