"Trimmerin moottori"..
Kyyllä siihen Bajaankin saanee istutettua Zenoah-moottorin. Eikä välttämättä tarvinne suuria ponnisteluja. Bajassa käytettävä CY-moottori on kiinalaisten kopio japanilaisten Zenoah-koneesta. Paperilla CY-koneessa on vähemmän tehoa kuin Zenoahissa, mutta kysehän on siitä, että miten teho saadaan ajoalustaan, vai saadaanko. Bajassa auttoi paljon, kun varsinaisesta pakoputken kammiosta lähtevä putki poistettiin. Kone vastasi paremmin kaasuun jo pienemmilläkin kierroksilla.
Hiukan kateellisena katselin Bajan piiitkiä tukivarsia ja iskareita. FG:ssä on lyhyemmät tukivarret, eli lyhyemmät joustovarat. Ei auta mikään. En silti aio myydä FG:tä vielä pois. Vaikkapa alustan perushuolto ja pieni perehtyminen helpottanee pomppimisongelmaa. Kahdessa edellisessä kisassa kun rata oli huomattavasti paremmassa kunnossa, niin ei ole ollut tähän mennessä tarvetta tehdä alustalle mitään tehtaan jäljiltä. FG:n puolesta puhuu helppo muunneltavuus ja suuret määrät erilaisia optio-osia. Eikä ole huono homma, että esim. 7 vuotta vanhaan autoon saa edelleen osia, ja että myös uudemman auton osat käyvät suoraan ilman suuria muutostöitä.
Sanottakoon sekin, että Jerry alkupäivästä sanoi, että radalla on yksi paha monttu. Hiukan ihmettelin, kun omasta mielestä tuntui, että koko rata on yksi iso monttu. Kisan jälkeen koeajo Bajalla osoitti, että radalla oli tosiaan vain yksi monttu.. :mrgreen: