Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 989717 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

megapaula

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2400 : 13.06.11 - klo: 23.11 »
Moi! Tässäpä ylpeänä bajan omistajana ilmoittaudun. Mutta asiaan. Tilasin tuon ss mallin towerista ja nyt sitä kootessani,diffi pussista puuttui se toinen isompi O-rengas. Saan kyllä huomenna töistä otettua sen 10x2 kokoa olevan mustan renkulan,mutta mietin,että kannattaako noin mitättömästä ilmoittaa towerille vaiko suoraan Hpi:lle? Noh,huomenna kokoaminen jatkuu.

Etkös vastaa jo tuossa itsellesi, tavallaan...?

No juu. Antaapa olla. :smiley:

Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2401 : 13.06.11 - klo: 23.30 »
Moi! Tässäpä ylpeänä bajan omistajana ilmoittaudun. Mutta asiaan. Tilasin tuon ss mallin towerista ja nyt sitä kootessani,diffi pussista puuttui se toinen isompi O-rengas. Saan kyllä huomenna töistä otettua sen 10x2 kokoa olevan mustan renkulan,mutta mietin,että kannattaako noin mitättömästä ilmoittaa towerille vaiko suoraan Hpi:lle? Noh,huomenna kokoaminen jatkuu.

Etkös vastaa jo tuossa itsellesi, tavallaan...?

No juu. Antaapa olla. :smiley:

Siinä oli bluebeetlen vastaus sarjassamme "Turhanpäiväiset ja täysin mitättömät vastaukset". Toisekseen se, että saa hommattua puuttuneen osan tilalle helposti varaosan, ei liity mitenkään siihen, että tulisiko asiasta silti ilmoitella myyjälle/valmistajalle. Myös tää mun vastaus on aika turha, mutta oli pakko vähän avautua, kun en ole sitä kerinnyt näin noviisina vielä juuri harjoittamaan :)

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2402 : 14.06.11 - klo: 23.44 »
Moi! Tässäpä ylpeänä bajan omistajana ilmoittaudun. Mutta asiaan. Tilasin tuon ss mallin towerista ja nyt sitä kootessani,diffi pussista puuttui se toinen isompi O-rengas...mietin,että kannattaako noin mitättömästä ilmoittaa towerille vaiko suoraan Hpi:lle?

Moi kaikille!
Nyt tämäkin herra on liittynyt joukkoon komiaan, eli HPI Baja 5B omistajiin.
Täällä noviisi sitten piinaa teitä ankarasti amatöörimäisillä kysymyksillä, joten varautukaa tai kaikotkaa! :)

No tervetuloa vaan  :smiley: !

Tietenkin suosittelen lukemaan koko Baja-topikin läpi. Moniin kysymyksiin on jo näkyvillä hyviä ja kattavia vastauksia. Kannattaa nähdä se lukemisen vaiva. Vai miksi kokeneempien bajakuskien pitäisi nähdä enemmän vaivaa vain siksi, että jos uudet eivät halua vaivaa nähdä  :wink: ?

Käsitykseni mukaan ensisijainen valitusosoite on tavaran myynyt kauppias. Hän sitten ilmoittaa asiasta edelleen valmistajalle, jos näkee aiheelliseksi. Mutta erilaisiakin käytäntöjä olen kohdannut. Amainhobbiesilta kerran tavaroiden mukana tulleessa kuitissa oli ilmoitus, että he eivät ota kantaa mahdollisiin reklammaatioasioihin, vaan asiakkaa tulee ottaa yhteyttä suoraan valmistajaan. Minusta se oli vähän outoa. Mutta ei muuten mitään huomauttamista Amainista.

Sitten asiaan, jonka vuoksi varsinaisesti ottauduin tähän keskusteluun. Mun baja oli siis alkujaan rtr-auto, jonka ostin noin kaksi ja puoli vuotta vanhana. Hetikohta sitten purin sen muttereiksi perusteellisen huollon ja kunnostuksen merkeissä. Ja arvatkaapa mitä puuttui diffistä? Pronssinen laakeriholkki toiselta vetokupin akselilta  :tongue: :laugh: ! Akseli oli ollut vain ulomman laakerin ja sen "lumitähtiprikan" varassa! Ja edellinen omistaja oli ihan onnellisena ajanut niine hyvineen kaksi ja puoli vuotta  :roll: ! Ensin kysyin asiasta siltä entiseltä omistajalta, että onko hän avannut ja kasannut diffiä. Ei ollut. Sitten otin yhteyttä Hobbylinnaan, ilmoitin asiasta, tilasin varaosia ja muistaakseni sain jotain alennusta asian tiimoilta, vaikka takuuaika olikin mennyt aikaa sitten eikä asia muutenkaan enää heille kuulunut, kun auto oli jo seuraavalla omistajalla.

Niin, siis mun mielestä kannattaa ilmoittaa, vaikka asia olisikin pieni. Jos ei kärsityn puutteen vähäisyyden vuoksi viitsisi, niin kannattaa kuitenkin siksi, että suitsittaisiin valmistajia kiinnittämään huomiota laatuasioihin.
« Viimeksi muokattu: 14.06.11 - klo: 23.47 kirjoittanut DIY-man »
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2403 : 14.06.11 - klo: 23.48 »
Moi! Tässäpä ylpeänä bajan omistajana ilmoittaudun. Mutta asiaan. Tilasin tuon ss mallin towerista ja nyt sitä kootessani,diffi pussista puuttui se toinen isompi O-rengas...mietin,että kannattaako noin mitättömästä ilmoittaa towerille vaiko suoraan Hpi:lle?

Moi kaikille!
Nyt tämäkin herra on liittynyt joukkoon komiaan, eli HPI Baja 5B omistajiin.
Täällä noviisi sitten piinaa teitä ankarasti amatöörimäisillä kysymyksillä, joten varautukaa tai kaikotkaa! :)

No tervetuloa vaan  :smiley: !

Tietenkin suosittelen lukemaan koko Baja-topikin läpi. Moniin kysymyksiin on jo näkyvillä hyviä ja kattavia vastauksia. Kannattaa nähdä se lukemisen vaiva. Vai miksi kokeneempien bajakuskien pitäisi nähdä enemmän vaivaa vain siksi, että jos uudet eivät halua vaivaa nähdä  :wink: ?

Käsitykseni mukaan ensisijainen valitusosoite on tavaran myynyt kauppias. Hän sitten ilmoittaa asiasta edelleen valmistajalle, jos näkee aiheelliseksi. Mutta erilaisiakin käytäntöjä olen kohdannut. Amainhobbiesilta kerran tavaroiden mukana tulleessa kuitissa oli ilmoitus, että he eivät ota kantaa mahdollisiin reklammaatioasioihin, vaan asiakkaa tulee ottaa yhteyttä suoraan valmistajaan. Minusta se oli vähän outoa. Mutta ei muuten mitään huomauttamista Amainista.

Sitten asiaan, jonka vuoksi varsinaisesti ottauduin tähän keskusteluun. Mun baja oli siis alkujaan rtr-auto, jonka ostin noin kaksi ja puoli vuotta vanhana. Hetikohta sitten purin sen muttereiksi perusteellisen huollon ja kunnostuksen merkeissä. Ja arvatkaapa mitä puuttui diffistä? Pronssinen laakeriholkki toiselta vetokupin akselilta  :tongue: :laugh: ! Akseli oli ollut vain ulomman laakerin ja sen "lumitähtiprikan" varassa! Ja edellinen omistaja oli ihan onnellisena ajanut niine hyvineen kaksi ja puoli vuotta  :roll: ! Ensin kysyin asiasta siltä entiseltä omistajalta, että onko hän avannut ja kasannut diffiä. Ei ollut. Sitten otin yhteyttä Hobbylinnaan, ilmoitin asiasta, tilasin varaosia ja muistaakseni sain jotain alennusta asian tiimoilta, vaikka takuuaika olikin mennyt aikaa sitten eikä asia muutenkaan enää heille kuulunut, kun auto oli jo seuraavalla omistajalla.

Tässä juuri menen Baja-topicin sivulla 15 :) "Pari" sivua vielä jäljellä, mutta johan tuota on vähän oppinut. Pikkusen meinaa olla sanasto hukassa, kun harrastusta ei ole paljoa takana. Hyppäsin suoraan tuollaisesta Kyoshon perus-sähkökrossista Bajaan.

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2404 : 14.06.11 - klo: 23.55 »
Jes! Tunne voiman kosketus Bajasi kanssa  :azn:  :cool: !
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

megapaula

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2405 : 15.06.11 - klo: 09.10 »
Joo,vaikka tuo pieni O-rengas puuttuikin,niin ikävä homma oli sinänsä,että kasaaminen loppui siihen.kun oli hyvään vauhtiin päässyt. Kaupat ja naapurit kun myyväit ei oota.  :police: Pitää laittaa Towerille asiasta viestiä ja sama valmistajalle. Hmm.. Viikonloppuna pääsee varmaan ottamaan savut kiesistä,voi että sormet syyhyää!  :cheesy: Hyvä tuuri muuten sulla,että kestänyt ilman sitä holkkia.. Liekkö ollut tuurilla kätensä pelissä? :shocked:

Poissa ari-mikael

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2406 : 15.06.11 - klo: 19.29 »
Tällainen pätkä löytyi,onx jo katottuja? Mut kiva tapa ulkoiluttaa bajan 5 t:ä

http://vimeo.com/3076312
Savage 4.6 ss ja tyytyväinen :)

Poissa sampo1770

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2407 : 15.06.11 - klo: 20.10 »
siisti pätkä  :grin: toi 5t näyttää livenä paljan isommalta kun tuo minunkin omistama 5B  :cool:

timberjack

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2408 : 15.06.11 - klo: 20.49 »
Tällainen pätkä löytyi,onx jo katottuja? Mut kiva tapa ulkoiluttaa bajan 5 t:ä

http://vimeo.com/3076312

Ihan omiaan bajoille tuollainen rata  :smiley:
Tuolla ei vois sitten muilla ajaakkaan. Romua tulis  :tongue:

Täsä pari bajaa radalla...

http://www.youtube.com/watch?v=pLbp1oyRXWU&feature=related


Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2409 : 16.06.11 - klo: 17.46 »
Moro!

Baja saapui tänään postissa! Onhan se ihan hel***in iso peli. Ei oikein osannut ajatella kokoa, kun ei ole nähnyt livenä.

Ostin siis auton käytettynä ja edellinen omistaja laittoi viestiä, että ilmansuodatin kannattaa öljytä. Mä olen ihan noviisi näiden bensavehkeiden kanssa. Milloin suodatin pitäis vaihtaa tai voiko sen pestä? Öljytäänkö ainoastaan sisempi suodatin? Paljonko sitä laitetaan? Saako sisempään suodattimeen asti mennä likaa?

Sorry jos vastaus löytyy tästä threadista, mutta en ole kerinnyt lukea kaikkea vielä :) (n. puolet jäljellä)

Yritin vähän etsiä tältä foorumilta, mutta siellä meni aikamoiseksi väittelyksi vain asia, että saako sitä pestä vai ei. Minä voin kyllä ihan hyvin ostaa niitä vaikka kasan varastoon, ei sillä.

Nyt tuossa näyttäisi, että sisemmässä suodattimessa on jo likaa aika paljon. Joku puhui tuolla toisessa viestiketjussa, että sisempi ei saisi edes likaantua koskaan. Pitäiskö tässä nyt huolestua, että skeidaa on mennyt jo moottorille?

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2410 : 16.06.11 - klo: 18.33 »
Kyllä se sisempi suodatin väkisinkin likaantuu. Jos katsot sinne sisemmän suodattimen sisälle, niin siellä tuskin kovin likaista on? Itse olen pessyt perus lakkabensiinillä/ tärpätillä tai fairylla ja sitten kuivannut/ antanut kuivua ja sitten vain reilusti öljyä, niin että on kauttaaltaan öljyinen (putsariöljyä). Itellä on käytössä joku 6kpl suodattimia ja hyvin ovat riittäneet.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2411 : 16.06.11 - klo: 21.05 »
Voi poijjaat!

Nyt mä osaan kuvitella sen, kun porukka fiilistelee täällä, että miten pääsi ajamaan Bajalla ekaa kertaa (ikinä tai ekaa kertaa sinä vuonna). Äsken tuli tyypittyä Baja tuossa meidän toimiston hiekkapihalla ja jumankauta että oli älytöntä menoa. Siinä oli isolla miehellä hymy herkässä!

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2412 : 17.06.11 - klo: 00.09 »

Milloin suodatin pitäis vaihtaa tai voiko sen pestä? Öljytäänkö ainoastaan sisempi suodatin? Paljonko sitä laitetaan? Saako sisempään suodattimeen asti mennä likaa?

Yritin vähän etsiä tältä foorumilta, mutta siellä meni aikamoiseksi väittelyksi vain asia, että saako sitä pestä vai ei. Minä voin kyllä ihan hyvin ostaa niitä vaikka kasan varastoon, ei sillä.

Nyt tuossa näyttäisi, että sisemmässä suodattimessa on jo likaa aika paljon. Joku puhui tuolla toisessa viestiketjussa, että sisempi ei saisi edes likaantua koskaan. Pitäiskö tässä nyt huolestua, että skeidaa on mennyt jo moottorille?

No iso kasa pitää ollakin, jos joka kerta laitat uuden  :azn: ! Kuivalla kelillä mun omalla radalla vaihdan suodattimen joka tankillisella! Öljyän vain sisemmän. Sen ulkopinnalla on em. tilanteessa puolen millin kerros multa/hiekkapölyä, ruskeaa (=pölyn) väriä ulottuu suodattimen paksuussunnassa puoliväliin asti ja sisältä suodatin on täysin kirkas.

Pesen suodattimet ensin bensalla ja sitten kuumalla käsitiskiainevedellä. Kun ne sitten ovat kuivuneet täysin, uitan ne ilmansuodatinöljyssä, jota olen laimentanut bensalla, ja puristan käsin niin kuivaksi kuin saan. Ja sitten taas suodattimet joksikin aikaa kuivumaan. Öljy/ohennin -seoksen olen säätänyt sellaiseksi, että ohentimen haihduttua suodattimeen jää sopivasti öljyä. Sopivasti on siten, että sormeen jää selkeästi öljyjälki, kun suodattimeen koskee. Kahdella suodattimella olen pärjännyt. Yleensä en päivässä kahta tankillista enempää koskaan ehdikkään ajaa, joten jos seuraavana päivänä ajetaan, niin illalla suodattimien pesu ja aamulla öljykylpyyn.

Mutta miksi moinen läträys? Siksi, että sen suodatinöljyn ymppääminen siihen vaahtokumiin tasaisesti ja luotettavasti olisi helpompaa ja yksinkertaisempaa. Öljyä ei tule liikaa eikä liian vähän ja se levittyy tasaisesti. Ai tämäkö helppoa ja yksinkertaista? No ainakin se mulla oleva suodatinöljy oli sellaista liisteriä, ettei hermot kestänyt jynssätä sitä suodattimeen sellaisenaan.

Tämä siis mun resepti. Muilla on tietenkin erilaisia ja vähintään yhtä päteviä menettelyjä.

Missään tapauksessa suodattimen öljyämiseksi ei riitä esim. peseminen 2-T bensalla ja sillä siisti. Silloin menee pölyt koneeseen! Ja liian paljon öljyä heikentää ilman virtausta.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2413 : 17.06.11 - klo: 09.40 »
DIY-man puhuu asiaa. Kunnon pesu tarvitaan säännöllisin väliajoin. Se kuinka usein pesua tarvitaan riippuukin sitten minkälaisissa olosuhteissa bajallaan ajelee.

Itse olen käyttänyt spraypulloon sullottua suodatinöljyä. Helppo suihkutella suodattimen pintaan ja saa suhteellisen tasaisen kerroksen aikaiseksi. Öljy itsessään onkin sitten todella tahmeaa joten sen annostelun kanssa saa olla tarkkana ettei tule ruiskittua liikaa.

timberjack

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2414 : 17.06.11 - klo: 23.08 »
Sprayöljy ehdottomasti helpoin tapa öljytä suodattimet.

Itse käytän tällaista ja riittää kyllä pisemmäksikin aikaa :smiley:

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/oljyt-ja-kemikaalit/puhdistusaineet/motorex-air-filter-oil-spray-655-750ml/

Suosittelen...

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2415 : 18.06.11 - klo: 21.24 »
Jaaha, lopputalvesta rempattu vakio diffi kesti 5 kesäkelillä tehtyä ajokertaa. En vielä aukassu, mutta sosetta sieltä taitaa löytyä. Pitää vissin laittaa turtlen settiä tilalle, siis kuoret ja sisukset. On vaan niin pirun halpaa  :roll:
« Viimeksi muokattu: 19.06.11 - klo: 13.03 kirjoittanut Habaku »
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2416 : 19.06.11 - klo: 01.08 »
Kokemäeltä kotiuduttu -> raporttia


Ehjänä tuli kotiin :)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2417 : 19.06.11 - klo: 12.13 »
Lehtojärven kisaraportista:

"Bajan ylivoimainen ykkössäätökohde on, takarenkaat, kaikki muu on hienoa säätöä. Jos takatossu ei pidä, ei sitä pitoa saa sinne muuten kuin vaihtamalla renkaan, jos pitoa on liikaa ei norsu käänny."

Tosi on kuin vesi! Sopiva pito takana on yhtä olennainen seikka kuin kääntyvät etupyörät  :grin:. Eli ratilla annetaan pikku vinkki minne ollaan menossa ja sitten kaasulla jatketaan  :azn: ...

Taidetta on 2WD Bajalla ajelu, mutta hauskaa  :smiley: ! Peukku sulle, kun olet pitänyt Bajan lippua korkealla nelivetoisten seassa  :smiley: !
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2418 : 19.06.11 - klo: 12.49 »
No olihan siellä bajoja yhteensä 3kpl!
Kysymys kuuluu,missä ovat kaikki 2wd kuskit?
Teille suotaisiin yhtäläinen mahdollisuus ajaa keskenään kilpaa, kuin 4wd kuskeillekin :wink:
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2419 : 19.06.11 - klo: 13.01 »
Vaikuttaakohan asiaan se, kun Bajoilla ei ole taustalla sellaista veturia kuin MCD:llä on Toni Elfvingin muodossa? Hobbylinnahan ei ole profiloitunut asiaan(sa) samalla tavalla.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2420 : 19.06.11 - klo: 13.07 »
Totta tuokin,mutta jokin muu mielestäni tässä hommassa nyt mättää?

Onko kilpailukutsut jotenkin harhaan johtavia?

Tarkoitan tällä siis sitä,että näettekö asian vain 4wd kuskeille tarkoitetuksi?
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2421 : 19.06.11 - klo: 13.34 »
Tohon en osaa sanoa. Itse asun "susirajalla" ja olen joka tapauksessa ulkona Etelä-Suomen riennoista. Tarkoitan, että omat resurssit eivät riitä niin kaukana reissuamiseen. Muitten puolesta en osaa mitään sanoa.
« Viimeksi muokattu: 19.06.11 - klo: 13.48 kirjoittanut DIY-man »
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

megapaula

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2422 : 19.06.11 - klo: 13.50 »
Terve taas! Semmoista mietin,että miten nuo bajan iskarit täytetään ja kuinka paljon sinne öljyä laitetaan? Pitääkö pohja korkki ruuvata kiinni mäntä pohjaan painettuna vaiko ylhäällä? Sieltähän tulee ylimääräiset poissa kun ruuvaa alapäätä kiinni.. Menopeli ois sitten sitä myöten valmis.  :cool:

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2423 : 19.06.11 - klo: 15.20 »
Kisat kyllä kiinnostaa, mutta kisamatkaa kertyy laplandinrajalta kohtuullinen määrä joka paikkaan missä kisoja pidetään. Jotenka minunkin osalta kisat saa olla.

Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2424 : 19.06.11 - klo: 17.59 »
Itse asun kohtuu lähellä kisapaikkoja (Forssa). Oli joskus Tonin kanssa puhetta et voisin lähtee kisoja katsomaan tai jopa Bajaa ulkoiluttamaan mutta mulla syö työt, perhe ja vanha omakotitalo melkein kaikki viikonloput mitä kesässä on.

Sitten kun tuo jälkipolvi on hieman vanhempaa niin kisoissa nähdään.... oli muita bajoja tahi ei.

Voisin kyllä yrittää järjestää yhden kisamatkan tälle kesälle mutta mitään en uskalla luvata. Koskas seuraavat kapinat on ja missä?

Oli muuten hyvää infoa noista rengasasioista edellisessä kisaraportissa!!!

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2425 : 19.06.11 - klo: 18.22 »
No seuraavat kisat ovat  9.7 Raisio, 30.7 Kokemäki ja päätös 13.8 Elfving Racing, Renko(Paikka voi mahdollisesti muuttua, päivämäärä ei)



BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa ari-mikael

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2426 : 23.06.11 - klo: 22.27 »
Suur kiitos parille hyvälle jäsenelle=diy man&habaku  ja jäsenet tietää mist on kyse!Eiks joo :roll: ja jusseja muillekkin!
Savage 4.6 ss ja tyytyväinen :)

Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2427 : 25.06.11 - klo: 13.16 »
Olettekos koittanut Bajassa jotain muita ilmansuodattimia kuin alkuperäistä?

Noitahan on vaikka mitä:
http://shopping.netsuite.com/s.nl?c=885035&sc=12&category=&search=air%20filter

Tuossa siis mietin, että onko mitään hyötyä ostaa jotain vaihtoehtoista (ja ehkä parempaa?) ilmansuodatinta? Onko eroja esim. puhdistamisessa yms?

Vaihtoehtoiseen ilmansuodatinsettiin saattaapi saada halvalla pussillisenkin vaihtofoameja, jolloin puhdistamista ei tarvis suorittaa kovinkaan usein tai laiskana ollenkaan.


Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2428 : 25.06.11 - klo: 13.35 »
Ilmanputsareista on ollu puhetta paljonkin. Itellä käytössä kaasarissa velocity stac johon ruuvattu iso unifilter suodatinrunko jossa suodatin. Tämän päälle pipercros 3-kerros suodatin. Jokainen kerros erittiheyksistä foamia. Koneiden hajoaminen on loppunut siihen.

Mitä isompi filtteri, sitä varmemmin moottori saa myös tarpeeksi ilmaa, vaikka olosuhteet olisivat erittäinkin haastavat (pölyiset) eli suodatin olisi äkkiä pölynpeitossa.

Itellä ei ole päällimmäisten kolmen kerroksen läpi vielä kertaakaan mitään menny ja senkin jälkeen on vielä se 1 kerros.

Ei ole halpoja mutta ovat hyviä. Ja itellä on musta, vihreää jotku moittinu.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2429 : 25.06.11 - klo: 14.02 »
Ilmanputsareista on ollu puhetta paljonkin. Itellä käytössä kaasarissa velocity stac johon ruuvattu iso unifilter suodatinrunko jossa suodatin. Tämän päälle pipercros 3-kerros suodatin. Jokainen kerros erittiheyksistä foamia. Koneiden hajoaminen on loppunut siihen.

Mitä isompi filtteri, sitä varmemmin moottori saa myös tarpeeksi ilmaa, vaikka olosuhteet olisivat erittäinkin haastavat (pölyiset) eli suodatin olisi äkkiä pölynpeitossa.

Itellä ei ole päällimmäisten kolmen kerroksen läpi vielä kertaakaan mitään menny ja senkin jälkeen on vielä se 1 kerros.

Ei ole halpoja mutta ovat hyviä. Ja itellä on musta, vihreää jotku moittinu.

Kiitos vinkeistä. Tarkoitatko tätä http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.776/.f

Entä mikä on tuo pipercros suodatin ja mistähän moisia saa?

Juu ja parempi se on kerralla laittaa hyvät, eli ei ole niin parin euron päälle, kunhan on varma setti. Itse hiukan ihmettelin, kun tuolla Davesillakin on noita paljon pienempiä suodattimia, että voiko ne olla niin varmoja. Tilaa sille kuitenkin on, joten ainakaan tilan säästön kannalta sillä ei ole juuri merkitystä onko se tehdas-suodatinta pienempi.