Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 1028961 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2520 : 14.10.11 - klo: 21.38 »
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2521 : 14.10.11 - klo: 21.57 »
Itellä ohjaus on rhino digi 4 ja kaasussa futten diggari, muista nyt ulkoa mikä malli.
Mutta ois tarkootus laittaa siihenkin tollan jytky, kuten persut sanos :grin:

Poissa baja-mies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2522 : 15.10.11 - klo: 11.57 »
Unohdin mainita edellisessä viestissä et semmosia servoja joita saa suomesta.   :undecided:
baja 5B orkkis 23cc + tehoputki ja sitäpaitsi tänään on pastirol-päivä

Poissa ari-mikael

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2523 : 15.10.11 - klo: 18.24 »
Löytyy suomestakin kun kyselet Elfving Racing Tonilta :wink:
Savage 4.6 ss ja tyytyväinen :)

Poissa baja-mies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2524 : 15.10.11 - klo: 18.38 »
Löytyy suomestakin kun kyselet Elfving Racing Tonilta :wink:


kiitti vinkistä  :roll:
baja 5B orkkis 23cc + tehoputki ja sitäpaitsi tänään on pastirol-päivä

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2525 : 19.10.11 - klo: 00.07 »
Kirjotan tähän omia kokemuksia ja huomioita auton kasaamisesta. Auto on siis Baja 5B SS.

Ensimmäinen huomio on tietysti se, että esim. Jeppe Lehtojärven sivuilla on erinomainen rakennusraportti samasta autosta, joten en lähde toistamaan samoja asioita, vaan pyrin keskittymään pääasiallisesti muihin huomioihin. Samoin taannoisesta Pienoismalli lehdestä löytyy juttua autosta, myös tästä viestiketjusta löytyy joitain hyviä ja arvokkaita kommentteja, vaikka iso osa viesteistä onkin asiasisällöllisesti täyttä roskaa.

Aloitin projekti siten, kuten teen aina. Avaan laatikon ja katson mitä siellä on. Tässä tapauksessa ohjekirjaan syventyminen jo ennen kasauksen aloittamista oli "must" juttu, ohjekirja on hyvä ja yksityiskohtainen, mutta ohjeiden sivuun kirjoitetut huomiot ja lisävinkit kannattaa vetää vaikka korostuskynällä, jotta ne tulee huomioitua kasausvaiheessa. Muuten paketin sisältö oli sitä normaalia, kumin hajua ja hemmetinmoinen määrä osapusseja.

Seuraava vaihe, jonka tein ja johon pyrin huolellisesti valmistautumaan, oli asennuspaikan, tässä tapauksessa autotallin järjestely siten, että työtä voi tehdä keskeytyksettä. Kaivoin esille kaikki mahdollisesti tarvittavat työkalut, rasvat, kliinerit, nippusiteet ym. tilpehöörin, jota voisi kuvitella tarvitsevansa auton kasaamisessa. Työkalupuolella isoin huomio on se, että käytössä on jokseenkin pakko olla kunnollinen akkukäyttöinen ruuviväännin ja mielellään sellainen, jossa on momentinrajoitin. Minulla ei tuollaista momentinrajoitinta omassa Dremel-työkalussa ollut ja sainkin muutaman muoviosaan ruuvattavan ruuvin korkkaamaan. Lisäksi tarvitaan auton oman työkalupussin sisällön lisäksi (joka on muuten todella hyvä ja käyttökelpoinen) kaikki ne työkalut mitä ohjekirjassa oli erikseen mainittu ja tietenkin monitoimipora.

Ensimmäisten pussien sisällön kokoonpanemisessa ei ollut oikeastaan muita havaintoja, kuin se, että onnistuin jostain syystä rakentamaan etupään väärin, jonka huomasin vasta myöhemmässä vaiheessa. Tämä tietysti sapettaa aina, kun valmista joutuu purkamaan ja vieläpä oman törttöilyn vuoksi. Työkalupussin mukana tullut M5-mutteriasetin oli erittäin käytännöllinen ja sillä sai mutterit muoviosiin helposti ja siten, että muoviosat eivät vahingoittuneet. Etupään saratappien välys hieman ihmetytti. Epäilin, että olin unohtanut shimmiprikat, mutta ei niitä useammankaan tarkastuskerran jälkeen ohje käskenyt laittamaan. No, aika näyttää onko tästä haittaa, tein kasauksen kuitenkin täysin ohjeen mukaisesti.

Muoviosien numerointisysteemi on tietyllä tavalla aukoton, mutta kun noista ”kammoista” tuppaa usein osia irtoilemaan itsestäänkin, on niiden irtopalikoiden löytäminen tuosta osakasasta todella hankalaa. Samoin jotkut 3D -kuvat ohjeessa on aika harhaanjohtavia ja huomasin pariinkin otteeseen etsiväni ihan eri näköistä osaa. Kammat ja irto-osat kannataakin pitää jossain järjestyksessä, niin itse tekeminen on paljon mielekkäämpää.

Ohjauslinkistössä tuli jälkeenpäin sellainen pikku huomio, että pieni M3 mutteri, joka tulee osanumeroon 85416-4 kiinni ei pysynytkään itsestään siellä paikallaan. Tämän johdosta servovarren kiinnitys tähän osaan myöhemmässä vaiheessa oli todella tuskallista. Laita vaikka pieni tippa ruuvilukitetta, jotta mutteri pysyy muoviosan sisällä! Servon rajoitinpalikkaa en asentanut, itseasiassa se ei oikein paikallensa sopinutkaan sarvikuonoservon kanssa. Nähtäväksi jää sekin, olisiko sille ollut käyttöä.

Ohjausservoksi laitoin siis pakettiservon sijasta Multiplex Rhino ”sarvikuonoservon”. Mitoiltaan tämä servo on hieman alkuperäistä servoa kapeampi, joten tarvittiin askartelutaitoja, jotta servon kiinnityksen sai luotettavaksi. Ratkaisin asian pienellä palasella vahvaa Lexania, josta tein tarvittavan sovituskappaleen servon kiinnitykselle. Asensin vastarin akun ohjeiden mukaan, samoin virtakatkaisijan. Tuo erillinen latausjohto on kyllä erinomainen lisä, jonka vuoksi kannattaa hankkia nimenomaiseen tarkoitukseen tehty vastarin akku.

Diffin kasaamisessa pitää olla huolellinen ja seurata ohjeita tarkkaan. Osia on kuitenkin sen verran paljon, että helposti missaa jonkun, jos ulkomuistista ja tunteella yrittää asiaa ratkoa. Diffi on kuitenkin auton toiminnan kannalta hyvin oleellinen osa, joten sen on syytä myös toimia oikein. Kasauksen jälkeen diffissä tuntui hieman alkurapeutta, mutta tämä varmaan saadaan kuntoon sisäänajovaiheen yhteydessä. Voimansiirtoboksin kanssa ei ollut mitää erityistä. Laittelin laakereihin hieman laakeriöljyä, jotta näiltäkin osin auto toimisi moitteetta.

Peräpään kasaus meni myös ilman suurempia ylläreitä. Sama juttu saranatappien kanssa, välys on yllättävän suuri. Todennäköisesti laitan jonkinlaiset prikat tapin väliin ennen sisäänajon aloittamista. Takapään vakaajien asentoa kannattaa muutta hieman alkuperäisestä, ettei vakaajat hankaa vetareiden suojakumeihin, tästä oli asiallinen mainita Jepen raportissa.

Moottoriin kannattaneen asentaa jonkin sortin kivisuoja vauhtipyörän kohdalle. Tämä on syytä tehdä ennen moottorin asentamista autoon, jälkeenpäin sen toteuttaminen on jokseenkin mahdotonta, ainakin ilman moottorin irroittamista. Muutoinhan moottori on valmis paketti, joten mitään ihmeempiä en sille tehnyt. Huomio myös polttoaine- ja paluuletkujen asennus moottorin asennuksen yhteydessä. Moottori tulee loppujen lopuksi sen verran monesta paikkaa kiinni, että ihan pienen syyn takia sitä ei varmaankaan tule irroitettua.

Pakoputken vaihto oli muuten hyvin triviaali operaatio, mutta tuo klipsi-klemmari-patentti käyrän ja putken välissä ei vaan toimi. Sain sen kuitenkin pitkän ähellyksen jälkeen paikalleen, mutta epäilen mahtaako olla pitkäikäinen ratkaisu. Tilasin varmuuden vuoksi siihen osan nimeltä ”Team FastEddy HD Pipe Clamp for HPI SS Pipe”.

Jarrujen toimintaperiaate on jokseenkin perinteinen, mutta ensituntumalta voisi luulla, että jarruissa saattaa olla parannettavaa. Mietin myös etujarrujen hankkimista tai koko jarrujärjestelmän muuttamista hydrauliseksi, mutta $500 lisäkustannus sai kuitenkin pysyttäytymään vielä toistaiseksi paketin mukaisessa ratkaisussa.

Spurrin ja pinjonin asennuksessa ei mitään ongelmia, mutta ihmettelin onko todellakin niin, että rattaiden välystä ei voi säätää? Minä en ainakaan keksinyt miten sen voisi tehdä, joten vakiovälitykset saivat istua autoon. Tottahan siihen rataspareja saa muitakin, mutta olisin kuvitellut, että pelkkä pinjonin vaihto olisi onnistunut.

Kaasu- jarruvivustojen rakentelu on yleensä auton kasaamisessa se suurin antikliimaksi. Tässä tapauksessa vivuston teko onnistui jokseenkin täydellisesti ihan ensimmäisellä kerralla, kiitos 1:1 mallikuvan. Kaasuttimen vivun kiinnitys muoviosaan 85414-11 tuntui hieman epäluotettavalta, mutta en vielä tehnyt asialle mitään. Katsotaan aiheuttaako ongelmia. Kaasu- jarruservoksi löytyi kaapista pari vuotta vanha Futaba S9351, jossa pitäisi voiman ja nopeuden piisata tähän tarkoitukseen.

Iskareiden kokominen on toinen asia, johon tässä autossa kannattaa varata aikaa ja paneutumista. Ensimmäinen  moka, jonka tässä kohtaa tein oli se, että laitoin iskareiden kumisukat väärin päin varsiin kiinni – arvaa vaan miten helppo niitä on saada pois öljyisillä sormilla? Tämäntyppiset iskarit rakennetaan yleensä ”väärinpäin”, kuten ohjeessakin oli neuvottu tekemään. Öljyä ei tarvitse laittaa ihan kierteeseen saakka, kun 6mm iskarin varsilla siitä kuitenkin leijonan osa valutetaan pois, minnekäs muualle kuin työpöydälle, syliin ja lattialle. Takapään öljy oli kyllä todella ohutta (5wt), melkein kuin vettä. Kun iskarit oli paikallaan autossa, se myös tuntui kuin vaimennusta ei olisikaan, näinköhän tuo sitten ajossa toimii. Etupää sen sijaan tuntui selvästi jämerämmältä, jokseenkin sellaiselta kuin sen kuvittelinkin.

Yleisenä huomioina todettaakoon se, että ohjeita orjallisesti noudattamalla pääsee maaliin, ainakaan minä en havainnut ohjeissa yhtään virhettä, muutama harhaanjohtava kohta kylläkin, kuten tuolla alussa mainitsin. Ruuvilukitetta lotrasin selvästi useampaan kohtaan, mitä ohje neuvoi, käytönnössä kaikki metalliin kiinnitettäviin ruuveihin. Ohjeet on siis hyvät ja välttämättömät, seuraa niitä tarkasti, jos poikkeat ohjeesta, niin perustele se ainakin hyvin itsellesi.

Metalliosissa oli jonkin verran työstöjäämiä, joista sain pari viiltohaavaa sormiini kasauksen aikana. Ei iso asia, mutta helpompi ja mukavampi on kasausta tehdä kun sormissa ei ole haavoja, hanskat kädessä tätä hommaa ei voi tehdä. Tätä hommaa ei myöskään voi tehdä olohuoneen pöydällä, tai iltalenkin ja lasten iltapalan välissä. Varaa aikaa ja ja valmistele asennukseen tarvittavat tilat ja välineet. Minulla homma meni korin maalausta lukuunottamatta yhdessä päivässä ja kahdessa illassa. Tähän kyllä vaikutti se, että koko muu perhe oli syysloman vietossa, joten minulla oli aikaa ja mahdollisuus paneutua tähän hommaan 100% sti. Negatiivinen huomio tulee myös lukuisista klemmari-klipsu-korisokka kiinnityksissä, joita en toivoisi näkevän näin paljon tällaisessa autossa. Ne eivät luo kovin luotettavan tuntuista vaikutelmaa ja tarkoitus on kuitenkin ajaa tällä myös kilpaa. Onneksi maailma on pullollaan aftermarket osia, joilla näitäkin puutteita saa korjattua, niihin vaan saa äkkiä uppoamaan muutaman lisäsatasen.

Kokonaisuudessa kasausprosessi oli mukava ja osat olivat laadukkaita. Autohan on ehtinyt jo kehityskaaressaan aika pitkälle ja sen huomaa siitä, että mitään lapsuksia tai virheitä tuotannossa ei käytännössä ole. Ohjeet on hyvät, samoin paketin mukana tulevat työkalut.

Vielä korin maalaus huomenissa ja sitten auto olis valmis sisäänajoa varten. Odottelen vielä saapuvaksi muutamia päivitys- ja lisäosia, mm. alumiiniset kytkin- ja spurripukit, sekä pölysuojat iskareille, ilmanputsarille ja vetokäynnistimelle. Ja pitäähän autossa valot olla, kun ulkona on jo pimeää!

Kuvia myöhemmin.

Pekka
« Viimeksi muokattu: 19.10.11 - klo: 00.26 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2526 : 19.10.11 - klo: 00.31 »
Bajan:n pinionit ovat halkaisijaltaan kaikki samankokoisia, samaan tapaan on Xray NT1 nitroturistissa.

Siittä spare-part pussista tai jostain muualta olisi löytynyt tuota sarvikuonoservoa varten ihan valmis kavennusadapteri, itse tein sovitepalan alumiinipellistä. Se muovinen näytti jälkeenpäin löydettynä niin avuttomalta, joka tapauksessa.

Tuo ohjauslinkistön M3 mutteri pysyy ensimmäisen kiristyksen jälkeen itsestään paikallaan, ilmeisesti sitä ei hoksaa laittaa tarpeeksi syvälle ekalla kerralla. Itse kirosin ihan samaa asiaa, näin jälkimuistista.

Vakio jarrut toimii hyvin, etujarruilla auto pysätyisi toki nopeammin, mutta sitten autoa ei voi kurviin paiskoa "käkkärillä"  :grin: .

Uhkakuvista huolimatta minulla on nuo saranatappien e-klipsut pysyneet paikoillaan, spekuloin samaan hengenvetoon tuota välystä. Liekkö sillä tarkoitus "mälläystilanteissa" antaa vähän tilaa niille e-klipsuille jotta ei heti irti sinkoudu kun tulee osumaa. Jos se olisi virhe niin eikö ne olisi jo tässä vaiheessa auton elinkaarta korjattu?

Ajattelin talven aikana huoltaa omani ja kirjoitella siitä sitten taas muiden iloksi, ehkäpä jotain muutakin on jäänyt hihanvarteen. Paljonkohan auto kevenee kun vaihdetaan roppakaupalla ruuveja alumiiniin ja titaaniin ;)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2527 : 19.10.11 - klo: 00.41 »
Bajan:n pinionit ovat halkaisijaltaan kaikki samankokoisia, samaan tapaan on Xray NT1 nitroturistissa.

Jos pinjonissa (tai missä muussa rattaassa tahansa) on kolme toisiinsa vaikuttavaa muuttujaa; 1) hammasmäärä, 2) halkaisija ja 3) hammasjako, niin yhtä tekijää muuttamalla, myös jonkun toisen tekijän on muututtava vastaavasti? Saman halkaisijan pinjonit varmaan toimii tiettyyn rajaan saakka myös eri hammasmäärällä, ja tiedä sitten onko noihin välityksiin sitten oikeasti tarvetta edes kajota.

Uhkakuvista huolimatta minulla on nuo saranatappien e-klipsut pysyneet paikoillaan, spekuloin samaan hengenvetoon tuota välystä. Liekkö sillä tarkoitus "mälläystilanteissa" antaa vähän tilaa niille e-klipsuille jotta ei heti irti sinkoudu kun tulee osumaa. Jos se olisi virhe niin eikö ne olisi jo tässä vaiheessa auton elinkaarta korjattu?

Tämä on ihan totta ja mietin tuota samaa. Klappihan ei ole tukivarsien kiinnityksessä, vaan takapalan ja klipsujen välissä, joten siinä mielessä tuo ajatelmasi on varmaan ihan oikein.
« Viimeksi muokattu: 19.10.11 - klo: 00.50 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2528 : 19.10.11 - klo: 21.54 »
... myös tästä viestiketjusta löytyy joitain hyviä ja arvokkaita kommentteja, vaikka iso osa viesteistä onkin asiasisällöllisesti täyttä roskaa.

Täyttä roskaa ovat mun mielestä ainoastaan sellaiset viestit, jotka ovat epäasiallisia ja poistetaan jo moderaattoreidenkin toimesta.

Jos joku harrastaja laittaa viestejä, joilla on pienempi informaatiosisältö, niin onhan nekin osa tätä harrastusta ja keskustelua. Vai onko sellaisen harrastajan koko harrastuskin "täyttä roskaa"  :undecided: ?

Pitäisikö muka perustaa oma Baja-topikki "eliittiä" varten  :undecided: ?
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2529 : 19.10.11 - klo: 22.03 »
+1 DIY manin kanssa.
Eikös tämän pitäisi olla foorumi, missä myös keltanokat saisi arvokasta oppia ihan perus jutuista.
Jos joku on sitä mieltä että guruille omat jutut, niin perustetaan sitten gurulokero heille.
Mun mielestä on hyvä jotta joka jamppa saa täältä ne perusjutut ja tiedot omiin ongelmiinsa.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2530 : 19.10.11 - klo: 22.15 »
Täyttä roskaa on sellaiset viestit, jotka eivät käsittele aihetta millään tavalla. Kun aloitin rakennusprojektia, halusin lukea ketjun läpi, koska minulla ei ollut kokemusta ko. autosta. Kun olin selannut parisenkymmentä sivua samaa jaagausta tyyliin "mun FG on kyllä parempi, kun sun bajas", totesin että antaa olla. Varmaan sinnikkäällä läpikäynnillä itse asiasisältökin olisi auennut paremmin.

Tässä ei mitään lokerointia tehdä, kaikki saa kirjoittaa mitä lystää, en ole moderaattori enkä sellaiseksi aio tai edes halua. Tarkennuksena sanottakoon, että tuolla asiasisällöllä tarkoitan nimenomaan otsikon mukaista asiasisältöä. Gurulokeroita ei tässä niin ikään tarvita, olen tavallinen harrastaja niinkuin 99,9% tämän foorumin lukijoista.

Tuon oman rakentelutarinan kirjoitin siinä valossa, että nimenomaan se keltanokka voisi lukaista sen läpi ja välttää ne virheet ja vaikeudet, joita minä kohtasin. Perusjuttuja nimenomaan halusin tuoda esille. Gurut tekee auton vaikka unissaan ja kädet ja jalat katkottuna, minä en.

Sanottakoon nyt sitten vielä, että ajatukseni tulee selväksi, että nämä kolme edellistä viestiä edustaa nimenomaan sitä "roskaa", minun viestini mukaanlukien. Ketään en henkilökohtaisesti arvostele, ja toivon että muut valitsevat saman linjan.

Laitetaan nyt kuitenkin kuva tähän loppuun, niin ei ihan jaskanpauhamiseksi mene:

« Viimeksi muokattu: 19.10.11 - klo: 22.22 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2531 : 20.10.11 - klo: 09.46 »
Nätti baja.
Tuossa kuvassa ei varmaan vielä oltu otettu testinkiä radalla?
On niin kiiltävä ja puhudaas.. :grin:

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2532 : 21.10.11 - klo: 17.41 »
Rakentelin bajan ikkunat uusiksi talvee varten.
Jos sitä häkkiä ei nyt saa tänä vuonna, niin on ainakin 5b:nä ajossa.




Ja teline.. :roll:

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2533 : 21.10.11 - klo: 19.17 »
Kutistettu baja Englannista.






Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2534 : 21.10.11 - klo: 19.34 »
onpas se söpö!
/ Jere Siirilä

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2535 : 21.10.11 - klo: 20.48 »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2536 : 21.10.11 - klo: 21.15 »
Kuinka liene ajettavuus tollasella nysällä :roll:

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2537 : 21.10.11 - klo: 21.16 »
Kuinka liene ajettavuus tollasella nysällä :roll:

No tiäthä sää, ei se oo vehkeen koosta kii, vaan siitä kuinka sitä käyttää.
/ Jere Siirilä

timberjack

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2538 : 21.10.11 - klo: 21.17 »
Kuinka liene ajettavuus tollasella nysällä :roll:

No tiäthä sää, ei se oo vehkeen koosta kii, vaan siitä kuinka sitä käyttää.

 :laugh:

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2539 : 22.10.11 - klo: 11.51 »
size matters :cool:

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2540 : 22.10.11 - klo: 13.00 »
Vois kuvitella että hytti on pystyssä koko ajan tollasella nysällä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2541 : 26.10.11 - klo: 16.36 »
Vois kuvitella että hytti on pystyssä koko ajan tollasella nysällä.

Eli: mitä lyhyempi, sitä paremmin pysyy pystyssä :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa OklaMokla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2542 : 28.10.11 - klo: 14.46 »
Paitsi kiihdyttäessä hytti voi olla hieman takakenossa.

Missäs ton pikkubajan bensatankki on?
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Poissa TYR RC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2543 : 28.10.11 - klo: 17.58 »
Missäs ton pikkubajan bensatankki on?
Se on tainnut unohtua tuohon sängylle..? Toiseksi alimmaisessa kuvassa... Lyhyt on auto ja niin  on kierroskin mitä sillä pääsee ajamaan ilman tankkia.  :wink:
« Viimeksi muokattu: 28.10.11 - klo: 19.20 kirjoittanut TYR RC »

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2544 : 28.10.11 - klo: 18.16 »
Tarkoituksena hommata Baja 5BSS kit. Käykö sarjan mukana tuleva ohjausservo kaasu/jarruservoksi, jos hommaan ohjaukseen järeämmän servon heti alkuun?
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2545 : 28.10.11 - klo: 20.00 »
Ei heittämällä, on sen verta leveämpi.

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2546 : 28.10.11 - klo: 20.13 »
Jokaisen bajamiehen pitäs tälläset killuttimet laittaa auton takaosaan :laugh:
http://www.baja-land.de/epages/61655287.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61655287/Products/R04-20/SubProducts/R04-20

Poissa baja-mies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2547 : 28.10.11 - klo: 20.24 »
Jokaisen bajamiehen pitäs tälläset killuttimet laittaa auton takaosaan :laugh:
http://www.baja-land.de/epages/61655287.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61655287/Products/R04-20/SubProducts/R04-20

öö..mikä toi on?!  :grin: :grin:  :huh: :huh:
sevverra härskiltä näytti et piti sulkee heti kun tuli näkyvii  :laugh:
baja 5B orkkis 23cc + tehoputki ja sitäpaitsi tänään on pastirol-päivä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2548 : 28.10.11 - klo: 20.27 »
Kas, hinta noussut sitten viime kerran kun tommosia ostin.

Sittenhän noita myydään oikeisiinkin autoihin sopivamman kokoisena.
/ Jere Siirilä

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2549 : 28.10.11 - klo: 20.37 »
Pitäsköhän ostaa molempiin autoihin.
Onneksi ei ihan "torttuja" myydä kuitenkaan... :laugh: