Kirjoittaja Aihe: Taka-auraus  (Luettu 988 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Taka-auraus
« : 14.08.06 - klo: 22.05 »
Haluisko joku kertoo sopivan perusteellisesti krossareiden taka-aurauksen vaikutuksesta? Eiks isompi aurauskulma rauhoita, ja paranna pitoa mutkasta kiihdytettäessä? Eli puskee helpommin. Mites toi, ku esim. Xrayn setuppiohjeessa (alkup. kasausohjeen perässä) luki, että pienemmällä kulmalla auto on kuitenkin parempi hallita, jos luisuu? Sekin tuli mieleen, että käyttääkö semmoset kuskit, kenen ajotyylin luisu enemmän kuuluu, juuri vähempää taka-aurausta?
Saa laittaa linkkejäkin aiheesta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Taka-auraus
« Vastaus #1 : 14.08.06 - klo: 22.18 »
Tuo on hieman monimuotoinen asia.

Itse tykkään käyttää mahdollisimman vähän aurausta.
Suurempi auraus tekee perästä hankalan hallittavan kun pito katoaa.
Eli suurella aurauksella pidon herpaannuttua perä lähtee erittäin äkisti alta ja sitä on vaikea saada nätisti haltuun.
Myös röykkyisellä alustalla suurempi auraus saa perän tökkäämään ja hyppäämään arvaamattomammin kuin pienemmällä aurauksella.

Kaikkeen tuohon taas voidaan vaikuttaa niin monella muullakin asialla että aivan tyhjentävää vastausta on vaikea antaa.

Autoissa on säätöjä niin paljon joiden erilaiset kombinaatiot vaikuttavat erilaisilla pidoilla eritavalla, joten kaikki nämä ovat ratakohtaisia.