Kirjoittaja Aihe: Ongelmii konees  (Luettu 2935 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Ongelmii konees
« : 27.01.03 - klo: 18.38 »
Mulla on kyoshon ready-set auto siinä oleva   cx12 kone kone sammuilee alvariinsa
voisko joku auttaa:cry:[/i][/b]
Xray

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ongelmii konees
« Vastaus #1 : 27.01.03 - klo: 19.28 »
miten se sammuu? kun painat kaasua vai eikö se pysy tyhjäkäynnillä vai miten? pääseekö voimansiirto pyörimään vapaasti?

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Ongelmii konees
« Vastaus #2 : 27.01.03 - klo: 20.22 »
Ongelma voi olla monia mulla oli ihan samoja ongelmia alussa...Elikkä öö milläs pitäd seos ruuvia ja onko trimmit kunnossa eli tyhjä käynnillä kurkku noi 1mm auki ja ku pistät limpun pohjaan niin aukeeko kurkku kokonaan? Ja muistathan aina kun pistät koneen päälle niin eka annat käydä noin 3-5sek tyhj.käynnillä ja sitten limppu pohjaan vähäks aikaan niin se mulla ainakin rupes toimii silleen että se ei enään sammuile! :wink:
täysii

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ongelmii konees
« Vastaus #3 : 27.01.03 - klo: 21.03 »
ja vaikka tuolla nyt ei niin kylmä ole niin kannattaa lämmittää kone hiustenkuivaajalla, lähtee paljon helpommin käyntiin :) mulla lähti tuolla tavalla viime talvena -15 pakkasissa ihan hyvin ja osatkin kesti, ja moottorilla ei ollu tuuletinta niin pysyi tarpeksi lämpimänä :) mutta juu, ei mullakaan oikein halunnut GS15r pysyä käynnissä alussa, mulla oli liian rikkaalla seos niin se tyssäs aina siihen jos paino liian nopeasti kaasua.. kummasti se sit alkoi käymään kun perehtyi moottorin tuunaamiseen jonkin verran :)

Poissa jarva

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ongelmii konees
« Vastaus #4 : 27.01.03 - klo: 21.04 »
hmm! Voisiko olla että motti saa liikaa ilmaa? Tai liikaa bensaa mutta se on epätodennäköistä koska ei kovin herkästi sammu vaikka saa liikaa bensaa kunhan ilmaa on tarjolla, mutta tällöin lämmöt nousevat.  Eli tarkista että kaasarin liuska ei ole auki tyhjä käynnillä kun noin 1mm mutta katso myös että bensan tulon säännöstely ruuvi on auku riittävästi, eli en nyt tarkiota ruuvia jolla säädetään seos vaan ruuvi joka on poikittain kaasarin päädyssä.

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Ongelmii konees
« Vastaus #5 : 29.01.03 - klo: 08.13 »
No se todella riippuu miten se sammuu, vois olla "hieman" helpompi selittää, esim. sammuuko baanalla? sammuuko vähän ajanppäästä kun olet käynnistänyt? vai mitä?

No oleisin syy siihen varmaan vois olla että moottori tukehtuu koska saa liikaa bensaa, ja kuuluu semmonen epämääräinen ääni moottorista, samanlainen kun lähdet kaasu pohjassa lämmittämättä konetta baanalle = kone meinaa siis sammua ja pitää ajaa hiljempaa!

Noh, kyseessä voi myös olla, että moottori saa liian vähän bensaa ja sammuu. Tarkista paljon sulla on kaasari auki, koita, paljon se myös aukeaa kaasu pohjassa ja tietenkin jarrulla, jos  pitäs olla semmonen vähän alle millin, jos kaasari menee kokonaann kiinni, niin pitää säätää vähän trimmiä tai liuskaa/vipua johon tulee servolta työntö tanko, siellä kaasarin toisessa päässä on semmonen mutteri, joka aukaistaan ja säädetään eteenpäin, jos siis tuo kaari menee kiinni, sitten taas kiristät mutterin, ja koitat uudelleen että meneekö se kiinni.

Minun mielestäni tuo GX12-cr kone oli vähän ihmeellinen ja hankala, tuolla uudella koneella GS15r kaikki homma sujuu paremmin, sisäänajo oli vaan vaikea, koska moottorin säätö nippeleitä ei viellä osannut käyttää ja näprätä, mutta nyt kaikki sujuu hyvin, ja autokin on jo mynnissä!

tossa GX12-cr moottorissahan ei ole sitä bensansäännöstely ruuvia, mutta on siinä säätöneula ja muut joilla pystyy tehdä suunnilleen smat asiat. tiedoksi jarvallekkin.  :mrgreen:

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Ongelmii konees
« Vastaus #6 : 12.02.03 - klo: 21.50 »
Itsellä on myöskin noita käymis/käynnistämisongelmia gs15r moottorissa, mutta olen nyt vasta ajanut litran suunnilleen ja näin olle sisäänajo vasta tehty. Ajoin sen 10% nitrolla, mutta nyt odottaa 16%nitro seos, niin se vois käydä paremmin sillä...

Mika R

  • Vieras
Ongelmii konees
« Vastaus #7 : 13.02.03 - klo: 10.15 »
minusta ei 10% vs 16% ei ollut kovin suurta eroa, joten älä odota liikoja. tosin voi se hitusen verran paremmin käydä, mutta säädöt pitää olla yhtälailla kohdallaan

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ongelmii konees
« Vastaus #8 : 13.02.03 - klo: 10.32 »
mulla taas kävi vallan erinomaisesti GS15r kunhan opin sitä säätämään :) tosin kun nitrot on seissy sen yhdeksän kuukautta mitä ne nyt on niin ei voi odottaa että se kävis kovin hyvin... ensimmäiset kolme kuukautta meni koska oli auto rikki ja 5kuukautta meni sairaalassa/kuntoutuksessa ja nyt ajan enemmän sähköautoilla..

Poissa cgarf

  • Tulokas
    • Profiili
Ongelmii konees
« Vastaus #9 : 14.06.03 - klo: 13.01 »
Jooh...ois semmonen ongelma, kun ostin inferno mp 7.5 sport mallin polttiksen ja aloin ajamaan konetta sisään tein kaikki mitä ohjeissa (ohje asetukset) sanottiin plus kaverina oli henkilö jolla on jonkin verran kokemusta rc-autoista...auto käynnistyi nätisti 4 kertaa ajoin sita tyhjäkäynnillä ja sammutin aina kun alkoi käsituntumalla olemaan liian lämmin. Tämän viimeisen kerran kun aloitin käynnistämään autoa se ei startannut...tuntuu kuin mäntä jumittaisi kanteen...käytin tulpan pois ja vedin turhat polttoaineet pois...tarkistin tulpan toimii, ja bensaa tulee koneeseen...ei käynnisty edelleenkään. Mikähän voisi olla vikana...kenties uutuuden jäykkyyttä vai... :?:

yaaayyss toimimaan sain...pitivaan pyöräyttää mäntä jumikohdan yli ja eiku käyntiin...nyt vaan tuli semmonen et ku käyntiin saa niin pitää oottaa 0,5h et lahtee seuraavan kerran...oisko liian rikkaalla vai  :?:
Jos ei toimi niin laitetaan toimimaan...=)

Poissa Bullit

  • Tulokas
    • Profiili
Ongelmii konees
« Vastaus #10 : 18.06.03 - klo: 17.03 »
Morjes!

Mulla TTR DT-10, jossa Pro 15BXSP motti. Ongelma on että kylmänä kone käy hyvin, mutta lämmitettynä kone ei ota kierroksia. Koneen saa käyntiin lämpimänä vain kaasu pohjassa ja silloinkin täytyy vedellä tosissaan.

Koneen olen säätänyt lämpimänä ja ei pitäisi käydä liian rikkaalla. Tippatestillä katsoin, että kone ei käy liian kuumana.

Ilmeisesti tulppa on loppu. Ajelin sillä sisäänajonkin. Mutta kysymykseni kuuluukin minkä tulpan laitan tohon? ja minkä merkkisen?

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Ongelmii konees
« Vastaus #11 : 19.06.03 - klo: 23.27 »
moro bullit
ookko ihan varma että toi sun konees ei ole väljä katos kun yleisimmin koneissa on messinkinen sylinteriputki ja alumiininen mäntä sylinteriputki leviää alumäntää enemmän kun se on lämpöinen. silloin männän ja sylinterin väliin jää välys ja koneessa ei ole enään puristuksia. :)

Tsekkaa pienosmalli 7/00 sivu 52 :mrgreen:  :mrgreen:
Xray

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Ongelmii konees
« Vastaus #12 : 19.06.03 - klo: 23.31 »
Bullit kuinka vanha koneesi on? Jos on vanha voi olla väljä
Jos on uusi epäilen tuota tulppavikaa :wink:
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa Bullit

  • Tulokas
    • Profiili
Ongelmii konees
« Vastaus #13 : 20.06.03 - klo: 00.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuning girl"
Bullit kuinka vanha koneesi on? Jos on vanha voi olla väljä
Jos on uusi epäilen tuota tulppavikaa :wink:


Kone ei ole kovin vanha n. 4 litraa ajettu. Olen ajellu aikas rikkaalla ja en ole kauheemmin vedätelly.

Oiskohan joku O.S:n A5-A6 tulppa hyvä?

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Ongelmii konees
« Vastaus #14 : 20.06.03 - klo: 21.57 »
Kokeile nyt vaikaa A5:tosta!
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx