No se todella riippuu miten se sammuu, vois olla "hieman" helpompi selittää, esim. sammuuko baanalla? sammuuko vähän ajanppäästä kun olet käynnistänyt? vai mitä?
No oleisin syy siihen varmaan vois olla että moottori tukehtuu koska saa liikaa bensaa, ja kuuluu semmonen epämääräinen ääni moottorista, samanlainen kun lähdet kaasu pohjassa lämmittämättä konetta baanalle = kone meinaa siis sammua ja pitää ajaa hiljempaa!
Noh, kyseessä voi myös olla, että moottori saa liian vähän bensaa ja sammuu. Tarkista paljon sulla on kaasari auki, koita, paljon se myös aukeaa kaasu pohjassa ja tietenkin jarrulla, jos pitäs olla semmonen vähän alle millin, jos kaasari menee kokonaann kiinni, niin pitää säätää vähän trimmiä tai liuskaa/vipua johon tulee servolta työntö tanko, siellä kaasarin toisessa päässä on semmonen mutteri, joka aukaistaan ja säädetään eteenpäin, jos siis tuo kaari menee kiinni, sitten taas kiristät mutterin, ja koitat uudelleen että meneekö se kiinni.
Minun mielestäni tuo GX12-cr kone oli vähän ihmeellinen ja hankala, tuolla uudella koneella GS15r kaikki homma sujuu paremmin, sisäänajo oli vaan vaikea, koska moottorin säätö nippeleitä ei viellä osannut käyttää ja näprätä, mutta nyt kaikki sujuu hyvin, ja autokin on jo mynnissä!
tossa GX12-cr moottorissahan ei ole sitä bensansäännöstely ruuvia, mutta on siinä säätöneula ja muut joilla pystyy tehdä suunnilleen smat asiat. tiedoksi jarvallekkin. :mrgreen: