Kaikkien kommervenkkeien jälkeen Saksasta saapui Lehnerin 1920/6 moottori E-Maxxiin (850W), tosin siitäkin saa "kiusattua" 12 kennolla liki 1100W (Tosin hyötysuhde vähän kärsii)!
Tuossa moottorissa onkin jo käsittämättömän hyvä hyötysuhde, 94% (Tosin hintaakin 180€)!
Lehner ilmoittaa koko "ketjun" (Säädin + moottori) hyötysuhteeksi 90%, jotenka paljon ei "harakoille" hukkalämpönä enään siirry.
Saas nähdä kuinka korkealle hyötysuhteelle päästään tulevaisuudessa, tuntuu että nyt jo ollaan rajoilla, sekä harjattomien säätimissä että moottoreissa.
Suraavat kehitys "varat" täytyneekin löytyä autojen vierintävastusken pienentämisestä (Myös voimansiirron) ja akkuteknologiasta (NiCd ja NiMh akuthan "tuhlaa" energiaa suuremmilla kuormilla lämmöksi, toisin kuin LiPot esim joiden lämpiäminen on minimaalllista).
Niin ja tämäkin mottori on "alle" 540 kokoinen (Tarkkaan ottaen 44mm kannu).