Päävalikko

mistä hiilettömissä tunnistaa..

Aloittaja 4wdkanootti, 20.09.06 - klo: 22.14

4wdkanootti

mistä tunnistaa, kummassa on vika, kone suli vai nopari menoillaan?
pitäen autoa ilmassa pyörittää konetta,  pitämättä kierroksia kun 5-10 sekkaa, sitten alkaa kuulostaa siltä kun virta ei riittäs (24amppeeria kiinni ,384A piikkisieto lipokasalla), eli keskikaasu katoaa ja on vain "täyskaasu"kiihdytys ja pätkäsy..vaikka kaasua yrittäs pitää vajaana

sitten voiman saanti katkeaa ja pyörät jää hiljalleen rullaamaan alas pysähdyksiin asti.
kolme johtoa koneelle kuumenee niin että liittimien sukat sulaa
kone myös. nopari tulee hivenen perässä kuumaksi. senkin sukka vetäytyy hiljalleen. ohjelmointi ei auttanut.
Ja tekee samaa irrotettuna autosta

BK12020 & warrior 20 L 8 kone
ja molemmilla puhaltimet.
ohjausvirta kokeiltu irtoakuilla/irto-becillä/sisäisellä becillä

Vika alkoi kun etudiffi poxahti jumiin täyskaasukiihdytyksessä 22,2 voltilla kokeilu-ajossa (silloin akut oli sarjassa ja sai siis 128 amp piikkii/96 jatkuvaa) Kn diffi oli roiskinut hampaat seinille ja voimansiirto oli (2-vetonen) vapaa ajoon taas auto ei jaksanut mennä. muuttelin piuhaniput rinnankytkentään muttei auttanut..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

SlidSlide

AI hemmetti! Ei muuta voi sanoa. Toivotaan ettei nopari oo menny. Kai kaikki noparin johdot on koneessa kiinni (myös ne 3 toisen piirilevyn johtoa)?

Jetman

Luultavasti nopari on entinen, eipä noissa koneissa ole paljon rikki mentävää.
Traxxas Rustler & Mamba Max ESC, 7700 KV

Jabe

jos johdot lämpee niin paljon että kutistesukat sulaa, niin siellä kulkee aikas paljon virtaa sillon, ettei vaan olis moottorissa oikosulkua, tai johdoissa tai jossaan liitoksessa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

tapsa92

- Tapsa

bluebeetle

Veikkaisin noparia tai moottoria.... hehheh sori... Jostain toinen nopari tai moottori lainaan ja testaamaan vaan.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

4wdkanootti

paljonko yleensä "warrior 20L8"-koneen
langoissa kuuluisi olla resistanssi?
mulla näyttää kylmänä 0,4 ohmia
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

4wdkanootti

enkö voikkin ilmassa vapaasti pyörivänä testata noparin myös sellasella koneella jossa olisi anturipiuhat? (sphere)
ei se virtaa varmaa ime sillon kaameesti...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Catiska

Mikäpä estää. Näissä uudemmissa tyypeissä, missä ei ole noita erillisiä anturipiuhoja, säädin haistelee moottorin asennon "lepovuoroisen" vaihepiuhan kautta. Ei ne asentoanturit haittaa siellä mosan sisällä mitään.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

4wdkanootti

nonii. koneen uusiminen riitti ja nopari on ehjä.
Sitte pitäs nähdä tekosensa, eli purkaa toi edelinen kone.
akselista työntämällä ei aukee! (akseli vain työntyy toisesta päästä ulos)
Seuraava kykymys onkin:
Miten BK:n Wanderer 20+L08 avataan?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2