Mulla on jo noita rinnankytkettyjä akkuja jo aika monta ja niilläkin nopeus riittää oikein mainiosti. Kunhan meinasin yhden 2S:n tehdä testikäyttöön, mutta taidan pysyä vaan noissa 2P akuissa ettei tarvitse ruveta uusimaan vakiosähköjä. Lipon tuoma parempi kiihtyvyys ja todella pitkä ajoaika ovat ihan mukavia "kaupanpäällisiä", vaikka ei niitä etukäteen osannut odottaa, koska nimellisjännite on kuitenkin pienempi kuin vakio nimhissä.
Silloin kun aloin ajelemaan lipoakuilla, vaihdoin molemmista autoistani kaikki johdot 20awg silikonijohdoiksi, akkuliittimet micro-deanseiksi ja jätin turhan moottoriliittimen pois välistä. Ei johtopäivityksellä mitään ihmeitä tee, mutta onpahan vähän karsittu turhia häviöitä pois välistä. Vakiot 24awg johdot vaikuttavat naurettavan ohuilta kun vertaa esim. 20awg kokoiseen.
Oletteko muuten kokeilleet paljonko vakioakun jännite notkahtaa kun sitä kuormittaa esim. 1A virralla? Omat 2 vakioakkua ovat jo niin vanhoja että eivät ole ihan vertailukelpoisia uuden kanssa, mutta niitten kanssa kun testaa niin ei tarvitse ihmetellä miksi 3.7V lipo on niin paljon tehokkaampi.