Kirjoittaja Aihe: Hong Nor X1-CRT Truggy  (Luettu 210664 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #630 : 12.10.08 - klo: 21.25 »
Yleensä noissa vehkeissä riittää kun vaihtaa 14t kellon originaalin tilalle. 13t on .21 koneelle yleensä passeli, ne kun kiertää ilosemmin ylhäältä ja 14t pääsee paremmin hyödyntämään ison koneen vääntöä. 18 on ainakin ihan liian iso enkä tiedä miten sen kokoisen kanssa mahtuuko kone enää edes paikalleen / saatko ratasvälyksen enää säädettyä.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #631 : 13.10.08 - klo: 21.50 »
Jepulis. Tilailin honkkarin punaiset alu kytkinpalat ja 15t kellon. Katsotaan miten kestää ja liikkuu.

Orkkis kytkinpalat olivat muovia? Tai jotain pehmeätä mustaa ainetta, aivan loppuun kuluneet, jäljellä oli lähinnä jouset. Ja laakerista vierähtivät kuulat ulos kun ensimmäisen ruuvin avasin.

Onko-kukaan-ikinä ajatellut laittaa 2 vaihteista laatikkoa truggyyn? Mitä tapahtuu jos tälläisen sovittaa autoon?
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #632 : 13.10.08 - klo: 22.35 »
en tiedä ei ehkä nyt tuohon liittyen enkä mistään tälläistä vastausta haulla löytänyt.. niin kuinka tuon moottorin etulaakerin saa poistettua kun tuo vaihto olisi ajankohtainen, se tuskin tippuu sieltä itestään pois kun on irroittanut vauhtipyörän jne :huh: Itsellä siis tuo x1x-cr rtr moottotilla eli force 28.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #633 : 13.10.08 - klo: 22.41 »
Paras konsti on laakerin vaihtotyökalu, jos käyt esim. Garagessa asioimassa, niin nappaa lohko mukaan, sieltä löytyy työkalu. Kotikonstein lohko nenälleen hellalle ja laakeri kopauttamalla ulos.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #634 : 13.10.08 - klo: 22.44 »
oukei tänks
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #635 : 13.10.08 - klo: 22.45 »
Kuinkas tuo moottorin laakerin vikaantuminen todetaan? Kuulat tulevat ulos?

Itsellä ei ole tuota tullut ikinä vaihdettua edes lennokkihommissa.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #636 : 13.10.08 - klo: 22.54 »
Jos koneesi kiertää 30k kierrosta minuutissa, ja sieltä pakenee kuulat, niin sille myllylle voit sanoa heihei, useimmiten ensimmäinen oire on koneen säätöjen seilaaminen ja soppavuoto etulaakerista. Etulaakerin vaihto parin gallonan välein on ihan fiksu idea. (Laakeri n.10e vs kone 250e)

Ja laakerista vierähtivät kuulat ulos kun ensimmäisen ruuvin avasin.

Tämän takia kytkinlaakereita (1-2e) olisi hyvä vaihtaa litran parin välein, ettei korkkaa ajossa rattaat (30-50e).

Takalaakeri usein menee pyttysatsin eliniän.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #637 : 13.10.08 - klo: 23.22 »
Jos koneesi kiertää 30k kierrosta minuutissa, ja sieltä pakenee kuulat, niin sille myllylle voit sanoa heihei, useimmiten ensimmäinen oire on koneen säätöjen seilaaminen ja soppavuoto etulaakerista. Etulaakerin vaihto parin gallonan välein on ihan fiksu idea. (Laakeri n.10e vs kone 250e)

Hyvä tietää!

Lennokin nokkalaakeri ainakin vuotaa kuin seula  :roll:

Edit. Takaisin aiheeseen, aiheuttaa vaikeutta löytyää (ofna) force .32 motin ohjetta netistä, tietääkö joku/vetääkö hatusta tuon nokkalaakerin koon?
« Viimeksi muokattu: 13.10.08 - klo: 23.34 kirjoittanut pukki81 »
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #638 : 14.10.08 - klo: 20.28 »
Takaisin aiheeseen, aiheuttaa vaikeutta löytyää (ofna) force .32 motin ohjetta netistä, tietääkö joku/vetääkö hatusta tuon nokkalaakerin koon?


Ai, olit cheapo ja ostit kärryn modelsport.co.uk:sta?
Tuo .32 kone ei kuulu paikallisen maahantuojan mallistoon, joten jos google (ofna / force sivut) ei auta, niin sitten nykäse (enkelsmanni) myyjää hihasta.


 :roll:
« Viimeksi muokattu: 14.10.08 - klo: 20.31 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #639 : 14.10.08 - klo: 21.13 »
Takaisin aiheeseen, aiheuttaa vaikeutta löytyää (ofna) force .32 motin ohjetta netistä, tietääkö joku/vetääkö hatusta tuon nokkalaakerin koon?


Ai, olit cheapo ja ostit kärryn modelsport.co.uk:sta?
Tuo .32 kone ei kuulu paikallisen maahantuojan mallistoon, joten jos google (ofna / force sivut) ei auta, niin sitten nykäse (enkelsmanni) myyjää hihasta.


 :roll:

Briteistä kyllä, mutta eri kaupasta.

Täytyy kysellä sieltä tai mittailla laakeria kun vaihto tulee ajankohtaiseksi.

HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #640 : 14.10.08 - klo: 22.00 »
tänään kattelin omia laakereitani niin kytkinkellossa olevat laakerit on vielä hyvässä kunnossa mutta vauhtipyörän takana olevaa laakeria en voinut tarkistaa koska en tiedä miten kytkin palat vai mitkä ne nyt onkaan niin saa pois vauhtipyörän edestä? voisiko joku jelppiä?? :huh:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #641 : 14.10.08 - klo: 23.14 »
Kytkinpalat jousineen (se mitä oli jäljellä) lähtivät pihdeillä vetämällä. Mutta vauhtipyörää en osannut irroittaa.

Aika hommahan tuon nokkalaakerin vaihtamisessa on, jos pitää koko moottori purkaa osiin. Ja sitten pitäisi vielä osata laittaa kokoon.

Eikös tuola motin sisälle ole 3 laakeria? Eikö nämä muut laakerit ota itteensä jos koneen lämmittää 250 asteiseksi uunissa, eli kaikki 3 pitäisi vaihtaa.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #642 : 14.10.08 - klo: 23.29 »
Tätä sivustoa ei varmaan voi liikaa mainostaa...
Ari-Pekan RC-sivut
Liikaa Kyoshoja

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #643 : 15.10.08 - klo: 00.09 »
Itse kans tämmösen triidin rustasin joskus aikani kuluksi: http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=7359.html Jos siitä olisi tuon moottorin kanssa räppäämiseen jotain tipsiä...

Ja mitä tulee tuohon motin kuumentamiseen, kun siellä tosiaan on kaksi laakeria, joista toinen halutaan vaihtaa... sanoinko jo, että laakerityökalu on ykkösoptio vaihtohommassa, silloin ei tarvitse kuumuudelle altistaa sitä toista. Ja kuten kirjoitin, niin itse tekisin homman liedellä, en uunissa, etulaakeri hellaa vasten ja kuumaksi, eipähän lämpene takalaakeri ihan niin paljon toivottavasti.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #644 : 15.10.08 - klo: 15.44 »
no jo on homma! :shocked: sitten kun ton koneen lämmittää hellalla niin tippuuko ne laakerit sieltä sisältä vai miksi lämmitys?
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #645 : 15.10.08 - klo: 17.43 »
Luulisi tuon olevan lämpölaajenemisen vaikutusta.

Tänään heitin 14t kytkinkellon (tuuletettu) ja HN punaiset alu-kytkinpalat koneeseen ja kyllä on puhtia koneessa.

Ihan hyvin suttaa .32 motilla ja 14t kellolla, voisi ehkä kokeilla isompaakin.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #646 : 21.10.08 - klo: 00.00 »
Mitäs iskariöljyjä isännät on käyttänyt syksyn kylmillä?

Lunttasin jamminproductsista että suosittelevat käytettävän 18c lämmössä 45-35w (etu-taka) öljyjä. Laitammeko vielä pehmeämmät öljyt?

Iskareina siis 16 bb.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa - JP -

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #647 : 24.10.08 - klo: 09.03 »
Mitä tulppia ootte käyttäny noissa .32 moteissa? Siis 25% aineilla.
HongNor X1X CRT, Kyosho Inferno MP6, GS.21GS.21R, GS.21RR,O.S V-Spec, Force .32

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #648 : 24.10.08 - klo: 10.49 »
.32:ssa tuntuu toimivan ainoastaan os a3. 16% aineella. 25%:kin löytyy mutta ei ole ehtinyt kokeilemaan.

Edit. Tänään tuo taas todettiin, auto hyvissä säädöissä, Rb 5 tulppa koneeseen ja käyntiin starttiboksilla. Auto käy hyvin mutta kun hehkun irrottaa niin sammuu kuin seinään. Ja tämä siis lämpöisessä autotallissa.
« Viimeksi muokattu: 25.10.08 - klo: 00.45 kirjoittanut pukki81 »
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #649 : 25.10.08 - klo: 00.07 »
moi. minkälainen auto on niiku  osan saanti ym  tekniikkaha on miltein sama ku hyper st?  iskarit on paremmat ainekin?? kertokaa mulle vähä tosta autosta

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #650 : 25.10.08 - klo: 00.47 »
Hyvin samaltahan nuo näyttävät.

Mutta hommaa ihmeessä crt rakennussarja, rtr autoon joutuu kuitenkin ostamaan noita cnc osia sen verta että hintaero katoaa, tai rtr auto tulee kalliimmaksi.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #651 : 25.10.08 - klo: 00.49 »
esim cnc osaa pitää päivittää? 

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #652 : 25.10.08 - klo: 22.43 »
moi. eiks toho honkkarii saa torsen keski diffin? tartteeko muuta päivittää ku vaihtaa ton torsen diffin ja mitä kaikkee kannattaa päivittää toho rtr versioon??

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #653 : 25.10.08 - klo: 22.52 »
Ei saa, ellet vaihda 10t kytkinkelloa tai X2-crt perärattaita.
/ Jere Siirilä

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #654 : 25.10.08 - klo: 22.54 »
ok.. kerro mulle lisää autosta onko hyvä ym.. ku tänään tuli semmonen auto mulle ihan uusi:D

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #655 : 26.10.08 - klo: 13.36 »
No eikös se selviä kokeilemalla että onko hyvä jos auto kerran löytyy.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #656 : 26.10.08 - klo: 13.44 »
moi. eiks toho honkkarii saa torsen keski diffin? tartteeko muuta päivittää ku vaihtaa ton torsen diffin ja mitä kaikkee kannattaa päivittää toho rtr versioon??

Cnc rungonjäykistin ja aurauspala taakse.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #657 : 26.10.08 - klo: 15.35 »
ja etu alatukivarsien takimmainen kiinnike, se rtr muovinen ei kestä.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #658 : 05.11.08 - klo: 19.04 »
moi! miten ootte saanu tän auton rtr setin mukana tulleen koneen vauhtipyörän edestä pois? sen mustan mötikän, joka on kytkin palojen välissä siis kone on force.28.., help me!?
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« Vastaus #659 : 05.11.08 - klo: 19.47 »
Vauhtipyörän mutterin? Ensin palat täytyy irroitella ja sitten sopivalla avaimella samalla vauhtipyörästä kiinni pitäen se kiertyy auki.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.