Kirjoittaja Aihe: Hong Nor X1-CR FT  (Luettu 48409 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #150 : 01.05.08 - klo: 22.46 »
Lainaus
X1X-CR ei itse paljon torsenia kaipaa, kääntyy muutenkin

nii alkaa vaan ajaan kulmikkaamin ja väärii linjoja kun kääntyy nii paljon. haha*

tein tänään vähän rengas testiä ja tulin siihen tulokseen et heitän kaikki paitsi PROLINET roskii.

edit: *siis mää alan, sopii se varmaan tietynlaisiin olosuhteisiin.
« Viimeksi muokattu: 01.05.08 - klo: 22.58 kirjoittanut -PM- »
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #151 : 02.05.08 - klo: 09.01 »

tein tänään vähän rengas testiä ja tulin siihen tulokseen et heitän kaikki paitsi PROLINET roskii.


Mitkä munkit oli testissä? Näkyikö kellossa eroja?

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #152 : 02.05.08 - klo: 12.05 »
DLD, GRP grip, Proline bowtie ja crimefighter, crimet leikattuna on parhaat tällähetkellä.
« Viimeksi muokattu: 05.05.08 - klo: 23.03 kirjoittanut -PM- »
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #153 : 04.06.08 - klo: 00.11 »
Tänään otettiin ensimmäiset testit uudella autolla ja moottorilla Turun radalla.
 
Auto oli muuten paketti säädöillä, lukuunottamatta muutamia muutoksia ja osia.
Kone toimi loistavasti ja potkua on yllinkyllin, varma toiminen ja nopea.
 
Auto kääntyy todella hyvin mutkaan ja on nopea ajaa, ohjausta joudun varmaan rajoittamaan Tampereelle, sen verran hyvin kääntyy  :azn: 
Rata oli todella röykkyinen, mutta auto eteni nopeasti ja vakaasti, oli muutenkin todella helppo ajaa heti ensimmäisistä kierroksista asti.
 
Luottavin mielin voi Tampereelle lähteä kisaamaan  :cool: 
 
Tässä vähän setuppia mikä oli tänään:
 
Diffit: 3-5-3
Iskarit: 6x1.4 40wt edessä ja takana 30wt jousina vakiojouset.
Takana musta vakaaja, edessä nikkelinvärinen. 
Iskarit edessä toisteks uloin ja takana myös, alapäässä sisällä.
Maavara 30mm.
Takalinkki keskellä alu hubissa, laitan kyllä uloimpaan seuraavan kerran kun ajan turussa, takapää luisti pikkasen liikaa kun oli keskellä mutta oli kuitenkin hyvä ajaa noinkin.
 
Seuraavalle kerralle muutan todennäköisesti autoa turun radalle vain, että vaihdan takalinkin ulos ja valkoiset jouset iskareihin.
 
-Sami


Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #154 : 28.06.08 - klo: 22.59 »
Nyt alkaa kiesi saamaan lopullista muotoaan, vielä täytyypi persaus pulttaa kiinni ja viimmeistellä kori.
Pitää jotain jättää kotiutumisen jälkeenkin näprättäväksi ja sitten toivottavasti säät suosii, että pääsee Lavankoon koeajoille, innolla odottelen.



Lazy paintjobs  :grin:

Setupit:
4-5-3
6x 1.4mm f/r
edessä ylempi toisiks sisin, takana toisiks uloin,
takalinkki täyspitkänä, sisältä keskimmäinen reikä
wheelbase on keskellä

Muut kulmat vedetään perstuntumalla sit ku auto on valmis ja katellaan mihin siitä lähetään muuttelemaan.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #155 : 07.07.08 - klo: 00.13 »
Noniin, ensityypit päästiin tänään ottamaan, vaikka olikin säätiedotteessa pisko. Välillä pari pisaraa heittikin,
mutta ei ikävä kyllä edes riittänyt sitomaan pölyä radan pinnasta.  :tongue:

Seputtia löin parin ekan tankin jälkeen uusiksi, iskarit ylhäältä keskelle f/r, 45-35 öljyt, 'metalli'jouset
Autokin rupeaa notkistumaan liitoksistaan, kun hieman saa metriä alle.

Tulevan viikendin kisasta odottelisin melko tiukkaa, rataa kun tuntuu olevan suht vaivaton nykytilassa kiertää ilman jatkuvaa kaatamista.

Erittäin hyvillä fiiliksillä eteenpäin.
Nyt moottoriin uus etulaakeri, hieman rengastäydennyksiä ja sitten viimmehetken reenit.  :grin:

(PS. Hauskaa palvelusta tänään hajoamisensa aloittaville.)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #156 : 10.08.08 - klo: 13.46 »
Moi, minä olen juuri ostamassa tutultani noin gallonan ajettua Hongnor X1-CR FT Garage edition autoa jossa on koneena O.S .21 V-Spec,futaba 3PM 2.4GHz radiot, 9452 servo ohjauksessa ja 3050 servo kaasulla ja erittäin hyväkuntoinen,noin 3-4kk vanha.
Olisin tiedustellut että mitä teidän mielestä olisitte tuollasesta paketista valmis maksamaan jos olisitte hankkimassa??

Poissa Snagge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #157 : 10.08.08 - klo: 21.37 »
Niin itsekkin olen ajatellut tuon HongNorin hankkimista. Vaikuttaa ihan hyvältä merkiltäkin. Muutenkin kun olen ajatellut ostaa kunnollista Buggy polttista. Muuten minkälaisia ilmanpuhdistimia käytätte ja miten paksua ilmanpuhdistin öljyä ja entäpä käyttääkö kukaan After Run Oilia? :laugh:
Os, Kyosho, gws ja great planes

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #158 : 10.08.08 - klo: 22.34 »
HN vakio ilmanputsari on hyvä, siihen valmiiksi öljyttyjä putsareita.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Snagge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #159 : 10.08.08 - klo: 23.19 »
Sselvä... Kiitos avusta.  :afro:
Os, Kyosho, gws ja great planes

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #160 : 11.08.08 - klo: 08.58 »
After run oilia ei nyky polttoaineilla kukaan enää laittele ajokauden aikana varsinkin kun säilyttää autoaan lämmitetyssä tilassa. Ajokauden jälkeen kannattaa koneeseen laittaa sitten "varastointiöljyt". Ajaminen lopetetaan aina ajamalla tankki kokonaan tyhjäksi.

Käytetyn ostossa kohtuu hyvä nyrkkisääntö on olla maksamatta yli puolta hankintahinnasta. Siihen pitää olla perustelu miksi maksaa enempää.

Poissa Snagge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #161 : 11.08.08 - klo: 09.54 »
Jep, mutta auttaahan se Afteri vähäsen. :afro:
Os, Kyosho, gws ja great planes

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #162 : 11.08.08 - klo: 09.56 »
Millä lailla?
Flying Calacucco

Poissa Snagge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #163 : 11.08.08 - klo: 16.02 »
Siis siinähän on öljyä. Se ölyää koneen hyvin, mutta kaikissa polttoaineissa sitä ei tarvitse, jos niiden öljypitoisuus  on suuri. NitroMetaanihan haihtuu nopiasti sielä männän päältä pois niissä poltto aineissa ja sinne ei jää muuta kuin Kiiltävä öljy pinta. :p
Os, Kyosho, gws ja great planes

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #164 : 11.08.08 - klo: 23.00 »
No niin,siinä se nyt on,iskän uusi lelu :grin:
Nyt vain odotellaan,että V-Spec tulee laakerin vaihdosta ja eikun urku auki :grin:

Poissa markus11

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #165 : 13.08.08 - klo: 17.34 »
Mitkäs renkaat tuossa on? Ne näyttä olevan aikas huonossa kunnossa(sileät). Kannattanee ostaa uudet renkulat tuohon jos on pito ongelmia.
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #166 : 13.08.08 - klo: 17.45 »
joo,ne rupes olemaan jo aika huonossa hapessa niin asfaltille mentiin ja päätin sanoa kyseisten renkaiden sopimuksen irti tyylillä :grin: Hauskaa oli ja uudet pitää laittaa tilaukseen.

Poissa marzoid

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #167 : 18.08.08 - klo: 21.12 »
Mitäs polttis muuten pitää siitä, jos sillä ajetaan asfaltilla? Kärsiikö voimansiirto, moottori tai jotain mitä ei nyt tule mieleen? Jotenkin tuntuu äkkiseltään, että krossiauto on tarkoitettu sutimaan ilman suurempaa kitkaa tai vastusta... en tiedä... kertokaa te. Lavankoon kun ei pääse ajelemaan kuin veneellä, niin lähellä sijaitseva asfalttikenttä alkoi tuntumaan kovin houkuttelevalta...

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #168 : 18.08.08 - klo: 21.16 »
Ei tarvitse mitään muuta kuin asiaankuuluvat asfaltti renkaat. Voi nappularenkaillakin toki ajella asfaltilla, mutta pinta kuluu hyvin nopeasti pois. Maavaraa kannattaa toki säätää alemmas, että painopiste laskee ja auto ei näinollen lennä katolleen kurveissä tai käännöksissä.
- Tapsa

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #169 : 29.08.08 - klo: 09.19 »
Lainattu Jamminin sivuilta:

7/20 - Taylor James and the New X1X "Worlds Buggy" win the IFMAR
Pre-Worlds.

Jammin Products rolled into Charlotte, North Carolina with a few tricks
bolted onto Taylor James and Chad Bradley's X1X Jammin Buggies for the
IFMAR Pre-Worlds Race. Taylor James proved that the Jammin Buggy is now
the top contender for the IFMAR World Championships to be held later
this year by posting Top Qualifier and taking the win in the one hour
long Final Main. "With a new chassis layout, the X1X Buggy is faster
through the corners and accelerates off the corner quicker. Overall
stability is much better." says Jay Halsey. He also revealed that Jammin
Products is planning a Conversion Kit for the X1X and also a complete
kit, both coming within the next three months.

Tiedoksi kiinnostuneille, että Tammisaaren SM osakilpailussa RC-Garagen teltalla nähtävillä jotain mielenkiintoista!!!

Tervetuloa tsekkaamaan.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #170 : 29.08.08 - klo: 15.56 »
jänskää :grin:
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #171 : 30.08.08 - klo: 22.48 »
Moi!
Tänään pääsin kokeilemaan uutta pohjalevyä ja voin sanoa et toimii hyvin.
Auto on paljon tasapainoisempi ajaa mutkissa ja perän pomppiminen loppu
laitan lisää kokemuksia kun pääsen taas ajaa.

hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #172 : 04.10.08 - klo: 15.00 »
vähän väriä syksyn harmauteen  :mrgreen:









-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #173 : 22.10.08 - klo: 16.09 »
Siis todella upean näköinen kori!!!

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #174 : 26.11.08 - klo: 22.41 »
Mahtaisikohan Futaban s3010 riittää servoiksi kyseiseen autoon, tavoitteena saada vain vähän laadukkaammat kuin nuo vakio s3003 servot jotka välillä jäävät ''päälle'' vähän ja kuuluu sellasta siritystä.. ei oikeen raaskisi ostaa satasen servojakaan 2kpl...  :huh:
 
 
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=497
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #175 : 26.11.08 - klo: 22.52 »
Krossikäytössä vääntöä olisi hyvä olla vähintään 8kg, mikäli on kovasti paljon vähemmän, niin servo on kovilla ja kuormittuu kohtuuttomasti (=rikkoutumisriski). Kannattaa ostaa ensialkuun ohjaukseen mahdollisimman hyvä servo ja uusia kaasuservo kun rahavarat sallivat. Foorumillakin on sillointällöin ollut myynnissä käytettyjä satkun Futaboja ym. n.50e hinnalla. Ja mitä itse olen havainnoinut, niin uusikin servo voi levitä heti, mikäli se kestää jonkun aikaa, niin kestää usein kauan. Siinä mielessä tuollainen vähänkäytetty on ok, että usein alkutestit on tehnyt joku muu.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Jrrre

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #176 : 16.05.09 - klo: 22.34 »
En tiedä kuuluuko tämä kysymys tänne mutta kysynpä nyt kun en muutakaan keskustelua tästä löytänyt. Eli onko kenelläkään kokemuksia tuosta X1X-CR RTR mallista? Onko niissä jotan tyyppivikoja tai jotain mitä pitäisi huomioida, jos tuollaisen ostaa.?

Poissa matecci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor X1-CR FT
« Vastaus #177 : 11.07.09 - klo: 15.33 »
Sellaista pikku propleema olisi topikin mukaisessa autossani,että huomasin viime krossailujen aikana,että hyppyjen jälkeen eli kovasti tärähtäessä tulee 2-4s kestäviä radiokatkoksia,jolloin joko kumpikaan servo ei liiku ollenkaan tai iskee täyskaasun hetkeksi päälle ja palautuu normaaliksi. Todennäköisen vian aiheuttajan löysin,eli vastarinakun johdon liittimen jälkeinen jatkopiuhat ovat alkaneet kuoriutua ja menevät kohta lopullisesti poikki.

Kysymys siis kuuluu,mitä kotikonsteja olette käyttäneet suojaamaan vastarinakun tai vastarin johdot hankautumiselta rikki? Onko olemassa ihan siihen hommaan tarkoitettua jotain suojasukkaa tai vastaavaa?

Siinä vielä kuva selventämään asiaa..