Kirjoittaja Aihe: O.S Moottorit, V-SPEC jne  (Luettu 240403 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #660 : 21.12.10 - klo: 08.39 »
OK, ja voin siitä vaikka vähän maksaakin! :smiley: Jos sais vaikka tänään vähän
dremelöityä niin olisi sitten viisaampi. Mutta väistämättä tuo kansi tuossa nyt damagea ottaa joten uudelle osalle lienee tarvetta... Niin ja nyt mulla siis on se Dremeli! :tongue: Suorastaan aika pakollinen hankinta tämän harrastuksen parissa.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #661 : 22.12.10 - klo: 15.24 »
Kai ton päätylevyn kuuluu olla se piste ja lovi ylöspäin?
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa rcaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • suomen RC-ajopaikat & RC-Liikkeet
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #662 : 22.12.10 - klo: 16.22 »
Kai ton päätylevyn kuuluu olla se piste ja lovi ylöspäin?
Viiste ylöspäin juu... ottaa muuten mäntä kiinni.
RC-radat & RC-Liikkeet -->http://tinyurl.com/n6wtha
Xray 808 - O.S. SPEED 21VZ-B V-SPEC II

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #663 : 10.02.11 - klo: 21.38 »
Mielenkiintoista uutta jälleen  OS:ltä. 19XZ-B Speed.



Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #664 : 11.02.11 - klo: 22.29 »
Juu, ihan mielenkiintoinen on uutuus  :roll:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #665 : 12.02.11 - klo: 09.53 »
Mullekkin tulee toiseksi koneeksi O.S.sin V-Specki. En tiedä vielä paljonko ajettu, mutta mistä kannattaa varaosia hakee/tilata? Jos laitan esim keraamiset laakerit, niin onko ne pidempi ikäiset, vai vaan herkemmät =enemmän tehoa?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #666 : 12.02.11 - klo: 16.37 »
Itse tilailin OS:ään laakerit amainhobbies:sta:

http://www.amainhobbies.com/index.php/cPath/1_68_1713/n/RC-Cars-Trucks-Engine-Parts-OS-Engines

Siellä on aika kattava valikoima OS:n varaosia.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa tomije

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #667 : 12.02.11 - klo: 19.34 »
Mielenkiintoista uutta jälleen  OS:ltä. 19XZ-B Speed.

Alkaa nykykrossarit olee niin kevyitä et voi alkaa pienentää kuutiotilavuutta?
Haettu vissii pidempää tankkiväliä.

Vai onks tää nyt tätä nykyajan viherpiipertämistä "stop the global warming". hehehe  :grin:
JQ products, Hobbyfactory, EA-import

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #668 : 12.02.11 - klo: 20.06 »
Jos kukkahattu tädit piipittää ja se näkyy täällä harrastus puolela niin voi p**kele.

Voihan se kyllä olla haettu pidempää tankkiväliäkin tai jotain.
pöö

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #669 : 12.02.11 - klo: 23.51 »
eikös tuo downsizing ole päivän sana :grin:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #670 : 13.02.11 - klo: 00.15 »
onko tuo kone tehty pikkulohkoon vai 21 pohjalle? meinaan vaan käykö korvaamaan .18 konetta?
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #671 : 13.02.11 - klo: 01.20 »
kuvasta mitä katoin niin pakoaukko on takana niin kuin isolohkoissa mutta kysymällä selviää
pöö

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #672 : 13.02.11 - klo: 09.26 »
onko tuo kone tehty pikkulohkoon vai 21 pohjalle? meinaan vaan käykö korvaamaan .18 konetta?

Sama lohko joka oli alkujaan 28XZ koneessa. Sittenhän sitä on käytetty 25XZ:ssa ja sittemmin 21XZ-B:ssä ja Speedissä.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa pande-72

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #673 : 13.02.11 - klo: 09.48 »
Joillain radoilla ei välttämättö tarvita kaikkea tehoa mitä 21 irtoaa.Eli 19 riittää jolloin polttoaineen kulutus pienenee=pidempi tankkiväli.Vetomiesten juttui.

Poissa heneli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #674 : 16.02.11 - klo: 09.03 »
Apua kaipailisi tietämätön.
eli os vz-b v-spec olisi moottori ja uusia laakereita ajattelin siihen hommailla.

käykö esim tuosta koneesta laakerit NINJA JX ENGINE .21
käsittääkseni tässä koneessa on
Etulaakeri 7x19x6
Takalaakeri 14x25,4x6.

korjatkaa toki jos olen väärässä.
ei ole kauheesti kokemusta näistä ossin koneista kertynynt.
-------the car-------

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #675 : 16.02.11 - klo: 09.12 »
3 sivua taaksepäin:

Etulaakeri 7x19x6
Takalaakeri 14x25,4x6.
Myös .28 koneessa on samat laakerit.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #676 : 19.03.11 - klo: 19.26 »
Montako gallonaa olette OS:sin koneilla päässeet (ja ihan harraste käytössä) ennen kuin on  mäntä/sylinteriputki ollut vaihto kunnossa n. suurinpiirtein.. 
ja Niko pistähän niitä hintoja kehiin  :wink:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #677 : 20.03.11 - klo: 13.17 »
Ei oo monella tarkkoja. Menee sen verran monta kannua, että ei jaksa pitää kirjaa. Riippuu käyttäjästä, mutta veikkaisin putkisarjan kestoksi noin 30 litraa. Harrastuskäytössä voi ajaa enemmän, kuin kisakäytössä. OS ei yleensä löysty niin, että sen huomaisi tehossa. Sitten kun se on loppu, niin ei vaan käy enää kunnolla.

Laitoin hintoja tuonne omalle keskustelualueelleni. Katson vielä tänään MAX 21 XZ krossikoneen hinnan.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #678 : 30.03.11 - klo: 20.49 »
Mitäs pitäis säätää, kun välillä kone sanoo kaasua kunnolla napautettaessa ''ynnyyynnnynynynynynynn'' ja auto ei liiku paljoa/sammuu. Välillä taas lähtee hyvin. Lämmöt 90-100.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #679 : 30.03.11 - klo: 22.39 »
Mitäs pitäis säätää, kun välillä kone sanoo kaasua kunnolla napautettaessa ''ynnyyynnnynynynynynynn'' ja auto ei liiku paljoa/sammuu. Välillä taas lähtee hyvin. Lämmöt 90-100.

Yläneulaa auki. Jos seurauksena on että tyhjäkäynti huononee niin alaneulaa sen verran kiinni että käy nätisti. Näillä keleillä lämmöt monesti on matalammat kuin kesäkeleillä
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #680 : 08.04.11 - klo: 19.23 »
Jeppis, nyt käy ensimmäisen tankin siististi. Tyhjäkäynti melko alhainen, mutta tippuu sinne heti, eikä kierrokset laske ns. vaiheittain. Toisella tankilla ei meinannut käynnistyä kunnolla ja starttailla sai kauan. Ryypytin konetta tarpeeksi. Sitten kun lähti, niin sammui 5 sekunnin päästä tai pienen kaasutuksen jälkeen.

Kone tuskin on vielä väljä, vastusta tuntuu jos vauhtipyörästä pyörittää ja ajettu vasta 1,5 gallonaa. Jos hitaasti pyörittää, niin silloin menee melko helposti. Tulpan kanssahan tämä testataan, vai? Lämmöt omassa 0,5 gallonan käytössä on ollut yleensä sallituilla rajoilla 85-120C. Harvoin käynyt 130C.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #681 : 08.04.11 - klo: 20.05 »
Eli oletko ostanut koneen uutena ja nyt ajettu se 1,5 gallonaa? Meinaan etulaakerihan on vaihtokunnossa kaiketi siinä 2 gallonan kohdalla ja kulunut etulaakeri ainakin mun kokemuksen mukaan aiheuttaa mystisiä käyntihäiriöitä. Eli 2-tahtikoneen on oltava täysin tiivis jotta kävisi nätisti.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #682 : 08.04.11 - klo: 20.45 »
Siis ostin auton käytettynä ja silloin oli ajettu kuulemma n.1 gallona. Itse siis olen puolikkaan ajellut. Voisi tosiaan olla laakerin vaihdon paikka. Pitäisi autoonkin tilata samalla. Joten HF:lle soittoa.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #683 : 08.04.11 - klo: 21.46 »
Juupelis. Mulla ainakin v-specci pelitti koko kesän hienosti ja sitten ilmaantui käyntiongelmia eli auto sammuili tyhjäkäynnillä aina vaan herkemmin ja tuntui, että ei saanut oikein säätöihin. Samalla vaivihkaa desibelit nousi myös ja nyt jälkeenpäin ajateltuna moottori piti jo melkoista sirinää (asiasta juttua aiemmin tässä topicissa jossian marras-/joulukuun kohdilla).

Vaihdoin sitten laitteeseen samalla kertaa molemmat laakerit ja nyt käy taas siisitisti, pysyy säädöissä eikä sammuile. Tuossa on sekin ikävä puoli, että jos jonkin sortin ilmavuotoja esiintyy, niin helposti moottori syö tulppiakin tihentyvään tahtiin. Kunnossa ja säädöissä olevalla härpäkkeella ajaa muutaman litran ihan helposti yhdellä tulpalla.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #684 : 16.04.11 - klo: 16.54 »
tervehdys.ihan vain mielenkiinnosta kun minulla sattuu olemaan huonoa tuuria niin os v-spec oli sisäänajettu ja 20min ajettu kone.kuitenkin väljyyttä tuntui kampiakselista väännellen joten laakerit meni vaihtoon.nyt sitten kiertokangessa tuntuu olevan välystä.kun mäntä on ylhäällä ja heiluttele ees/taas vauhtipyörästä tunnet ja jopa kuulet" naksunnan".toista kiertokankea olen myös sovittanut ja sama laulu elikkäs miten ihmeessä voi olla kampiakselin tappi näillä litroilla-deseillä kulunut??kyllä alkoi niin harmittamaan kun katsoo noita kampuran hintoja että huh huh.tuli moottorista "kahden moottorin hintanen"

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #685 : 17.04.11 - klo: 20.43 »
Jos kone on noin uus, että männän saa jäämään ylös, niin ei siinä ole välystä. Kun otat uuden ihan sama minkä merkkisen kalliin kisakoneen tai halpis rtr-koneen, niin kyllä ne siellä yläkuolokohdassa pyöritellessä tuntuu siltä niinku ne olis muka välviä, muttei sielä todellisuudessa mitään kulumisvälystä ole.
Voit kokeilla ihan minkä tahansa merkkisellä uudella koneella tämän asian ja todeta sitten, että olt rempannut sen koneen turhaan.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #686 : 17.04.11 - klo: 22.25 »
Jos kone on noin uus, että männän saa jäämään ylös, niin ei siinä ole välystä. Kun otat uuden ihan sama minkä merkkisen kalliin kisakoneen tai halpis rtr-koneen, niin kyllä ne siellä yläkuolokohdassa pyöritellessä tuntuu siltä niinku ne olis muka välviä, muttei sielä todellisuudessa mitään kulumisvälystä ole.
Voit kokeilla ihan minkä tahansa merkkisellä uudella koneella tämän asian ja todeta sitten, että olt rempannut sen koneen turhaan.
kiitos vastauksesta.tarkoitus on laittaa kone takasin nippuun ja ajoon ja tarkkailla tilannetta sitten :smiley:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #687 : 17.04.11 - klo: 22.27 »
se naksunta johtuu just siitä pytyn tiukkuudesta, mekanismi antaa "myöten" kun syltty ei mahdu kokonaan pyttyyn kun moottori on kylmä ja laakerit pitää ollakin vähän löysät kun kone on kuiva
koneesi on täysin kunnossa
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #688 : 18.04.11 - klo: 17.45 »
se naksunta johtuu just siitä pytyn tiukkuudesta, mekanismi antaa "myöten" kun syltty ei mahdu kokonaan pyttyyn kun moottori on kylmä ja laakerit pitää ollakin vähän löysät kun kone on kuiva
koneesi on täysin kunnossa
no mutta jos otat takalevyn irti ja pyrität vauhtipyörästä ja heiluttelet niin tunnet sormissa ja näet silmillä jo pienen heilauksen alalenkissä kun puristukset on tiukimmillaan.sitä ei varmaan juuri saisi olla?

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #689 : 18.04.11 - klo: 17.46 »
Sais olla ja se onkin IHAN KAIKISSA koneissa. EI tarvi huolestua :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec