Kirjoittaja Aihe: FTT 2007 - Tekniset muutokset  (Luettu 11948 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nihel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
FTT 2007 - Tekniset muutokset
« Vastaus #30 : 30.12.06 - klo: 13.16 »
Novakin SS5800 moottoreiden päivityskittien valmistus on lopetettu.

Novakilta tulee uusi päivityskitti "Novak Sintered Upgrade Kit SS4300/5800" tammikuussa 2007.
Tässä kitissä on mallimerkinnän mukaisesti sintrattu roottori joka lienee nykysäännöillä Finntrack 2007 Pro-Stock luokassa laiton.

t.Mikke
Tamiya TRF416|www.racingfactory.fi|HARM SX3 WC Edition|UltimateRacing|Muchmore

Poissa Thormax

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
FTT 2007 - Tekniset muutokset
« Vastaus #31 : 30.12.06 - klo: 13.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Lainaus käyttäjältä: "Thormax"
Onkohan noita "päivitettyjä" roottoreita maahantuojalla tarpeeksi?
Tunnetusti jokainen sellaisen kuitenkin haluaa...

Itse en ainakaan samanlaista halua, jos orkkis hajoaa. Kapinoissa vastaavan mallinen LRP ainakin petti


Olen varma että Mikke joka myy noita Novakin 8.5r koneita tilaa varastoonsa myös noita "viritys" roottori kittejä, joten siitä ei liene ongelmaa :wink:


Voihan pylly! Valmistaja on lopettanut päivityskittien valmistamisen.
Mites nyt tehdään, kun osalla on ja loput ei saa?  :?
See it. Feel it. Drive it.

Poissa sv

  • Jäsen
    • Profiili
FTT 2007 - Tekniset muutokset
« Vastaus #32 : 30.12.06 - klo: 15.33 »
Ei näköjään mennyt ihan putkeen tuo juttu....vieläkö mahdettaisiin sintrattu sallia niin saataisiin kestävät koneet. Vakioroottori ei kestä kilpakäyttöä.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FTT 2007 - Tekniset muutokset
« Vastaus #33 : 30.12.06 - klo: 16.04 »
Lainaus käyttäjältä: "nihel"
Novakin SS5800 moottoreiden päivityskittien valmistus on lopetettu.

Novakilta tulee uusi päivityskitti "Novak Sintered Upgrade Kit SS4300/5800" tammikuussa 2007.
Tässä kitissä on mallimerkinnän mukaisesti sintrattu roottori joka lienee nykysäännöillä Finntrack 2007 Pro-Stock luokassa laiton.
Kiitoksia tiedosta.

Täytyy huomenna ottaa lajiryhmän edustajan kanssa asia puheeksi ja mahdollisesti testata vielä kerran sintratulla roottorilla tuota konetta.

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
FTT 2007 - Tekniset muutokset
« Vastaus #34 : 30.12.06 - klo: 16.08 »
Sattuneista syistä tiedustelin hieman Novakin suunnasta että voiko Velociti-sarjan osia käyttää.

Lainaus
Now, the Velociti Rotor is the same as the rotor in the SS Upgrade, with
one difference.  The Velociti Rotor has a Kevlar Wrap that is
glued/epoxied on.  If you remove this material it will fit an SS motor.
With the material it will NOT fit. To use the Velociti Rotor you must
have the Big Bearing Endbell as well.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FTT 2007 - Tekniset muutokset
« Vastaus #35 : 31.12.06 - klo: 16.53 »
Tänään testattiin noita roottorijuttuja ja tulos on seuraava:

Sääntö pysyy ennallaan. Sintratut kielletty TSP-10:ssä.

Kuten yllä on mainittu, Velocitin roottori on sama kuin tuo SS 5800 päivitysroottori, mutta siihen on lisätty kevlarnauha vahvikkeeksi. Tuon nauhan kanssa roottori ei mahdu SS 5800 moottoriin. Mutta kevlarnauhan poisto on helppoa ja nopeaa. Pinionin puoleisena päätynä voi käyttää Velociti-sarjan moottorien päätyjä.

Sintrattua roottoria tuli myös testattua ja sillä voimaa olisi käytössä aivan liikaa.