Kirjoittaja Aihe: ONKO MM KISOISSA ERI SÄÄNNÖT KUIN SUOMESSA JA EUROOPASSA  (Luettu 1931 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Luin tuossa äsken aika hauskan jutun MM turisti polttis kisoista (olikos se nyt Austraaliassa) eli tämä on suoraan lehdestä.

ELI

Within a few minutes, Mike Swauger called for a ten-minute delay. Apparently he was having radio problems, everyone else used this time to do some last minutes adjustments to their cars.

Onko tosiaan niin että tuolla ISOSSA maailmassa saa näin toimia kuin olen taas ymmärtänyt että kuin on tuo 10min niin se joka sen ottaa saa ainoastaan koskea autoonsa, VAI MITEN ON.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
ONKO MM KISOISSA ERI SÄÄNNÖT KUIN SUOMESSA JA EUROOPASSA
« Vastaus #1 : 12.01.07 - klo: 00.12 »
Ainakaan polttiscrossissa ei ole tollasta toimintaa.Tai sitten on toimittaja "värittänyt" tarinaansa kisoista :lol:
The

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
ONKO MM KISOISSA ERI SÄÄNNÖT KUIN SUOMESSA JA EUROOPASSA
« Vastaus #2 : 12.01.07 - klo: 00.13 »
..

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
ONKO MM KISOISSA ERI SÄÄNNÖT KUIN SUOMESSA JA EUROOPASSA
« Vastaus #3 : 12.01.07 - klo: 00.18 »
Muistan hyvin kuin tattiksen kisassa Tapani Kurvinen oikein rinta äänellä sanoi kuin oli tuo 10 menossa että muut eivät koske autoihin ja niin myös toimittiin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
ONKO MM KISOISSA ERI SÄÄNNÖT KUIN SUOMESSA JA EUROOPASSA
« Vastaus #4 : 12.01.07 - klo: 00.41 »
..

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
ONKO MM KISOISSA ERI SÄÄNNÖT KUIN SUOMESSA JA EUROOPASSA
« Vastaus #5 : 12.01.07 - klo: 00.43 »
..

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
ONKO MM KISOISSA ERI SÄÄNNÖT KUIN SUOMESSA JA EUROOPASSA
« Vastaus #6 : 12.01.07 - klo: 17.52 »
Lainaus käyttäjältä: "MrOllinmaki"
löytyipäs..
M8 2007:
Ajajan pyynnöstä annettava korjaustauko (10min) on käytössä semifinaaleissa ja A-finaalissa. Korjaustauko on otettava ennen kuin autot on pyydetty lähtöviivalle. Korjaustauon ottaja lähtee finaaliin ruudusta osanottajien määrä +1, rata on suljettu korjaustauon ajan ja muut kuin lisäajan ottaja eivät saa huoltaa / korjata autoja (muut autot ovat pääsuoralla tai muulla suljetulla alueella). Korjaustauon saa ottaa ainoastaan kerran kutakin semifinaalia ja A-finaalia kohden. Uusi 3 min lämmittely alkaa kun 10 min on kulunut.

-A-


Hanurista mielestäni ja olen siitä joskus aikaisemminkin sanonut. Jos kahdella hepulla on ongelmia, niin vain kympin ottanut saa laittaa autoaan, kun taas toinen kaveri joutuu odottamaan lämmittelyn uutta alkamista. Sitten aikaa onkin vain kolme minuuttia ennen lähtöä ja silloinkin joutuu lähtemään varikolta.

Pitäisi varmaan joskus ottaa kokeeksi kymppi kymmenen minuuttia ennen lämmittelyn alkua. Mahtaisiko kilpailun johtaja määrätä muut kuskit lopettamaan autojensa mekkaamisen?  :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
ONKO MM KISOISSA ERI SÄÄNNÖT KUIN SUOMESSA JA EUROOPASSA
« Vastaus #7 : 12.01.07 - klo: 18.13 »
No tuossa tilanteessa että kahdella on vikaa, ei oikeastaan ole mitään muuta kuin että huonompilaatunen säkä jos toinen ehti ensin...
Mutta mutta.
Ikävimmäks sääntö muuttuu siinä vaiheessa kun joku huomaa kilpakumppanilla olevan ongelmia ja huutaakin itselleen kympin.
Siinä voi sitten kympin aikana vaikka pitää tupakki/kusi/nenänkaivuu yms. paussin.
Starttipaikka siirtyy porukan hännille, mutta sillä ei tunnetusti ole mitään merkitystä pitkän finaalin takia.
Vieläpä jos on muutenkin ollut esim paikalla 8 ja siirtyy sitten paikalle 11 niin ei puhuta todellakaan kummosesta menetyksestä.
Varsinkin kun ekassa tiukassa mutkassa on läjä keskivaiheelta startanneita kuskeja pinossa.

M8 startissa tosiaan parhaat starttipaikat on aivan kärkikastissa tai sitten hännillä.
Keskellä tulee aina tönimistä ja startti on venäläistä rulettia.

Eli siis sääntö jolla voi aiheuttaa suurta hallaa pahalle kilpakumppanille itse siitä kärsimättä.

Typerääkö???
Kyllä.

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
ONKO MM KISOISSA ERI SÄÄNNÖT KUIN SUOMESSA JA EUROOPASSA
« Vastaus #8 : 14.01.07 - klo: 22.36 »
Lainaus

M8 2007:
Ajajan pyynnöstä annettava korjaustauko (10min) on käytössä semifinaaleissa ja A-finaalissa. Korjaustauko on otettava ennen kuin autot on pyydetty lähtöviivalle. Korjaustauon ottaja lähtee finaaliin ruudusta osanottajien määrä +1, rata on suljettu korjaustauon ajan ja muut kuin lisäajan ottaja eivät saa huoltaa / korjata autoja (muut autot ovat pääsuoralla tai muulla suljetulla alueella). Korjaustauon saa ottaa ainoastaan kerran kutakin semifinaalia ja A-finaalia kohden. Uusi 3 min lämmittely alkaa kun 10 min on kulunut.


Voisi melkein luulla, että tuossa on vain tapahtunut vahinko. Viimeistään ajajakokouksessa voidaan sopia paremmin tarkoitukseen sopiva sanamuoto esim:

M8 2007.2
Ajajan pyynnöstä annettava korjaustauko (10min) on käytössä semifinaaleissa ja A-finaalissa. Korjaustauko on otettava ennen kuin autot on pyydetty lähtöviivalle. Korjaustauon ottaja lähtee finaaliin ruudusta osanottajien määrä +1. Jos korjaustauon ottajaksi ilmoittautuu myös muita ajajia, heidän lähtöpaikkansa siirretään ilmoittautumisjärjestyksessä kaikkien muiden perään. Korjaustauko ei pitene useammasta ottajasta. Rata on suljettu korjaustauon ajan ja muut kuin lisäajan ottajat eivät saa huoltaa / korjata autoja (muut autot ovat pääsuoralla tai muulla suljetulla alueella). Korjaustauon saa ottaa ainoastaan kerran kutakin semifinaalia ja A-finaalia kohden. Uusi 3 min lämmittely alkaa kun 10 min on kulunut.