Kirjoittaja Aihe: Vinkkeja aloittelijalle  (Luettu 3375 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa iskender3

  • Tulokas
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« : 11.02.07 - klo: 21.16 »
Olisi tarkoitus hankkia jokin sahkoauto jolla voi esim driftailla tai vastaavaa.
Pitaisi olla aika edullinen.
Olen miettinyt Tallaisia:
Mini-z
XRAY M18RTR awd
http://www.boystoys.fi/aloitusFS.htm Tekeeko tollaisella mini R subarulla mitaan?
 :lol:
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI644
TAMIYA XB-PRO ??
Academy str-4?
http://www.rcmodellbau-shop.de/shop/start.php?rc-cars_nach_hersteller_robitronic.php

Kiitos![/b]

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« Vastaus #1 : 11.02.07 - klo: 21.25 »
Kyllä se on toi micro rs4 mikä sun pitää ostaa mutta hobbylinna Espoossa on ainakin mun mielestä 1 drifteriversio.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa iskender3

  • Tulokas
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« Vastaus #2 : 11.02.07 - klo: 22.51 »
Jep, se se taitaa olla

Poissa teepee

  • Jäsen
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« Vastaus #3 : 12.02.07 - klo: 11.58 »
Kannattaa ensiksi miettiä missä aiot ajaa, sisällä vai ulkona ?

Jos päätyy sisällä ajoon, niin on myös huima ero, ajaako olkkarissa, autotallissa vai isossa liikuntasalissa tms...

ulkona ajamiseen ottakoon paremmin tietävät kantaa.

Micro Rs4 tarvii kunnolla tilaa, koska kulkee kovaa...pienempiin tiloihin ainakin itse suosittelen Kyoshon Mini-z:aa tai Xmodia...molemmista löytyy driftiversio.

-teepee-
*** Team Losi Mini-T ***

Poissa iskender3

  • Tulokas
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« Vastaus #4 : 12.02.07 - klo: 20.36 »
Lainaus käyttäjältä: "teepee"
Kannattaa ensiksi miettiä missä aiot ajaa, sisällä vai ulkona ?

Jos päätyy sisällä ajoon, niin on myös huima ero, ajaako olkkarissa, autotallissa vai isossa liikuntasalissa tms...

ulkona ajamiseen ottakoon paremmin tietävät kantaa.

Micro Rs4 tarvii kunnolla tilaa, koska kulkee kovaa...pienempiin tiloihin ainakin itse suosittelen Kyoshon Mini-z:aa tai Xmodia...molemmista löytyy driftiversio.

-teepee-

Tuo on kylla totta. Enimmakseen sisalla tulisi ajeltua joten taytyypi mietti uudestaan

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« Vastaus #5 : 12.02.07 - klo: 20.43 »
Noi pienet, kuten vaikkapa tuo Micro ja Mini-Z nyt ei missään nimessä ulkopelejä olekkaan. Eli suosittelen pysymään täysin sisätiloissa, jos sellaisen hommaat.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa iskender3

  • Tulokas
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« Vastaus #6 : 12.02.07 - klo: 21.05 »
Saako noita xmod autoja muuten suomesta? Itse en ainakaan loytanyt

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« Vastaus #7 : 12.02.07 - klo: 21.25 »
Jep jep.

Minulla on käytössä ollut tuollainen HPI:n Micro RS4 Drift jo jonkin aikaa ja veivattua on tullut aika lailla.

Olen ollut todella tyytyväinen autoon ja ominaisuuksiin.

Kestävyyttä ja suorituskykyä on ihan kiitettävästi.
Autohan on tarkoitettu driftiin ja sen se tekeekin moitteetta.
Suoraan laatikosta.
Sähköt ja moottori ovat vakioiksi hyvinkin riittävät auton käyttötarkoitukseen.
Radiot vaihdoin koska pidän enemmän omastani ja säätöjäkin on kiva laittaa kohdilleen.
Vakiot ovat HPI:n peruskauraa.

Se driftiboksi ei mielestäni ole niin huono juttu mitä porukat ovat puheissaan antaneet luulla.
Alottelevalle, varsinkin, siitä on paljon hyötyä, ja kokeneemmalle paljon iloa.
Se on myös portaattomasti säädettävä joten sen saa sellaiseksi kuin haluaa ja jopa pois päältä. Tai kokonaan irti.
Se opettaa kuskin nopeasti tavoille, niin sanoakseni, josta on hyvä jatkaa sitten itse.

Ainoa parannus autoon on ollut Kokam 2s1p 1200mah Lipo akku.
Sillä saa n.55 min jatkuvaa tehokasta ajoaikaa vakiosähköillä.

Ainoa rikko on ollut oikea etuvetari, kilpailutilanteessa kolaroidessa.
(Kiitos,Korpse :lol: )
Sen sitten samantien korjasin teräsvetareilla molemminpuolin eteen.
Ei toista kertaa samaa mokaa! Heh!

Mielestäni auto soveltuu parhaiten sisäkäyttöön.
Omaani olen vienyt olohuoneessa muksujen lelujen välissä driftaten, varsinkin syöttötuolinjalkojen ympäri on hauskaa.
Eli ihan kotonakin voi treenata.
Jos ei nyt ihan asu 23m2 yksiössä vaimon ja lasten kera.  :roll:
Myös sisäradalla olemme käyneet driftaamassa ja siellä se olikin mahtavaa kun oli sopivan kokoinen rata.
(Autohan oli 1/18. Ja tiedän kyllä tapauksia joissa niihin on pultattu 540 kok. motti ja ajettu 1/10 matolla... hmmm...)

Voisin kyllä ajatella ajavani ulkonakin jos vain olisi tarpeeksi tasainen asvaltti, eli ei Impparin radalle ainakaan...
Myöskään nopeudet eivät ole sopivat 1/10 radoille.
...1/18 Drifteri, ei 1/10 rata-auto.

Parhaimmillaan auto on muiden samanlaisten kanssa kisaten sekä itsekseen treenaten, milloin vain ja missä vain. Sisällä.
Se soveltuu kokonsa puolesta ajoon ja mukaan kotona, kylässä, töissä, radalla.
Ulkona vaatii hieman alustaltaan.

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa iskender3

  • Tulokas
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« Vastaus #8 : 12.02.07 - klo: 22.33 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Power"
Jep jep.

Minulla on käytössä ollut tuollainen HPI:n Micro RS4 Drift jo jonkin aikaa ja veivattua on tullut aika lailla.

Olen ollut todella tyytyväinen autoon ja ominaisuuksiin.

Kestävyyttä ja suorituskykyä on ihan kiitettävästi.
Autohan on tarkoitettu driftiin ja sen se tekeekin moitteetta.
Suoraan laatikosta.
Sähköt ja moottori ovat vakioiksi hyvinkin riittävät auton käyttötarkoitukseen.
Radiot vaihdoin koska pidän enemmän omastani ja säätöjäkin on kiva laittaa kohdilleen.
Vakiot ovat HPI:n peruskauraa.

Se driftiboksi ei mielestäni ole niin huono juttu mitä porukat ovat puheissaan antaneet luulla.
Alottelevalle, varsinkin, siitä on paljon hyötyä, ja kokeneemmalle paljon iloa.
Se on myös portaattomasti säädettävä joten sen saa sellaiseksi kuin haluaa ja jopa pois päältä. Tai kokonaan irti.
Se opettaa kuskin nopeasti tavoille, niin sanoakseni, josta on hyvä jatkaa sitten itse.

Ainoa parannus autoon on ollut Kokam 2s1p 1200mah Lipo akku.
Sillä saa n.55 min jatkuvaa tehokasta ajoaikaa vakiosähköillä.

Ainoa rikko on ollut oikea etuvetari, kilpailutilanteessa kolaroidessa.
(Kiitos,Korpse :lol: )
Sen sitten samantien korjasin teräsvetareilla molemminpuolin eteen.
Ei toista kertaa samaa mokaa! Heh!

Mielestäni auto soveltuu parhaiten sisäkäyttöön.
Omaani olen vienyt olohuoneessa muksujen lelujen välissä driftaten, varsinkin syöttötuolinjalkojen ympäri on hauskaa.
Eli ihan kotonakin voi treenata.
Jos ei nyt ihan asu 23m2 yksiössä vaimon ja lasten kera.  :roll:
Myös sisäradalla olemme käyneet driftaamassa ja siellä se olikin mahtavaa kun oli sopivan kokoinen rata.
(Autohan oli 1/18. Ja tiedän kyllä tapauksia joissa niihin on pultattu 540 kok. motti ja ajettu 1/10 matolla... hmmm...)

Voisin kyllä ajatella ajavani ulkonakin jos vain olisi tarpeeksi tasainen asvaltti, eli ei Impparin radalle ainakaan...
Myöskään nopeudet eivät ole sopivat 1/10 radoille.
...1/18 Drifteri, ei 1/10 rata-auto.

Parhaimmillaan auto on muiden samanlaisten kanssa kisaten sekä itsekseen treenaten, milloin vain ja missä vain. Sisällä.
Se soveltuu kokonsa puolesta ajoon ja mukaan kotona, kylässä, töissä, radalla.
Ulkona vaatii hieman alustaltaan.

 :mrgreen:


Iso kiitos!  :D

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« Vastaus #9 : 12.02.07 - klo: 22.36 »
Eipä kestä...

Niin, no niin.

Oletko miettinyt Asson RC18 autoja?

Niitä löytyy monia malleja, T=truck, MT=monsteri,B=buggy,R=rally/road.

Nykyään minun tallista löytyy tuo RC18R ja sitä ennen minulla oli RC18T.
Enkä voi muutakuin kehua koko pakettia!  8)

Auto on erittäin laadukas joka suhteessa, öljyiskarit, kuuladiffit etc. etc...
Erona HPI:hin on myös kardaaniveto.
Sähköistä voin sanoa että ovat omasta mielestäni erittäin hyvät RTR:äksi.
Moottorissa on voimaa ja kulkua todella hyvin.
Servo on nopea ja riittävän vahva.
Radioiden kanssa ei koskaan ole ollut mitään ongelmia.
Omasta mielestäni ovat parhaimmat ns. RTR 27Mhz halpisradiot mitä olen nähnyt.
Säätöjä on hyvin, ainoastaan ohjauksen end pointit puuttuu mutta se onkin jo viilausta kun puhutaan pakettiradiosta.
Koskaan ei ole auto niillä karannut.

Sekä T-malli ja tämä R-malli ovat molemmat olleet erittäin hyviä ajettavia ja kestäviäkin.
1/10 matolla olen joskus ajellut ja hyvin kesti isompien kilpureiden kolhut.
Ajo-ominaisuuksia on näissä autoissa reilusti ja niihin sopiikin hienosti harjaton tekniikka.
Omassa T:ssä oli Mamban S-25 5400kv systeemi Lipoilla.
Voi Pojat!  :shock:

Asson auto sopii yhtälailla sekä sisälle että ulos.
Joillakin on ollut ongelmia pikkukivien kanssa soralla, mutta siihenkin löytyy lääke: Driven Pro Gear Cover!
Omalle kohalle ei koskaan osunut...
Iskarien jousien alakupit ovat hieman huonot, koska tuppaavat joskus tällissä putoilemaan, mutta se on helppo korjata liimaamalla ne kiinni.
Itse laitoin ruuvilukitetta joka tahmasi ne paremmin paikoilleen.

Muuta ei ajossa sitten ole hajonnutkaan, vielä.  :lol:

Tätä suosittelen jos haluaa ajaa enemmän myös ulkona ja isommilla radoilla.

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa iskender3

  • Tulokas
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« Vastaus #10 : 13.02.07 - klo: 16.23 »
Kuulemma tollanen Tamiya TT01D Drifteri on hyva :
Special Drift version of the Subaru TT-01 with center shaft drive.With special Drift Tires for spectacular drifting
Se on aika edullinenkin :roll:

Poissa iskender3

  • Tulokas
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« Vastaus #11 : 13.02.07 - klo: 17.22 »
Voiko takavetoisella autolla driftata ?
Vai miten se menee?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« Vastaus #12 : 13.02.07 - klo: 17.30 »
voi mutta vaikea... neliveto on helpoin ja paras

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Vinkkeja aloittelijalle
« Vastaus #13 : 13.02.07 - klo: 17.33 »
Tässä yksi mielenkiintoinen...

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=751&lang=en

HPI:n driftirenkaat ovat muuten erittäin hyvät ja kestävät.
Ei tarvita mitään ylimääräisiä driftikiekkoja...

Tässä toinen... hieman oudompi...  :lol:

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=10712&lang=en

...miksei jos hinta on kohillaan...

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!