Kirjoittaja Aihe: käynnistys kori päällä  (Luettu 3754 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
käynnistys kori päällä
« : 24.02.03 - klo: 21.30 »
Onko kenelläkään mitään vinkkejä auton käynnistämiseen jos kori on päällä. siis reikien tekoon kun mulla sais vetarin ulos ja tankattuakkin sais
mut se hehku. Tarttis saada siisti eikä mitään 1Mx1m reikää. korina mulla on sellanen lancer evo 7. mistä sais reiän takaikkunasta vetarille mut ei hehkulle. Tai no jos kattoon tekee kauheen reijän.
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
käynnistys kori päällä
« Vastaus #1 : 24.02.03 - klo: 21.44 »
Pistä hauenleuat tulppaan kiinni (+-napa) ja hauenleukoihin piuhaa. Miinuspiuhan voit laittaa kiinni johonkin motin osaan tai alumiinialustaan. Ja piuhat sitten kehität omalle autollesi sopivaan paikkaan, johon voit helposti kytkeä hehkuakun. Voit esim. laittaa auton perään kytkimen, josta sitten painamalla alkaa hehkutus pelaamaan.

Mun Landmaxini sai tollaisen virityksen osakseen: http://www.linnunrata.net/users/vsaari/current/pics/subaru/Subaru26.jpg, jolloin sijoitin hehkuakun autoon sisälle, jolloin vain kytkimen pito pohjassa ja nykäisy korin läpi vedetystä vetarista ja ajelemaan. Myöhemmin tein tällaisen version: http://www.linnunrata.net/users/vsaari/current/pics/subaru/Subaru24.jpg. Tämäkin systeemi toimii, eikä tarvitse asentaa akkua autoon lisäpainoksi, joka tosin n. 3,5 kg painavassa Landmaxissa ei tunnu missään.

Kysy, jos jäi jotain epäselväksi tai on muuta kysyttävää.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
käynnistys kori päällä
« Vastaus #2 : 24.02.03 - klo: 22.01 »
Multa löytyy tämmönen jos kiinnostaa, ostin alunperin 4-tahtiin mutta se kun käy niin pirun luotettavasti niin eihän tätä oo tarvinnu
http://www.jhmaeroengineering.com/dgs2.php
Hauska laite, hehkuttaa tulppaa kun kaasu on < 50% maksimiasennosta (säädettävissä vapaasti). Käynnistämiseen ei sitten tarvii hehkua erikseen.
Mutta vetari, tai siis sen reiän, ongelmaa tää ei tietenkään poista.
Jos joku on kiinnostunut, voin myydä tarpeettomana; ihan käyttökelpoinen laite myös veneeseen, lennokkiin tmv

Poissa EvoQ

  • Jäsen
    • Profiili
käynnistys kori päällä
« Vastaus #3 : 25.02.03 - klo: 10.25 »
Onko kyseessä tr-15-rally :?:  Jos on niin miten olisi sähköstartti? En tiedä miten Kyoshon startit ovat toimineet, mutta omassa Traxxaksessani sähköstartti on toiminut 2 vuotta ilman ongelmia.
Vauhti korjaa virheet

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
käynnistys kori päällä
« Vastaus #4 : 25.02.03 - klo: 12.23 »
nooh.. olin mä ehtinyt ajaa melkein puoli litraa omalla beetlelläni kun rattaat meni stratterista! ei siinä mitään aattelin, ostan vaaan uudet rattaat. kaupassa kun kävin niin ilmoitettiin että pelkät uudet rattaat maksaa 235markkaa, eli saman kuin uusi vetokäynnistin :shock: ostin vetokäynnistimen koska pelkäsin että joutuu muuten taas kohta ostamaan uudet rattaat toisen vetokäynnistimen hinnalla  :( jenkeistä olis saannu Towerhobbiesista rattaat startteriin hintaan 16.99$, mutta niitä ei enää myydä  :cry: uusi startteri maksaa siellä 35€ eli siihen postikulut niin menee yli 39€ niin menee tullit ja alvit ja sitten onkin jo melkein halvewmpi ostaa suomesta. kerpele kun mun on pakko hankkia se stratteri jos haluan ajaa vielä sillä. viime kesästä lähtien olen pyörätuolissa ja aika helvetin hankalaa käynnistää auto narulla   :(

Poissa deseg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
käynnistys kori päällä
« Vastaus #5 : 25.02.03 - klo: 12.32 »
Lainaus käyttäjältä: "nici"
nooh.. olin mä ehtinyt ajaa melkein puoli litraa omalla beetlelläni kun rattaat meni stratterista! ei siinä mitään aattelin, ostan vaaan uudet rattaat. kaupassa kun kävin niin ilmoitettiin että pelkät uudet rattaat maksaa 235markkaa, eli saman kuin uusi vetokäynnistin :shock: ostin vetokäynnistimen koska pelkäsin että joutuu muuten taas kohta ostamaan uudet rattaat toisen vetokäynnistimen hinnalla  :( jenkeissä ne rattaat maksaa taas kuin jotain 8$ niin sieltä voisi tilata kolmet rattaat kerralla ja pitäs tulla lentopostina suoraan laatikkoon  ilman tulleja ja alveja kun jää postikuluineen alle 39€ :) taidan pistää tuon startterin kuntoon tilaamalla rattaat jenkeistä että voin ajaa polttiksella, pyörätuolissa kun olen viime kesästä lähtien ollut niin ei paljon vetokäynnistimiä nyitä...

MItä kävi, kun oot pyörätuolissa(jos saa udella

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
käynnistys kori päällä
« Vastaus #6 : 25.02.03 - klo: 12.37 »
täältä löytyy tietoa vähän ja löytyy musta jopa muutama kuvakin. ja  alkää enää välittäkö noista paidoista. eli halvaannuin alavartalostani viime kesänä. meni kaikki liikuntakyky ja lähes kaikki tunto palleasta alaspäin..  :(

Mika R

  • Vieras
käynnistys kori päällä
« Vastaus #7 : 25.02.03 - klo: 13.50 »
Joo, Nici voit olla varma että pidämme peukkuja!!
Starttiboxi on varmaan järkevin hankinta - tämä siis Nicin autoon; TR-15 autoon ei sähköstartti varmaan mahdu kun OSsin vetarin asennuskin teki tiukkaa. Mutta pitäs kattoa läpi käytännössä. Kyoshon EZstarteissa on ollut toivomisen varaa ymmärtäkseni.

Tosta JHM Aeron Engineering laittesta saa sähköstartin silleen, että sehän hehkuttaa tulppaa "auton sisällä" riippuen kaasun asennosta (esim < 50%) ja sitten starttiboxilla (tai startterilla) pyöräyttää vauhtipyörää alta ja auto käynnistyy. Tosiaan multa löytyy näitä jopa 2 kpl, yksi ihan uus käyttämätön ja yks käyetty. Eli Nici jos kiinnostaa, niin ilmottelette mika.rinne@kolumbus.fi. Tilattu aikoinaan jenkeistä.

Autoon tulee 1,2V akku esim. Sanyo 2400:en auton sisään, jonka voi ladata esim. hehkun laturilla. Itse laite vedetään y-kaapelilla/ haaroittimella kaasuservon kanssa samaan vastarin pistokkeeseen. Asennus on siis todella simppeli. Oon ajatellu heittää omaan Superiin toisen näistä (2-tahtiseen). Eipähän tarvii irrotella koppaa enää ja auto pysyy takuulla käynnissä! Lisäksi säästää konetta kun voi ajaa vähän rikkaammalla.

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
käynnistys kori päällä
« Vastaus #8 : 26.02.03 - klo: 03.22 »
mulla on siis baja-beetle, ei tr-15. sama motti vaan ja tässä oli tuo touch-starter mutta rattaat meni rikki niin pistin narun joskus vuosi sitten...

Mika R

  • Vieras
käynnistys kori päällä
« Vastaus #9 : 26.02.03 - klo: 10.30 »
Joo, mä kyllä ymmärsin.

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
käynnistys kori päällä
« Vastaus #10 : 26.02.03 - klo: 13.10 »
juu, vähän selvemmin osaan lukea nyt ja ymmärsinkin nyt että ymmärsit, kello oli jotain puoli neljän aikoihin kun mä tuon viestin kirjoitin niin ei oikein jatus kulkenu...  :wink:  muuten hyvä  tuo sinun idea mutta mun on jo hankala nostaa auto maasta, mahdotonta olis käyttää jotain boksia tai startteria  :(  täytyy vaan ostaa se kyoshon oma startteri ja toivoa että kestää pidempään tällä kertaa..

Mika R

  • Vieras
käynnistys kori päällä
« Vastaus #11 : 26.02.03 - klo: 16.24 »
Ok, ymmärrän. Sitten kun toi Kyosho motti on loppu, niin osta vaikka O.S. (tai RB tai mikä tahansa muu kunnon motti) niin vetaritkin alkaa kestää.

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
piuhoitus
« Vastaus #12 : 26.02.03 - klo: 16.28 »
Joo tollasen piuhoituksen vois tehdä Se olis just hyvä mun tarkoituksiin :D
Hpi nitro rs4 3, Micro

Mika R

  • Vieras
käynnistys kori päällä
« Vastaus #13 : 26.02.03 - klo: 17.43 »
Erkka, kumpaa tarkoitat ? Tuota zzs:n viritystä vai DGS2:ta ?  :lol:

Alla vielä DGS2 asennettuna; jos radio trayssa on tilaa niin ton mustanlaatikon voi laittaa tietty sinne.



Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
käynnistys kori päällä
« Vastaus #14 : 27.02.03 - klo: 15.50 »
tota zzs:n viritystä
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
käynnistys kori päällä
« Vastaus #15 : 27.02.03 - klo: 18.40 »
Kiitti! Se on sitä kuuluisaa ZzS-designia 8)  , jota autoistani tuppaa löytymään!

Parhaiten pystyt liittämään hehkun kiinni autoon, kun nyhdät irti hehkuakun laturista sen erikoisen plugin + jätät pätkän piuhaa ja keksit sille plugille sitten jonkun sopivan paikan autossa, johon saa tukevasti kiinni. Niin kuin kuvassa toi viritys on tehty.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
käynnistys kori päällä
« Vastaus #16 : 27.02.03 - klo: 21.25 »
joo sitä mäkin ajattelin mulla kun on tommonen yks ylimääränen laturi kun hävitin vanhan hehkun ja kun menin uutta hakeen niin myyjällä ei ollut kuin hehku-laturi paketteja, joten ostin sellaisen.
Hpi nitro rs4 3, Micro