Mikä tää viittaus asson vakiovauhdin riittävyyteen on? On nimittäin se vakiokone ollut todella kiva ja pitkäikäinen, vaikka mabutchi-wannabe onkin. Toissatalvena (05-06) pyrittiin pitämään homma kaikille edullisena ja tasaisena, eli lipot ja harjattomat olivat boikotissa ja tavoitteena sopivavauhtiset pikkuvehkeet ja millä ajettiin? Asson vakiokoneilla, ja oltiin ihan tyytyväisiä. Eli sikäli en tiedä mistä nämä johtopäätöksesi olet tehnyt, mutta hieman oudoilta kuulostavat.
Ja mitä tulee Sharkin kestävyyteen, niin eivät ole tänne tarinoineet niitä kertoja kun on kotiin lähdetty repussa useampia rikkinäisiä vetareita ja diffien osia. Yhdellä ajokerralla enemmän rikki vetareita kuin Assoista saimme toissatalvena yhteensä. (Silloin kun 1:18 touhua aloiteltiin Helsingin kellareissa.
) Saavutus sekin. Nämä asiat vaan eivät foorumilla niin tule julki, tai eivät ainakaan ole löytäneet tietään tänne. En muista kuka mainitsi, että toinen auton hinta menee tuon voimansiirron parantamiseen... en nosta nimiä, kun en varma ole, mutta mielikuvani mukaan varsin luotettava taho. Onko LRP jo itse tehnyt asialle jotain, vai edelleenkö kuskit painivat näiden ongelmien kanssa?
Melkein uskaltaisin väittää Asson olevan mainituista kolmesta kestävin pulkka. Ei ehkä rakenteeltaan ihmeellinen tai muutenkaan kovin erikoinen, jopa tylsä, mutta liikkuu vaikka on koneessa pääty irti, ohjauksessa assomainen klappi ja diffit väännetty solmuun... Nyt on Shark edukkaan hintansa ja myyntiprässin avulla noussut 'tämän talven' suosikiksi. Tässäkin autossa on omat etunsa, joista mm. normaalikokoisen servon käyttömahdollisuus ja ilmeisesti voimansiirron hyvä liansieto. Asso alkaa herkästi poraamaan (kiviä ratasuojaan) soralla, mutta itse ainakin annoin säälimättä kenkää hiekallakin, eikä se auto siihen kuollu. Häjyä ääntä vaan.
Mutta joo, pyrin tässä vain kertomaan omia fiiliksiä ja korjailemaan epäkohtia, jollaisista käsityksen sain viestistäsi. Ikävä kyllä mulle ei makseta tästä.