Kirjoittaja Aihe: Tattarisuon rata Helsingissä  (Luettu 642035 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #510 : 16.05.09 - klo: 12.13 »
Ei me terveenreiät viititä tulla pilaa teidä tunnelmaa radalla  :afro:

Hyvää ratapäivää kaikille!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #511 : 16.05.09 - klo: 13.13 »
Miten ollaan aikaisempina kesinä pystytty sopimaan noista ajovuoroista baanalla ilman mitään ongelmia ja vääntöä? Saa siellä käyttää järkeä ja kyllä aikaisemmin noista vuoroista on voinut sopia ihan paikanpäällä. Jokainen joustaa vähän kumpaakin suuntaa niin homma toimii.

Nimenomaan...
Tätä ihmettelen suuresti itsekin.
Viimekesänä kun radalla sen pari kertaa kävin niin ei mitään ongelmia.
Ei tuijoteltu ajovuoroja itseasiassa tippaakaan, vaikka paikalla oli GT, LS5, sähkötouring ja pari C kasia.
Jokainen meni ajamaan vähän sillon ku siltä tuntu ja näytti radalla hiljaselta tai vapaalta.
Sillon ku sähköturisti kierti rataa niin muut odotti kiltisti ja kun sähkikset lopetti ajamisen niin aina joku polttis pärähti käyntiin ja baanalle.
Ketään ei haitannu vaikka radalla oli autot sekasin luokkaan katsomatta...
Ainoastaan eri profiilia ajavien kanssa vuoroteltiin... ja nimenomaan kelloon katsomatta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #512 : 16.05.09 - klo: 13.17 »
Just niin!! nyt yht'äkkiä homma on ihan eri  :angry:

Poissa jkort

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #513 : 16.05.09 - klo: 13.39 »
Alkuviikosta tuli uusi moottori ja tähän väliin täytyy todeta että torstaina ja perjantaina sain tattarisuolla ihan rauhassa sisäänajella, molempina iltoina oli lisäkseni yksi kuski paikalla joten aikaa riitti ( hassua sinällään kun netissä väännetään tiukasti ajovuoroista :) ). väliin sitten voi mahtua ahtaampia päiviä kun on paljon porukkaa ja ajovuorot ihan paikallaan, se on reilua. kunhan vuorot on tosiaan järkeviä eli mielestäni 20min ihan ok. taidan tänääkin käydä katsomassa jos jatkaisi moottorin säätämistä radalle.

Eli, välillä on ahtaampia päiviä mutta välissä on sitten todella tyhjiä päiviä radalla joten tasapainosta on kyse. Kaikille ei titen satu kohdalleen tyhjät päivät muiden menojen takia ja voi käydä että on aina radalla silloin kun kaikki muutkin. Itse kuitenkin hieman ihmettelin kun ei kumpanakaan päivänä ollut porukkaa radalla iltasella siinä viiden jälkeen. Eilen ilmeisesti kaksi kuskia oli ollut ajamassa ennen paikalle saapumistani. mutta onhan sitä muutakin tekemistä perjantaina aurinkoisena iltapäivänä. Tosin torstai oli "hieman" tuulinen radalla ja c8 kuski sanoi että liian tuulista autolle koska niissä nopeuksissa jos siiven mallinen auto ottaa ilmaa alleen, voi se heittää kivasti volttia.

tämmönen toteamus tähän väliin

 


Poissa jkort

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #514 : 16.05.09 - klo: 13.40 »
ja sitä vielä tosian että jos on muutama auto vain radalla niin onhan se luonnollista ja inhimillistä että siinä katotaan sopivat hetket tilanteen mukaan mennä radalle. kunnioittaen muiden antaumusta harrastukselleen.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #515 : 16.05.09 - klo: 13.51 »
Just niin!! nyt yht'äkkiä homma on ihan eri  :angry:

Minkähän takia on näin, eikös jo tervejärki kerro että mikä on homman nimi :undecided:
Jerzi

PS annan vinkin, olisko enemmän harrastelijoita tai enemmän luokkia pyrkimässä radalle  :huh:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #516 : 16.05.09 - klo: 15.20 »
Mä sano enää muuta kuin että tästä eteenpäin mennään aikatauluilla kuin juna ja sitten on parempi käyttää se aika minuutilleen ruuhkapäivinä.

Opetelkaa toi jo kotona valmiiksi Keskiviikkoa ajatellen ja 20min tai 30min ajovuorot.

Pannaan tohon vikaan lokeroon suuri rata "GT/LS-5/tp-10/C-8" jos se sopii ja toiseen pieni rata "VTR" ?
Tai jos enempi autoja niin "GT/LS5" 20min, "TP10/C8" 20min (suuri rata) ja "VTR" 20 min (pieni rata)

« Viimeksi muokattu: 16.05.09 - klo: 15.26 kirjoittanut Mika R »

Poissa AnttiL

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #517 : 16.05.09 - klo: 17.16 »
Onko kenneläkään tiedossa miten ja milloin tuo tattarisuon rc-radan lukitus tulee muuttumaan, huhut kertoo että näin tulee tapahtumaan. Tästä päivästä eteenpäin kun ei mikroautoradan parkkiksen kautta pääse enää ajamaan pikkuradalle. Mirkoautoradalla näytti olevan tänään talkoot ja samalla ajoreitti pikkuradalle estettiin verkkoaidalla.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #518 : 16.05.09 - klo: 17.23 »
Taidettiin sitten olla viimeisiä jotka kulki varikon läpi RC radalle... Aamupäivällä käytiin katkomassa parit tukivarret ja silloin vielä pääsi varikon läpi paanalle ja takaisin.

Hankalaksi menee jos satunnainen kulkija joutuu portilta asti kuskaamaan kamat paanalle.

Mites muuten, jostain olin lukevinani että sähkövehkeillä saisi ajaa 9.00 eteenpäin mutta varikolla näytti ajot alkavan 12.00 alkaen? Mitkäs ne aukioloajat nyt sitten onkaan?

Jos 12.00 eteenpäin niin ilmankos siellä oli aamutuimaan tyhjä paana eikä tarvinnut keskustella ajovuoroista kenenkään kanssa... :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #519 : 16.05.09 - klo: 17.46 »
Taidettiin sitten olla viimeisiä jotka kulki varikon läpi RC radalle... Aamupäivällä käytiin katkomassa parit tukivarret ja silloin vielä pääsi varikon läpi paanalle ja takaisin.

Hankalaksi menee jos satunnainen kulkija joutuu portilta asti kuskaamaan kamat paanalle.

Mites muuten, jostain olin lukevinani että sähkövehkeillä saisi ajaa 9.00 eteenpäin mutta varikolla näytti ajot alkavan 12.00 alkaen? Mitkäs ne aukioloajat nyt sitten onkaan?

Jos 12.00 eteenpäin niin ilmankos siellä oli aamutuimaan tyhjä paana eikä tarvinnut keskustella ajovuoroista kenenkään kanssa... :grin:


Jarkko kirjoitti.
Polttiksilla saa ajaa
-kaikkina arkipäivinä välillä 12-20
-la ja su välillä 12-18
-poikkeusluvalla kuten 13.6. kisan aikana välillä 08-20
Rajoitukset johtuvat polttisten (kuvitellusti tai ei) naapurustolle aiheuttamasta äänihaitasta.

Sähkiksille ei ole asetettu meluun tai muuten liittyviä rajoituksia muutoin kuin aukioloajat.


Kovin monella ei ole omia avaimia tuonne porteille joten klo 12 käy nuken kaverit portit avamaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #520 : 16.05.09 - klo: 17.55 »
Taidettiin sitten olla viimeisiä jotka kulki varikon läpi RC radalle... Aamupäivällä käytiin katkomassa parit tukivarret ja silloin vielä pääsi varikon läpi paanalle ja takaisin.

Hankalaksi menee jos satunnainen kulkija joutuu portilta asti kuskaamaan kamat paanalle.

Mites muuten, jostain olin lukevinani että sähkövehkeillä saisi ajaa 9.00 eteenpäin mutta varikolla näytti ajot alkavan 12.00 alkaen? Mitkäs ne aukioloajat nyt sitten onkaan?

Jos 12.00 eteenpäin niin ilmankos siellä oli aamutuimaan tyhjä paana eikä tarvinnut keskustella ajovuoroista kenenkään kanssa... :grin:


Jarkko kirjoitti.
Polttiksilla saa ajaa
-kaikkina arkipäivinä välillä 12-20
-la ja su välillä 12-18
-poikkeusluvalla kuten 13.6. kisan aikana välillä 08-20
Rajoitukset johtuvat polttisten (kuvitellusti tai ei) naapurustolle aiheuttamasta äänihaitasta.

Sähkiksille ei ole asetettu meluun tai muuten liittyviä rajoituksia muutoin kuin aukioloajat.


Kovin monella ei ole omia avaimia tuonne porteille joten klo 12 käy nuken kaverit portit avamaan.
Jerzi

Eli tästä eteenpäin portit on klo 12 auki? vai silloin vain kun avaimenhaltija on radalla?
JQ

Poissa jkort

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #521 : 16.05.09 - klo: 19.31 »
Joo tosiaan sinne pykättiin verkkoaitaa varikon läpiajon estämiseksi. Hieno päivä muuten oli radalla , aurinkoinen ja kyllä mahduttiin ajamaan kukin.
yks c8 ( mrOllinmäki ), 3 gt autoa ja yks tp10.
Jo kolmas päivä putkeen ja nyt moottoriin rupee löytyy säätöjä, työtä vielä vaatii mutta kiitokset mrOllinmäelle neuvoista moottorin kanssa.


Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #522 : 16.05.09 - klo: 20.44 »
Okei, menee taistoksi ja kysynkin nyt sitten arvon VTR- kuskeilta ja Jerryltä. Olisittekos valmiita pitämään omaa "kerhopäivää/iltaa" jonain muuna päivänä kuin keskiviikkona?
Oletan ja uskon että, saatte tuona iltana ajella aika rauhassa jos siitä sopuun päästäisiin.

Kuten tuolla jo aiemmin kirjoitin...
Joten kysyn vain että, voisitteko ystävällisesti tekin ottaa viikosta sen yhen päivän/illan jolloin teillä on "vintage ilta".

__________________________________
Nettineppistä vuodesta 2009
Racers Group Finland Team

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #523 : 16.05.09 - klo: 20.59 »

Ettei vääntö pääse loppumaan, niin entäpä kun sataa aina juuri sinä päivänä.... vaikka kolmena viikkona peräperään.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #524 : 16.05.09 - klo: 21.11 »
Okei, menee taistoksi ja kysynkin nyt sitten arvon VTR- kuskeilta ja Jerryltä. Olisittekos valmiita pitämään omaa "kerhopäivää/iltaa" jonain muuna päivänä kuin keskiviikkona?
Oletan ja uskon että, saatte tuona iltana ajella aika rauhassa jos siitä sopuun päästäisiin.

Kuten tuolla jo aiemmin kirjoitin...
Joten kysyn vain että, voisitteko ystävällisesti tekin ottaa viikosta sen yhen päivän/illan jolloin teillä on "vintage ilta".

__________________________________
Nettineppistä vuodesta 2009


Me ollaan tultu ajamaan kuin aika on sopinnut meille ja me emme ole edes suunniteltu mitään kerhoiltaa lainkaan. Ja minähän en päätä muitten menoista lainkaan.
Tullaan kuin tullaan ja miten keli sopii.
Siellä nähdään ja pidetään hauskaa kuten ennenkin eikös niin.
Turhaa täällä nyt ollaan jauhetti bashendaaleria eikös niin.
Hymyä huuleen ja aurinkoisia kelejä odotellessa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #525 : 16.05.09 - klo: 21.16 »
Okei, menee taistoksi ja kysynkin nyt sitten arvon VTR- kuskeilta ja Jerryltä. Olisittekos valmiita pitämään omaa "kerhopäivää/iltaa" jonain muuna päivänä kuin keskiviikkona?
Oletan ja uskon että, saatte tuona iltana ajella aika rauhassa jos siitä sopuun päästäisiin.

Kuten tuolla jo aiemmin kirjoitin...
Joten kysyn vain että, voisitteko ystävällisesti tekin ottaa viikosta sen yhen päivän/illan jolloin teillä on "vintage ilta".


Me ollaan tultu ajamaan kuin aika on sopinnut meille ja me emme ole edes suunniteltu mitään kerhoiltaa lainkaan. Ja minähän en päätä muitten menoista lainkaan.
Tullaan kuin tullaan ja miten keli sopii.
Siellä nähdään ja pidetään hauskaa kuten ennenkin eikös niin.
Turhaa täällä nyt ollaan jauhetti bashendaaleria eikös niin.
Hymyä huuleen ja aurinkoisia kelejä odotellessa.
Jerzi

Et sit v..ttu viittinyt vastata kysymykseen, stana.
Racers Group Finland Team

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #526 : 16.05.09 - klo: 21.33 »
No minun mielestä vastasin että ei olla suunniteltu sellaista asiaa ja en usko että meillä olis yksi päivä viikossa kuin tullaan porukan kanssa tiettynä päivänä ajamaan.
Minulle tuo keskiviikko sopii todella hyvin ja esim torstai on todella huono mutta sitten taas joskus perjantai on todella hyvä kuten eilen oltiin monta tuntia siellä.
Joten en voi muuta vastata sinun kysymykseen ja en voi määrätä muiten tekemisiä lainkaan. Ja en todellakaan usko että se olis mitenkään reilua muita kuskrja kohtaan että sellainen päivä olis merkattu meille myös.
Me tullaan kuin tullaan, sopiikos se teille.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #527 : 16.05.09 - klo: 21.37 »
juska, torstai? Ok?

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #528 : 16.05.09 - klo: 22.12 »
No minun mielestä vastasin että ei olla suunniteltu sellaista asiaa ja en usko että meillä olis yksi päivä viikossa kuin tullaan porukan kanssa tiettynä päivänä ajamaan.
Minulle tuo keskiviikko sopii todella hyvin ja esim torstai on todella huono mutta sitten taas joskus perjantai on todella hyvä kuten eilen oltiin monta tuntia siellä.
Joten en voi muuta vastata sinun kysymykseen ja en voi määrätä muiten tekemisiä lainkaan. Ja en todellakaan usko että se olis mitenkään reilua muita kuskrja kohtaan että sellainen päivä olis merkattu meille myös.
Me tullaan kuin tullaan, sopiikos se teille.
Jerzi

Jätkähän vittuilee, pidä ratas.
Racers Group Finland Team

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #529 : 16.05.09 - klo: 22.22 »
Huh huh, kohta menee popparit mikroon...  :tongue:

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #530 : 17.05.09 - klo: 00.02 »
Kulkemisesta jne .....

Nuorisoasiainkeskus (NuKe) kertoi alkuviikosta, että pitkään suunnitteilla ollut lukitusten uudelleensarjoittaminen tulee tapahtumaan 1-2 viikon sisään. Tarkempaa aikaa he eivät pystyneet antamaan.

Samalla he kertoivat, että Karting-radan tyyppi aikoo laittaa esteen heidän varikkonsa läpiajamiselle, joka kuulemma on lisääntynyt tänä keväänä huomattavasti.
Tänään Karting-porukka valitettavasti piti aitatalkoonsa. RC-radalle pääsee edelleen kävelemällä varikon läpi, mutta kuljetuskaluston joutuu jättämään isolle parkkikselle. Vähän hankalaahan se on, mutta esim. Rajatorpassa kävellään selkeästi pidempi matka (tosin kalusto on max. 1/10 kokoa).

Samalla NuKe lupasi ryhtyä rc-radalle vievän portin avaajaksi ma-to klo 14.00 ja he sulkevat portin ja puomin illalla klo 20.00.
Perjantai ja viikonloppu ovat hankalampia, koska NuKen väki ei ole paikalla.

Kun ajovaihtoehdot radalle jäävät oman portin kautta ajamiseen, ehdotin, että avaimia tehtäisiin samantien 30 kpl ja sellaisen voisi halukkaat aktiiviset radan käyttäjät käydä hakemassa itselleen kuittausta ja panttia vastaan.
Vastaus oli, että avaimia tehdään RC-rataa varten nyt aluksi 5 kpl.

UAU toimii NuKen yhteistyökumppanina ja he pyysivät allekirjoittaneelta viiden nimen nimilistan. Henkilöiden tulee
-olla aktiivisia radan käyttäjiä ja portin avaajia
-klo 20.00 jälkeen ja pe + viikonloppuna sitoutua sulkemaan portit lähtiessään pois radalta ellei sinne jää toinen avaimen haltijalle jolle jää sulkemisvastuu

Otan vastaan ehdotuksia henkilöistä, jotka olisivat aktiivisia avaimenkäyttäjiä.

jarkko
YV / email: jarkko.kuusinen(attiätähän)fountainpark.com
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #531 : 17.05.09 - klo: 01.53 »
Juska kirjoitti
Jätkähän vittuilee, pidä ratas.


No ihan miten vaan mutta katson edelleen että rata on auki kaikille ja ainakaan minä en suosittele minun kavereille jotka harrastavat VTR luokan ajamista että varataan joku kerhoilta tattikselta vaan tullaan ajamaan kuin on aika ja keli sopiva.
Miten saat minun kirjoituksista sen käsityksen että vittuilen sinulle.
Edelleen kaikki sinne vaan ja pitämään hauskaa, olkoon sitten bilteeman hbx autoilla tai c-marketin nikoilla tai iham miten vaan kunhan on rc-auto niin kaikki mukaan kyllä aina pääsee ajamaan.
Ja HUOM Juska, miten ihmeessä saat sen käsityksen että rata on minun  :huh:
Jerzi

PS Uskaltaakos tässä ja nyt sanoa että olen paikalla avaamassa portit viimeistään klo 12, no sanon sen nyt kuitenki.

PS Jarkko kysymys sinulle. Jos minä olen ainoa jolla on avain huomenna ja olen paikalla klo 12-15 niin laitanko silloin portit kiinni vaikka noita kuskeja on pilvinpimein radalla viellä  :huh:

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #532 : 17.05.09 - klo: 10.36 »
No ihan miten vaan mutta katson edelleen että rata on auki kaikille ja ainakaan minä en suosittele minun kavereille jotka harrastavat VTR luokan ajamista että varataan joku kerhoilta tattikselta vaan tullaan ajamaan kuin on aika ja keli sopiva.
Miten saat minun kirjoituksista sen käsityksen että vittuilen sinulle.

PS Jarkko kysymys sinulle. Jos minä olen ainoa jolla on avain huomenna ja olen paikalla klo 12-15 niin laitanko silloin portit kiinni vaikka noita kuskeja on pilvinpimein radalla viellä  :huh:



No nythän sä sit vastasit... on kiva huomata kuinka yhteistyö haluinen/kykyinen olet.
 


Ja sit tuohon ps. juttuun.... eikö jerry teidän VTR autoja muuten koske nuo aukioloajat?
Kuten esim. viime keskiviikkona.
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #533 : 17.05.09 - klo: 10.47 »
No kävisikö mitenkään Jerrylle ja muille VTR kuskille (montako niitä nyt sitten aktiivisesti on, olen nähnyt 3-4?) mahdollisesti viikolla joku muu päivä kuin keskiviikko?

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #534 : 17.05.09 - klo: 11.03 »
PS Jarkko kysymys sinulle. Jos minä olen ainoa jolla on avain huomenna ja olen paikalla klo 12-15 niin laitanko silloin portit kiinni vaikka noita kuskeja on pilvinpimein radalla viellä

Periaate on edelleen ihan sama kuin aina ennenkin. RC-radan portit eivät saa jäädä auki viimeisen avaimenhaltijan lähtiessä.

Koska on päivä jolloin NuKe ei sulje portteja, tämä tarkoittaa sitä, että
-jos viimeinen avaimenhaltija lähtee RC-radalta ennen kuin se karting-radan napoleon sulkee porttinsa tulisi ajamaan jäävien rc-kuskien siirtää kuljetuskalustonsa isolle parkkikselle ja käyttää sen jälkeen kävelyreittiä kartingin-varikon läpi.

-jos karting on jostain syystä kiinni on RC-radalta kokonaan poistuminen suositeltavaa, koska ns. lailliset poistumistiet ovat kaikki kiinni

Ja yleisellä tasolla on tietty sanomattakin selvää, että
-jokainen avaimenhaltija ottaa vastuunsa vakavasti
-avaimen hallussapito ei harrastuskaverien kesken johda mihinkään kiusaamistyyppiseen vallankäyttöön  :wink:

Suosittelen edelleen kaikille radan käyttäjille kaverihenkistä aitoa yhdessäharrastamisen meininkiä. Eilenkin oli iltapäivän loppupuolella tilaa vaikka kuinka paljon.

Asiasta kolmanteen; kuinka paljon liikennettä olette havainneet sillä mukamas krossiradan muotoisella hiekkajuonteella? Viime viikon keskustelussa NuKen omakin porukka alkoi jo asettaa koko juttua kyseenalaiseksi. Totesin, että hiekka sopisi hyvin parkkiksen materiaaliksi.
Onko siinä ollut porukkaa ajelemassa?
« Viimeksi muokattu: 17.05.09 - klo: 11.14 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa HarriK

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #535 : 17.05.09 - klo: 11.04 »
No kävisikö mitenkään Jerrylle ja muille VTR kuskille (montako niitä nyt sitten aktiivisesti on, olen nähnyt 3-4?) mahdollisesti viikolla joku muu päivä kuin keskiviikko?
Nyt en ymmärrä.
Miksi olisi pakko olla jokin päivä, kuin voisi ajaa ns.tyyppiluokkaa.
Suomen kesä on erittäin epävakainen. Itse en ainakaan suostuisi omalta osaltani lyömään lukkoon jotain päivää, jolloin voisin radalla ajaa. Jos nyt naamani ei kaikkia miellytä :)

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #536 : 17.05.09 - klo: 14.23 »
No kävisikö mitenkään Jerrylle ja muille VTR kuskille (montako niitä nyt sitten aktiivisesti on, olen nähnyt 3-4?) mahdollisesti viikolla joku muu päivä kuin keskiviikko?
Nyt en ymmärrä.
Miksi olisi pakko olla jokin päivä, kuin voisi ajaa ns.tyyppiluokkaa.
Suomen kesä on erittäin epävakainen. Itse en ainakaan suostuisi omalta osaltani lyömään lukkoon jotain päivää, jolloin voisin radalla ajaa. Jos nyt naamani ei kaikkia miellytä :)

Omasta puolestani tässä asiassa ei taistele kuin asiat, ei ihmiset. Kysehän ei ole mistään muusta kuin siitä että, olisi "polttispäivä" ja "sähköpäivä" jolloin jää vielä 5 "sekapäivää" jäljelle.
Voisko tätä edes harkita/kokeilla. Jos jostain syystä ei toimi niin palataan takaisin.

Tiedän kyllä että, suomen kesä on epävakainen.   
Racers Group Finland Team

Poissa Mikko M

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #537 : 17.05.09 - klo: 14.46 »
On noita ajopäiviä testattu tattiksella, mutta ne on jäänyt jo johonkin unholaan.

Suomessa ei muutenkaan ole aina noita aurinkoisia kelejä, porukat tulee tuonne nyt miten kerkeää ja jaksaa, kesälomat porukoilla. Ei vaan uppoa miksi ei voida sopia radalle samaan aikaan, jos se on arkena käytännössä 12-20 auki. Jos 8 tuntia päivässä ei riitä niin ihmettelen, vai viekö ego tilaa baanalla?

Ihan oikeasti joustakaa nyt vähän ja tuonne nyt sopii halukkaat kuskit ajamaan. Miksi tehdä asiasta vaikeampaa kuin se on?


Lopetan nyt omalta osalta tämän vääntämisen ja itkut sitten yv:llä, jos joku nyt otti pultit tästä.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #538 : 17.05.09 - klo: 15.11 »
En siis millään ymmärrä pientä sekuntiakaan tuota 10 minuutin ajovuoroilua.
Kuten juskakin jo edellä mainitsi niin tuosta ajasta menee heittämällä puolet pelkästään lämmittelyyn ja kerran tankkaamiseen jne.
Ja kuten varmasti kaikki tietää/tajuaa niin jokaisella näillä edellä mainituilla autoilla pystyy ajamaan helposti pidempäänkin...
Polttisella tietenkin tankkaamalla ties kuinka pitkään jne...
Eli jokaisella pystyisi varmasti ajamaan 20 minuuttia nätisti.

Miksi HELV... siis pitää olla naurettavan mittaiset 10 minuuttiset ajovuorot joista kinastellaan ja kiukutellaan jos menee yliajalle jne.
Tuntiin mahtuu nätisti 20 minuutin ajovuorot mikäli radalla on tosiaan lähinnä yllä mainitut luokat ajelemassa.

Kuten edellä jarkkokin jo mainitsi...
TERVEEN JÄRJEN KÄYTTÖ SALLITTUA.... JOPA PAKOLLISTA...

Laittakaa keskiviikkosin jos siellä sattuu ne 3 luokkaa olemaan, yhteispäätöksellä 20 minuutin erät.... tai vaikka 30 min niin saa jokainen edelleenkin ajaa päivän aikana yhtä paljon ja nuo pidemmät ajovuorot palvelis myös näitä isompia autoja.

Naurettavaa ajella polttiksella 10 minuutin treeni vetoja...

Voin vain kuvitella miten naurettavan lyhyt tuo aika on LS5 autoille.
Kauanko näissä autoissa kestää ennenkuin renkaat lämpenee lopulliseen lämpötilaansa???
Jotenkin tuntuu että kauan, kun ei GT autossakaan renkaat ole ihan minuutin lämmittelyllä parhaimmillaan.
Testaile siinä nyt sitten auton setuppia ja yritä säätää sitä kisatilanteeseen, kun pystyt ajamaan vain juuri ja juuri renkaat lämpöseks ja sit pitää jo tulla radalta pois.

Ei vaan voi olla näin vaikeeta.
Ei ole ennenkään ollut... mikä nyt tekee hommasta näin erikoisen?

Ei vie ego tilaa radalta tai ainakaan mun ego. Hoke tuolla aiemmin jo listaili hieman. Tuosta hokenkin kirjoituksesta löytyy ne syyt miksi GT- porukka haluaisi polttisillan jne jne.
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #539 : 17.05.09 - klo: 15.27 »
No kävisikö mitenkään Jerrylle ja muille VTR kuskille (montako niitä nyt sitten aktiivisesti on, olen nähnyt 3-4?) mahdollisesti viikolla joku muu päivä kuin keskiviikko?
Nyt en ymmärrä.
Miksi olisi pakko olla jokin päivä, kuin voisi ajaa ns.tyyppiluokkaa.
Suomen kesä on erittäin epävakainen. Itse en ainakaan suostuisi omalta osaltani lyömään lukkoon jotain päivää, jolloin voisin radalla ajaa. Jos nyt naamani ei kaikkia miellytä :)

Ei se ole Sinulta pois (?) jos Jerryn porukat on VTR autoilla eri iltana kuin GT autot. Ja toki voidaan säiden mukaan säätää tarpeen mukaan. Mutta noin niinku lähtökohtaisesti ja tiedetään pysyä ainakin silloin GT autoilijat pois tieltä, koska Jerry on varsin selvästi ilmoittanut ettei pidä siitä tavasta millä lailla ajoaikaa on GT kuskeilta irronnut VTR:lle. Minusta tämä toimii paremmin kuin listojen tuijottelu.

Jos et aja VTR:ää tai GT:tä niin tällä on tuskin Sinulle merkitystä. Kiitos kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 17.05.09 - klo: 15.33 kirjoittanut Mika R »